.[ ČeskéHry.cz ].
ASE
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 19:49:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Quimby napsal:
nn nemam jediny co o opengl vim je to co mate ma stramkach premejslel jsem ze si ji stahnu/koupim ale stoji moc pro me
http://knihy.cpress.cz/Book.asp?BookCode=k1198
Kupovat ?
Tam je pes zakopany. Bolo mi divne, ze preco si nepozries specifikaciu - ty totiz ani nevies, ze je free.

OK, takze tu je prvy link z googla, ktory si hod okamzite do bookmarkov a zacni si to citat:
http://www.glprogramming.com/red/

Zabudni na to, ze ti to bude na prvy raz vsetko jasne. Je to specifikacia - budes to citat mnohokrat, ale kopec veci o 3d grafike tam mas celkom dobre vysvetlenych. Ja som sa 3d grafiku naucil prave z tejto knihy.


Este mam poslednu otazku - preco si nesiel do XNA/C# ? To je podstatne pohodlnejsia cesta ako nieco dostat na obrazovku.

OpenGL je v dnesnej dobe predsa len low-level hardcore. Zbytocne vela casu stratis pokusmi s vecami, ktore by ti XNA radikalne zjednodusila, no ale to uz ty vies...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu  
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 19:57:43    Předmět: Odpovědět s citátem

jo sakra diky jinak pukud jde o tu volbu ani nevim nasel jsem si opneGL a tak se toho drzim mozna b nebylo spatne skusit i neco jineho nwm co kdyzak skusit co jsem se dozvedel tak openGL ma budoucnost aspon doufam a o to mi jde naucit se neco co mi k necemu bude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu  
ICQ
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 22. květen 2009, 20:12:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Volny cas je jeden z najvzacnejsich resources, ktore mas k dispozicii. Treba s nim narabat opatrne.

Produktivita, keby si presiel pod C#/XNA by sa ti na uplnych zaciatkoch mohla zvysit aj radovo. Nehovoriac o tom, ze ked budes kodit pod OpenGL, tak uz to samo API tak takpovediac podvedome nuti pisat skor PureC ako C++, a ked si budes pozerat NeHe, tak to je ciste PureC.
A to je ZLE, ZLE, ZLE. Pointery, nealokovane buffery/realokovane buffery - caka ta tazky sajgon pri hladani obskurnych bugov len kvoli prepisovaniu RAMky (co je bezne pri takom vikendovom tweakovani typu - skusim hento a potom tamto a rozbabres si cely kod).

To bol iba jeden priklad z mnohych, kde stratis obrovske kvanta casu.

A uplne zbytocne.

Zopar linkov k XNA:
http://creators.xna.com/en-US/
http://creators.xna.com/en-us/xnags_islive
http://forums.xna.com/forums/

A predovsetkym kazdorocna sutaz DBP s cenami do $75.000
http://creators.xna.com/en-US/news/dbp2009begins

Proste si stiahnes Visual Express C# (je free), potom XNA 3.0 a mozes pozxerat tutorialy, samples a celkovo sa ti bude robit podstatne pohodlnejsie. Je to bezpecnejsie ako v PureC/OpenGL/NeHe style a usetris kopec casu.

Iste, stale je to API podobne ako OpenGL, ale je to proste niekde inde. Mas tam moznost spravit build aj na XBOX360. Existuje nieco ako Community Games, kde bezni ludia (zatial nie cely svet) mozu spravit hru a ked prejde cez schvalenie, tak sa ti normalne objavi na XBLA.


Trapit sa v dnesnej dobe s OpenGL je proste na hlavu, ak su taketo moznosti ako XNA.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu  
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 23. květen 2009, 12:50:28    Předmět: Odpovědět s citátem

jo dik kouknu na to takze se v tom da udelat to samy jako v openGL akorat za kratsi dobu a pohodlnejc jestli to dobre chapu ze?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu  
ICQ
Quimby



Založen: 21. 04. 2009
Příspěvky: 51

PříspěvekZaslal: 24. květen 2009, 20:51:11    Předmět: Odpovědět s citátem

j vreseno
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu  
ICQ
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna