.[ ČeskéHry.cz ].
Konstruktivní dohady - nejlepší jazyk na programování her

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Ták, který jazyk je pro uvedená pravidla nejlepší?
C/C++(cca všude)
57%
 57%  [ 16 ]
C#(by MS, jede na Win a někteých ostatních systémech)
39%
 39%  [ 11 ]
Java(Původně produkt Sunu, cca všude)
0%
 0%  [ 0 ]
Pascal/Delphi(Pascal by Niklaus Wirth,Delphi by Borland(přejmenováno na Inprise), jede na Win a Delphi navíc na Linuxu)
0%
 0%  [ 0 ]
Ostatní(napíšu v diskusi)
3%
 3%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 28

Autor Zpráva
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 14:26:17    Předmět: Konstruktivní dohady - nejlepší jazyk na programování her Odpovědět s citátem

Na radu Quiarka zakládám diskusi o programovacích jazycích Very Happy (Toto není flamewar, toto je konstruktivní dohad Smile ) Je jasné, že univerzální programovací jazyk neexistuje, ale já mám na mysli herní oblast Smile Vyloučíme webové hry a zůstaneme u normálních. Já navrhuji téma: malý free projekt - 3 programátoři. Tak, a do toho Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 14:35:30    Předmět: Odpovědět s citátem

ne toto opravdu neni flamewar az na to ze to skonci jako totalni flamewar

maly projekt - 3 koderi - C# nebo python - ekvivalentni - zalezi pouze na znalostech programatoru - pripadne jiz hotovy engine + skript - Torque, WME, GM
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 14:41:57    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
ne toto opravdu neni flamewar az na to ze to skonci jako totalni flamewar

maly projekt - 3 koderi - C# nebo python - ekvivalentni - zalezi pouze na znalostech programatoru - pripadne jiz hotovy engine + skript - Torque, WME, GM


Ale no tak, snad to nevyusti tak strasne Smile
Ja bych dal C++
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 14:46:48    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
rezna napsal:
ne toto opravdu neni flamewar az na to ze to skonci jako totalni flamewar

maly projekt - 3 koderi - C# nebo python - ekvivalentni - zalezi pouze na znalostech programatoru - pripadne jiz hotovy engine + skript - Torque, WME, GM


Ale no tak, snad to nevyusti tak strasne Smile
Ja bych dal C++


psals maly projekt - na co C++? - prilis obtizne, otravne, na malem projektu zcela zbytecne - neni treba hnat zadnou rychlost apod. - jedine ze bys mel hotovy engine v C++ a skriptoval ho v nem

btw - projekt bys mel specifikovat vice - typ hry, jak narocna grafika, ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 14:52:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Typ hry - napr mala 2D hricka, stredne narocna graf.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 14:53:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Taky si myslím že by to chtělo trochu přiblížít, třeba pro FPS bych uz s C# vahal... A ono to vubec takhle posuzovat asi nejde, záleží taky co ti lidi mají za sebou třeba když umí dobře C++ a OpenGL tak nepřejsou na C# jen proto že se to na tenhle projekt hodi vic ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 14:57:16    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then: Jako my všichni víme, že z nějakého důvodu C++ miluješ.
rezna: Lepší flame tady než ve vlákně, které má jiné téma.

Moje hlavní poselství, které se snažím všem nováčkům vnutit je, aby se nezačínali učit programování s jazykem jako je C nebo C++. Až se naučí programovat, můžou si s nimi užít dosytosti. Takže tato anketa je trochu mimo.

Ale i tak bych na ten malý projekt C++ nevybíral. Ono teda dost záleží na tom, co má už člověk napsané a pokud má engine v C++ do kterého stačí dopsat 3 řádky a má hru, tak budiž. Ale pro začátek na zelené louce C#, Javu, Python nebo tak. Fakt to ušetří dost času.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 15:06:46    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then - btw i anketu mas blbe - pascal bezi na linuxu - UTFG - free pascal
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 15:15:16    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
if.then - btw i anketu mas blbe - pascal bezi na linuxu - UTFG - free pascal

Vazne? Omlouvam se, Free pascal uz nesleduju, je to pro me uzavrena kapitola Smile
citace:
if.then: Jako my všichni víme, že z nějakého důvodu C++ miluješ.


Shocked Jak jsi to uhodl? Very Happy duvod neprozradim, bude stacit, ze je podporovan prakticky vsemi platformami a dalsi veci...

citace:
Moje hlavní poselství, které se snažím všem nováčkům vnutit je, aby se nezačínali učit programování s jazykem jako je C nebo C++. Až se naučí programovat, můžou si s nimi užít dosytosti. Takže tato anketa je trochu mimo.

Ale i tak bych na ten malý projekt C++ nevybíral. Ono teda dost záleží na tom, co má už člověk napsané a pokud má engine v C++ do kterého stačí dopsat 3 řádky a má hru, tak budiž. Ale pro začátek na zelené louce C#, Javu, Python nebo tak. Fakt to ušetří dost času.


Ale no tak my vime ze z neznameho duvodu C# milujes Twisted Evil Ale s Javou souhlasim Wink
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 15:24:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Deluxe napsal:
, třeba pro FPS bych uz s C# vahal...


Já bych neváhal ani minutu. Dokud můžu přepsat nejpomalejší kód v C++ tak není s rychlostí žádný problém.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Matasx



Založen: 17. 08. 2008
Příspěvky: 258

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 15:31:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Nic jinýho než C# psát neumím (číst kód je něco jinýho Wink ), takže ani nemůžu posoudit... Ale z pohodlí Visual Studia + C# se mi přechod na cokoliv jinýho jeví jako pád do propasti Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 15:38:16    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Dokud můžu přepsat nejpomalejší kód v C++ tak není s rychlostí žádný problém.

Jo no, na to jsem nějak pozapomněl. I když to tak nejak plánuju použít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 17. srpen 2008, 15:38:32    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
Typ hry - napr mala 2D hricka, stredne narocna graf.

A neni zrovna na tohle nejlepsi game maker?! Jazyk se da volit i podle pozadavku na hru, cilu projektu, graficke a vypocetni narocnosti a take podpore dalsich platforem. Na kazdou vec se tedy hodi asi neco jineho (na narocne FPS asi C++, na jednodussi veci C# a na jednoduche 2D hry game maker).

Jinak na ankete mi vadi i to, ze slucuje C a C++. Svy veci kodim vetsinou v Ccku, C++ se mi moc nelibi (delal jsem v nem proto jen 2 hry), na OOP je podle me daleko lepsi C# - prehlednejsi, jednodusi na pouzivani, spousta knihoven v zakladu nebo od ke stahnuti od MS, napr. formulare, Managed DirectX a XNA. To ale neznamena, ze neexistuji free knihovny i pro jine jazyky, ktere zjednodusuji vyvoj her (kdyz uz je to server o hrach): pro C/C++ je tu SDL + OpenGL, pro Delphi treba Asphyre...

A jak uz bylo receno, hlavni je naucit se algoritmicky myslet - pak uz neni problem prejit na jiny jazyk. Sam sem zacinal na QBasicu, pak Pascal (dokonce sem v nem napsal i okinkovou aplikaci pro Windows 3.1), pak Delphi, pak C/C++, pak C# a v zamestnanich jeste k tomu VB6, ASP, Oracle PL/SQL a PHP. Kdyz prechazite mezi jazyky, tak uz stejne jen hledate rozdily (napr. svou hru Mars Racer jsem udelal za 2 dny a predchazel tomu jen jeden tyden uceni se C# a tyden uceni Managed DirectX; nebo na aktualni pozici PHP programator sem byl prijat i bez znalosti jazyka PHP - ten sem se proste naucil behem prvnich 2 tydnu v zamestnani, kdyz sem se zaucoval do templatu na tvorbu webu ve firme).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ash



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: 18. srpen 2008, 21:28:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Čo tak sa vykašľať na hľadanie jedného ideálneho jazyka na hru, a zobrať dobrú kombináciu dvoch jazykov? Moja obľúbená kombinácia je C++ a Python. Výborne sa navzájom dopĺňajú, ľahko sa spolu integrujú, dokopy pokrývajú širokú škálu použití.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna