Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Máte zájem o uspořádání rychlosoutěže |
Ano, zúčastním se |
|
27% |
[ 11 ] |
Nezúčastním se, ale soutěž mi přijde jako dobrý nápad |
|
62% |
[ 25 ] |
Nezúčastním se a soutěž mi nepřijde jako dobrý nápad |
|
10% |
[ 4 ] |
|
Celkem hlasů : 40 |
|
Autor |
Zpráva |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 21. květen 2009, 08:03:39 Předmět: |
|
|
Vynimocne musim s vetvickou suhlasit, kedze ten napad - dat echo na dalsie servery je vyborny, kedze by to mohlo pritiahnut dalsich ludi na vyvoj, resp. by sa CH znova pripomenuli nejakou sutazou, co proste nemoze byt vnimane negativne.
Ja ziadne ine cz servery nepoznam, takze to by musel zastresit niekto, kto idli aj na inych forach (casto sa spomina nejaky builder, ci co).
Pripomeniem http://forums.tigsource.com/index.php?board=9.0
Tie maju slusnu ucast (aj ked to je worldwide a malo to echo aj na gamedev.net v news) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Augi
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 21. květen 2009, 08:57:51 Předmět: |
|
|
Jojo, ten nápad se mi taky líbí. Např. to uspořádat s Velkym Chytrákem a podobnýma cz/sk serverama by nemuselo být vůbec špatné. Ale vůbec si neumím představit, kolik práce by za tím bylo...asi dost.
VladR: http://forum.builder.cz - ale sekce o DirectX a OpenGL tam velmi skomírá... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Manox
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 22. květen 2009, 11:40:04 Předmět: |
|
|
Já mám strach, že už se to začíná přehánět a moc komplikovat . Zůstal bych u té původní varianty, žádné ceny nic, jen prodloužit místo víkendu na jeden týden a to bude stačit. Mě osobně třeba nejde o žádné ceny, ale rád bych zkusil zase to rychloprogramování jako na škole a jen tak si něco rychle napsat. Teď se to začíná nějak moc rozjíždět a budete zachvíli chtít pořádat soutěž mezinárodně a pak z toho nic nebude. Proč to komplikovat, mě by vyhovovala jen taková maličká soutěž mezi lidma tady. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 22. květen 2009, 12:11:40 Předmět: |
|
|
Já jen bodově pár postřehů:
- Pokud nějaká rychlosoutěž bude, tak se taky rád zúčastním jako už několikrát v minulosti, mohlo by to aktivity tady zase oživit, na webech věnujícím se free hrám by mohla vyjít jak zprávička tak potom uvedení her
- Jaký bude rozsah (malá komorní akce pro nás nebo megalomanský projekt pro CZ+SK) je mi jedno, u té velké akce mám ale stejně jako Manox obavy jestli se to povede zrealizovat, pokud jsem dobře četl tak se zatím nikdo moc do organizování nehrne. Za sebe můžu nabídnout aspoň pomoc s korekturou textů (pravidel, zpráviček) před jejich zveřejněním
- Na nabídku PanaVetvicky na ceny (byť podmíněné dalšími podmínkami) se nedá říct nic negativního a osobně budu jen rád, pokud kromě tlachání na fóru konečně i něco hmatatelného předvede _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 22. květen 2009, 12:51:36 Předmět: |
|
|
Manox> Jj, soutěž jedine mezinárodně a na vytvoření dáme dva roky, ať můžou vzniknout skutečně pořádná díla. Ze sponzorů už máme nejen Billa Gatese, ale taky se podařilo dohodout s EA, že vítěznou hru vydají pod svojí značkou a celý zisk přenechají jejím autorům
Tak a zase do reality...
týden beru jako maximální dobu, spíš bych to dal kratší. Důvodů, proč to dělat je víc:
- Už od září probíhá soutěž Česká hra, kterou pořádají České hry a Handjoy (jenom se tu o ní moc neví a nemluví). To, aby si vzájemně konkurovaly dvě soutěže na jednom serveru je nesmysl. Takže do vyhlášení výsledků České hry nemá smysl pořádat jinou středně/dlouhodobou soutěž.
- Týden je dostatečně krátká doba na to, aby se zúčastnili i lidi, kteří jinak na vývoj nemají čas. Zároveň to dává tvorbě hry určitý rámec (takže účastníci si můžou jednoduše představit, kolik času tomu budou moct/muset věnovat).
- Vývoj v rámci krátkého úseku přináší speciální nároky na rozvržení práce a současně je to dost krátká doba na to, aby tu práci fakt rozvrhnout šlo. Člověk může získat zkušenosti, ke kterým by jinak přišel jen těžko.
- Dělat více kol nad jednou hrou se mi nelíbí. Soutěž na čas je o umění dělat kompromisy a volit priority. To je extrémně důležitý skill, ale kompromisy jdou proti tvorbě hry tak, aby nad ní šlo v dalších kolech stavět (zvlášť když nebudou vědět přesně, na co se připravit). Pokud bude každá soutěž uzavřená epizoda, není problém se soustředit jen na ni.
Třeba mi u rozvržení "2. grafika, 3. multiplayer" mi přijde, že dost nerovnoměrně vytěžuje tým (napřed se nudí programátoři a grafici makají, pak naopak). Při tvorbě celé hry za týden maká celý tým současně protože jinak to nestihne (=> opět zkušenosti s rozvržením a koordinací práce). Lepší je udělat tři nezávislé týdenní soutěže a odlišit je přes zadání, aby nikdo nepřišel zkrátka.
ad Builder a další fóra - dát tam příspěvek s pozvánkou není žádný problém. V nejhorším případě jí někdo smaže. Pokud vstup do soutěže bude co nejjednodušší (např. nebude potřeba se registrovat zde na fóru, ale mělo by tu jít diskutovat o vytvořených hrách, etc.), neměl by s tím být problém. A snad ani na VCh ("dokažte borcům z ČH, že v GM vytvoříte stejně dobrou hru a rychleji!" by mohlo zabrat ).
Takže zpět k organizaci... jak už jsem psal, první kolo bych nechal spíš na zkoušku, tedy komunitní (beztak si myslím, že jen kvůli cenám do toho nikdo nepůjde). Komunity by mohly pocházet odtud a z VCh, výrazně větší propagaci než odkaz na builderu a podobných bych nedělal. Jako výhru nějakou drobnost, např. tričko ČH, což je na druhou stranu v současnosti naprosto nedostupný artikl (tzv. rare item )
Takže první kolo bude taková "betaverze", sloužící pro vyzkoušení a vyladění soutěže a její organizace. Pokud soutěž skončí neúspěchem, OK, nic se neděje, žádné velké ztráty nebudou. Pokud se povede, bude se pak další kolo v "celosvětovém" měřítku pořádat o dost lépe a taky se o dost lépe budou shánět noví účastníci a případní sponzoři.
Předběžný finální termín konání soutěže je (před)poslední týden v červnu. To už by snad měli všichni mít po zkouškách, ale ještě před prázdnínama, takže bude spousta volného času. Přesná data zatím nejsou, ale brzy budou (návrhy?). Pravidla a tak podobně začnu pomalu dávat dohromady (návrhy?), konkrétní zadání taky.
Mem> jo, k organizování se zatím nikdo nemá. takže uvítám libovolnou pomoc. Mj. třeba se střelbou do lidí, co říkají že nic neudělají, ale "někdo by měl..." _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 22. květen 2009, 13:31:28 Předmět: |
|
|
Nezostava mi len znovu suhlasit s Ondrom. Jeho argumenty su velmi silne a podla mna spravne. A uplne najviac sa mi javi OK aj ten cas.
Pozvanky do ostatnych for snad poslat problem nebude, nech bude ucinok akykolvek. Ak sa zucastni nenulove az nemale (kde male je mensie ako velke ) mnozstvo sutaziacich, je to jasny uspech.
Co ja pozitivne je, ze sa to nijako extra nevylucuje ani s napadm PV, cize mame uz kopec ludi, co to nejako pomozu zorganizovat. Super, nie?
Sam mozem do sutaze venovat vysuchane/obnosene tricko CH (este BEZ pomlcky ) z roku 2005
Btw, chapem to tak OndraSej, ze ty uverejnis na poslednu chvilu dobre utajovanu temu sutaze (nieco ako starostlivo utajovali miesto konania CzechTeku ) a budes dohliadat na sutaz, cize sutazit nebudes. Ti, co sa zucastnia organizacie, ale temu sa dozvedia az vtedy ked vsetci ostatni sa ale zucastnia, ze? Kto to bude a ako hodnotit?
Podla mna uz je dobre si klast taketo otazky, kedze sa zda, ze by to cele mohlo vyjst
Ako by som mohol pomoct ja? (Okrem vypratia toho 4 rocneho tricka? ) Napriklad grammar-nazi unit pod vedenim Ober-Grammar-Nazi Mema? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 22. květen 2009, 13:53:39 Předmět: |
|
|
pcmaster> Jo, se zadáním to bude nějak tak. Ale beztak to zatím je akademická diskuze. Účastnit by se neměli lidi, co to organizují, co hodnotí z pozice odborné poroty, a ti, co jsou napojeni na sponzory (takže PV ). Pokud jde o lidi, co tobudou hodnotit... dobrá otázka, myslím na to, ale asi bych měl někoho sehnat, co? Dobrovolníci, kandidáti? Jako záchrannou variantu bych dal vzájemné hodnocení soutěžících, ale moc na něj nevěřím.
Myslím, že kromě pcmasterova trička bychom mohli jako speciální cenu přihodit ještě řezňovy ponožky, potom co v nich přejde ty Pyreneje _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 22. květen 2009, 14:01:51 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
soutěž Česká hra, jenom se tu o ní moc neví a nemluví |
tohle by se taky mělo pořešit |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 22. květen 2009, 14:16:58 Předmět: |
|
|
franz> Mělo, ale to je potřeba řešit hlavně s jejími organizátory (Flash, Agile, nevím jestli ještě někdo další). _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 23. květen 2009, 08:37:13 Předmět: |
|
|
10 lidi tu pise, 100 dalsich to tu cte a treba se prida dalsich 70 z VcH (ty komunity nejsou zdaleka tak "konkurencni", jak se obcas tvrdi). To je celkem fajn, me by se libila nezavisla soutez, bez reklamnich podminek (opruz - na prikladu becherovky je stejne videt, ze to nema pro onu firmu valny prinos), proste takova pohodava zalezitost
Podle me lakat nekoho velkou reklamou na velke ceny je mimo realitu. Cim myslite, ze byste presvedcili bezneho programatora, ze ma odlozit svuj vikendovy relax (treba bezmotorove letani ) a jit zase makat na nejaky hre? Supr trupr mys za 3K to asi nebude, to je jednodussi si ji proste koupit. Myslim tim, ze velke ceny se neslucuji s hrama ktere vzniknou v noci z patku na sobotu. (Zeleny panacek preskakuje sklebici se slimaky - a to kdyz se zadari ) _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 5. červen 2009, 20:05:57 Předmět: |
|
|
Tak další aktualizace k rychlosoutěži. Předně termín - nakonec dám na Ladise (a ostatní, co nemůžou o víkendu) a na tvorbu bude týden, konkrétně od pondělí 22.6. do neděle 28.6., tedy tak, aby si každý mohl vybrat část týdne, která mu vyhovuje nejvíc.
Další věc jsou pravidla - betaverze je zde. Zadání z toho vydedukovat nejde, takže si to pročtěte a hlaste připomínky. Z důležitých věcí bych chtěl vypíchnout 10MB limit na hru a povinnost odeslat se hrou seznam "cizí práce" použité ve hře (grafiky, zvuků, knihoven, ...) a "vývojářský deníček" popisující stručně průběh práce na hře. Obojí bude po soutěži zveřejněno, takže byste měli být kreativní
Další věc je konečně to zadání, nebo spíš jeho forma: chcete raději zadat nějaké téma (motto), nebo konkrétní herní mechanismus? Praktický příklad - chcete raději dělat "hru o předvolebních mítincích ČSSD", nebo "simulátor hodu vajíčkem"? Obě možnosti mají svoje pro a proti, obě poskytují myslím dost prostoru pro vlastní invenci.
Tak a to je snad vše, další informace budou brzy následovat (a zbytek webu o soutěži snad taky). Návrhy a připomínky vítám. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 5. červen 2009, 20:31:41 Předmět: |
|
|
Pravidla přečtena. Možná bych tam nedával "Hrací doba hry (pokud ji hraje zkušený hráč) musí být alespoň 10 minut." Prince of Persia lze taky dohrát do deseti minut. (http://www.youtube.com/watch?v=qz6yYVLXqnI&feature=related) Fallout 2 do 19minut..)
Vím, že takový extrém nemáte namysli.... ale co je pro vás zkušený hráč? _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 5. červen 2009, 20:40:52 Předmět: |
|
|
Tohle pravidlo je tam je spíš kvůli opačnému extrému (pravidelná smrt během prvních 10 vteřin, hra jde dohrát za minutu, ale déle než tu minutu ji nemá smysl hrát). Nejde o pravidlo proti speed-runům, ale proti hrám bez obsahu aspoň na těch 10 minut. Ale uznávám, že to je trochu sporné - ještě se nad tím zamyslím. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 6. červen 2009, 09:11:32 Předmět: |
|
|
já bych asi takové hry nevylučoval v pravidlech.. ale holt soutěžící, kteří něco takového pošlou, musí počítat s umístěním u konce výherní tabulky. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 8. červen 2009, 08:05:09 Předmět: |
|
|
Urcite radsej nastavit temu ako herny mechanizmus. Na kazdu temu existuje mnozstvo aplikovatelnych hernych mechanizmov - napr. v domene Halo ide spravit FPS, TPS, RTS, RPG, Racing, Sim.
Cim netvrdim, ze naopak to nejde, ale volbu herneho mechanizmu by som uz nechal na nas. Kazdy z nas ma preferencie voci nejakemu stylu, ma nejake zaklady dakeho gameplay davno nakodene, takze by som to nechal na nas, co za herny styl na danu temu "naroubujeme".
Rozhodne by som sa rad vyhol sialenostiam typu "predvolebne meetingy" - proste nieco klasicke, herne, ved toto je herny portal.
Nejake prvotne namety:
1. Exploration (Sim, RPG, Racing, Action)
2. Survival (Adventure, FPS / TPS)
3. Resource Management (RTS / TBS, Action)
4. Investigation (FPS, Adventure)
5. Mystery (RPG, FPS/TPS)
6. Hard Not To Kill (FPS/TPS, Action)
Moznosti environmentu:
1. Jungle
2. Desert
3. Snow&Ice
4. Underwater
5. Indoor facilities
.....
37. Outer Space |
|
Návrat nahoru |
|
|
|