.[ ČeskéHry.cz ].
Jak tvorit plug-inovatelny program
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
babca



Založen: 07. 04. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 14:13:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Very Happy tak jinak. Lze nejak jednoduse udelat scritovaci jazyk? Vize: Mam program a chci aby, dejme tomu, kdyz mu zadam nejaky text (treba podobny c) a on vykona co je tam napsany... Nebo jinak, jak imlementovat py scripty do c/c++? Jinak pokud bude moznost, mile rad si to zapisu... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tutchek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Praha -Pankrác

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 15:25:57    Předmět: Odpovědět s citátem

pokud uzijes existujici jazyk, zpravidla dostanes nejake api - napr prilinkujes k tvemu programu nejakou hlavicku, ktera bude mit funkce "interpretuj", ktera dostane na vstupu program a neco udela a ty ji treba reknes "kdyz uzivatel zavola v programu kresli() tak zavolej tuhle danou funkci"

jina vec je, pokud si budes interpreter psat sam.. to je zajimavejsi, ale nemusi to byt to proc chces zdrzet vyvoj hry o dalsi cas... pak doporucuji podivat se na nastroje jako bison... pripadne nejaky "uplnedebilni" parser, ktery nejaky napevno zadratovany jazyk treba precte, nahraje do pameti jako nejakou posloupnost prikazu, kterou pak jen postupne vyhodnotis...

moznosti je plno
_________________
Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa

function god_exists() { return false; }
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 15:34:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano skriptovaci jazyk jde udelat jednoduse. Ale tak nejak na ukor toho, co umi a na ukor prehlednosti.

Napriklad tohle jsem pouzil pro skriptovani me adventury:

kód:
'Ý006Ý014Ý000',
 'üip0001c000d001Čp000=c000t000ţ',
 'Kamen         üÝ000a1t001a2t001a3t001a5t002p0001c001ţ',
 'Prohluben     üÝ000ip0001c001a2ip0002c000t003p0002c001Čt004p0002c000a3ip0002',
 'c000t003p0002c001Čt004p0002c000a8Ý255ip0002c000t003p0002c001Čt004p0002c000ţ',
 'Svetlusky     üÝ000ip0002c001a1t005a5t006ţ',
 'Krapnik       üÝ000ip000=c192a2p0003c001t007a3p0003c001t007a5t008ţ',
 'Zapadni sraz  üÝ000ip0002c001a0ip0003c001t009p000=c000p001=c002m002Čt010',
 'p000=c000p001=c002m003a5t011ţ',
 'Severni sraz  üÝ000ip0002c001a0t012p000=c000p001=c002m002a5t013ţ',
 'Ý007Zhmotnil ses v tmave jeskyni. Prestoze nic nevidis, prozradim ti, ze ses',
 ' na uzke skalni rimse, nad kraterem velmi aktivni sopky, ktera je 3000 m pod ',
 'hladinou neznameho oceanu.ţ',
 'Ý007Kamen je moc tezky.ţ',
...


Prikazy jsou jednopismenne, treba t znamena vypis text, i je if, p je odkaz na promennou. Jednopismenne prikazy zjednodusuji parsovani.
V jazyku nejsou komentare, mezery a podobne blbosti - spis je to takovy strojovy kod Wink
Jazyk nepracuje se jmeny promennych, promenne pouze cisluje.

Tak asi vidis jake jsou vyhody a nevyhody. Udelat pro tohle interpret je opravdu jednoduche, asi bys na to sam prisel a zvladl bys to na 2 stranky.
Nevyhoda je samozrejme bidna citelnost a srozumitelnost jazyka.
Presto je mnohem lepsi pouzit i takovyto sileny jazyk, nez dej adventury promixovat s kodem enginu - tedy napsat to natvrdo.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 17:12:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Přijde mi (a už jsem to tady jednou psal), že dělat skriptovací jazyk pro tým s jedním člověkem je ztráta času. Na pluginy se mi zdá vhodnější použít to DLL a nějaký společný interface pro komunikaci mezi jádrem a pluginem. Lepší systémy na pluginy dokonce umožňují komunikaci mezi samostatnými pluginy a podporují i multicast a broadcast. Je jen na tvůrci daného systému, jak moc obecně to chce dělat. Jestli se použije nativní kód nebo interpretovaný, už nemá s pluginama moc společného.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
babca



Založen: 07. 04. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 26. listopad 2008, 11:36:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Tutchek: Dekuji za rady. Jinak k tomu pozdrzeni, samozrejme je to prace navic, ale pokud to udelam jednou a aspon poradne, budu mit jiz klid Wink

MD: Velice hezke, ale vazne docela necitelne, ikdyz by to mozna slo vyresit pres prostrednika (cisty text -> "zkopilovat" -> nejaky takovito script. BTW: To s tim mixovanim je prave duvod, proc bych si chtel neco takoveho vytvorit Smile.

Eosie: Pres dll jsem to do ted resil, ale vadi mi, ze po kazde uprave kodu se musi znova prekompilovat, toto by asi resilo, kdyby kod byl interpretovany (pokud chapu spravne [plain text -> prolezi se do bajtoveho kodu -> vola se jadrem], tak me prave zajima ta cast, jak prekladat do bajtoveho kodu).

Velice dekuji vsem za vase redy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 26. listopad 2008, 12:11:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud nejsi zrovna nadšenec do jazyků, překladačů a spol a důležitější pro tebe je hotová hra než skriptovací jazyk, tak asi bude nejlepší použít něco existujícího (Lua, Python).
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
babca



Založen: 07. 04. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 26. listopad 2008, 12:27:49    Předmět: Odpovědět s citátem

No prave ze bohuzel jsem fanatik Very Happy. Nejde mi ted ani tak primo o to dobastlit nejakou hru (je jich uz markay), jako se spis naucit naco novyho, dokonalejsiho Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yossarian



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Šalingrad

PříspěvekZaslal: 26. listopad 2008, 12:41:37    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.peroxide.dk/tuts_scr.shtml

perfektni zaklad Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
babca



Založen: 07. 04. 2008
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 26. listopad 2008, 13:31:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Dekuji, to je presne to, co jsem hledal Smile. Treba nic neudelam, ale urcite se chci o to pokusit Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna