.[ ČeskéHry.cz ].
Co místo SDL k Ogre, co místo SDL k Irrlicht

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Co používáte jako 3D engine?
Ogre
15%
 15%  [ 3 ]
Irrlicht
10%
 10%  [ 2 ]
Obojí
0%
 0%  [ 0 ]
Ani jedno / Něco jiného
75%
 75%  [ 15 ]
Celkem hlasů : 20

Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2007, 20:12:35    Předmět: Co místo SDL k Ogre, co místo SDL k Irrlicht Odpovědět s citátem

Zdravím,
rád bych vytvořil 100% přenositelnou aplikaci využívající Ogre, příp. Irrlicht. Na čem ji mám postavit? Ogre sice se SDL pracuje, ale jen na základě nějakých hacků, o (ne)přenositelném kódu nemluvě. To se mi nelíbí. Je nějaká možnost, čím SDL nahradit?
Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
prost



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 109
Bydliště: cvut fel, stm

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2007, 22:14:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Irrlicht není postavené na SDL a ani ničem takovém, afaik. Má řešení šité pro každou platformu zvlášť. Není to takhle náhodou i u OGRE?

btw, pokud chceš "100%" přenositelnou aplikaci, nezbývá nic jiného, než se vrhnout na javu Very Happy
_________________
BbB
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2007, 22:31:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Dobře, ne 100% přenositelnou aplikaci, ale zdroják. Opravdu to nejde? Nebo neznáte nějaký dobrý engine, se kterým by to šlo?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
prost



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 109
Bydliště: cvut fel, stm

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2007, 23:42:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Stále nevím, co přesně potřebuješ. Irrlicht lze používat přinejmenším na linux a windows; ogre na windows, linux a mac os x, bez jakékoliv potřeby sdl, afaik. Stačí se podívat do features u obou projektů. O tom, že by ogre bylo postavené na sdl slyším prvně.
_________________
BbB
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2007, 07:31:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Že by bylo Ogre postavené na SDL, je nesmysl, to jsem se nějak špatně vyjádřil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2007, 09:54:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Ogre ani Irrlicht se SDL nijak nesouvisejí a rozhodně na něm nejsou ani nijak "postavené". Takže co teda vlastně potřebuješ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2007, 17:30:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Poradit 3D engine, který by se SDL pracoval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
prost



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 109
Bydliště: cvut fel, stm

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2007, 18:02:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Otázkou je, k čemu to SDL tak strašně nutně potřebuješ? OGRE a i Irrlicht jsou plnohodnotné enginy a jdou snad na stejném množství platforem jako SDL (Mac OS X / Windows / Linux, potřebuje někdo pro vývoj her na PC víc? Smile ), takže v tvém požadavku nevidím žádnou logiku. (tím nechci urážet)
_________________
BbB
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2007, 20:33:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud je to tak, logiku to nemá. Čekal jsem, že budou i enginy pracující nad SDL. Ogre a Irrlicht toho umí až "moc" - např. vlastní obsluha vstupu. Dost to potom omezuje nebo úplně znemožňuje rozumný výběr jiných knihoven. Ale třeba se i s vaší pomocí vyhovujícího řešení dopátrám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
prost



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 109
Bydliště: cvut fel, stm

PříspěvekZaslal: 31. srpen 2007, 21:16:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Stačilo napsat takhle. Vím, jak řešení obsluhy držení (ne stisk) kláves v Irrlichtu nebylo pro mí potřeby ideální...
Asi nejlepší řešení by bylo hledat grafický engine nezávislý na platformě.
Možná bych mohl poukázat na OpenSceneGraph, kde jsem našel nějaké zajímavé info:
citace:
The core scene graph has been designed to have minimal dependency on any specific platform, requiring little more than Standard C++ and OpenGL. This has allowed the scene graph to be rapidly ported to a wide range of platforms - originally developed on IRIX, then ported to Linux, then to Windows, then FreeBSD, Mac OSX, Solaris, HP-UX, AIX and even PlayStation2!

The core scene graph library being completely windowing system independent makes it easy for users to add their own window-specific libraries and applications on top. In the distribution the osgViewer library provides native windowing support under Windows (Win32), Unices (X11) and OSX (Carbon). The osgViewer library can also be easily integrated with your other windowing toolkits, to illustrate how there are Qt, GLUT, FLTK, SDL, WxWidget, Cocoa and MFC examples as part of the OpenSceneGraph-2.0 distribution.


Nechtěj ale po mě žádný informace a nepovažuj ty moje za zcela relevantní, o OpenSceneGraph jen vím, že je Smile
_________________
BbB
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chjoodge



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 145

PříspěvekZaslal: 1. září 2007, 12:29:28    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Ogre a Irrlicht toho umí až "moc" - např. vlastní obsluha vstupu. Dost to potom omezuje nebo úplně znemožňuje rozumný výběr jiných knihoven.

Nevím, jak Irrlicht, ale Ogre řeší jenom grafiku. Vývojáři akorát připravili jednoduché rozhraní a tutorialy pro případ, že bys chtěl k ovládání použít CEGUI nebo OIS, ale to vůbec nemusíš a můžeš si to udělat jak chceš. Ono toho ostatně není moc, co Ogre z ovládání potřebuje - maximálně znát pozici myši, když klikneš a chceš ten klik nějak trojrozměrně pořešit, takže není se čeho bát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna