.[ ČeskéHry.cz ].
Tráva
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Fundin



Založen: 19. 08. 2007
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 12:11:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Jeste jedna takova mala technicka;)... kdyz budu instancovat trsy v jednom bloku seradim trsy podle vzdalenosti a pak redndruju odzadu blok po bloku nebude to delat bordel v pruhlednosti?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tempicek



Založen: 04. 12. 2007
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 12:44:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Fundin napsal:
Jeste jedna takova mala technicka;)... kdyz budu instancovat trsy v jednom bloku seradim trsy podle vzdalenosti a pak redndruju odzadu blok po bloku nebude to delat bordel v pruhlednosti?


Bloky rozhodne renderuj od kamery smerem dozadu, protoze jinak budes mit u travy brutalni pixel overwrite. Mel by sis vystacit s jednobitovym alfakanalem, pokud by Ti to bylo opravdu malo, zkus si udelat dve verze textur a tu s plnym alfakanalem pouzij pouze na blizke bloky, ktere si muzes dovolit interne sestridit, ale spis se te pruhlednosti uplne vyhni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Fundin



Založen: 19. 08. 2007
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 12:47:01    Předmět: Odpovědět s citátem

a prechod travy v dalce by si pak udelal jak?

EDIT: Jako napadlo me zmensovat ty trsy ale to nejde kvuli tomu ze to chci delat pro sm2 a proto to ten instancing nezvlada takze asi pak uz jen to stahnout dolu do zeme...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 13:35:35    Předmět: Odpovědět s citátem

tempicek napsal:
protoze jinak budes mit u travy brutalni pixel overwrite

Možná v tom zas tak velkej rozdíl nebude, protože při alphatestu se nepoužívá early-Z test, takže schované pixely se tak jako tak musí vyhodnotit (leda doufat, že to tam dělá ještě nějaké optimalizace...).

Stažení do země nemusí pomoct ze stejného důvodu.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fundin



Založen: 19. 08. 2007
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 14:01:22    Předmět: Odpovědět s citátem

JJ uz sem si konecne nastudoval rozdil mezi AlphaTestem a AlphaBlendTestem a nechapu jak sem moch neco delat bez toho abych to vedel takze bych uz tohle neresil a s tim shader instancingem sem si to uz taky vyresil, protoze sem zapomel ze ve VB jsou ty trsy v local space takze je v dace jen zmensim aby ten prechod nebyl takovej vyraznej...Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tempicek



Založen: 04. 12. 2007
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: 26. leden 2008, 14:22:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
tempicek napsal:
protoze jinak budes mit u travy brutalni pixel overwrite

Možná v tom zas tak velkej rozdíl nebude, protože při alphatestu se nepoužívá early-Z test, takže schované pixely se tak jako tak musí vyhodnotit (leda doufat, že to tam dělá ještě nějaké optimalizace...).


Pravda pravda, to mi ani nedoslo. On jeste stale bude fungovat HiZ, ale to ho zrovna pro travu nevytrhne. Teoreticky by mohl mit uspech s jednim depth pre-passem, coz by usetrilo neco na terenu, ale stejne by tam musel jeste ledacos osefovat a tohle nebudou zrovna z nejnarocnejsich shaderu.

Fundin - co se toho mizeni tyce - ono to muze pohodlne mizet az v posledni ctvrtine vzdalenosti od kamery (ale marne si snazim vzpomenout, jak presne jsem to sam vlastne delal Smile ).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. leden 2008, 03:09:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Fundin napsal:
takze je v dace jen zmensim aby ten prechod nebyl takovej vyraznej...Smile

To je vlastně dost dobrej nápad. Trsy, které nemůžeš snadno vyřadit z renderingu, můžeš ve vertex shaderu zmenšit na velikost jednoho bodu (jako pozici prostě vrátíš (0,0,0,1)), takže se nebude nic kreslit. Tohle řešení má smysl jen tehdy, když tě zpomalují výpočty pixelů.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fundin



Založen: 19. 08. 2007
Příspěvky: 51
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 27. leden 2008, 10:52:14    Předmět: Odpovědět s citátem

2Eosie: Tak ja nevim jak jinak pri shaders instancingu nezobrazovat proste ty trsy kery nepotrebuju...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cece



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 26
Bydliště: Skoro Brno

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 12:07:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Kapánek oživuji tohle téma, diplomka dokončena (ještě sice neobhájena), text zveřejňuji:
http://dlg.uloz.to/fe444de026a3d7e39c767690b68f8c7f/455112/xrehan00-dp.pdf
(Jinak malá ukázka, co projde jako diplomka na VUT FIT Very Happy )
_________________
Co můžeš udělat dnes, tak to raději udělej, nebo bys na to do zítřka zapomněl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 12:22:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Cece: jenom sem to prolit, ale u obrazku 19 mi neni jasne, proc je ten kuzel pohledu komoly..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Cece



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 26
Bydliště: Skoro Brno

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 13:15:23    Předmět: Odpovědět s citátem

(CZ)genius napsal:
Cece: jenom sem to prolit, ale u obrazku 19 mi neni jasne, proc je ten kuzel pohledu komoly..

No jednak mi to vyhodil překladač... ale to, že je komolý není takový problém, jakože to není kužel ale jehlan, safra... Embarassed
_________________
Co můžeš udělat dnes, tak to raději udělej, nebo bys na to do zítřka zapomněl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
(CZ)genius



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: Neratovice

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 14:07:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Very Happy ten jehlan mi nedocvak..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MePHyst0



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 85
Bydliště: SVK/CZK

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 15:41:19    Předmět: Odpovědět s citátem

ten jehlan to je fakt, ale co je to komoly to netusim clovece Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Cece



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 26
Bydliště: Skoro Brno

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 15:50:00    Předmět: Odpovědět s citátem

Prej že má uřezanou špičku Wink
_________________
Co můžeš udělat dnes, tak to raději udělej, nebo bys na to do zítřka zapomněl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 2. červen 2008, 16:25:06    Předmět: Odpovědět s citátem

boze vysokoskolaci se sesli Very Happy

ano jak rika Cece - komoly jehlan (nevim jak po slovensky) je jehlan bez spicky - takze ma dve podstavy

http://cs.wikipedia.org/wiki/Komolý%20jehlan
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna