.[ ČeskéHry.cz ].
struktura konfiguracnich souboru

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
bolejt



Založen: 02. 05. 2009
Příspěvky: 45

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 13:27:54    Předmět: struktura konfiguracnich souboru Odpovědět s citátem

jakou strukturu pouzivate pro konfigurace a nastaveni v externim souboru? kuprikladu ja mam konfiguraci hry a definice statickych a animovanych sprajtu v xml.
pouzivam xml, protoze ho ted vidim snad ve vsem, ale to asi neni rozumny duvod a navic ani xml nemam moc v lasce.
_________________
Ball ball8;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 14:17:52    Předmět: Odpovědět s citátem

cemu vadi xml?
btw cetl jsem nejaky clanek nebo nevim co o vyvoji Aquadelicu a tam bylo "xml je tvuj kamos"
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 14:26:36    Předmět: Odpovědět s citátem

XML je pekne, je na to spousta parseru a tak - ale obcas je zase zbytecne ukecane

my si teda v praci napsali hierarchickou nadmnozinu INI souboru a prijde mi to pouzitelnejsi

nicmene u maleho projektu vidim XML jako super reseni - zvlast kdyz najdes nejaky rozumny parser a nebo je parser soucasti platformy (.NET, Java) pak neni co resit.

zvlast kdyz muzes dodat DTD resp. XSD validaci (mno v Mono a Jave jde urcite i Relax NG) - pak mas zaroven konfiguraci i zkontrolovanou na spravnost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bolejt



Založen: 02. 05. 2009
Příspěvky: 45

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 17:54:49    Předmět: Odpovědět s citátem

prave ze mi xml prijde takove moc ukecane.

programuju v c++, doted jsem pouzival xml parser v Qt (tu konzolovou cast), ale Qt opustim a vratim se k STL, ovsem najit (nebo udelat) xml parser by nemel problem.

trochu me zaujal JSON, no ale treba si vymyslim nejake vlastni reseni.
ale samozrejme me zajima, jak to maji ostatni a jaky maji nazor :)
_________________
Ball ball8;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 18:14:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Trochu související je tento článek:
http://newwiki.ceske-hry.cz/Spr%C3%A1va_rozs%C3%A1hl%C3%BDch_hern%C3%ADch_dat

je tam i porovnání různých formátů.
_________________
Mám strach


Naposledy upravil Quiark dne 4. květen 2009, 18:41:02, celkově upraveno 3 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 18:26:28    Předmět: Odpovědět s citátem

bolejt napsal:
prave ze mi xml prijde takove moc ukecane.

programuju v c++, doted jsem pouzival xml parser v Qt (tu konzolovou cast), ale Qt opustim a vratim se k STL, ovsem najit (nebo udelat) xml parser by nemel problem.

trochu me zaujal JSON, no ale treba si vymyslim nejake vlastni reseni.
ale samozrejme me zajima, jak to maji ostatni a jaky maji nazor Smile


otazka zni - delas hru proto abys udelal hru nebo chces travit cas psanim parseru na XML/JSON nebo vymyslenim vlastniho formatu?

az na tohle odpovis pak se teprve zamyslej zda-li ma smysl hledat neco jineho nez XML
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 18:35:57    Předmět: Odpovědět s citátem

K tomu konfiguračnímu souboru... určitě bych volil textový. Sice se to možná hůř parsuje, ale o to lépe se s nima pak pracuje. Otázka je jaký - pokud stačí INI soubory, tak bych asi bral ty. Pokud neco složitějšího, přemýšlel bych o YAML (strukturované, méně ukecané než XML).

Pokud jde o XML, tak to má smysl, pokud
- potřebuješ kombinovat v jednom souboru víc (programovacích/markup) jazyků (třeba přímo do XML s levelem vkládat skripty nebo jiná XML data)
- potřebuješ ty data nějak složitěji zpracovávat. Na XML je spousta nástrojů jako transformace, vyhledávání, různé editory a prohlížeče, ...
- pracuješ v .NET nebo Javě, kde jsou dobře podporované přímo v základní knihovně.

Nehodí se, pokud to máš z větší části psát ručně a nebo musíš šetřit místem. Je to sice extrémní případ, ale u nějakých XML-RPC requestů mi vycházel poměr balast:data přibližně 3:1.

Btw. pokud ve hře máš nějaký skriptovací jazyk, tak celkem dobrá volba je ukládat konfiguraci jako skript v tomto jazyce a ten po startu hry spustit. Tak jsme to měli v 5410 - základní konfigurace v LISPu (hra po inicializaci načte a spustí skript, který dělá vše ostatní), levely v XML (strukturovaná data) s vkládaným LISPem (skriptované události).
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 18:42:02    Předmět: Odpovědět s citátem

bolejt napsal:
najit (nebo udelat) xml parser by nemel problem.


To "udělat" by celkem problém být mohl. Teda pokud to má být XML a ne "XML". Ono se to nezdá, ale je tam spousta "pitominek" typu entity, CDATA sekce, podpora kódování, namespacy... Ne, že by to nešlo naprogramovat, ale není to práce na víkend, řekl bych ani na týden.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Tringi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 290

PříspěvekZaslal: 4. květen 2009, 22:17:58    Předmět: Odpovědět s citátem

rezna napsal:
XML je pekne, je na to spousta parseru a tak - ale obcas je zase zbytecne ukecane

my si teda v praci napsali hierarchickou nadmnozinu INI souboru a prijde mi to pouzitelnejsi

Hierarchická nadmnožina INI souboru je přesně to co používám já, pakliže něco takového potřebuju.
Konkrétně: http://brace.sourceforge.net/ Cool

Od XML jsem už ve svých projektech upustil, a tam kde potřebuju něco složitějšího, s tím obvykle potřebuju i trochu složitěji pracovat, a tam rovnou použiju třeba osekané SQLite.
_________________
WWW | GitHub | TW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
bolejt



Založen: 02. 05. 2009
Příspěvky: 45

PříspěvekZaslal: 6. květen 2009, 20:50:55    Předmět: Odpovědět s citátem

diky za vase postrehy. jeste nevim, jak to vyresim, ale informaci uz mam docela dost, tak si to necham prolezet v hlave.
_________________
Ball ball8;
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna