.[ ČeskéHry.cz ].
Voxel-based engine

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 6. leden 2010, 13:49:17    Předmět: Voxel-based engine Odpovědět s citátem

Teď jsem se díval na tuhle věc: http://www.atomontage.com/?id=home a taky si už delší dobu hraju s 3D Coatem, kterej přinesl levnou dostupnou tvorbu grafiky přímo ve voxelech + ID chce údajně příští engine postavit na metodě voxel ray-castingu.
Jelikož voxely přinášejí nové možnosti, které jsou s polygony nemožné (nebo pouze velmi obtížně řešitelné), tak mě zajímá váš názor:

Jsou voxely budoucností herního světa? Zbavíme se v nejbližších letech polygonů a texelů?
Lákalo by vás vytvořit voxel-based hru, která by byla jen velmi těžko řešitelná jinými metodami (a proto pravděpodobně dodnes nevznikla ... ne že bych měl takový námět v rukávu, ale určitě by se to dalo vymyslet)?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 6. leden 2010, 14:07:22    Předmět: Odpovědět s citátem

ID myslíš jako "id Software"?

Jinak Comanche měl svého času skvělý terén, tam bych si takové využití uměl dobře představit (oblouky, jeskyně, detailní eroze - co se s heightmap-based polygonálním enginem musí složitě dodělávat přes další objekty na scéně), přemýšlím co by to mohlo přinést např. v interiérových FPSkách, zatím mě nic nenapadá Smile
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 6. leden 2010, 14:20:11    Předmět: Odpovědět s citátem

jj, ID = id

Co jsem o tom tak četl, tak voxely jsou třeba vhodný tam, kde se používají nějaké fyzikální nebo chemické parametry látek (každý voxel může obsahovat informace o tepelné, elektrické, magnetické ... vodivosti, měrné hustotě, tepelné kapacitě) ... tohle všechno je problematický řešit v polygonech, protože se musí udělat nějaké tesselace, problematická, pokud mám třeba dlouhý a úzký polygony/triangly, MKP a ani pak z toho nevyjde nic moc přesnýho.

Jiná věc je, jestli tohle všechno bude mít ve hře nějaký smysl související s hratelností nebo se to tam udělá "aby to bylo" a jednou se to použije, aby si toho každý všiml.

Nicméně on ten voxel raycasting má taky svoje problémy, proto třeba 3D Coat používá metodu, kdy se vnitřně počítá s voxelama, ale to co se zobrazuje jsou triangly s vrcholy ve středech voxelů na povrchu modelu (správně by to mělo obalovat povrch, ale při vysokým rozlišení voxelů je to jedno a šetří to výkon).

Voxely mají taky svoje problémy (třeba při pózování postavy mají tendenci se "slepovat" různý části k sobě), takže hádám, že hybridní enginy budou pro začátek správnou cestou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 6. leden 2010, 14:38:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter napsal:
jj, ID = id

OT: normálně bych si toho nevšiml, ale zrovna dnes jsem řešil bug, kdy javascript pro Firefox odmítal manipulovat s jedním XHTML elementem (v IE to jelo). A problém byl právě v tom, že daný div měl atribut napsán jako "ID" a ne "id" Smile

S tím obalováním to zní rozumně, uměl bych si ty voxely představit třeba pro fyzikální simulaci nějakého nestejně hustého předmětu, ale je asi zbytečné aby se tak po kostičkách i renderoval
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 6. leden 2010, 15:43:05    Předmět: Odpovědět s citátem

mmm, ten atomontage vypadá dobře a ještě ho dělá našinec Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna