Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
asiJa
Založen: 10. 08. 2008 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha/Hranice
|
Zaslal: 16. listopad 2008, 01:29:33 Předmět: Jak nejsnadnejsi ve hre udelat sitovy multiplayer? |
|
|
Ahoj, tohle je vylozene zacatecnicky dostaz, a nechci po vas aby jste mi to nejak krok po kroku vysvetlovali, spise odkaz. Ohledne siti nemam absolutne zadny prehled (nikdy me nezajimaly) a rad bych vedel po cem v principu se podivat kdybych chtel udelat hru multiplayer po siti.
Neverim moc v umelou inteligenci ve hrach- 1] je tezke ji udelat uspokojive 2]Cloveka stejne vice bavi hrat s clovekem
a hrani vice lidi na jednom pocitaci je celkem omezujici (first preson? 2 mysi?), takze nezbyva nez sit.
takze me zajima jestli se da nejak navazat spojeni prez sit (uplne staci LAN a manualni urceni IP adresy, bez vyhledavani), a pak si posilat nejake data, klidne i v pravidelnych intervalech, uplne jedno. Nezajima me zatim vubec nejaka efektivita. Predpokladam ze sit je dost rychla aby to bylo pouzitelne i lamovsky udelane. Proste absolutni minimum narocnosti na implementaci.
Existuji na to nejaka jednoducha knihovna?, napr. neco jako GLUT na OpenGL nebo tak na sit? |
|
Návrat nahoru |
|
|
asiJa
Založen: 10. 08. 2008 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha/Hranice
|
Zaslal: 16. listopad 2008, 01:39:54 Předmět: |
|
|
jako nasel sem tohle
http://www.gamedev.net/reference/programming/features/dplay/
ale nelibi se mi ze to je zavisle na WinAPI. A taky je to takove moc profi.
fakt by mi vyhovovalo neco uplne minimalistickeho, kde by byl najaky example code ktery by sel instantne vykrast a pouzivat, jako jsou ke GLUTu |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 16. listopad 2008, 10:17:31 Předmět: |
|
|
mozno si sa stretol s SDL. tak existuje aj kniznica SDL_net ktora je naozaj jednoducha na pouzivnie. Dokonca sa s nou da aj lahko spravit vyhladavanie hier v LAN cez broadcast(posielas pakety na adresu 255.255.255.255 dostanu to vsetci ucastnici v danej podsieti). to sa da ale prakticky vsade.
http://libsdl.org/cgi/docwiki.cgi/SDL_net _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
asiJa
Založen: 10. 08. 2008 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha/Hranice
|
Zaslal: 16. listopad 2008, 11:51:46 Předmět: |
|
|
jo, to vypada pekne, diky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 16. listopad 2008, 12:01:04 Předmět: |
|
|
když jsem něco multiplayerového zkoušel s podobnými znalostmi jako máš ty teď, tak se celkem rychle šlo vyznat v Raknet http://www.rakkarsoft.com/raknet/manual/
free pro free projekty _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
SUK
Založen: 14. 11. 2007 Příspěvky: 93 Bydliště: /dev/null
|
Zaslal: 16. listopad 2008, 12:54:19 Předmět: |
|
|
Myslim si ze se hodi umet si to napsat na hodne low-level urovni (ja tak zacinal a v podstate kdyz neco sitovyho delam, tak to delam zatim jedine takhle...)
http://builder.cz/serial147.html - serial o socketech, jak pro tux tak pro wokynka (jsou tam myslim nejaky drobny rozdily). Je to tezky, ale myslim si, ze kdyz si neco napises sam, nebude to treba efektivni, rychly a bezchybny, ale zato pochopis jak to funguje, a pak az budes delat s necim na vyssi urovni, vyuzijes to taky, budes schopen lip resit ruzny chyby a podobne). Jen je potreba malinko lip znat ty site (IP, TCP, UDP - staci jenom teoreticky ) |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 17. listopad 2008, 22:37:04 Předmět: |
|
|
Otázka je, jestli to chceš chápat do všech detailů. Ten seriál na builderu je poučný, rozhodně si ho projdi, ale pro reálné nasazení použij SDL_net. Život je krátký... _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
ladik-BigBoss
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 162
|
Zaslal: 18. listopad 2008, 01:44:22 Předmět: |
|
|
SDL_net je minimalni abstrakce, teda aspon co jsem zkousel asi pred 2 lety to moc neumelo. 2 ceckove soubory se zkompilovali na knihovnu a packet obalovali do struktury. spis me to omezovalo a napsal jsem si co jsem potreboval pres sockety |
|
Návrat nahoru |
|
|
|