Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
spark
Založen: 15. 08. 2007 Příspěvky: 83 Bydliště: Brno & Bratislava
|
Zaslal: 19. únor 2008, 00:46:25 Předmět: Vývoj komerčných hier bez financií?! |
|
|
Po dlhsej dobe vas znova zdravim. Dúfam, že nikomu nebude táto téma prekážať, chcem len zistit ake mate nazory na vyvoj komercnych hier "bez rozpoctu". Mam na mysli projekty, ktore si napr. ani neviete predstavit, ze by sa vyvijali bez financii, to znamena vsetci na hre pracuju zadarmo, len s cielom dokoncit vlastne dielo. Ci je to realne mozne, ci mate nejake skusenosti atd. _________________ AlternativA
Fineway Studios | GDS09 | Game Access |
|
Návrat nahoru |
|
|
komm
Založen: 18. 11. 2007 Příspěvky: 107
|
Zaslal: 19. únor 2008, 00:51:51 Předmět: |
|
|
stretol som sa s tzm dokonca celkom kvalitny projekt.(akoze nespomeniem si na nejaky link ale bolo to premakane)
ty ludia pracovali najma na tom aby mali nejake portfolio.. teda mozno sa niecim preukazat do buducnosti |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 19. únor 2008, 10:21:47 Předmět: |
|
|
Uspech je mozny, ale vznikne cirou nahodou. Systemove se to takhle delat neda, protoze to je sileny masochismus. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 19. únor 2008, 10:40:39 Předmět: |
|
|
Pokud clenum takoveho tymu nevadi, ze by si museli predem vydelat dostatek penez nebo se v prubehu vyvoje zadluzit, tak proc ne .
Jinak podle me jako portfolio slouzi predevsim dokoncene hry (ukazuje i schopnost dotahnout projekt do konce), takze pokud neni dostatecne zajisteno dokonceni, tak je podle me prace na takovem projektu ztrata casu (lepsi udelat neco mensiho, ale dokoncit to). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
spark
Založen: 15. 08. 2007 Příspěvky: 83 Bydliště: Brno & Bratislava
|
Zaslal: 19. únor 2008, 20:15:24 Předmět: |
|
|
Urcite, s tym mozem len suhlasit, hotove dielo je dost dobra vec do portfolia, inak by to muselo byt naozaj nieco velke a zname, aby to malo nejaky vyznam. Co sa ale tyka toho systemu, s tym uplne nesuhlasim. Samozrejme je to uplne nieco ine ako normalny full-time vyvoj, ale taktiez moze mat svoj system, svoje terminy, milestony atd.
O nieco take sa pokusame uz dlhsiu dobu, a konecne to dostava nejaku formu, stale vsak vyskakuju nove a nove problemy, a tazko sa riesia. Riesenim su vo vacsine pripradov peniaze - lenze ked to chceme skusit bez nich, tak ich proste pouzit nemozeme.
Je niekto kto by mal skusenosti s vyhladavanim napr. kvalitnych grafikov v zahranici? _________________ AlternativA
Fineway Studios | GDS09 | Game Access |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tovy
Založen: 11. 11. 2007 Příspěvky: 13
|
Zaslal: 7. duben 2008, 23:06:33 Předmět: |
|
|
Ze zkusenosti vim, ze je mozne delat projekt bez financi, ale 90% takovych projektu zanika behem vyvoje. Sem tam se neco dokonci, ale vetsinou je to neco, co by profici delali pul roku, jenze tym nadsencu to delal 4 roky.
Jeste je tu jedna moznost, kdy je uspech (no spise dokonceni relativne zajistene - kdyz jsou vsichni lide na tom projektu zavisli. Napriklad si pujcis penize nebo seberes nasetrene penize na byt a za ne delas projekt. Bohuzel i v tomto to chce fakt mit skvele lidi kolem sebe a poradny projekt a ne vysneny zamek. Znam lidi, s nimiz to nedopadlo nejlepe..
