.[ ČeskéHry.cz ].
Jídlo a voda v dungeonu?!
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Jídlo a voda v dungeonu?
Ano, ale jen jídlo.
9%
 9%  [ 2 ]
Ano, jídlo i voda.
57%
 57%  [ 12 ]
Ne, je to otravné.
33%
 33%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 21

Autor Zpráva
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 10:45:48    Předmět: Jídlo a voda v dungeonu?! Odpovědět s citátem

Pro někoho otravné, pro jiné zajímavá část gameplaye. Co si o tom myslíte vy? Co se vám líbí/nelíbí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 11:07:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Mohl bys nám, kteří se nepohybujeme ve světě D&D, dungeonů, WoW a podobně tak často, trochu osvětlit, o co vůbec jde?
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MD



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 437
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 11:19:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja mam tuto mechaniku rad. Ale nepouzil bych ji za kazdou cenu, rozmyslel bych si, zda se do hry hodi, zda je prinosna, zabavna, zda hru zbytecne nekomplikuje.

Jidlo a voda byly napriklad v mych oblibenych hrach Dungeon Master 1 a 2. Hrac se musel trochu snazit, aby jidlo ziskal. Musel napriklad lovit nektere nestvury: treba netopyri nebyli tezci protivnici, ale jidla z nich bylo velmi malo, zato z obrich nosorozcu byly chutny stejky. Nevydrazdeny nosorozec byl celkem mirumilovny a hrace si moc nevsimal, ale pokud jste na nej zautocili, tak to byl velmi tuhy protivnik Wink

V DM bylo treba na jidlo myslet, byly tam situce, kdy jste se propadli do podzemi bez moznosti se vratit a nevedeli jste jak dlouho budete hledat cestu ven ... Tohle bylo pekne strasidelne ..

A jeste poznamka, ze jidlo je i ve strilecce STALKER, kde teda ho nachazite u mrtvych pratel ci nepratel nebo ho muzete koupit. Lovit se neda, mistni fauna je zmutovana a radioaktivni.

Edit: A jeste poznamka: jidlo ma smysl ve hrach, kde prozkoumavate uzemi, muzete se vracet, sami si planujete, kdy a kam se vypravite a co si s sebou vezmete. U linearnich koridorovych her moc prinos nevidim.
_________________
- play with objects - www.krkal.org -
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
DeepMind



Založen: 22. 02. 2008
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 12:17:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Pre mna ano aj nie. Zalezi ako je to pouzite. Pokial by som musel furt zaobstaravat jedlo, asi by mi to vadilo. Ale pokial je to ako v Might&Magic, ze urcite mnozstvo jedla spotrebujete iba za odpocinok, tak mi to nevadi.

(Dokonca vasa druzina spotrebuje jedlo podla toho, v akej nehostinnej krajne sa nachazdate. Ak to bola zelen tak malo, ak to bola pust, tak viac.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 12:39:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímavý nápad, otázka je, jestli to pak lidi bude bavit.

DeepMind napsal:
(Dokonca vasa druzina spotrebuje jedlo podla toho, v akej nehostinnej krajne sa nachazdate. Ak to bola zelen tak malo, ak to bola pust, tak viac.)

Nj, na poušti dá práci z těch jablek vymačkat nějakou vodu. Wink
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ondy1985



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 361

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 14:14:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Mne sa celkom paci sposob, akym je pouzite jedlo v serii Might and Magic, kde ho potrebujes len pri presuvani sa medzi lokaciami. Ked sa chystas opustit lokaciu, zobrazi sa, ako dlho bude trvat cesta a kolko jedla potrebujes.
_________________
Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 14:23:20    Předmět: Odpovědět s citátem

U nějakého RPG bych si uměl dynamické potřeby představit (my jsme to kdysi dělali i v mixu adventury a rpg T.M.A., kromě hladu a žízně tam byla především malá a velká potřeba Wink, i když to byl spíš samoúčelný efekt. U projektu Trosečníka (postoval jsem ho tady myslím v inkubátoru) to byl samozřejmě naopak prvek stěžejní).

Co se týče dungeonu, v českém Undercroftu myslím potraviny sloužily jako doplňování HP plus léčení třeba otravy a bylo to docela přirozené
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 14:38:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Nepřirozené ale bylo, že jsi ve starých kobkách nacházel čerstvá jablka a pečená kuřata, tomuhle oldschool prvku bych se vyhnul.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 15:01:05    Předmět: Odpovědět s citátem

franz: Náhodou nějaká chladná kobka s přiměřenou vlhkostí je pro skladování ovoce ideální Wink Což mi zase připomíná jiný projekt co jsme plánovali, jeden napůl grafický MUD, kde se právě od začátku kladl důraz na stárnutí předmětů, jídlo mělo typicky 4 stavy (od čerstvého po plesnivé/tvrdé jako kámen), a ta aktualizace ještě probíhala rozdílným tempem na základě toho, zda hrdina držel jabko v ruce nebo ho měl třeba v batohu Wink (Tam se ještě řešil knapsack problém - v Diablu to musel řešit hráč umísťováním na mřížku, v textově orientovaném ovládání to musel řešit systém)


_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 16:34:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevadí mi zavedení jídla v dungeonu, vadí mi, když se herní postavy (a to i ty moje) chovají jako nesvéprávní idioti, tzn. že radši chcípnou hlady než aby si samy sáhly do batůžku pro chleba Smile
Jsem pro "jídlo", které se chová jako surovina a spotřebovává se samovolně (třeba i v závislosti na akcích), a ne abych každou postavu zvlášť krmil nebo jí předžvýkával.


Naposledy upravil Hunter dne 8. listopad 2009, 16:43:38, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 16:49:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter napsal:
Nevadí mi zavedení jídla v dungeonu, vadí mi, když se herní postavy (a to i ty moje) chovají jako nesvéprávní idioti, tzn. že radši chcípnou hlady než aby si samy sáhly do batůžku pro chleba Smile

Pořád lepší na nic nesahat, než aby si při útoku krysy kouzelník sám vytáhl poslední dvě drahé lahvičky s manou na fireball Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 8. listopad 2009, 18:03:56    Předmět: Odpovědět s citátem

PanVetvicka: Když jsem psal bota pro Runescape, tak tam to měli ošéfované docela dobře, když se hráč delší dobu (5-10 minut) pohyboval v jedné lokaci a dělal jednu věci, spustil se nějaký random event, před kterým běžný hráč většinou v pohodě utekl nebo např. vybral nějakou volbu, ale pro bota to už byl trochu problém Wink Takže papat co 2 hodiny by takový problém nebyl, a stejně bych už dnes asi outsourcoval to farmaření rovnou do Indie
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 9. listopad 2009, 10:08:32    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky mnohokrát za podnětné komentáře.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 9. listopad 2009, 14:18:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Quiark napsal:
o co vůbec jde?


Dozajista o Kalaten
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
gindar



Založen: 05. 10. 2007
Příspěvky: 86

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2009, 23:22:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jídlo a voda implementovány. Díky všem za inspiraci. Funguje to tak, že v závislosti na zdatnosti postavy je dána doba (zhruba 3 dny herního / ne hracího času) po kterou vydrží nejíst a přežít. Po uplynutí poloviny této doby se snižují vlastnosti (návazně i dovednosti) postavy on několik bodů. Pokud se nenají, tak po uplynutí celé této doby postava umře.

edit: Nápad se stárnutím/ kvalitou jídla se mi líbí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Game Design Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna