Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Jídlo a voda v dungeonu? |
Ano, ale jen jídlo. |
|
9% |
[ 2 ] |
Ano, jídlo i voda. |
|
57% |
[ 12 ] |
Ne, je to otravné. |
|
33% |
[ 7 ] |
|
Celkem hlasů : 21 |
|
Autor |
Zpráva |
gindar
Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 10:45:48 Předmět: Jídlo a voda v dungeonu?! |
|
|
Pro někoho otravné, pro jiné zajímavá část gameplaye. Co si o tom myslíte vy? Co se vám líbí/nelíbí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 11:07:29 Předmět: |
|
|
Mohl bys nám, kteří se nepohybujeme ve světě D&D, dungeonů, WoW a podobně tak často, trochu osvětlit, o co vůbec jde? _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 11:19:42 Předmět: |
|
|
Ja mam tuto mechaniku rad. Ale nepouzil bych ji za kazdou cenu, rozmyslel bych si, zda se do hry hodi, zda je prinosna, zabavna, zda hru zbytecne nekomplikuje.
Jidlo a voda byly napriklad v mych oblibenych hrach Dungeon Master 1 a 2. Hrac se musel trochu snazit, aby jidlo ziskal. Musel napriklad lovit nektere nestvury: treba netopyri nebyli tezci protivnici, ale jidla z nich bylo velmi malo, zato z obrich nosorozcu byly chutny stejky. Nevydrazdeny nosorozec byl celkem mirumilovny a hrace si moc nevsimal, ale pokud jste na nej zautocili, tak to byl velmi tuhy protivnik
V DM bylo treba na jidlo myslet, byly tam situce, kdy jste se propadli do podzemi bez moznosti se vratit a nevedeli jste jak dlouho budete hledat cestu ven ... Tohle bylo pekne strasidelne ..
A jeste poznamka, ze jidlo je i ve strilecce STALKER, kde teda ho nachazite u mrtvych pratel ci nepratel nebo ho muzete koupit. Lovit se neda, mistni fauna je zmutovana a radioaktivni.
Edit: A jeste poznamka: jidlo ma smysl ve hrach, kde prozkoumavate uzemi, muzete se vracet, sami si planujete, kdy a kam se vypravite a co si s sebou vezmete. U linearnich koridorovych her moc prinos nevidim. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
DeepMind
Založen: 22. 02. 2008 Příspěvky: 68
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 12:17:21 Předmět: |
|
|
Pre mna ano aj nie. Zalezi ako je to pouzite. Pokial by som musel furt zaobstaravat jedlo, asi by mi to vadilo. Ale pokial je to ako v Might&Magic, ze urcite mnozstvo jedla spotrebujete iba za odpocinok, tak mi to nevadi.
(Dokonca vasa druzina spotrebuje jedlo podla toho, v akej nehostinnej krajne sa nachazdate. Ak to bola zelen tak malo, ak to bola pust, tak viac.) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 12:39:53 Předmět: |
|
|
Zajímavý nápad, otázka je, jestli to pak lidi bude bavit.
DeepMind napsal: |
(Dokonca vasa druzina spotrebuje jedlo podla toho, v akej nehostinnej krajne sa nachazdate. Ak to bola zelen tak malo, ak to bola pust, tak viac.) |
Nj, na poušti dá práci z těch jablek vymačkat nějakou vodu. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
ondy1985
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 14:14:53 Předmět: |
|
|
Mne sa celkom paci sposob, akym je pouzite jedlo v serii Might and Magic, kde ho potrebujes len pri presuvani sa medzi lokaciami. Ked sa chystas opustit lokaciu, zobrazi sa, ako dlho bude trvat cesta a kolko jedla potrebujes. _________________ Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 14:23:20 Předmět: |
|
|
U nějakého RPG bych si uměl dynamické potřeby představit (my jsme to kdysi dělali i v mixu adventury a rpg T.M.A., kromě hladu a žízně tam byla především malá a velká potřeba , i když to byl spíš samoúčelný efekt. U projektu Trosečníka (postoval jsem ho tady myslím v inkubátoru) to byl samozřejmě naopak prvek stěžejní).
Co se týče dungeonu, v českém Undercroftu myslím potraviny sloužily jako doplňování HP plus léčení třeba otravy a bylo to docela přirozené _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 14:38:19 Předmět: |
|
|
Nepřirozené ale bylo, že jsi ve starých kobkách nacházel čerstvá jablka a pečená kuřata, tomuhle oldschool prvku bych se vyhnul. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 15:01:05 Předmět: |
|
|
franz: Náhodou nějaká chladná kobka s přiměřenou vlhkostí je pro skladování ovoce ideální Což mi zase připomíná jiný projekt co jsme plánovali, jeden napůl grafický MUD, kde se právě od začátku kladl důraz na stárnutí předmětů, jídlo mělo typicky 4 stavy (od čerstvého po plesnivé/tvrdé jako kámen), a ta aktualizace ještě probíhala rozdílným tempem na základě toho, zda hrdina držel jabko v ruce nebo ho měl třeba v batohu (Tam se ještě řešil knapsack problém - v Diablu to musel řešit hráč umísťováním na mřížku, v textově orientovaném ovládání to musel řešit systém)
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 16:34:31 Předmět: |
|
|
Nevadí mi zavedení jídla v dungeonu, vadí mi, když se herní postavy (a to i ty moje) chovají jako nesvéprávní idioti, tzn. že radši chcípnou hlady než aby si samy sáhly do batůžku pro chleba
Jsem pro "jídlo", které se chová jako surovina a spotřebovává se samovolně (třeba i v závislosti na akcích), a ne abych každou postavu zvlášť krmil nebo jí předžvýkával.
Naposledy upravil Hunter dne 8. listopad 2009, 16:43:38, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 16:49:52 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
Nevadí mi zavedení jídla v dungeonu, vadí mi, když se herní postavy (a to i ty moje) chovají jako nesvéprávní idioti, tzn. že radši chcípnou hlady než aby si samy sáhly do batůžku pro chleba |
Pořád lepší na nic nesahat, než aby si při útoku krysy kouzelník sám vytáhl poslední dvě drahé lahvičky s manou na fireball _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. listopad 2009, 18:03:56 Předmět: |
|
|
PanVetvicka: Když jsem psal bota pro Runescape, tak tam to měli ošéfované docela dobře, když se hráč delší dobu (5-10 minut) pohyboval v jedné lokaci a dělal jednu věci, spustil se nějaký random event, před kterým běžný hráč většinou v pohodě utekl nebo např. vybral nějakou volbu, ale pro bota to už byl trochu problém Takže papat co 2 hodiny by takový problém nebyl, a stejně bych už dnes asi outsourcoval to farmaření rovnou do Indie _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
gindar
Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 9. listopad 2009, 10:08:32 Předmět: |
|
|
Díky mnohokrát za podnětné komentáře. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 9. listopad 2009, 14:18:26 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
o co vůbec jde? |
Dozajista o Kalaten |
|
Návrat nahoru |
|
|
gindar
Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 19. listopad 2009, 23:22:39 Předmět: |
|
|
Tak jídlo a voda implementovány. Díky všem za inspiraci. Funguje to tak, že v závislosti na zdatnosti postavy je dána doba (zhruba 3 dny herního / ne hracího času) po kterou vydrží nejíst a přežít. Po uplynutí poloviny této doby se snižují vlastnosti (návazně i dovednosti) postavy on několik bodů. Pokud se nenají, tak po uplynutí celé této doby postava umře.
edit: Nápad se stárnutím/ kvalitou jídla se mi líbí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|