Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 7. říjen 2008, 20:16:48 Předmět: |
|
|
Trochu dost lama OT: Btw, ako je to s tym kontextom? Teraz myslim ale OpenGL (ak je to rozdielne)... Kedy, okrem manualneho uvolnenia ci zabitia celej aplikacie mozem prist o pracne na graficku kartu uploadnute data? Mozem? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 7. říjen 2008, 20:20:08 Předmět: |
|
|
Já myslím, že ne, že v OGL to je jakoby v Managed Poolu v DX... |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 7. říjen 2008, 20:21:27 Předmět: |
|
|
DX nepouzivam. ale niekde som cital ze sa da nastavit aby si DX manazovalo vsetky textury a vtedy aj pri strate kontextu sa automaticky nacitaju spat. ale to su v pameti dvakrat aby ich mal odkial DX nacitat. ono by bolo cudne ze by stratou kontextu boli postihnute ba OpenGL. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 7. říjen 2008, 20:58:36 Předmět: |
|
|
V DX si můžeš vybrat, jestli resource vytvoříš v Managed nebo Default poolu. V případě Managed poolu jsou resources ještě jednou v paměti, v případě Default poolu ne - to pak člověk musí odchytit ztrátu zařízení a resources načíst znova.
Myslím, že mi někdo říkal, že v OpenGL je všechno jakoby v Managed poolu - tedy že jsou kopie v systémové paměti a člověk se nemusí starat o ztrátu zařízení (za cenu vyšších paměťových nároků). Ale to je bez záruky - musíme počkat na Eosieho, až se probudí |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. říjen 2008, 21:34:54 Předmět: |
|
|
No tak stejne to ma i Vista (se svou prepracovanou spravou videopameti), proto taky byla do nejakeho fixu vyrazne vyssi spotreba pameti u DX9 her, ktere pouzivaly nemanazovany pool (Vista si presto nechavala kopii video dat v system-RAM): link. Odkazany hotfix v komentari resi to, ze Vista tuto pamet nekopiruje pro hry, ktere si ji resi sami, ale tyka se to jen DX9 a starsich her. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 8. říjen 2008, 12:01:23 Předmět: |
|
|
Jo v OpenGL je všechno managed a zabírá to (aspoň pro mě) zbytečně místo v RAM. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 8. říjen 2008, 12:34:14 Předmět: |
|
|
Taky to tak vidím. Přitom napsat si správu zdrojů, která při ztrátě zařízení všechno načte znovu ze souboru, není nic extrémně složitého... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 8. říjen 2008, 21:34:55 Předmět: |
|
|
To uz je ale v DX10 zbytecne. Tam nemas zadny "default pool", kde by to bylo jen ve video memory. Jak uz jsem napsal, Vista zrcadli obsah video zdroju do system memory (diky tomu muze video driver bezet v user space). Takze nikdy nenastane device lost/reset (resi to i obnoveni hry pri obnoveni z hibernace a Aero a obecne 3D pres vice monitoru, napr. pri pouziti notebookove USB dokovaci stanice neobsahujici vlastni graficky cip). To neduplikovani video dat drive odkazana aktualizace resila jen a pouze pro stare (DX9) hry, a to jeste jen ve vybranych situacich.
Tady predpokladam, ze se bavime o game developingu zamerenem do budoucna, tj. na DX10 level. Vemte si, ze Vista se prodava na vsech pocitacich (kde neni Linux) uz pres rok a vase hra se bude vyvijet jeste minimalne rekneme 1 rok. Takze kdyz budete podporovat pocitace 2 roky zpet, tak muzete DX10 vyzadovat (v pripade konzoli stejne pouzijete orezanou verzi enginu (DX9) kvuli propastnemu rozdilu vykonu, podobne jako to resi BioShock). Na XPcka se na nove zakoupenych pocitacich downgraduje z Vist predevsim v business segmentu, kde je pocitac treba na praci, ale domaci uzivatele si tam tu Vistu nechavaj. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 9. říjen 2008, 00:41:02 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Jak uz jsem napsal, Vista zrcadli obsah video zdroju do system memory (diky tomu muze video driver bezet v user space). |
Eh? OpenGL driver běží v user space od Windows95. Je to jen problém MS, že část D3D9 driveru musí běžet v kernel space a se zrcadlením paměti to nemá co dělat. Právě naopak, podle mě je to úplně k ničemu, radši budu při ztrátě zdrojů (např. alt+tab) čekat 10 sekund kvůli re-loadingu některých dat z disku než si zasírat RAM datama velikosti 500MB po celou dobu běhu aplikace.
Ladis napsal: |
Tady predpokladam, ze se bavime o game developingu zamerenem do budoucna, tj. na DX10 level. |
S DX10 to zas tak růžové není. Konzole jsou DX9-level a protože právě ony řídí většinu trhu, dokud tu nebudou novější konzole, většina her bude stále DX9. Pochybuju, že se DX10 vyplatí, jednak tu máme hodně uživatelů na WindowsXP, někdo nemá DX10 hw (starší nvidie, ati, všechny intely...) a ono to DX10 zas tak moc nepřináší, pokud musíš podporovat obě API zároveň. Ne každý má dostatek financí na vývoj samostatných D3D9 a D3D10 rendererů. Se podiv na konzole - furt stejný API, stejnej hardware a ty hry tam jsou čímdál pěknější. Ne všechny jsou 60Hz, některý hry jsou jen 30Hz, ale i tak to o něčem vypovídá (např. Spore je 30Hz i na PC a ta hra je krásně hratelná). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 9. říjen 2008, 08:16:07 Předmět: |
|
|
Jo, v obou bodech naprostej souhlas s Eosiem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. říjen 2008, 08:31:49 Předmět: |
|
|
Pri dnesnych cenach RAMky moze developer len uvitat, ze sa absolutne nemusi starat o resources. Ja som si toho uzil dost za poslednych 8 rokov. Dakujem, neprosim, nikdy viac
Augi : Zlozite to nie je, to je jasne. Ale pracne, unavne a nudne ano. Obzvlast resources, ktore vytvaras len za chodu (particle,dynamicke textury, dynamicke VB) a trvaju len par framov (ale user sa kludne moze strafit aj do tych par framov s ICQ/MSN/whatever).
Na to, aby sa to riesilo automaticky, musis prepisat aj uplny zaklad prace s resources, co sa dotyka celeho kodu, takze kym prides na to, co s tym mas vlastne robit, uz mas povacsinou celu hru nakodenu, takze az pri dalsom refaktoringu to mozes zriesit. Mozem zodpovedne prehlasit, ze v zivote som sa nedonutil k tomu, aby som kvoli alt-tab prepisoval spravu resources od gruntu. To skratka za to nestoji. Resource chcem vytvarat na mieste kde ho potrebujem a nie na nejakom inom centralizovanom, len kvoli takej blbosti ako je Lost Device. To plati aj o zozname odkazov na dane resources, ktore treba uvolnit.
Takze, cert ber 500 MB. Na co ti su, ked hrajes hru ? Ked hrajem hru, tak hrajem hru, nie ? Nerobim popri tom v maxku, nemam spustene Visualko, alebo Internet Explorer. Ak ale ano, tak si musim vybrat - hram alebo robim ?
To iste ICQ - na kyho frasa ma clovek pustene ICQ, ked sa ide hrat ?!? Aby ho kdekto otravoval pocas hrania ? Toto som nikdy v zivote nepochopil a asi ani nepochopim |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 9. říjen 2008, 09:02:17 Předmět: |
|
|
No jasně, nuda to docela je A pokud má někdo hotovou hru a zjistí, že existuje něco jako Default Pool, tak pokud k tomu nebude mít vážnej důvod, tak bych to určitě nepřepisoval a zůstal v klidu u Managed Poolu. Ale pokud člověk začíná psát novou hru/engine, tak těch pár dní za to IMHO stojí... |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. říjen 2008, 09:39:32 Předmět: |
|
|
VladR:
1) zapnute ICQ - kdo ho ma porad zapinat/vypinat? - proste ho mam zaple at delam co delam...
2) hrani nebo prace
uz to tu kdysi bylo reseno - jsou proste lide kteri nemaji cas hrat cely den ale hru si proste rozehraji, alt+tabnou se do pracovniho prostredi a neco dal delaji - a za 3 hodky se zase na chvilu prepnout zpet
proto tu taky bylo kritizovane ze hry se neumi zastavit pokud nejsou napopredi ale furt renderujou jak vztekly a zerou procesor
3) levna pamet
nicmene tu s tebou musim souhlasit - je to proste tak - zejmena u hracu - pokud si kupuju komp na hrani a vrazim do neho 20k - tak si muzu koupit 4GB RAM a nemusim nic ale vubec nic resit a hotovo - v tomto si myslim ze ma managed pool smysl |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 9. říjen 2008, 09:54:03 Předmět: |
|
|
rezna: A navic ten Eosiho argument je imho trochu postaveny na hlavu - pokud mam RAMku volnou, tak je nevyuzita, takze at si tam klidne zduplikuje obsah VRAM. Pokud RAMku nemam, tak je to zase jedno, protoze se to odswapuje na disk, a jestli to nacita loader hry anebo page fault ve Winech je prast jak uhod _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. říjen 2008, 10:08:52 Předmět: |
|
|
Uz tu chyba len Ladis, ktoremu vadi, ze ked sa book prepne do sleepu, tak ho stve, ze to hra nevie rozchodit
rezna : presne toto je ten dovod, na ktory som narazal - ked je niekto lenivy kliknut raz na ikonku, tak nechapem preco by som sa ja mal ako koder s tym rozculovat. Mne to nezaberie 5 sekund a ani 5 hodin , ale podstatne viac.
Augi : Ak to pises znova cele od gruntu tak ano, to stoji za to, stravit den-dva navyse navrhom, ktory sa sa o to postara a ty nemusis nic riesit.
rezna : to je zaujimavy usage pattern - to akoze ti hra pol dna sedi v taskbare ? Pri windowed hrach to este pochopim, ale pri fullscreen uz vonkoncom nie
Ja si ani na 4 GB neviem predstavit, ze by som si alt-tabol take Doom3 / Crysis alebo nieco podobne a pol dna to nechal na liste s tym, ze sa k tomu neskor na chvilku vratim, ale ono to tam cely cas hnije.
Ono, viem si to predstavit na 64-bit windowse s 16 GB RAM, tam by to vobec nevadilo. Ale na 32-bit, kde mas limit 3 GB ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|