Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
mnn
Založen: 23. 07. 2008 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 23. listopad 2008, 20:56:00 Předmět: Lepší 2D pohyb |
|
|
Zdravím, funguje mi to ako-tak dobre (tank ide kam má). Len ten pohyb je "čudný" Ide o to že je to square-based grid, 64*64 a potrebujem aby jednotka pri pohybe (najmä diagonálnom) zostala správne umiestnená v "bunke" (64*64px). Poradíte?
(Nevšímajte si pathfinding, viem že je otrasný, ale nechcel som použil niečo "lacné" z netu. No ako vidím budem musieť )
download |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 23. listopad 2008, 21:12:59 Předmět: |
|
|
mně to přišlo v pohodě _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mnn
Založen: 23. 07. 2008 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 23. listopad 2008, 21:28:05 Předmět: |
|
|
a žiadny nápad na zlepšenie? to by bolo keby sa takto pohybovali jednotky v C&C |
|
Návrat nahoru |
|
|
mike.pr
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 6
|
Zaslal: 25. listopad 2008, 00:09:13 Předmět: |
|
|
Kdyz pominu animaci tak, to neni tak zle.
Problem je asi v tom, ze mas grid dost hruby. Rekl bych ze by jsi ho mel menit podle velikosti jednotky a prevazne ho pouzivat na pathfinding.
Takze bych nehrotil ze musi dojit do bodu A uplne presne, ale staci kdyz se mu co nejvice priblizi. Umelost zpusobuje hodne prave to centrovani. Delas z toho sachy
Otazka je ale samozrejme jak mas udelany ten engine. Ja svuj na RTS bohuzel nemam, tak tezko neco radit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crusty
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. listopad 2008, 19:07:39 Předmět: |
|
|
pohyb by mohl byt vice plynulejsi a pokud das nejaky rozumny filter tak muzes mozna texturu tanku i jemneji natacet.
pathfinding vylepsit asi vazne chce
_________________ http://www.2ox.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Yossarian
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Šalingrad
|
Zaslal: 25. listopad 2008, 19:13:34 Předmět: |
|
|
takhle vykradat earth 2140 |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 25. listopad 2008, 20:06:59 Předmět: |
|
|
Mně ten pohyb nepřijde tak strašný, ruší to hlavně animace jednotky, která se často zbytečně přetáčí i tam kde nemusí.
Dále to chce jemnější mřížku, alespoň dvojnásobně, pokud je každé políčko obsaditelné jednou jednotkou.
Sprajty budou doufám transparentní.
Pathfinding zlobí jen v některých situacích, imho na větší vzdálenosti.
Každopádně pracuj dál, nějakou českou strategii to rozhodně už chce! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tutchek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Praha -Pankrác
|
Zaslal: 25. listopad 2008, 21:01:14 Předmět: |
|
|
Crusty napsal: |
pathfinding vylepsit asi vazne chce
|
To je udelane prohledani do hloubky misto prohledani do sirky, ne? _________________ Nemarni čas u kompu, pojď si zaběhat do lesa
function god_exists() { return false; } |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 25. listopad 2008, 21:32:58 Předmět: |
|
|
K te animaci: prijde mi jako by se ten tank v kazdem policku jakoby na chvili zastavil. Pusobi to strasne rusive, jinak to celkem de. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 25. listopad 2008, 22:05:01 Předmět: |
|
|
nevadi ani to ze ako sa zastavi ale to ze sa rozne pretaca pri posune. to treba odladit. inak aky algoritmus pouzivas na path-finding? dobry je napr A-star algoritmus kedy sa rekurzivne vyberas tym smerom ktory ma najmensiu cenu. ta cena sa da velmi rychlo vyratat ako pocet policok ktore treba prejst k cielu na ako keby prazdnej mape. ak sa cesta nenajde tak skusit dalsiu cestu s druhou najvysou cenou a ked nie je ziadna vhodna o jedno policko sa vratit.
http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial.htm tu je velmi pekny tutorial a aj ukazkovy program kde si neditujes bludisko a potom 1(nad Q) sa posuvas _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mnn
Založen: 23. 07. 2008 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 30. listopad 2008, 14:07:10 Předmět: |
|
|
čo sa týka pathfindingu tak to je A* divíte sa ako môže dávať takéto výsledky? Aj ja sa divím ale asi niekde robím chybu, ako tu bolo napísané, robí problémy iba na dlhšie vzdialenosti (v RTS bežné )
Yossarian: no za to sa hanbím, ale žiadnu jednoduchšiu grafiku na RTS nemám k dispozícii. Hádam ma za to TopWare/Reality Pump nebudú žalovať, no ak tomu je to len print-screenovane
transparentnosť samozrejme bude len na to teraz nemám čas (stransparentiť všetky textury).
nou: nechápem prečo mi každý radí ten pathfinding, keď to je to najmenej čo teraz potrebujem (ak by som nemohol ho správne implementovať, tak vygooglilm hotové riešenie). To čo potrebujem je správny pohyb samotnej jednotky.
mike.pr: No keby som zmenšil grid, tak potom by som nevedel ako zvládnuť kolízie (teraz to je celkom jednoduché, lebo tank sa zmestí na 1 políčko, horšie to je s budovami).
Tu je pohyb aký si predstavujem (http://program.php5.cz/demo_movement_a.7z) a tu je ten môj divný (http://program.php5.cz/cur_movement_a.7z) (ak nechcete sťahovať z upnito). 7zipom to rozbaľte. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 30. listopad 2008, 14:39:00 Předmět: |
|
|
tak som si presiel to tvoje video po jednotlivich snimkoch. otazka je preco sa uprostred presunu z policka na policko otoci o 90 stupnov a ide bokom?? toto si zisti a bude to omnoho lepsie.
napis ako sa hybes z policka na policko _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mnn
Založen: 23. 07. 2008 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 30. listopad 2008, 15:03:20 Předmět: |
|
|
http://img101.imageshack.us/img101/5493/currentmovementpt3.png
Každá bunka (64x64) má 8 align pointov (prac. názov ), tj aby jednotka sa mohla presúvať medzi bunkami, musí prejsť cez cez tieto body. Musel som pridať toleranciu na zastavenie v bunke (lebo inak mi jednotka "utiekla" na 0px 0px pozíciu a potom sa zase vrátila), ktorá potom robí problémy pri presune na tieto align pointy.
Takže: jednotka prejde na align point vo svojej bunke, potom prejde na align point v bunke na ktorú sa chce dostať a potom toleranciou sa dostane niekde do stredu.
Ale je dosť na prd systém, lebo textúry mám iba v určitých smeroch (tj nemám iba 1 ktorú otáčam). Chcel by som buď taký ako je v tom videu (demo_movement_a.7z) alebo nejaký profesionálnejší, ktorý asi by som nedokázal urobiť |
|
Návrat nahoru |
|
|
|