Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 20. červen 2008, 18:47:32 Předmět: Format meshe |
|
|
Jaky pouzivate format meshe, nebo spis cely proces prenosu meshe z 3d softwaru do vaseho enginu? |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 20. červen 2008, 19:05:18 Předmět: |
|
|
kdyz si pockas na GDS, prednaska o tomto se myslim chysta - ale jinak vetsina lidi tu pouziva vlastni formaty, je to pro ne nejpohodlnejsi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 20. červen 2008, 20:41:29 Předmět: |
|
|
My v UFO:ET vesele používali Microsoftí .x (formát DirectX). Exportéry do toho existují a loadery taky. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 20. červen 2008, 20:46:29 Předmět: |
|
|
jj v directX to az takovej problem neni, pro zacatek *.x staci, ale v OGL tam si to kazdej musi poresit jak umi. Ja sem si pro OpenGL udelal nejakej exporter v maxScriptu, jen pozice, normaly, UV, ale mam tam nejaky problemy prave stim UV mapovanim. Proste tam nemusis mit stejnej pocet vertexu a UV vertexu a zatim sem stim nic nevymyslel. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 20. červen 2008, 21:56:40 Předmět: |
|
|
.x formát můžeš použít i v GL, stačí akorát použít D3DX a třídy ID3DXFile+ID3DXFileEnumObject+ID3DXFileData, z toho si snadno celej mesh vytáhneš. Na různé formáty se dají na netu vygooglit loadery, omrkni co umí exportovat tvůj modelovací nástroj a podle toho hledej loader. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lando
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 33 Bydliště: Cestice
|
Zaslal: 21. červen 2008, 18:15:00 Předmět: |
|
|
Deluxe napsal: |
jj v directX to az takovej problem neni, pro zacatek *.x staci, ale v OGL tam si to kazdej musi poresit jak umi. Ja sem si pro OpenGL udelal nejakej exporter v maxScriptu, jen pozice, normaly, UV, ale mam tam nejaky problemy prave stim UV mapovanim. Proste tam nemusis mit stejnej pocet vertexu a UV vertexu a zatim sem stim nic nevymyslel. |
[OT]jeden bod v maxu muze mit vic koordinatu, takze si ho musis (muzes) v exporteru zduplikovat. Nekde sem to resil. Kdyztak se ozvi na icq a ja to zkusim najit[/OT] |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 21. červen 2008, 18:31:21 Předmět: |
|
|
Lando napsal: |
Kdyztak se ozvi na icq |
Nechápu, proč se tady objevila tendence psát "ozvi se na icq". Ostatní se přece taky chtějí něco novýho dozvědět, tohle fórum není icq seznamka. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 21. červen 2008, 18:39:05 Předmět: |
|
|
Eosie napsal: |
Lando napsal: |
Kdyztak se ozvi na icq |
Nechápu, proč se tady objevila tendence psát "ozvi se na icq". Ostatní se přece taky chtějí něco novýho dozvědět, tohle fórum není icq seznamka. |
presne - taky to nechapu - forum jsme zalozili proto, aby melo smysl - tedy aby se tu budovala nejaka znalostni baze, kterou je mozno prohledat - tim ze budete vse resit na ICQ nic nevyresite - dobre si vsimnete, ze se obcas stane ze stari matadori si problem vyresi bokem, to jim nemuze mit nikdo za zle, co je dulezite je, ze sem potom napisou jak ho vyresili, aby z toho neco meli i ostatni |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 22. červen 2008, 13:10:31 Předmět: |
|
|
OT: no ja sem se taky ptal lidi (1) na ICQ, hlavne proto ze je to vetsinou rychlejsi a nemusim tak dlouho cekat na odpoved (tim nechci rict, ze by to na foru trvalo nejak dlouho), ale kdys mne to brani pokracovat v psani kodu (treba nejaka chyba pri kompilaci) tak sem to radej resil pres ICQ. I kdys musim uznat ze to toho dotycneho mohlo docela stvat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 22. červen 2008, 13:23:56 Předmět: |
|
|
OT: Deluxe - OMG, pochopil jsi vubec, co psal Eosie a rezna? Kdyz uz se neco zacne resit na foru, a je to vyreseno bokem (proc ne, ta rychlost pres ICQ je legitimni argument), tak by tady melo byt i reseni. Nic nenasere vic nez kdyz na netu najdes forum s tvym problemem, a na konci ten dotycny v lepsim pripade napise ze to vyresil a ze se omlouva za otravovani, misto toho aby tam napsal JAK to vyresil _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 22. červen 2008, 13:38:18 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
OT: Deluxe - OMG, pochopil jsi vubec, co psal Eosie a rezna? Kdyz uz se neco zacne resit na foru, a je to vyreseno bokem (proc ne, ta rychlost pres ICQ je legitimni argument), tak by tady melo byt i reseni. Nic nenasere vic nez kdyz na netu najdes forum s tvym problemem, a na konci ten dotycny v lepsim pripade napise ze to vyresil a ze se omlouva za otravovani, misto toho aby tam napsal JAK to vyresil |
Tys mne teda dal, problem je v tom, ze to jeste nemam vyreseny, jen sem psal proc se obcas na neco ptam na ICQ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 22. červen 2008, 18:17:39 Předmět: |
|
|
OK, sorry, ja jen aby to bylo spravne pochopeno a hlavne se tim lidi zacali ridit a kdyz neco vyresi, tak to do toho fora i dopsali _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 22. červen 2008, 19:33:47 Předmět: |
|
|
Když sme u toho X formátu - znáte nějakou osvědčenou knihovnu, aby to jelo i v linuxu a na macách (prostě tam, kde SDL)? Vím, že něco určitě existuje, ale hodila by se už nějaká odladěná knihovna (tzn. ne jenom "něco", to už můžu rovnou použít 3DS). Vlastní formát sice není problém, ale jak už se začnu dívat po animacích, tak s tím by bylo moc práce, tak proč si ji neušetřit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 22. červen 2008, 19:43:37 Předmět: |
|
|
No to bude asi problém, .X formát je totiž textový i binární. Ten textový by sis mohl parsovat sám, binární asi těžko. Ale můžeš si pomocí D3DX udělat konvertor do textového.
EDIT: Tak jsem se díval do zdrojáků wine a nemají tam v d3dx podporu pro ID3DXFile implementovanou. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 22. červen 2008, 20:22:07 Předmět: |
|
|
Ne, sám nic parsovat nechcu |
|
Návrat nahoru |
|
|
|