.[ ČeskéHry.cz ].
jaké IDE pro tvorbu shaderů?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jaké používáte IDE pro tvorbu shaderů?
Fx Composer 2.x
12%
 12%  [ 2 ]
Fx Composer 1.x
0%
 0%  [ 0 ]
Render Monkey
18%
 18%  [ 3 ]
Jiné/žádné
68%
 68%  [ 11 ]
Celkem hlasů : 16

Autor Zpráva
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 15:37:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie: zapomněl jsi na vi Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 15:39:55    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster: IMHO je HLSL.
Eosie: Já to chápu - prostě jim nestojí za to, instalovat si další program...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 18:22:01    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster> CG a HLSL jsou až na nějaké blbosti identické jazyky.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 1. červenec 2008, 20:03:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak to je napicu Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 2. červenec 2008, 09:42:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Taky sem si udělal vlastní zvýrazňovač do PSPadu a používám to.

Mimochodem, rád bych věděl, jak nahrazujou zmiňovaná IDE (RenderMonkey, ...) "prostředí vaší" aplikace". Mám na mysli například Reflection a Refraction mapu pro vodu, nebo nějakou specifickou ShadowMapu. Je jasný, že ve vlastní aplikaci je tohle k dispozici, ale třeba v RenderMonkey nevím jak to je (nezkoumal jsem to).

Napíšete shader v RM a pak se poupraví pro vlastní program, nebo je tam nějaké obecně předpokládané prostředí, víceméně shodné s konečnou aplikací?
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 2. červenec 2008, 10:22:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Notepad to isti aj u mna Very Happy Sice ich nemozem debugovat, ale vzdy postupujem po jednom kroku, takze s tym problem nemam. Plus, testovanie shaderov je jednoduche, lebo clovek si priamo meni konstanty pocas debugovania, takze hn ed vidi co sa s tym deje.

Nemate niekto napad, ako najjednoduchsie pod VS6 oddebugovat shadery ? Ja som zatial nasiel len riesenia pre VS2k5 a vyssie a tie na Core2Duo ledva bezia, a k pouzitelnosti maju daleko, len obcas by sa zislo tie shadere odkrokovat s tym ze clovek vidi, co ma v registroch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 2. červenec 2008, 10:42:49    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
Mimochodem, rád bych věděl, jak nahrazujou zmiňovaná IDE (RenderMonkey, ...) "prostředí vaší" aplikace". Mám na mysli například Reflection a Refraction mapu pro vodu, nebo nějakou specifickou ShadowMapu.

V RM není problém udělat cokoliv, bohužel je třeba hodně věcí přesunout do vertex shaderu jako třeba vlastní konstrukce matic a manipulace s objektem. Není problém tam implementovat libovolný shadow mapping algoritmus.

]semo[ napsal:
Napíšete shader v RM a pak se poupraví pro vlastní program, nebo je tam nějaké obecně předpokládané prostředí, víceméně shodné s konečnou aplikací?

Můžeš si do RM napsat vlastní exportní plugin, pokud chceš. Mně stačí to poupravení efektu při přesunu z RM.

Podstatný u RM je, že stistknu při psaní shaderu F5 a hned vidím výsledek. Pokud takový komfort zrovna nepotřebuju, nedělám v tom. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 2. červenec 2008, 11:33:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Jasně, takže jde o jakýsi kompromis, ale výhody zřejmě převažují. Já si na některý shadery udělal do hry DevelOkno, kde se daly ladit parametry. To je ale trochu něco jinýho.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xtopi



Založen: 11. 08. 2007
Příspěvky: 24
Bydliště: La republica Checa

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2008, 00:16:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Taky chápu když si někdo nechce instalovat další aplikaci (další jednoúčelovej tool), ale proč cokoliv psát v notepadu, když mám visual studio (příp. cokoliv jinýho v čem píšu kód, co umí inteligentně odsazovat, a s kurzorem se dá pomocí šipek trochu normálně pohybovat, a zkrátka to není tak nemotorný Smile )?

Já efekty píšu ve VS, kde se i spolu s projektem kompilujou, takže vidim i errory jako v normálním kódu. Ale krokovat a jinak ladit to tam nejde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2008, 08:24:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Pretoze, ak chces v jednom okne pozerat, ze co za konstanty nastavujes pre shader a v druhom pisat kod, tak je ten notepad lepsi, pretoze v Total Commanderi ma clovek jednu zalozku len na shadery, takze sa medzi nimi vie rychlo prepinat a pozerat co kde ako pisal. Tak rychlo to vo Visual Studiu urobit nejde, dokonca ani v bleskovom VS6 (o VS2k5/VS2k8 ani nehovoriac - tam kym sa clovek prepne do okna, uz aj zabudol co chcel vlastne urobit Smile ).

A este neviem ci si pocul o Notepad++, ale je to cool. Skratka nie je to tak nemotorne Wink. Na druhej strane, pokial si vasnivy pouzivatel mysi vo Visual Studiu, tak potom netusis o com je rec, ale ja som zastanca toho, ze clovek musi mat SAKRA dobry dovod na to, aby pocas kodenia prehmataval na mys, vsetko musi byt pristupne z klavesnice. Takze, alt-tab do Total Commandera to isti, lebo je pohodlnejsi a rychlejsi, ako preskrolovavat kdesi 3 obrazovky dole, kym clovek najde zalozku so shadermi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2008, 09:50:18    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ napsal:
Taky sem si udělal vlastní zvýrazňovač do PSPadu a používám to.

Jestli to máš na GLSL, tak pošli. Ten můj na CG/HLSL je tady: http://storm.unas.cz/cg.ini

]semo[ napsal:
Já si na některý shadery udělal do hry DevelOkno, kde se daly ladit parametry. To je ale trochu něco jinýho.

To mi připomíná, že GLIntercept měl nějaké Edit&Continue okno na shadery přímo za běhu aplikace. Asi tak nějak to má vypadat: http://glintercept.nutty.org/Ver0_4/shaderedit.png

VladR> Myslím, že PSPad je mnohem víc cool. Wink A myš samozřejmě sux, o tom žádná.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 4. červenec 2008, 09:59:06    Předmět: Odpovědět s citátem

PSPad ? Co to je ? Skusim pozriet. S tou mysou som narazal na to, ze viaceri moji kolegovia proste kodia vo visualku mysou a mna z toho ide porazit, ked vidim, ze na vyhladavanie v ramci zdrojaku prehmatne na mys, nastavi sa na Menu, klikne Search, pardon, preklikne sa, zrusi okno co mu vybehlo, takze zase pekne do menu, teraz pockat pol sekundy, aby sme nepreklikli, konecne vybehne okno Search a teraz sa opyta - a co sme to vlastne chceli hladat Twisted Evil ? Mys by mali zakazat Exclamation

A uplny masaker je, ak build spusta mysou cez menu. V taky cas len predychavam pomaly...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 5. červenec 2008, 21:24:07    Předmět: Odpovědět s citátem

OT: Doufam ze mne nikdy neuvidis psat kod Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna