.[ ČeskéHry.cz ].
Projekční matice v OpenGL

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 17. září 2009, 13:51:33    Předmět: Projekční matice v OpenGL Odpovědět s citátem

Jak funguje projekční matice v součinnosti s ořezáváním trojúhelníků? Trojúhelníky se ořezávají, když jsou v prostoru světa, nebo v prostrou obrazovky? Je někde popsaný ten algoritmus?
Jak se z projekční matice vypočítají hodnoty definující ořezávací roviny? A je pravda, že ořezávací roviny vyplývající z projekčních matic jsou vždycky rovnoběžné alespoň s jednou osou souřadného systému?
Díky,
frca
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 17. září 2009, 14:47:33    Předmět: Odpovědět s citátem

projekcna matica je na prevod z priestoru kamery do priestoru obrazovky. priestor obrazovky je jednotkova kocka od -1 az po 1.

orezavacie roviny ziskas ak vynasobis vrcholy jednotkovej kocky inverznou projekcnou maticou. tak dostanes vrcholy zrezaneho pohladoveho ihlanu. z toho si uz vyextrahujes plochy.

mas projekcnu maticu P. vynasobis bod b = [x, y, z, 1].
c = P*b tak dostaneme bod v homogenych suradnicia. vydelime teda tento vektor w teda poslednou zlozkou
c` = [x/w, y/w, z/w, w/w] vyledkom coho su suradnice v priestore obrazovky. na obrazovke sa zobrazi to co je v rozsahu jednotkovej kocky. od minus jedna az po jedna.

orezavanie by som povedal ze prebieha po transformacii vrcholov.

[/code]
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 17. září 2009, 17:31:34    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
orezavanie by som povedal ze prebieha po transformacii vrcholov.

Myslíš po transformaci pomocí modelview matice a před transformací maticí projekční?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 17. září 2009, 17:42:52    Předmět: Odpovědět s citátem

http://www.songho.ca/opengl/gl_pipeline.html povedal by som ze ten orez bude niekde medzi vertex opeartion a primitive assebly
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna