.[ ČeskéHry.cz ].
Knihovna k opengl

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 9. březen 2009, 23:25:14    Předmět: Knihovna k opengl Odpovědět s citátem

Shanim nejakou open source knihovnu na praci s maticemi, quaterniony, reseni viditelnosti pomoci ruznych struktur, ... (dalsi potrebne veci si ted nevybavuju). Proste takove ty zakladni veci, ktere si kazdy implementuje sam a naseka tem svoje specificke chyby (cemuz se chci prave vyhnout, tudiz hledam neco rozsireneho). A to vse navrzene k opengl. Nechci zadny moloch typu 3d engine, knihovna by si nemela nic diktovat.
Diky
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 10. březen 2009, 02:22:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Je potřeba si ujasnit, co přesně od toho vyžaduješ. Co se myslí pod řešením viditelnosti? Chceš řešit kolizi mezi frustum, koule, AABB, OBB nebo něco horšího? Očekáváš od funkcí, aby dělily objekty na duté (kolize jen na povrchu) a vyplněné (kolize i uvnitř)? Chceš tam přímky, úsečky, triangly, polygony? Je těžké ti něco doporučit. Na tvém místě bych začal s knihovnou GLM a dodělal si tam věci, co ti chybí. Aspoň pro mě je teda lepší se podívat do nějaké chytré knížky a dokódit si všechny chybějící funkce. Postupem času ta tvoje knihovna bude narůstat do obludných rozměrů.

Můžeš použít taky cizí kód, z existujících enginů vysekat veškerou matematiku např. WildMagic má hodně propracované matematické objekty. Taktéž Humusův framework by měl obsahovat většinu základních věcí. Nebo zkus něco vygooglit a vzít to, co ti bude nejvíc vyhovovat.

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že někdy je docela problém najít něco ideálního a časem ti to přestane stačit.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 10. březen 2009, 20:42:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Navrhovane knihovny nezavrhuju, ale pro uplnost me zajima neco pro C.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 11. březen 2009, 20:15:52    Předmět: Odpovědět s citátem

No v C se zas tak moc matematické knihovny nedělají (aspoň jsem na nic propracovanýho nenarazil) a není to ani moc pěkný kvůli absenci přetěžování operátorů (= je to hnus na používání a kód je špatně čitelný). Vzpomínám si akorát tady na tuhle, jsou tam jen základní struktury: http://glsdk.svn.sourceforge.net/viewvc/glsdk/trunk/inc/GLSDK/glm.h?view=markup
Ten projekt už se asi nevyvíjí, je možný, že tam něco nebude dodělané. Kdyžtak si udělej checkout celýho projektu.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Casio



Založen: 13. 01. 2009
Příspěvky: 23

PříspěvekZaslal: 11. březen 2009, 22:09:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Proč potřebuješ knihovnu pro C, C++ se ti nelíbí? Má své mouchy, ale jinak je super.
S přetíženými operátory se dobře pracuje, ale moc se mi nelibí, že většinou výsledek vrací hodnotou (metoda vytvoří dočasný objekt, ten se zkopíruje a smaže. A když se to použije např. u více matic 4x4 v každým průchodu, tak to zbytečně snižuje výkon) .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 11. březen 2009, 23:23:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že někdy je docela problém najít něco ideálního a časem ti to přestane stačit.


S tímhle souhlasím, pokud máš netriviální požadavky kterých je navíc hodně, tak dost těžko seženeš něco co ti je šité na míru. Buď tomu bude něco důležitého chybět, nebo dostaneš spoustu věcí navíc které nechceš/nepotřebuješ. Na druhou stranu, psát si něco kompletně svého by bylo určitě časově náročné a jak píšeš nasekal bys tam chyby. Asi nejlepší by bylo pohledat knihovnu která zvládá hodně z toho co chceš a zbytek si dodělat sám - třeba nějakou matematickou knihovnu a to uzpůsobení pro OGL si udělat sám jako takovou mezivrstvu.
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 29. březen 2009, 13:59:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Momentalne shanim knihovnu jenom na matice a quaterniony. GLM vypadala slibne, ale s quaterniony si moc netyka.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. březen 2009, 01:22:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Viz Quaternion: http://www.flipcode.com/documents/matrfaq.html
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1827

PříspěvekZaslal: 31. březen 2009, 02:18:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja som v par projektoch pouzival na matiku (vektory, matice, quaterniony) CWMTX, vedela vsetko co som chcel, ale tebe asi vyhovovat nebude. Akceleracne datove struktury nevie.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna