Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Co používáte jako 3D engine? |
Ogre |
|
15% |
[ 3 ] |
Irrlicht |
|
10% |
[ 2 ] |
Obojí |
|
0% |
[ 0 ] |
Ani jedno / Něco jiného |
|
75% |
[ 15 ] |
|
Celkem hlasů : 20 |
|
Autor |
Zpráva |
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 30. srpen 2007, 20:12:35 Předmět: Co místo SDL k Ogre, co místo SDL k Irrlicht |
|
|
Zdravím,
rád bych vytvořil 100% přenositelnou aplikaci využívající Ogre, příp. Irrlicht. Na čem ji mám postavit? Ogre sice se SDL pracuje, ale jen na základě nějakých hacků, o (ne)přenositelném kódu nemluvě. To se mi nelíbí. Je nějaká možnost, čím SDL nahradit?
Díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
prost
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 109 Bydliště: cvut fel, stm
|
Zaslal: 30. srpen 2007, 22:14:52 Předmět: |
|
|
Irrlicht není postavené na SDL a ani ničem takovém, afaik. Má řešení šité pro každou platformu zvlášť. Není to takhle náhodou i u OGRE?
btw, pokud chceš "100%" přenositelnou aplikaci, nezbývá nic jiného, než se vrhnout na javu _________________ BbB |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 30. srpen 2007, 22:31:57 Předmět: |
|
|
Dobře, ne 100% přenositelnou aplikaci, ale zdroják. Opravdu to nejde? Nebo neznáte nějaký dobrý engine, se kterým by to šlo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
prost
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 109 Bydliště: cvut fel, stm
|
Zaslal: 30. srpen 2007, 23:42:43 Předmět: |
|
|
Stále nevím, co přesně potřebuješ. Irrlicht lze používat přinejmenším na linux a windows; ogre na windows, linux a mac os x, bez jakékoliv potřeby sdl, afaik. Stačí se podívat do features u obou projektů. O tom, že by ogre bylo postavené na sdl slyším prvně. _________________ BbB |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 31. srpen 2007, 07:31:31 Předmět: |
|
|
Že by bylo Ogre postavené na SDL, je nesmysl, to jsem se nějak špatně vyjádřil. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 31. srpen 2007, 09:54:47 Předmět: |
|
|
Ogre ani Irrlicht se SDL nijak nesouvisejí a rozhodně na něm nejsou ani nijak "postavené". Takže co teda vlastně potřebuješ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 31. srpen 2007, 17:30:40 Předmět: |
|
|
Poradit 3D engine, který by se SDL pracoval. |
|
Návrat nahoru |
|
|
prost
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 109 Bydliště: cvut fel, stm
|
Zaslal: 31. srpen 2007, 18:02:14 Předmět: |
|
|
Otázkou je, k čemu to SDL tak strašně nutně potřebuješ? OGRE a i Irrlicht jsou plnohodnotné enginy a jdou snad na stejném množství platforem jako SDL (Mac OS X / Windows / Linux, potřebuje někdo pro vývoj her na PC víc? ), takže v tvém požadavku nevidím žádnou logiku. (tím nechci urážet) _________________ BbB |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 31. srpen 2007, 20:33:06 Předmět: |
|
|
Pokud je to tak, logiku to nemá. Čekal jsem, že budou i enginy pracující nad SDL. Ogre a Irrlicht toho umí až "moc" - např. vlastní obsluha vstupu. Dost to potom omezuje nebo úplně znemožňuje rozumný výběr jiných knihoven. Ale třeba se i s vaší pomocí vyhovujícího řešení dopátrám. |
|
Návrat nahoru |
|
|
prost
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 109 Bydliště: cvut fel, stm
|
Zaslal: 31. srpen 2007, 21:16:01 Předmět: |
|
|
Stačilo napsat takhle. Vím, jak řešení obsluhy držení (ne stisk) kláves v Irrlichtu nebylo pro mí potřeby ideální...
Asi nejlepší řešení by bylo hledat grafický engine nezávislý na platformě.
Možná bych mohl poukázat na OpenSceneGraph, kde jsem našel nějaké zajímavé info:
citace: |
The core scene graph has been designed to have minimal dependency on any specific platform, requiring little more than Standard C++ and OpenGL. This has allowed the scene graph to be rapidly ported to a wide range of platforms - originally developed on IRIX, then ported to Linux, then to Windows, then FreeBSD, Mac OSX, Solaris, HP-UX, AIX and even PlayStation2!
The core scene graph library being completely windowing system independent makes it easy for users to add their own window-specific libraries and applications on top. In the distribution the osgViewer library provides native windowing support under Windows (Win32), Unices (X11) and OSX (Carbon). The osgViewer library can also be easily integrated with your other windowing toolkits, to illustrate how there are Qt, GLUT, FLTK, SDL, WxWidget, Cocoa and MFC examples as part of the OpenSceneGraph-2.0 distribution. |
Nechtěj ale po mě žádný informace a nepovažuj ty moje za zcela relevantní, o OpenSceneGraph jen vím, že je _________________ BbB |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 1. září 2007, 12:29:28 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Ogre a Irrlicht toho umí až "moc" - např. vlastní obsluha vstupu. Dost to potom omezuje nebo úplně znemožňuje rozumný výběr jiných knihoven. |
Nevím, jak Irrlicht, ale Ogre řeší jenom grafiku. Vývojáři akorát připravili jednoduché rozhraní a tutorialy pro případ, že bys chtěl k ovládání použít CEGUI nebo OIS, ale to vůbec nemusíš a můžeš si to udělat jak chceš. Ono toho ostatně není moc, co Ogre z ovládání potřebuje - maximálně znát pozici myši, když klikneš a chceš ten klik nějak trojrozměrně pořešit, takže není se čeho bát. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|