Nadseni totiz vyprcha za par mesicu vyvoje, sem tam se vraci, ale ty potrebujes na projekru makat 10 hodin denne i kdyz si z nej totalne otraveny
Mas zkusit neco mensiho na zacatek a na tom se uchytit - proste nedelat 2rocky projekt, ale nejakou fajn hru co zvladnes za 3-5 mesicu, na tom se alespon i ukaze, jak tym bude fungovat a jak dodrzovat terminy. A da se tim vydelat, treba z tehc 3-4 mesicnich her viz nas Styrateg ci KingMania (2 lidi v tymu)
Zahranicni grafiky najimame, vicemene jsme spokojeni (az teda na dodrzovani terminu), ale samozrejme ti lepsi si nechaji dobre zaplatit. Ale take za to dostaneme profi praci. |
|
Návrat nahoru |
|
|
zapytchu
Založen: 08. 08. 2007 Příspěvky: 352 Bydliště: čechy i chacharov
|
Zaslal: 9. duben 2008, 08:41:04 Předmět: |
|
|
Nesmysl, to nejde... leda by vyvojari byli týnejdři co zijou s rodicema a nemusi nic platit |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. duben 2008, 09:00:20 Předmět: |
|
|
zapytchu napsal: |
Nesmysl, to nejde... leda by vyvojari byli týnejdři co zijou s rodicema a nemusi nic platit |
kdo rika ze to maji jako full-time - rano vstanu - jdu kopat kanaly abych mel na najem - a odpoledne vyvijim komercni hru |
|
Návrat nahoru |
|
|
Manox
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 9. duben 2008, 09:13:09 Předmět: |
|
|
Musim spise souhlasit se zapytchu. Ikdyz pokud je clovek jeste treba student a nemusi si sam vydelavat penize, tak to mozna jeste jde. Ale v praci dosti tezko, po 8 hodinach treba programovani se chce tezko pak programovat dale, vim to z vlastni zkusenosti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 9. duben 2008, 11:34:53 Předmět: |
|
|
No taky jsem si představoval, jak až nastoupím do práce, vždy přijdu domů a vrhnu se se vší silou a chutí na vývoj hry |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. duben 2008, 11:44:22 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
No taky jsem si představoval, jak až nastoupím do práce, vždy přijdu domů a vrhnu se se vší silou a chutí na vývoj hry |
to zalezi jakou praci budes delat - pokud budes z alespon 50% koder tak ani omylem - podivej se jak moc mam naladu na praci na CH - skoro zadnou
jakmile ale prejde do urovne kdy v praci papirujes apod. - pak ti kodeni ve volnem case prijde jako uleva - o to se snazim - povysit natolik aby programovani nebyla minimalne otrocina a umoznovalo si ho v praci nezosklivit |
|
Návrat nahoru |
|
|
agile
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 257
|
Zaslal: 9. duben 2008, 13:59:22 Předmět: |
|
|
Píšeš, že by na tom všichni dělali zadarmo a současně píšeš, že jde o komerční projekt .
Pokud to budeš dělat ve volném čase, všecko se ti dřív nebo později zhroutí. (jak psal tovy)
Pokud se tím chceš živit, budeš k tomu přistupovat jinak, než kdybys to dělal ve volným čase a je mnohem vyšší šance na úspěch. Nehledě na to, že takhle to budeš mít jako "práci" kdežto v prvním případě pouze jako koníčka. Takže uděláš maximum pro to, aby ti projekt vynesl nějaké peníze.
Osobně myslím, že z ničeho se dá udělat kvalitní a komerčně úspěšná hra, pokud má člověk odhodlání, nasazení a je ochoten tomu hodně obětovat (to především). Samozřejmě nemluvím o triple A věcech, ale spíše myslím jednodušší budgetovky nebo shareware nebo sponzorované freeware věci. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. duben 2008, 15:03:54 Předmět: |
|
|
Pridam se k agilemu - nazev threadu je "Vývoj komerčných hier bez financií", pritom presnejsi nazev je "FREE vývoj komerčných hier (bez financií)". Tedy pak uz je jedno, jestli se autori budou snazit hru nejak prodat nebo ji dat zadamo, hlavni je ta cast vyvoje - a ta je zadarmo.
Jeste pridam jeden detail: Pro spoustu lidi muze byt problem makat na 100 % ze sveho domova. V soucasne praci se mi nabizi moznost vyjednat, ze bych treba 1 den v tydnu delal z domova (docela dlouho dojizdim), jenze nedokazu si predstavit, ze bych makal tak, jako makam, kdyz sem ve firme s dalsimi kolegy (precejen to pracovni prostredi a atmosfera + casto vhodne konzultovani zive). |
|
Návrat nahoru |
|
|
NX306
Založen: 09. 04. 2008 Příspěvky: 19
|
Zaslal: 15. duben 2008, 15:42:03 Předmět: |
|
|
pridam svoji spetku do mlyna - podle me to nejde. Minimalne potrebujes rozpocet na nakup vybaveni, at uz je to Visual Studio, graficke nastroje, zvukove knihovny... a pak minimalne potrebujes investovat do koordinace teamu, at uz je jenom blbe forum a tak. Proste vzdycky ten vyvoj neco stoji, at si clovek prizna nebo ne. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Tovy
Založen: 11. 11. 2007 Příspěvky: 13
|
Zaslal: 7. prosinec 2008, 17:04:36 Předmět: |
|
|
Ja bych jeste poznamenal, ze jsou i jine moznosti jak delat hry "skoroprofesionalne", napriklad:
1. Pul roku makat, vydelat si nejake penize, pak rok sice zivorit, ale v klidu makat na hre
2. Vzit si pujcku (rodice, ale i banka). Kdyz se rozhodnete zivorit, neni to tak velky problem. A par set tisic pujcky se da splatit, kdyz hra nevyjde. Sem tam to nekdo takhle udela.
3. Makat na polovicni uvazek = v pohode se uzivite a muzete pri tom delat hry. I kdyz skoro lepsi je bod 1 nebo 2. Prece jen prace 4 hodky denne znamena +2 hodiny cesta a aklimatizace atd.
Samozrejme nemluvim o velkych projektech, ale takovy mensi rozumny projekt pro 2-4 lidi, kdyz se na tom shodnou. Ale museli by do toho jit vsichni |
|
Návrat nahoru |
|
|
|