Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 17:30:45 Předmět: 3D Web-Based engine a vhodný jazyk, |
|
|
Zdravím,
Neviem, či to nepatrí do topicu 3D enginy, ale je to skôr obecný dotaz, tak to dávam sem...
Aký jazyk odporúčate pre 3D grafický web online engine, typu runescape.com?
Samotné Runescape.com využíva Javu, ale tá sa mi zdá, dosť zložitá...
Preferujem Python, Perl...
Resp.
Dá sa niečo také urobiť spojením PHP+MySQL+Web Server+nejaké nadstavby?
PHP by bolo super,
Upozorňujem!!!
Nejde mi o hru typu Travian, ale o hru typu Runescape.com...!!!
Ďakujem,
EDIT:
Moja otázka znie:
Odporúčate na takéto niečo nejaký iný jazyk než Java?
Flash to nedokáže!!!
Naposledy upravil Rejected Man dne 2. duben 2009, 18:53:29, celkově upraveno 3 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 2. duben 2009, 17:40:33 Předmět: |
|
|
No že se ti to zdá moc složité je hezké, ale co když to jinak nejde? Obecně pokud chceš mít na obrazovce uživatele 3D, tak mu buď musíš nainstalovat svůj program (tento přístup používá World of Warcraft a další programy) nebo použít technologii, kterou už uživatel nainstalovanou má (webbrowser, Java, Flash, Silverlight). V browseru asi 3D neuděláš a pak už zbývá jen ta java nebo silverlight/flash
EDIT: PHP sem vůbec netahej, to běží na serveru a vrací textové výsledky, přes to fakt 3D grafiku na klientově počítači neuděláš. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 2. duben 2009, 17:57:48 Předmět: |
|
|
Přesně tak. PHP běží na straně serveru a pokud potřebuješ něco renderovat, tak to "musí" běžet u klienta... |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 2. duben 2009, 17:59:43 Předmět: |
|
|
Pozor na to, ze runescape (stejne jako dalsi MMORPG) ma dve hodne odlisne casti - server a klienta. Server slouzi (hodne zjednodusene) pro synchronizaci a vymenu dat mezi hraci. Klient se stara o kresleni, vsup, ...
Kazda z techto casti muze byt napsana v jinem jazyce, beztak jsou propojene jen pres sit.
Ted je otazka, co presne chces ziskat - 3d engine v browseru, bez napojeni na dalsi hrace? (ale proboha proc?) Nebo smerujes k systemu pro hru vic hracu jako ma runescape? Jak uz psal Quiark, v browseru jsi omezeny tim, co browser podporuje (takze java, flash, silverlight). Na serveru muzes programovat v cem chces, ale co jsem videl, tak se casto pouziva Java, protoze je hodne odolna vuci chybam a pritom stale rozumne rychla. Jinak mi uplne nejde do hlavy zarazeni perl = jedoduchy, java = slozita. Ale coz. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 17:59:45 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
No že se ti to zdá moc složité je hezké, ale co když to jinak nejde? Obecně pokud chceš mít na obrazovce uživatele 3D, tak mu buď musíš nainstalovat svůj program (tento přístup používá World of Warcraft a další programy) nebo použít technologii, kterou už uživatel nainstalovanou má (webbrowser, Java, Flash, Silverlight). V browseru asi 3D neuděláš a pak už zbývá jen ta java nebo silverlight/flash
EDIT: PHP sem vůbec netahej, to běží na serveru a vrací textové výsledky, přes to fakt 3D grafiku na klientově počítači neuděláš. |
Jasné,
Vďaka za rady, no - ono neviem, či sme sa pochopili, nejde mi vyslovene o vec ktorú má užívateľ defaultne nainštalovanú.
Ide mi však o čo najmenší program,(plugin...).
Viac http://www.quakelive.com/
A čo vravíš napr. na spojenie Python+PyWeb+PyGame...?
Alebo Perl...
PHP som spomenul, len kôli tomuto:
http://www.corephp.co.uk/archives/15-Creating-3D-with-PHP.html
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:04:42 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
Pozor na to, ze runescape (stejne jako dalsi MMORPG) ma dve hodne odlisne casti - server a klienta. Server slouzi (hodne zjednodusene) pro synchronizaci a vymenu dat mezi hraci. Klient se stara o kresleni, vsup, ...
Kazda z techto casti muze byt napsana v jinem jazyce, beztak jsou propojene jen pres sit.
Ted je otazka, co presne chces ziskat - 3d engine v browseru, bez napojeni na dalsi hrace? (ale proboha proc?) Nebo smerujes k systemu pro hru vic hracu jako ma runescape? Jak uz psal Quiark, v browseru jsi omezeny tim, co browser podporuje (takze java, flash, silverlight). Na serveru muzes programovat v cem chces, ale co jsem videl, tak se casto pouziva Java, protoze je hodne odolna vuci chybam a pritom stale rozumne rychla. Jinak mi uplne nejde do hlavy zarazeni perl = jedoduchy, java = slozita. Ale coz. |
Chápem ok PHP tu neťahajme...
Áno ide mi o MMO engine typu runescape...
Viem, že ide o systém client/server.
Ide mi v podstate o niečo podobné, ako runescape, avšak bez javy.
Hľadám inú technológiu.
Flash je na môj vkus príliš "primitívny" na MMORPG typu Runescape...
Takže mi zostáva, len tá Java...? |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:27:52 Předmět: |
|
|
silverlight, directx jako ActiveX control treba, nebo nejaky .NET - moznosti je spousta
akorat toto jsou uz technologie ne vzdy dostupne - a dost vazane na M$
naopak flash a hlavne java bezi i na jinych systemech
mno a nebo pokud ti nejde o zadne narocne 3D kresleni tak jdi do <canvasu> |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:29:34 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
...Jinak mi uplne nejde do hlavy zarazeni perl = jedoduchy, java = slozita. Ale coz. |
Zoberme si základnú volaciu aplikáciu "Ahoj svet":
Python (3.0.1.):
print ("Ahoj svet")
Perl 5x:
print "Ahoj svet"\n;
A teraz následuje:
Java:
System.out.println("Ahoj svet");
package helloworldapp;
# public class HelloWorldApp {
public HelloWorldApp() {
# public static void main(String[] args) {
# System.out.println("Ahoj svet");
Čo dodať?
Naposledy upravil Rejected Man dne 2. duben 2009, 18:39:59, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:32:24 Předmět: |
|
|
Jeste pro 3d grafiku existuje Adobe Shockwave, ale jestli je vhodny pro toto, netusim. A nebo jeste jina moznost: Udelat absolutne super 3d online free hru, ktera pobezi na open source gpl pro ni vyvinutem pluginu (to uzivatele "donuti" si ho nainstalovat), ktery ale tim, ze bude open a dobre navrzeny se dostane do sirsiho povedomi a nakonec i do w3 standardu . Pokud vim, tak podobnou cestou sel quake live, az na tu proprietaritu celeho jejich projektu _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:41:43 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
silverlight, directx jako ActiveX control treba, nebo nejaky .NET - moznosti je spousta
akorat toto jsou uz technologie ne vzdy dostupne - a dost vazane na M$
naopak flash a hlavne java bezi i na jinych systemech
mno a nebo pokud ti nejde o zadne narocne 3D kresleni tak jdi do <canvasu> |
Njn, ach ten Microsoft... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:44:28 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Jeste pro 3d grafiku existuje Adobe Shockwave, ale jestli je vhodny pro toto, netusim. A nebo jeste jina moznost: Udelat absolutne super 3d online free hru, ktera pobezi na open source gpl pro ni vyvinutem pluginu (to uzivatele "donuti" si ho nainstalovat), ktery ale tim, ze bude open a dobre navrzeny se dostane do sirsiho povedomi a nakonec i do w3 standardu . Pokud vim, tak podobnou cestou sel quake live, az na tu proprietaritu celeho jejich projektu |
Ale nie,
Mne nejde o štandard...
Ak si to niekto bude chcieť zahrať, jednoducho - bude nútený nainštalovať plugin, mne ide len o 3D MMORPG v prehliadači, s pluginom do 50MB... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:53:30 Předmět: |
|
|
Já se zase zaobírám otázkou, proč to musí být v browseru. Napadlo mě to u quake live ( www.quakelive.com ).
Na webu jsou statistiky, můj profil, fórum... a když zvolím hru, spustí se windows ActiveX aplikace v browseru. Přemýšlím, proč se nemůže spustit samostatná aplikace mimo browser, tím by přece odpadlo plno nepříjemností (nekompatibilita prohlížečů, řev zabezpečení, mnoho souvislých chyb...).
Chápu, že myšlenka je taková, že "hraju rovnou z browseru", ale při prvním spuštění se stejně stáhne 300 MB dat a instaluje cosi do systému, tak v tom nevidím výhodu/rozdíl.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:55:30 Předmět: |
|
|
Je zvláštní, že se bojíš složitosti Javy a složitost 3D MMORPG ti nevadí Přitom pokud složitost Javy = 10 tak složitost 3D MMORPG = 10000000 _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 18:59:18 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
Já se zase zaobírám otázkou, proč to musí být v browseru. Napadlo mě to u quake live ( www.quakelive.com ).
Na webu jsou statistiky, můj profil, fórum... a když zvolím hru, spustí se windows ActiveX aplikace v browseru. Přemýšlím, proč se nemůže spustit samostatná aplikace mimo browser, tím by přece odpadlo plno nepříjemností (nekompatibilita prohlížečů, řev zabezpečení, mnoho souvislých chyb...).
Chápu, že myšlenka je taková, že "hraju rovnou z browseru", ale při prvním spuštění se stejně stáhne 300 MB dat a instaluje cosi do systému, tak v tom nevidím výhodu/rozdíl.. |
Problém je takýto:
Ak si v kaviarni, nebudeš sťahovať WoW.
Nechcem, ani, aby si sťahoval 300Mb...
Jednoducho sa budú dáta sťahovať postupne, počas hrania...
Ide o to, clientových hier, je množstvo aj v CZ/SK, (IW, Chmatákov)
Mne ide o to:
Som niekde, kde ma niečo otravne nudí:
Zapnem net, zapnem hru a "zaparím", bez nutnosti mať práva Admina, sťahovať 3GB atď... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rejected Man
Založen: 09. 02. 2009 Příspěvky: 16
|
Zaslal: 2. duben 2009, 19:02:34 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
Je zvláštní, že se bojíš složitosti Javy a složitost 3D MMORPG ti nevadí Přitom pokud složitost Javy = 10 tak složitost 3D MMORPG = 10000000 |
Tak to si "prestrelil bránku".
Ak vývoju hier, aspoň trochu rozumieš - nieje to problém.
Okrem toho, je to trocha OT.
Ja sa pýtam, ale stále nemám odpoveď.
Je možnosť webovku vytvoriť, aj za pomoci napr. Python+PyWeb+PyGame? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|