Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Poky
Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 12:20:03 Předmět: Jak pomoci SDL prehrat MP3 jako WAV - kvuli mixovani |
|
|
Zdar - mám problém v SDL_mixeru. Přehrávání zvuků (Mix_Chunk) zvládá pouze WAV(jsou tam ještě další ale ty ani neznám, natož abych je použil) a já bych potřeboval přehrát MP3 (Mix_Music) - přetypování přes reinterpret_cast hazí neodesílat, takže tato možnost odpadá. Nevíte někdo jak nato ?
Díky
MODERATOR: zmena nazvu temate - pojmenovavejme problemy spravnymi jmeny
Naposledy upravil Poky dne 12. srpen 2009, 12:45:11, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 12:34:38 Předmět: |
|
|
asi to nebude to, co potřebuješ.. ale k otázce v titulku na převod mp3 do Wav lze použít freeware program Audacity _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Poky
Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 12:44:33 Předmět: |
|
|
Díky ale toto nepotřebuju.. já mám program na převod z MP3 do WAV, ale ja nechci v mém programu přehrávat WAV, nýbrž MP3! Načíst MP3 umim to udělá Mix_LoadMUS - jenomže ten ukládá v podobě struktury Mix_Music a já potřebuju Mix_Chunk. A do této struktury umím nahrát pouze WAV pomocí Mix_LoadWAV |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 14:29:59 Předmět: |
|
|
Chtít můžeš cokoli, ale nevím, jestli SDL_mixer umí přehrávat jako zvuky i něco jiného než WAV. Já s tím ve svých starých hrách problém neměl - zvuky jsou stejně velmi krátké a navíc mono (kvůli umísťování v prostoru).
Jinak SDL_mixer je opensource, podporu MP3 si tam můžeš dopsat . Teď mě ještě napadá, že si můžeš sám zkonvertovat MP3 na WAV a to teprv předat k načtení do SDL_mixeru (aby to na disku mohlo být MP3). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Poky
Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 15:34:39 Předmět: |
|
|
To Ladis: Umí to. Přes metodu Mix_LoadMUS
To Quiark: Toto vím, že funguje. Sám to teď mám vyřešené stejně, ale problém je, že nejde mixovat (přehrát víc zvuků najednou).
SDL_mixer rozděluje jakoby audio na dvě věci: Hudbu a zvuky:
-HUDBA má podporu MP3, ale nejde mixovat dohromady (nemá kanály)
-ZVUKY mají podporu pouze WAV, ale JDOU mixovat dohromady (má 8 kanálů)
Problém: Potřebuju umět mixovat MP3
Postup: Převést v programu MP3 na WAV a načíst jako ZVUK
Už chápete ?
Naposledy upravil Poky dne 12. srpen 2009, 17:29:14, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 16:13:59 Předmět: |
|
|
Tak stáhnout nějakou knihovnu na MP3ky a prostě to při hraní dekomprimovat. Ten článek na wiki to tak dělá, jen pro Ogg Vorbis. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 16:47:36 Předmět: |
|
|
knihoven na prevod je spousta - jak encoderu tak decoderu - staci se poptat strycka googla... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 16:50:29 Předmět: |
|
|
Poky napsal: |
Převést v programu MP3 na WAV a načíst jako ZVUK |
Řešilo se zde už mnohokráte.
Hudba (mp3/ogg) se streamuje, tedy načítá z disku po částech a dekomprimuje za chodu. Zvuky (wav) se načtou do paměti celé, aby jejich přehrávání ve hře bylo rychlé.
Některé hry mají zvuky ve formátu mp3/ogg z důvodu úspory místa na disku, ale jinak se do paměti načtou celé a hned při načtení dekomprimují, tedy výsledek jako u wav.
Pokud načteš hudbu jako zvuk, zabereš tak nesmyslně obrovské množství paměti. Hudbu tedy nech v mp3.
SDL neznám, už ten název je mi nesympatický, ale jistě musí jít přehrávat hudbu na víc kanálech (a tedy jí mixovat). Podívej, zda se při načtení nebo přehrávání volá číslo kanálu, pokud pouštíš víc písniček, každá musí mít kanál svůj. Pokud to nejde, tak to bude omezení knihovny a dále doporučuji fmod. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Poky
Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 17:27:51 Předmět: |
|
|
OK děkuju všem za rady, zejména franzovi. Díky. Asi to udělám skrátka tak že mp3 převedu do wav.
Jinak hudba nemá kanály - to má právě jenom zvuk - viz tak jak jsem to napsal v mém poslední příspěvku |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 12. srpen 2009, 17:33:20 Předmět: |
|
|
niekto necita dokumentaciu
citace: |
Mix_LoadWAV() -- Helper macro to load a WAV sample from a filename (Note: The name is misleading. It also supports OGG, MP3, MOD and MIDI) |
takze vie aj ine ako WAV. ale zase pozor kvoly sprostym patentom SDL_mixer nemusi obsahovat podporu pre MP3. takze by som pre istotu skusil aj OGG. takze bud previest vsetko do OGG (co by bolo vhodnejsie) alebo najst uz kniznicu s MP3 podporou. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 13. srpen 2009, 09:32:41 Předmět: |
|
|
nou napsal: |
niekto necita dokumentaciu
citace: |
Mix_LoadWAV() -- Helper macro to load a WAV sample from a filename (Note: The name is misleading. It also supports OGG, MP3, MOD and MIDI) |
takze vie aj ine ako WAV. ale zase pozor kvoly sprostym patentom SDL_mixer nemusi obsahovat podporu pre MP3. takze by som pre istotu skusil aj OGG. takze bud previest vsetko do OGG (co by bolo vhodnejsie) alebo najst uz kniznicu s MP3 podporou. |
No ja tu dok poznam odpredu-dozadu a Mix_Chunk *Mix_LoadWAV(char *file) pre SDL_mixer 1.2.5 dokaze nacitat len
citace: |
This can load WAVE, AIFF, RIFF, OGG, and VOC files. |
Pre MP3 sa pouziva SMPEG a minimalne bude treba zbuildovat mixer s podporou MP3 aby Load_WAV fungovalo aj s MP3 takto:
do makefilu treba pridat
kód: |
DEFINES := -DWAV_MUSIC -DMOD_MUSIC -DMID_MUSIC -DUSE_TIMIDITY_MIDI -DMP3_MUSIC -DOGG_USE_TREMOR -DOGG_MUSIC |
Neviem ci uz na Winoch to nie je implicitne zbuildovane, ale ja som si buildoval sam...
Inak neodporucam MP3 ale radsej OGG |
|
Návrat nahoru |
|
|
|