.[ ČeskéHry.cz ].
Direct3D vs OpenGL
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JohnyDog



Založen: 17. 08. 2007
Příspěvky: 66

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 20:21:05    Předmět: Odpovědět s citátem


_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 20:28:02    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Mattiass

Založen: 29. 08. 2009
Příspěvky: 3

A
citace:
Na tomto fore sem se registroval davno pradavno v lepsich casech a vyvijim hry profesionalne v CR uz 10 let(nereknu sve jmeno)

Vypovídají že proměnná "davno pradavno" je rovna asi několika hodinám a úroveň tvého příspěvku - jak obsah tak jeho struktura - vypovídají že vyvíjíš hry tak 10 minut.

citace:
zjistite ze se tam o OGL vela nepise.

Jako třeba GameDev.net, DevMaster.net, Beyond3D.org a další že?

citace:
Jo delal sem na Mafii se spousta jinymi programatori

http://www.imdb.com/title/tt0338221/fullcredits#cast - jak se dívám tak vidím jediného programátora - Martin Brandstätter - a žádnou spoustu jiných programátorů Wink

Jenom takový malý detail: Než něco prohlásíš tak raději alespoň zkus letmo prohlédnout google jestli na tom je alespoň špetka pravdy Wink
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 20:34:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte: To s tou registrací může být způsobeno tím, že fórum zaznamenálo několik pádů...někteří z nás sem chodí...uff...6 let! Jinak se vším souhlas - ten člověk neumí česky a tahá si tu bludy jako holuby z nosy - žádný podložený fakta...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 21:09:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Rád bych poučil uživatele Mattiass i mattcpplus. Direct3D je dobré API, v tom mají oba lidé pravdu. Smile Ale těch 3D API je dnes víc než prstů na jedné ruce a všechny se používají.

Také bych rád bych nějaké věci uvedl na pravou míru a přinesl do diskuze nějaké zajímavé informace, i když je mi jasné, že tohle vlákno si to nezaslouží. Padly tu nějaký blbosti a z příspěvků nepoznám, které drogy jejich autoři berou.


Nějaká fakta:
- OpenGL a Direct3D jsou stejně výkoné. Nezáleží, jestli použijete DrawIndexedPrimitives nebo glDrawElements, obě funkce se mapují na jednu společnou funkci v driveru. Driver má uvnitř společný interface pro všechna 3D API (tzn. má uvnitř svoje vlastní 3D API) a D3D nebo OGL implementace v driveru je opravdu jen tenká vrstva nad tím, tedy z podstaty věci nemůže být jedno API rychlejší než druhé. Ve WinXP mělo OpenGL dokonce menší režii, protože D3D se častěji přepínalo do kernel modu a to je opravdu časově náročná záležitost.
- Rychlost OpenGL a Direct3D je nepodstatná, protože ty API téměř nic nedělají, pouze přeposílají data do hlavní části driveru, která generuje command stream pro GPU. Účel obou API je tedy jen a pouze generování příkazů pro GPU, samotný rendering neprovádí.
- Dobrej příklad, jak vypadá architektura driverů, je projekt Mesa-Gallium3D.
- Do vývoje OpenGL investuje hromada společností. Nejvíc ze všech NVIDIA a AMD. Mimojiné ale taky Blizzard se podílel na třech posledních verzí OpenGL (3.0 až 3.2) a aktivně spolupracuje s komunitou. Pokud se vám na OpenGL cokoliv nelíbí a máte nápad, jak to změnit, kontaktujte člověka jménem Rob Barris (z Blizzardu). Už se mu do OpenGL standardu podařilo integrovat spoustu funkcí (vylepšená práce s buffery je jeho práce) a bude to dělat i nadále. Nebo napište do jeho vlákna na OpenGL.org fórech "Talk about your applications" (tam to mimojiné čte např. i Barthold z NVIDIA a další, co stojí za OpenGL).
- Co se týče standardizace, Blizzard dělá pro OpenGL a jeho komunitu snad víc než id software. Vede ale NVIDIA, která sama považuje OpenGL jako za hlavní API (věděl bych o pár vlivných zaměstancích NVIDIA, kteří Direct3D neviděli a nechcou vidět).
- Všechny hry od id software i Blizzardu umí běhat pod OpenGL. Do toho počítám World of Warcraft i nadcházející StarCraft 2 a Diablo 3. Pod OpenGL běhaly i dřívější hry, např. Half-Life a Unreal Tournament. Těch her bude samozřejmě mnohem víc, ale celkově je použité API docela nepodstatná informace (viz dále).
- Kombinace OpenGL+OpenCL jako jediná podporuje funkce z Direct3D 11 na Windows XP a starších systémech. Jediný způsob, jak na Windows XP využít nejnovější grafické technologie, je pouze s OpenGL.

Nejdřív Direct3D vs OpenGL názor: Podle mě jsou obě API mrtvé. Dnes vládnou konzole. Nové verze Direct3D jsou téměř nepoužívané a kromě některých známých herních studií o ně nemá nikdo zájem. OpenGL kraluje na MacOSX, iPhone a na Windows se používá proto, aby si ušetřili práci, protože na Macu stejně bude potřeba.

Osobně jsem spíš pro OpenGL, ale shadery raději píšu v DX HLSL. Každý zkušenější vývojář si umí navrhnout vlastní 3D API pro jeho účely a pokud chce podporovat konzole, tak i musí. Toto vlastní 3D API pak může komunikovat s Direct3D, OpenGL, Xbox XDK (v podstatě Direct3D), libgcm (na PS3), PSGL (taky PS3, v podstatě OpenGL), OpenGL ES (na iPhone a jiné mobily), GX (na Wii, podobné OpenGL), ale na použitém API už nezáleží a nikdy ani moc nezáleželo. Je to jen "inženýrský" detail.

Dále jsem se rozhodl reagovat jen na první příspěvek, protože je v něm docela dost nesmyslů.

mattcpplus napsal:

Kazdy pise - uc sa OpenGL na zaciatok lebo je lahsi a kod
napisany v OGL je 1/3 kodu v Direct3D.

To jsi asi špatně četl ty tvoje stovky stránek. Tohle byla pravda v době Direct3D 5/6/7 a tento názor v té době vyslovil J.Carmack. A zajímalo by mě, kdo říká, že má každý začínat v OpenGL? OpenGL rozhodně není lehčí. Obtížnost obou 3D API spočívá v teorii grafiky a rasterizace - kdo ji má zmáknutou, dokáže s oběma API udělat to samé.

mattcpplus napsal:
Blbost..OGL je pri programovani hier podla mna uplne zbytocny.

Otevři si libovolný eshop s hrama pro MacOSX, všechny používají OpenGL. A jedná se o nemalé množství dnešních her, co jsou normálně dostupné na Windows a na konzole.

mattcpplus napsal:
Vsetko co potrebujete je v DirectX - Direct3D, DirectInput, DirectDraw...

DirectInput není moc dobré API, ignoruje hodně nastavení z ovládacích panelů. Hodně lidí k HID přistupuje buď přes WinAPI nebo nově k XInput, který líp podporuje Xbox controller. DirectDraw už se roky vůbec nepoužívá a nikdy nemělo hardwarovou akceleraci.

mattcpplus napsal:
Proti: Napriklad Quake 4 a Domm 3 hry su cisto OpenGL hry(obe hry su
z tej slabsej kategorie aj ked ich kazdy ospevuje su to len nudne strielacky).

DirectX Enginy: takmer vsetky, pocinajuc tym najdokonalejsim, ktorym je podla mna Source engine od Valve(HL2), cez Unreal Engine 3(Gears of War) az po CryEngine(Crysis).
DirectX hry: Half-Life 2, HL2 Ep1, HL2 Ep2(podla mna najlepsie hry na svete), GoW, Unreal Tournament, vsetky zavodne hry, Mafia, GTA,
Splinter Cell, Batman: Arkham Asylum, Halo, vsetky RTS(strategie),
a aj vsetky sportove hry od EA a stovky dalsich.

Z tohoto to vypadá, že nejsi vývojář, ale spíš jen hráč her. Pokud tady chceš recenzovat hry, vybral sis špatné fórum. Source engine je už celkem zastaralý, proto Valve pracuje na novém. CryEngine je špatně optimalizovaný. Doom3 a Quake4 byly nudné je kvůli špatnému game designu. Unreal Tournament uměl běhat na OpenGL, Direct3D, Glide i přes software rasterizer. Jak jsem už naznačil, lepší hry používají více 3D API, aby podporovaly více platforem. např. Call of Duty 4 jich používá minimálně 5 (OpenGL, Direct3D, Xbox XDK, libgcm, GX).

Osobně pochybuju, že jeden z těch dvou lidí jmenovaných na začátku příspěvku někdy něco většího programoval, protože jejich prezentované zkušenosti bych odhadoval na začátečníka.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 21:15:56    Předmět: Odpovědět s citátem

CO TO JE, ZE TO DAVA ASSEMBLERU TAK KONSKOU SILU? NO PRECE OBJEKTY TY TROTLE Very Happy
Omlouvám se, ale nemohl jsem si pomoct Very Happy

Ohledně OpenGL x DirectX: Jak už psal Eosie, jsou to další "zaštiťovací knihovny" a vysledek bude +- stejne rychly.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Flash



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1379
Bydliště: Nigga Land

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 21:32:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
No takže je škoda, že moderátoři mají prázdniny a nemá to tady kdo zamknout.

Ja prazdniny nemam. Tvrde makam. Ne jak Posila. Posilo, makej!!!!

Trochu sem to tu prolit a dokud si nezacnete nadavat do ku*ev a cu*aku (pro idioty *=r Shocked Laughing ), tak nevidim duvod to zamknout.

BTW Nekdo tu psal, ze uvodni post byl zeditovan, nemate nekdo puvodni verzi? Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
uiii



Založen: 12. 08. 2007
Příspěvky: 251

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 21:46:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Flash napsal:
BTW Nekdo tu psal, ze uvodni post byl zeditovan, nemate nekdo puvodni verzi? Very Happy


No když si projdeš jednotlivý příspěvky, který citujou mattc++, tak si to můžeš poskládat dohromady. Myslim, že bylo reagováno na každý slovo původního příspěvku Very Happy
_________________
Twitter
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 21:48:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Ten post v prvním příspěvku citující Carmacka je nejspíš pravdivý, protože on sám tohleto myslím někde řekl asi před třemi lety. Jenomže dnes je jiná situace, OpenGL doběhlo dobu, nové Direct3D se moc nepoužívá, jsou tu ještě konzole...
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 21:51:27    Předmět: Re: DX Odpovědět s citátem

Mattiass napsal:
v CR a SK se nevyvyji skoro zadny profesionalni hry

nevyvijeji
Mattiass napsal:
jinymi programatori

Je toho mnohem víc, ale kdo by se tím probíral...
Flash napsal:
dokud si nezacnete nadavat do ku*ev a cu*aku (pro idioty *=r Shocked Laughing ), tak nevidim duvod to zamknout.

Správný přístup. Není nad pořádný flejm Cool
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 22:03:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie: Konecne neco poradnyho Smile
Btw.: Source engine pravda uz nevypada nejlip, ale podle toho co sem cetl o jeho threadingu se mi zda, jako celkem dobre vyreseny. Myslim ze stejne to nedela zrovna moc enginu. Ikdyz do detajlu ten jejich "Hybrid-threading" neznam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 22:52:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Deluxe> Máš někde odkaz na článek o tom jejich "hybrid-threading"?
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 29. srpen 2009, 23:01:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie: Zrovna jsem si četl článek o Source na wikipedii (http://en.wikipedia.org/wiki/Source_engine), tam píšou, že to refaktorovali, aby to využilo víc jader. Jsou tam i nějaké citace, tak tam snad bude něco víc (ty už jsem nečetl).
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2009, 08:25:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie: Nenasel sem na nic, co by to popisovalo nejak vic, tak aspon takhle:
http://techreport.com/articles.x/11237/1
http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2868&p=1
V podstate jde o to ze kombinujou Fine-Grained Threading a Coarse Threading. Takze maji jak ruzny sub-systemy na ruznejch vlaknech/jadrech, tak nekdy vyuzivaji i paralelni zpracovani dat.
Udajne by jejich engine mnel byt schopnej renderovat paralelne vic pohledu na scenu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mattiass



Založen: 29. 08. 2009
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2009, 11:29:17    Předmět: FLAMEWAAR Odpovědět s citátem

Caute vsetci chujkovia co ste sa tu chytili Very Happy
TOTO BOLA SCHVALNE VYVOLANA FLAMEWAR.
Z mattom sme to vymysleli len tak zo srandy.
Overili sme si aspon par faktov.
1. toto forum je na urovni 0 - sami idiot
2. spravcovia fora su totalny kokoti
na zaciatku davaju test nevyvolavat flamewary a ked su tak s tym nic nerobia Very Happy

toto forum je pre looserov a vsade kde budem pisat komentar na inych forach tak toto forum ociernim. Zevraj vyvojarske Very Happy
Hadate sa tu ako baby na trhu a nadavate si to je vsetko co viete tak akurat.
Inac fajne som sa nasmial na vasich komentoch.
Tak teraz mozme dat nejaky iny topic napr. Linux vs Windows a napiseme ze linux ma byt plateny a vy sa mozte hadat. Co vy na to chujkovia?
Bude sranda!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jatro.m



Založen: 29. 07. 2009
Příspěvky: 89

PříspěvekZaslal: 30. srpen 2009, 11:49:01    Předmět: Odpovědět s citátem

ja si myslim ze jedinej kdo tady je looser ses ty a ten druhej picus Very Happy nevim ale nekteri tady nejsou takovi kreteni jako ty Very Happy ja si myslim ze uz by sme si meli zacit nadavat do pici aby vod takovejjch kretenu jako si ty a ten druhej picus byl klidek Very HappyD
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna