Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Choakinek
Založen: 18. 07. 2009 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 18. červenec 2009, 23:31:43 Předmět: Jaký byste mi doporučili 3D engine? |
|
|
Dobrý den,
chci se zeptat, jaký byste mi doporučili již použitelný 3D engine z celosvětové nabídky S MOŽNOSTÍ VYVÍJET V NĚM VLASTNÍ KOMERČNÍ BUDGETOVOU FPS HRU.
Minimální požadavky na 3D engine:
1. Přednost má free 3D engine, nicméně pokud by nějaký komerční 3D engine (viz ještě info níže) výrazně v možnostech převyšoval free 3D engine, byl bych ochoten zaplatit i komerční.
2. Vlastní 3D editor nebo víceméně kompletní podpora editoru jiného. Zatím jsem na vývoj sám a NEJSEM programátor. Předtím, než budu programátora shánět např. pro naprogramování navržených principů hry, chtěl bych, abych si bez programátorských znalostí mohl vytvořit v editoru 3D enginu mapu vč. otexturování (nebo ji tam importovat) a alespoň ji tam osvětlit základními entitami světla. Následně ji v enginu spustit a procházet se v ní ve stylu FPS (čili s postavou s kamerou vlastního pohledu).
3. Možnost importu OTEXTUROVANÝCH 3D modelů z Blenderu nebo 3DS MAX.
4. Možnost importu souborů s informací průběhu animace 3D modelu.
5. Hezký efekt vody, ohně, kouře a deště.
6. Podpora textur alespoň s rozlišením 512x512.
7. Podpora Bump mappingu.
8. Kromě renderovaných stínů, aby 3D engine generoval i realtime stíny pro stínování pohybujících se objektů a postav.
9. Entity světel jak bodových - lokálních (pro interiéry) tak globálních (exteriéry, obecné nasvětlení mapy).
10. Nastavení průhlednosti objektů.
11. Možnost v 3D enginu sestavit hru ze základních prvků - intro, menu hry, mapy (levely), outro bez nutnosti umět programovat.
Požadavky "výhodou" na 3D engine:
1. Více entit v 3D editoru, než jsou jen entity světel. Např. entity pro základní pohyb objektů nebo entita rozbitelného skla. Ale může být i více druhů entit. Čím více, tím lépe. Anebo podpora pro import entit a k nim náležejícího programového kódu.
2. Jednoduchý fyzikální systém, vč. toho, že bude možné jej aplikovat již pomocí entit přítomných v editoru.
3. Podpora textur alespoň s rozlišením 1024x1024.
3. Velmi hezký efekt vody, ohně, kouře a deště .
Typ prostředí plánované hry: Hra rozdělená na jednotlivé levely, každý se svojí mapou. Mapy především s interiérovým prostředím (různé typy budov) a s nejbližším okolím přilehlém k těmto budovám. Největší mapa: Mapa s větší továrnou.
Doplňující dotazy:
Existuje i jiný free 3D engine, než jsou níže uvedené?
1. The Nebula Device
2. Ogre
3. Irrlicht
4. Crystal space
Jaké (přesný název nebo odkaz na www)?
Existují i komerční enginy, které se dají koupit jednorázovým zaplacením bez dalších poplatků (čili jako běžný balík software) a za rozumnou cenu (řekněme do 30 000 Kč)?
Jaké (přesný název nebo odkaz na www)?
Jak je na tom Česko / Slovensko? Existuje nějaký již použitelný ať už free nebo komerční 3D engine od českých či slovenských autorů? |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hardwire
Založen: 04. 09. 2007 Příspěvky: 117
|
Zaslal: 19. červenec 2009, 00:02:57 Předmět: |
|
|
Ja bych doporucil Unity. Zdarma neni, ale pro indies maj slevu (200 babek). Komunita aktivni, dokumentace velmi dobra, featury siroke a pokrocile, prenositelnost skvela. Soucasti je i pokrocilej editor a logika se pise ve skriptech.
http://unity3d.com/
Jak je to s vydanejma komercnima hrama pouzivajici Unity moc nevim, ale napr. Blurst / Flashbang ho pouzivaji snad na vsechny jejich hry:
http://blurst.com/
Dalsim (placenym) enginem zamerenym tentokrat primo na indies je Torque 3D, ale na me osobne pusobi Unity profesionalnejsim dojmem. Nicmene dojem muze klamat
http://www.garagegames.com/products/torque-3d |
|
Návrat nahoru |
|
 |
am!go

Založen: 19. 08. 2007 Příspěvky: 61 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 19. červenec 2009, 16:20:26 Předmět: |
|
|
Anebo modifikovat nějakou hotovou hru s volnými zdrojovými kódy a vydat jako vlastní dílo, pozor, neručím za výhru soudní pře popřípadě osobní bezpečnost
Mezi námi, komerční hra bez znalostí programování?  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ondy1985

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
Zaslal: 19. červenec 2009, 16:29:03 Předmět: |
|
|
Mne sa teda vidi, ze Choakinek skor potrebuje Game maker
Podla poziadaviek by bolo asi najlepsie, keby tu hru robil ako mod do nejakej existujucej FPS... _________________ Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 19. červenec 2009, 20:08:04 Předmět: |
|
|
Jako programátor musím uznat, že v malém týmu (do 10 lidí) jsou uvedené požadavky spíše pohádkové.
if.then> To nebylo vtipné.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KoudyDev
Založen: 19. 08. 2008 Příspěvky: 14 Bydliště: Hradec Králové
|
Zaslal: 20. červenec 2009, 08:55:39 Předmět: |
|
|
Podle tvejch skromnejch požadavků bys potřeboval unreal engine 2 nebo 3  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
DeepMind
Založen: 22. 02. 2008 Příspěvky: 68
|
Zaslal: 20. červenec 2009, 09:58:46 Předmět: |
|
|
KoudyDev ma pravdu, ja som tiez hladal engine s podobnymi poziadavkami. Hlavne som hladal engine ktory ma vo world editore moznost zadavat spawn nepriatelov, akcie ktore sa vykonaju po prejdeny "steny" ktora aktivuje akciu - nejaku animaciu, spawn nepriatelov a ich podrobnejsie nastavenia... Nikde nic. Same doslova world editory(v ktorych vytvoris len graficku stranku hry a tym to konci, maximalne este rozmiestnenie nepriatelov a hraca) ponukaju tieto free a enginy za nejaky peniaz, ale taketo veci ktore by som chcel(vyssie spomenute veci), maju uz len enginy na ktorych su vyrobene zname hry. Teda aspon si to myslim, zatial som nenarazil na ziaden takyto free alebo engin za maly peniaz.
Ale teraz co som pozeral ten Torque 3D, sa knemu da dokupit taka vec ako zadavanie entit, akcii a podobne za 95$ a 250$ ak si dobre pamatam. Takze pri tomto engine to vidim asi najlepsie zo strany neprogramatora. Ale zas bez naprogramovania herneho principu sa asi nezaobides, ak to chces mat uplne podla seba. Dajme tomu keby si tam chcel aby sa ta postava vyvijala(ziskavala levely a nejake schopnosti), ale tiez som videl pri Torque 3D uz naprogramovane nejake tieto principy ktore sa daju za nejaky peniaz dokupit.
EDIT: opravene chyby
Naposledy upravil DeepMind dne 20. červenec 2009, 16:32:23, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ondy1985

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Choakinek
Založen: 18. 07. 2009 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 20. červenec 2009, 15:14:25 Předmět: |
|
|
TO Hardwire, DeepMind: děkuji za cenné informace. Torque ještě zvážím, Unity nevim, neboť má realtime stíny až za cca 30 000 Kč. Samozřejmě tu cenu jsem ve svém příspěvku nadhodnotil, nyní ji dát nemůžu. Uvidíme v pokročilejší fázi vývoje.
TO am!go: Moc díky za ten seznam, ten projdu. Je kompletní? Pokud ne, neznáš ještě nějaký? Proč se ti NeoAxis zdá amatérský? Je založen na Ogre, zdá se, že má realtime stíny a to za 7500 Kč, což je lepší než cena za Unity.
TO if.then: Chtěl bych vytvořit, alespoň částečně, grafiku hry bez znalostí programování, nikoliv logiku. Chci tak učinit pro prezentační účely. Nechci nikoho dalšího hledat do doby, než něco sám vytvořím.
TO ondy1985: Tak rád bych se tim do budoucna živil, proto nechci dělat mod.
TO KoudyDev: No myslím že jenom v oblasti renderingu toho má UT 3 engine mnohem více, než uvádím. UT 3 engine fakt nepotřebuji. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OGI

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 323
|
Zaslal: 20. červenec 2009, 17:20:52 Předmět: |
|
|
problem ale je ze rendering je jen jednou ze soucasti komplexniho herniho engine, k tomu abys vytvoril hru, musis mit daleko vice veci a uz kdyz s tvorbou hry zacinas, tak by sis mel moc dobre rozmyslet co vlastne chces delat, co by ve hre melo byt obsazeno po technicke strance, tim take zjistis jak narocna hra bude a jaky engine pro ni pouzit. Ne kazdy herni engine je dobry na kazdy tip hry, spise naopak, vyber spatneho engine na zacatku vyvoje ti v budoucnu muze udelat opravdu hodne problemu.. _________________ ******************************************
Don't just create another game, try to tell a story. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Choakinek
Založen: 18. 07. 2009 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 22. červenec 2009, 14:03:24 Předmět: Námět |
|
|
OGI napsal: |
problem ale je ze rendering je jen jednou ze soucasti komplexniho herniho engine, k tomu abys vytvoril hru, musis mit daleko vice veci a uz kdyz s tvorbou hry zacinas, tak by sis mel moc dobre rozmyslet co vlastne chces delat, co by ve hre melo byt obsazeno po technicke strance, tim take zjistis jak narocna hra bude a jaky engine pro ni pouzit. Ne kazdy herni engine je dobry na kazdy tip hry, spise naopak, vyber spatneho engine na zacatku vyvoje ti v budoucnu muze udelat opravdu hodne problemu.. |
Tak námět by byl, už i design dokument je tak trochu rozepsán. I když to jde nad rámec tohoto tématu, námět nebudu tajit, aspoň se tady třeba k němu někdo vyjádří, jestli na základě tohoto námětu má smysl dělat hru. Já v současné době nemám z herní náplně příliš velkou radost, dost mě v tomto ohledu limituje samotný příběh a pak to, že nemohu počítat s dobrým programátorským zázemím, které by naprogramovalo složitou logiku hry.
O co jde (budu stručný a také vynechám zdroje inspirace):
Půjde tedy o FPS založenou zhruba na herním principu hry Penumbra, nicméně z toho bude vynecháno používání předmětů nějak svázané s fyzikou, čili používání předmětů bude podobné jako v klasické 2D adventuře, čili např. používání různých spínačů, použitý předmět někde přibude apod. Podobně jako v Penumbře, i zde by velkou roli mělo hrát "nabourávání se" do různých počítačů.
Příběh je jednoduchý: Jsem poměrně velkým fanouškem stavu, kdy je občan zcela svobodný, nezávislý na libovůli státu, stát je pak pouhým autorem právního systému a jeho vymahatelem. Což je situace zcela opačná dnešní realitě, kdy se stát:
1. Cpe už skoro do všeho
2. Vybírá od občana obrovské množství peněz
Od výše uvedeného se bude odvíjet příběh hry:
Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, v době, kdy výše uvedené chování k občanovi bude mít vážné důsledky na společnost a společnost tak začne výrazně chudnout. V této době vznikne jistá pospolitost - odboj proti státu. Tato pospolitost bude mít nějaké vedení a nějaké pěšáky, kteří dle příkazů vedení plní zadané úkoly. Hráč bude pěšákem.
Hráč navštíví několik různých státních institucí anebo soukromých firem těžících ze státní kasy (dotace atd.) a tam obvykle provede nehezké věci . Odboj dělal vždy nepříteli jenom nehezké věci a v tomto případě je nepřítelem vlastní stát.
Herní schéma bude zhruba následující (a z něho zrovna právě moc potěšen nejsem):
1. Hráč na mapě dojde z bodu A do B (anebo B, C, D atd.), kde něco provede, přičemž jeho nepřítelem budou elektronické bezpečnostní prvky (budov), kterým se během cesty bude muset vyhnout nebo je překonat. Těm, kterým se nevyhne, spustí alarm, což bude pro hráče znamenat nikoliv konec mise, ale start časového limitu, do kterého bude muset misi splnit. Toto schéma bude platit pro první mise.
2. Hráč na mapě dojde z bodu A do B (anebo B, C, D atd.), kde něco provede, přičemž jeho nepřítelem budou kromě el. bezp. prvků (budov) i lidé ("sekuriťáci"). Hráč mezi nimi musí projít nezpozorován, neboť sekuriťák ihned po hráči začne velmi přesně střílet, čemuž se hráč jenom sotva ubrání. Pokud sekuriťák hráče spatří a hráč to přežije, začne se opět počítat čas, dokdy půjde misi ještě splnit a množství sekuriťáků zhoustne .Toto schéma bude platit pro mise v pokročilejší fázi hry. Hráč bude pravděpodobně ozbrojen pouhým obuškem, kterým může sekuriťáka klepnout zezadu po hlavě a tím jej uspat. Pospolitost vnímá sekuriťáky jako nevinné lidi, které nelze zabít. Sekuriťák v daném prostředí uvidí do dálky víceméně konstantně. Černočerná zákoutí jako v Thiefovi v reálu neexistují a tak nebudou ani tady. Obecně bude platit, že za neprůhlednou překážku sekuriťák nevidí, dopředu vidí (dost daleko a ve slušném úhlu), dozadu nevidí.
3. Ne vždy pospolitosti vyjde vše jak má, proto v případě, kdy hráč dostane za úkol někoho zajmout, nedojde si pouze pro něj, ale bude jej muset i dohnat.
Tento námět naštěstí nabízí možnost navštívit celou řadu zajímavých lokací, stejně tak úkoly budou zajímavé a neokoukané.
Hra bude zároveň hrou naučnou. Seznámí hráče s dnes reálně existujícími problémy a dokonce i s řešeními některých problémů.
Tak jestli někdo chce, může se k tomu vyjádřit nebo např. vznést dotaz atd. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
OGI

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 323
|
Zaslal: 22. červenec 2009, 14:36:15 Předmět: |
|
|
asi bych doporucil toto tema rozdelit a od predchoziho prispevku pridat do inkubatoru nebo gamedesignu..
Kazdopadne co se tveho navrhu tyce, stale nemas poradne urceno jaky bys mohl pouzivat engine, predpokladam tedy ze hra bude na levely, zadny velky freeformovy svet, jaka je treba odhadovana velikost levelu, budou levely prevazne v budovach, ci venkovnim prostredi, ci obojim. Vzhedem k moznosti vyuzit PhysX pro tvuj projekt bych se vubec nebal fyzikalni puzzlu, spise naopak, i hodne jednoduche a logicke veci muzou byt zajimave. Jinak co pises je takovy trochu koncept neco jako mezi thiefem a system shockem, z toho co zde uvadis tak se jedna o dost zakladni systemy a hra bude pravdepodobne pevne nalinkovana a linearni, tedy jak se rika nic obevneho. Pribeh je takovy klasicky spionazne cyberpunkovy, tedy zde mas ohromny prostor na probrani nametu a naznaceni moznosti, je pak jen treba si rozmyslet jakym zpusobem je budes hraci predavat, protoze co se tyce FPS tak to zrovna neni nejlepsi zanr pro hru ktera by mela byt naucna a jeji moznosti vypraveni jsou dosti omezene a nepredpokladam ze herni charaktery (zvlast pokud to ma byt stealth akce) si uprostred akce mezi sebou budou probirat aktualni politicke deni a moznosti reseni konfliktu.. nevim osobne mam pocit ze bys mel jeste daleko vic zapracovat a rozepsat si nejakou zakladni kostru hry, dat si na par stranek ucelenejsi dokument o tom co vlastne v te hre budes mit, jak budes resit to a to, jake vypravecske principy pouzijes a tak.. je toho hodne a hodne co je treba jeste rozmyslet, zatim jsi spis ve fazi napadu, nez nejakeho designovani hry jako takove. _________________ ******************************************
Don't just create another game, try to tell a story. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Choakinek
Založen: 18. 07. 2009 Příspěvky: 9
|
Zaslal: 22. červenec 2009, 18:29:50 Předmět: Reakce na OGI |
|
|
TO OGI:
Ok, dám to do inkubátoru. Bude to tam pod názvem: "Námět na hru: Pracovní název - Proti státu". Pak ještě odpovím |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|