.[ ČeskéHry.cz ].
Lepší 2D pohyb

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mnn



Založen: 23. 07. 2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 23. listopad 2008, 20:56:00    Předmět: Lepší 2D pohyb Odpovědět s citátem

Zdravím, funguje mi to ako-tak dobre (tank ide kam má). Len ten pohyb je "čudný" Very Happy Ide o to že je to square-based grid, 64*64 a potrebujem aby jednotka pri pohybe (najmä diagonálnom) zostala správne umiestnená v "bunke" (64*64px). Poradíte?

(Nevšímajte si pathfinding, viem že je otrasný, ale nechcel som použil niečo "lacné" z netu. No ako vidím budem musieť Very Happy)

download
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 23. listopad 2008, 21:12:59    Předmět: Odpovědět s citátem

mně to přišlo v pohodě Smile
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mnn



Založen: 23. 07. 2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 23. listopad 2008, 21:28:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Very Happy a žiadny nápad na zlepšenie? Very Happy to by bolo keby sa takto pohybovali jednotky v C&C Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mike.pr



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 00:09:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Kdyz pominu animaci tak, to neni tak zle.

Problem je asi v tom, ze mas grid dost hruby. Rekl bych ze by jsi ho mel menit podle velikosti jednotky a prevazne ho pouzivat na pathfinding.

Takze bych nehrotil ze musi dojit do bodu A uplne presne, ale staci kdyz se mu co nejvice priblizi. Umelost zpusobuje hodne prave to centrovani. Delas z toho sachy Wink

Otazka je ale samozrejme jak mas udelany ten engine. Ja svuj na RTS bohuzel nemam, tak tezko neco radit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crusty



Založen: 28. 08. 2007
Příspěvky: 120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 19:07:39    Předmět: Odpovědět s citátem

pohyb by mohl byt vice plynulejsi a pokud das nejaky rozumny filter tak muzes mozna texturu tanku i jemneji natacet.

pathfinding vylepsit asi vazne chce Smile


_________________
http://www.2ox.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yossarian



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Šalingrad

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 19:13:34    Předmět: Odpovědět s citátem

takhle vykradat earth 2140 Razz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 20:06:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně ten pohyb nepřijde tak strašný, ruší to hlavně animace jednotky, která se často zbytečně přetáčí i tam kde nemusí.
Dále to chce jemnější mřížku, alespoň dvojnásobně, pokud je každé políčko obsaditelné jednou jednotkou.
Sprajty budou doufám transparentní.
Pathfinding zlobí jen v některých situacích, imho na větší vzdálenosti.
Každopádně pracuj dál, nějakou českou strategii to rozhodně už chce!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Tutchek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 140
Bydliště: Praha -Pankrác

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 21:01:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Crusty napsal:
pathfinding vylepsit asi vazne chce Smile



To je udelane prohledani do hloubky misto prohledani do sirky, ne?
_________________
Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa

function god_exists() { return false; }
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ondras



Založen: 12. 09. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 21:32:58    Předmět: Odpovědět s citátem

K te animaci: prijde mi jako by se ten tank v kazdem policku jakoby na chvili zastavil. Pusobi to strasne rusive, jinak to celkem de.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 25. listopad 2008, 22:05:01    Předmět: Odpovědět s citátem

nevadi ani to ze ako sa zastavi ale to ze sa rozne pretaca pri posune. to treba odladit. inak aky algoritmus pouzivas na path-finding? dobry je napr A-star algoritmus kedy sa rekurzivne vyberas tym smerom ktory ma najmensiu cenu. ta cena sa da velmi rychlo vyratat ako pocet policok ktore treba prejst k cielu na ako keby prazdnej mape. ak sa cesta nenajde tak skusit dalsiu cestu s druhou najvysou cenou a ked nie je ziadna vhodna o jedno policko sa vratit.

http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial.htm tu je velmi pekny tutorial a aj ukazkovy program kde si neditujes bludisko a potom 1(nad Q) sa posuvas
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mnn



Založen: 23. 07. 2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2008, 14:07:10    Předmět: Odpovědět s citátem

čo sa týka pathfindingu tak to je A* Embarassed divíte sa ako môže dávať takéto výsledky? Embarassed Aj ja sa divím ale asi niekde robím chybu, ako tu bolo napísané, robí problémy iba na dlhšie vzdialenosti (v RTS bežné Very Happy)

Yossarian: no za to sa hanbím, ale žiadnu jednoduchšiu grafiku na RTS nemám k dispozícii. Hádam ma za to TopWare/Reality Pump nebudú žalovať, no ak tomu je to len print-screenovane Very Happy

transparentnosť samozrejme bude len na to teraz nemám čas (stransparentiť všetky textury).

nou: nechápem prečo mi každý radí ten pathfinding, keď to je to najmenej čo teraz potrebujem (ak by som nemohol ho správne implementovať, tak vygooglilm hotové riešenie). To čo potrebujem je správny pohyb samotnej jednotky.

mike.pr: No keby som zmenšil grid, tak potom by som nevedel ako zvládnuť kolízie (teraz to je celkom jednoduché, lebo tank sa zmestí na 1 políčko, horšie to je s budovami).


Tu je pohyb aký si predstavujem (http://program.php5.cz/demo_movement_a.7z) a tu je ten môj divný (http://program.php5.cz/cur_movement_a.7z) (ak nechcete sťahovať z upnito). 7zipom to rozbaľte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2008, 14:39:00    Předmět: Odpovědět s citátem

tak som si presiel to tvoje video po jednotlivich snimkoch. otazka je preco sa uprostred presunu z policka na policko otoci o 90 stupnov a ide bokom?? toto si zisti a bude to omnoho lepsie.

napis ako sa hybes z policka na policko
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mnn



Založen: 23. 07. 2008
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 30. listopad 2008, 15:03:20    Předmět: Odpovědět s citátem

http://img101.imageshack.us/img101/5493/currentmovementpt3.png

Každá bunka (64x64) má 8 align pointov (prac. názov Very Happy), tj aby jednotka sa mohla presúvať medzi bunkami, musí prejsť cez cez tieto body. Musel som pridať toleranciu na zastavenie v bunke (lebo inak mi jednotka "utiekla" na 0px 0px pozíciu a potom sa zase vrátila), ktorá potom robí problémy pri presune na tieto align pointy.
Takže: jednotka prejde na align point vo svojej bunke, potom prejde na align point v bunke na ktorú sa chce dostať a potom toleranciou sa dostane niekde do stredu.

Ale je dosť na prd systém, lebo textúry mám iba v určitých smeroch (tj nemám iba 1 ktorú otáčam). Chcel by som buď taký ako je v tom videu (demo_movement_a.7z) alebo nejaký profesionálnejší, ktorý asi by som nedokázal urobiť Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna