Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
nobody
Založen: 19. 05. 2008 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 8. červen 2008, 20:18:55 Předmět: |
|
|
aha, tak zacnem teda s C a potom uvidim, ako sa mi bude darit vdaka za rady a grafika sa v com robi, v niakom jazyku alebo programoch? myslim 3DSM alebo Photoshop... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
uiii
Založen: 12. 08. 2007 Příspěvky: 251
|
Zaslal: 8. červen 2008, 20:26:30 Předmět: |
|
|
Na 3D je dobrej Blender a na 2D treba Gimp, oba sou zdarma, takze nemusis nic platit a tvorit legalne Jinak existujou na 3D grafiku i naky jazyky, ale je to pro zacatek, bych rek, zbytecne slozity.
EDIT: jako pokud si myslel jako jak zacit programovat 3D hry tak to uz pak musis pouzit nakou grafickou nadatavbu pro ten programovaci jazyk co sis vybral (OpenGL, DirectX, ...). Ale stejne pokud budes uz neco tvorit tak treba 3D modely budes delat v nakom grafickym editoru (Blender, ...) a na textury zas 2D editor (Gimp,...) _________________ Twitter
Naposledy upravil uiii dne 8. červen 2008, 20:29:21, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 8. červen 2008, 20:26:32 Předmět: |
|
|
Houp napsal: |
No nevím, všichni tady doporučujete místo C Javu kvůli jednoduchosti.. teď se snažím nově naučit Javu (C/C++ nějak ovládám) a teda osobně bych řekl, že samotný C je jednodušší. Už jen si vemte, kolik řádek má Hello World v Céčku, kolik v Javě..
Osobně ti doporučuji začít C a časem se dostat k C++ |
Nevim, ale nejak se mi nezda ze by delka programu moc rikala o tom jak je ktery jazyk slozity. Spis jde o idiomy jazyka a uroven abstrakce. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 8. červen 2008, 20:37:30 Předmět: |
|
|
dobře, není to asi hlavní ukazatel.. i Pascal má delší kód a je jednodušší než C na naučení
učím se z knížky od Pavla Herouta(kdysi jsem se z jeho knížky učil právě C a bylo to dobré)
a už třeba formátovaný vstup se dle mě řeší v Javě zbytečně složitě
ale je to můj osobní názor.. nemohu zatím objektivně posoudit oba jazyky.. C ano, Javu ne.. třeba až se dostanu ke složitějším věcem, tak budou v Javě podstatně jednodušší.. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. červen 2008, 20:41:12 Předmět: |
|
|
Jo, C je jednodušší. C je totiž primitivní. Ale není primitivní na naučení, je to prostě jen primitivní jazyk, ve kterém se i jednoduché věci dají dělat složitě. A až nobody bude psát na fórum jeden příspěvek za druhým o acces violation, memory leaks, unresolved externals a podobných problémech, které jsou specifické pro C/C++, tak já mu radit nebudu
Taky mě fascinuje, že si nobody vybral C, ačkoliv podle mě převažují rady na jiné jazyky... to bude nějaký C syndrom, že se všichni začátečníci chtějí začit učit programovat v C/C++...
to jsem se naštval ale slibuju, že už toho nechám _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 8. červen 2008, 20:47:45 Předmět: |
|
|
je fakt, že třeba nějak moc neřeším jestli použiji while, nebo for cyklus.. vždy to jde napsat tak, aby to dělalo to samé..
tedy pro nobody.. Quiark má pravdu v tom, že C tě nechá udělat dost věcí, které jsou "programátorské prasárny" _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. červen 2008, 20:53:57 Předmět: |
|
|
Mě jde spíš o to, že se bude muset naučit, jak funguje překlad v C, aby pochopil, že hlavičky funkcí (musí se naučit co je to hlavička funkce) se musí dávat do .h, ten se musí #includovat atd atd. To jsou věci, které v javě a dalších moderních jazycích odpadají.
Podobně je to se správou paměti, s poli, s řetězci atd. Třeba práce s řetězci v C naprosto zbytečně složitá pro začátečníka. Pravda, v C++ je to lepší. Práce s pamětí je to samé a i když v C++ je to lepší, dá práci, než se člověk naučí jak to dělat správně. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nobody
Založen: 19. 05. 2008 Příspěvky: 12
|
Zaslal: 8. červen 2008, 21:07:20 Předmět: |
|
|
takze podla vas neni dobry napad ucit sa na zaciatok v C? tak poradte vy, ale videl som niake kody pisane v C a zda sa mi to byt lahke taktiez aj v C++ ale vela ludi hovori, ze C++ je tazsie ako C, tak som si vybral C ale povodne som chcel Delphi, lenze nwm ci sa aj s Delphi da nieco spravit, podla mna bude predsa len lepsie zacat s C, kedysi som sa ucil s Pascalom, len ma to prestalo bavit, a potom som sa nudil a zacal som robit mody do SAMP s pawnom, tam ma to chytilo a vela som sa s nim naucil, Pawno je podla mna velmi podobne jazyku C,C++, preto chcem C... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. červen 2008, 21:24:03 Předmět: |
|
|
No fakt je lepší začít s C# nebo Javou Syntaxe je podobná. C/C++ se můžeš naučit potom, až budeš umět programovat, bude to jednodušší. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 8. červen 2008, 21:31:24 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
Třeba práce s řetězci v C naprosto zbytečně složitá pro začátečníka. |
Můžeš být konkrétní, co užitečného pro programátora začátečníka je tam složité? To samé pole? Rád se poučím. To nemá být útočná poznámka, jen mě zajímá, co mi teď nedochází...
pro nobody : ale jak ti říkají ostatní, ono na jazyku nezáleží.. umět programovat neznamená umět programovací jazyk _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 8. červen 2008, 21:38:03 Předmět: |
|
|
Quiark - Ja nevim, zase si vem, ze C# nebo Java vyzaduje od zacatku OOP. Proti argumentu ze je Java/C# jednodussi nic nenamitam, ale pro zkusenejsiho programatora. Nebo jestlo to tu cte nekdo, kdo se ucil programovat hned objektove a podeli se o svuj nazor...
EDIT: a urcite teda nesouhlasim s myslenkou, ze je lepsi prechod Java->C/C++. Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze jakmile si clovek zvykne na vic blbuvzdorny jazyk, tak v mene blbuvzdornem jazyce dela strasne moc chyb, ktere mu predchozi jazyk nedovolil a tak neni zvykli davat na ne bacha. Oproti tomu prechod z C++ na Javu me prisel zcela bezproblemovy. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quiark

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. červen 2008, 21:50:45 Předmět: |
|
|
No já začínal v BASICu, potom Pascal a pak teda C++. A v tom BASICu jsem měl dost problémů něco napsat a ještě abych musel řešit paměť. A teď podle mě ty omezení C++ zvládám. Podle mě je C do začátku moc velké sousto.
Objektové programování je docela standard, podle mě existují kurzy, kde se rovnou začíná objektově. A ono to pro začátečníka může být snadnější uvažovat o objektech (tlačítko, čtverec, ...) než o rutinách.
Houp: práce s řetězci v C, když chce člověk spojit dva řetězce, musí si naalokovat dostatečné místo, zkopírovat jeden řetězec a pak druhý a u toho všeho samozřejmě dávat bacha, jestli má dost místa a má na konci nulu.
Spojení dvou řetězců v javě je str = s1 + s2. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 9. červen 2008, 06:43:25 Předmět: |
|
|
Kula Shaker napsal: |
koukni se na programujte.cz , projed si tutorialy pocinaje hello world a az udelas cca 7-8 tutorial tak sem znova napis jestli jsi z toho neco pochytil...jestli ne, nemas na to mysleni.Ja taky zkoncil u 3 tutorialu c++.takze na delani hry nestaci touha ale spis znalost neceho.Grafiky, programu...rikat si, umim se zvukem nebo umim napsat dobry scenar nestaci. |
Na některé těžší tutoriály bych si možná dal pozor a nechal si je na později. Ne každý tutoriál je napsaný dobře, srozumitelně a bez chyb. Některé tutoriály jsou napsané lidmi, kteří danou věc právě objevili a byli z ní tak nadšení, že se chtěli podělit (viz NeHe). Když jsem začínal, taky jsem měl problém některé strávit (a teď nemyslím zrovna NeHe ). Prostě ať si s tím jazykem furt hraje a ono to přijde samo... určitě to není o tom "mít na to myšlení", spíš je to o trpělivosti. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. červen 2008, 07:20:57 Předmět: |
|
|
Fila - ano C#/Java vyzaduji od zacatku OOP, _A TO JE DOBRE_. dovoluje to totiz miru abstrakce znacne vyssi nez v C, a umoznuje to mnohem lepsi pochopeni veci. zacatecnik ma v ruce neco kde si predstavuje realne objekty s kterymi pracuje. nema jen suche pointery. a to je to dulezite do zacatku. mit neco cemu rozumim. a ne vypisovat na konzoli sracky jako, vase slovo ma 5 pismen. jasne tak jsme zacinali my. ale doba je jinde. vem si ze vsichni v realu premyslime v OOP. takze pokud mas sanci toto pouzivat i v kodeni usnadnuje to pochopeni principu. tim nerikam ze do zacatku musim zacit interfacovat apod.
Houp - sorry ale smeju se. C/C++ - string jako pole znaku ukoncene nulou, neustale kontrolovani jestli jsem uvolnil to co jsem si naalokoval, kontrola jestli ten pointer ktery mam nahodou neni nula a nebo jestli neukazuje na misto, ktere uz jsem drive uvolnil a tisice dalsich pro zacatecnika nepochopitelnych veci, ktere pred nim vyssi jazyky PHP, Python, Java, C#, VB, apod. skryji. Ze se tam pise o neco delsi kod? A co? Funguje. A je na pochopeni jednodussi ve vetsine pripadu. C jako takove je jazyk vytvoreny kvuli vyvoje kernelu linuxu. To ze se pouziva i na neco jineho, je obcas dost nepochopitelne. To ze tam treba string neni nativne je umysl, ono vicemene pokud v kernelu, tak na starsich systemech (v dobe kdy ten jazyk vznikl) nebylo ani treba alokovat, proste sis ukazal do pameti a psal. Proto tam existuji takoveto konstrukce.
Houp - a to uz vubec potom nemluvim o kdyz clovek chce udelat okynko. tam uz zacatecnik prichazi celkem do riti s WinAPI. typicky v lParam poslany pointer na string. tam to presne zavani tim, ze se zacne ztracet v tom jaktoze jde nacpat 2000 znaku no 4 bytu apod. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 9. červen 2008, 07:39:00 Předmět: |
|
|
Ja si tim zdaleka nejsu jisty (ale jak uz jsem naznacoval, tezko posoudit, kdyz jsem se sam ucil programovat jinak). Vidim to docela u lidi, kteri se uci programovat a zacinaji treba v Jave. Nejde ani tak o myslenku dekomponovat problem do objektu, to je pro nas asi docela prirozene, ale problem je, ze zapasi se syntaxi a OOP je nuti napsat spoustu pro zacatek "bezucelneho kodu". Mozna je to dano tim, co zacatecnicke kurzy po tech lidech chteji -- ja se v Basicu spis ucil psat algoritmy a postupne me dochazelo, ze musi mit taky nejakou strukturu, protoze kdyz maji nad 100 radku, zacina se me to borit. Kdyz doucuji nekoho javu, ma za ukol psat programy, ktere nedelaji prakticky vubec nic, ale je na nich dost slozita objektova hierarchie (takove ty pujcovny aut, ktere nedelaji nic smysluplnejsiho nez pisi "pujcuji auto", ale objektama zachycuji pul vesmiru). Kdyz nad tim ale tak premyslim, tak je mozna spis problem v nekterych kurzech Javy a stacilo by v ni psat ze zacatku ponekud neobjektove . |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|