Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 17. září 2009, 13:51:33 Předmět: Projekční matice v OpenGL |
|
|
Jak funguje projekční matice v součinnosti s ořezáváním trojúhelníků? Trojúhelníky se ořezávají, když jsou v prostoru světa, nebo v prostrou obrazovky? Je někde popsaný ten algoritmus?
Jak se z projekční matice vypočítají hodnoty definující ořezávací roviny? A je pravda, že ořezávací roviny vyplývající z projekčních matic jsou vždycky rovnoběžné alespoň s jednou osou souřadného systému?
Díky,
frca _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 17. září 2009, 14:47:33 Předmět: |
|
|
projekcna matica je na prevod z priestoru kamery do priestoru obrazovky. priestor obrazovky je jednotkova kocka od -1 az po 1.
orezavacie roviny ziskas ak vynasobis vrcholy jednotkovej kocky inverznou projekcnou maticou. tak dostanes vrcholy zrezaneho pohladoveho ihlanu. z toho si uz vyextrahujes plochy.
mas projekcnu maticu P. vynasobis bod b = [x, y, z, 1].
c = P*b tak dostaneme bod v homogenych suradnicia. vydelime teda tento vektor w teda poslednou zlozkou
c` = [x/w, y/w, z/w, w/w] vyledkom coho su suradnice v priestore obrazovky. na obrazovke sa zobrazi to co je v rozsahu jednotkovej kocky. od minus jedna az po jedna.
orezavanie by som povedal ze prebieha po transformacii vrcholov.
[/code] _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 17. září 2009, 17:31:34 Předmět: |
|
|
nou napsal: |
orezavanie by som povedal ze prebieha po transformacii vrcholov. |
Myslíš po transformaci pomocí modelview matice a před transformací maticí projekční? _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
nou

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1050
|
Zaslal: 17. září 2009, 17:42:52 Předmět: |
|
|
http://www.songho.ca/opengl/gl_pipeline.html povedal by som ze ten orez bude niekde medzi vertex opeartion a primitive assebly _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna