.[ ČeskéHry.cz ].
Voda (2D)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 11. leden 2009, 17:27:43    Předmět: Odpovědět s citátem

ta voda je moc plastická na 2D lodě - mohly by se nějak kolíbat či něco
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 17. květen 2009, 23:24:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Ta voda je opravdu pěkná, a k tomu ten algoritmus vypadá jednoduše a autor toho článků říká že je taky rychlý Smile to jsou 3 důvody proč to vyzkoušet ve vlatní hře.

Nemáš prosím tě nějaký snippet ? Chtěl bych ho vidět v normálu a né jen pseudo kódu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 17. květen 2009, 23:57:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještě můžeš zkusit přímo Navier Stokes pomocí GPGPU (není tak těžký - je to jen pár diferenciálních rovnic), ve 2D je opravdu skoro primitivní, ve 3D už je to o dost těžší (zejména kvůli turbulenci).
2D model ale k vodní hladině stačí.

Příklad 2D simulace mám na malém videu - http://www.youtube.com/watch?v=bveMfh2IQS4, je tam docela tlumená aby co nejvíce odpovídala vodě (a nikoliv plynu), samozřejmě je dvourozměrná (poté z ní generuju výškovou mapu, z ní spočtu normal mapu) - vše je hozeno na GPU, takže sakra rychlé. Pro tuto scénu dostávám cca 450 fps (tj. algoritmus je spočten ve 2ms i s vykreslením OpenGL na obrazovku - tomu říkám sakra rychlost).

Ještě mi zbývá ozkoušet Navier-Stokes ve třetím rozměru (a nějak obejít problém turbulence - který zatím nebyl matematicky vyřešen) a potom nějak slušně vše hodit do pěkného kabátku nějaké scény.

Problémy jsou jenom s modely které vodu vlní, protože nelze použít přímo model (hlavně v případě složitějších skeletálních modelů) kvůli nepřesnostem (musel by se voxelizovat), takže na tom je třeba ještě zapracovat.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna