Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 22. květen 2009, 19:49:58 Předmět: |
|
|
Kupovat ?
Tam je pes zakopany. Bolo mi divne, ze preco si nepozries specifikaciu - ty totiz ani nevies, ze je free.
OK, takze tu je prvy link z googla, ktory si hod okamzite do bookmarkov a zacni si to citat:
http://www.glprogramming.com/red/
Zabudni na to, ze ti to bude na prvy raz vsetko jasne. Je to specifikacia - budes to citat mnohokrat, ale kopec veci o 3d grafike tam mas celkom dobre vysvetlenych. Ja som sa 3d grafiku naucil prave z tejto knihy.
Este mam poslednu otazku - preco si nesiel do XNA/C# ? To je podstatne pohodlnejsia cesta ako nieco dostat na obrazovku.
OpenGL je v dnesnej dobe predsa len low-level hardcore. Zbytocne vela casu stratis pokusmi s vecami, ktore by ti XNA radikalne zjednodusila, no ale to uz ty vies... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 22. květen 2009, 19:57:43 Předmět: |
|
|
jo sakra diky jinak pukud jde o tu volbu ani nevim nasel jsem si opneGL a tak se toho drzim mozna b nebylo spatne skusit i neco jineho nwm co kdyzak skusit co jsem se dozvedel tak openGL ma budoucnost aspon doufam a o to mi jde naucit se neco co mi k necemu bude. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 22. květen 2009, 20:12:47 Předmět: |
|
|
Volny cas je jeden z najvzacnejsich resources, ktore mas k dispozicii. Treba s nim narabat opatrne.
Produktivita, keby si presiel pod C#/XNA by sa ti na uplnych zaciatkoch mohla zvysit aj radovo. Nehovoriac o tom, ze ked budes kodit pod OpenGL, tak uz to samo API tak takpovediac podvedome nuti pisat skor PureC ako C++, a ked si budes pozerat NeHe, tak to je ciste PureC.
A to je ZLE, ZLE, ZLE. Pointery, nealokovane buffery/realokovane buffery - caka ta tazky sajgon pri hladani obskurnych bugov len kvoli prepisovaniu RAMky (co je bezne pri takom vikendovom tweakovani typu - skusim hento a potom tamto a rozbabres si cely kod).
To bol iba jeden priklad z mnohych, kde stratis obrovske kvanta casu.
A uplne zbytocne.
Zopar linkov k XNA:
http://creators.xna.com/en-US/
http://creators.xna.com/en-us/xnags_islive
http://forums.xna.com/forums/
A predovsetkym kazdorocna sutaz DBP s cenami do $75.000
http://creators.xna.com/en-US/news/dbp2009begins
Proste si stiahnes Visual Express C# (je free), potom XNA 3.0 a mozes pozxerat tutorialy, samples a celkovo sa ti bude robit podstatne pohodlnejsie. Je to bezpecnejsie ako v PureC/OpenGL/NeHe style a usetris kopec casu.
Iste, stale je to API podobne ako OpenGL, ale je to proste niekde inde. Mas tam moznost spravit build aj na XBOX360. Existuje nieco ako Community Games, kde bezni ludia (zatial nie cely svet) mozu spravit hru a ked prejde cez schvalenie, tak sa ti normalne objavi na XBLA.
Trapit sa v dnesnej dobe s OpenGL je proste na hlavu, ak su taketo moznosti ako XNA. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 23. květen 2009, 12:50:28 Předmět: |
|
|
jo dik kouknu na to takze se v tom da udelat to samy jako v openGL akorat za kratsi dobu a pohodlnejc jestli to dobre chapu ze? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Quimby
Založen: 21. 04. 2009 Příspěvky: 51
|
Zaslal: 24. květen 2009, 20:51:11 Předmět: |
|
|
j vreseno |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|