.[ ČeskéHry.cz ].
Zkušenosti s Shadery - průzkum

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

Který Shader language používáte?
GLSL
47%
 47%  [ 17 ]
GLSL ES
0%
 0%  [ 0 ]
HLSL
36%
 36%  [ 13 ]
CG
8%
 8%  [ 3 ]
Assembler
5%
 5%  [ 2 ]
Jiný (rozepište prosím do threadu)
2%
 2%  [ 1 ]
Celkem hlasů : 36

Autor Zpráva
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 27. leden 2010, 08:38:40    Předmět: Zkušenosti s Shadery - průzkum Odpovědět s citátem

Ahoj,

chtěl bych udělat menší průzkum o zkušenostech s shadery v komunitě Českých-Her. Zajímalo by mne jak jsme zde na tom se zkušenostmi a doufám, že se dozvíme i nějaké zajímavosti Rolling Eyes

Jaké pokročilejší techniky jste na GPU implementovali?
Jaké používáte principy kombinování shaderů (velký shader s #ifdef/#ifndef, linkování, skládání na úrovni zdrojáků, efekty, ...)?
Narazil někdo na nějaký větší problém, o který by se rád podělil?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
klapauciusk



Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76

PříspěvekZaslal: 27. leden 2010, 08:46:47    Předmět: Re: Zkušenosti s Shadery - průzkum Odpovědět s citátem

A rovnou bych asi měl začít Rolling Eyes

Tak nejpokročilejší technika, kterou jsem zatím implementoval, byl skinning pomocí quaternionů. Rozepisovat problém myslím nemusím, protože jsem to již udělal v threadu: http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2002

Ke kombinování Shaderů používám v GLSL linkování shaderů, tj. připravím si hlavní shader, kde používám různé funkce, jejichž tělo je dynamicky linkováno dalšími shadery. Linkování probíhá při načtení scény, protože se jedná o poměrně drahou operaci.

Ukázalo se mi užitečné při vykreslování seřadit objekty podle použitých shaderů, protože prohazování shaderů před každým modelem, mi relativně snižovalo fpsko. Další problém na který jsem narazil je omezený počet instrukcí v jednom slinkovaném shaderu, při kterém může velmi významně poklesnout framerate, viz. http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2041.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. leden 2010, 18:01:33    Předmět: Odpovědět s citátem

HLSL, když jsem vyvíjel zajímavý algoritmy.
CG, když jsem chtěl použít HLSL shadery v OpenGL.
GLSL, když jsem si ověřoval korektnost jednoho opensource ATI driveru a fixoval v něm bugy a nedodělky.
C++, když jsem něco dělal s CUDA. Shadery se tomu sice neříká, ale v podstatě jde o totéž jen s větší volností.
Děláním v assemblerech jsem se vyhnul.
Načichnul jsem ke strojovému kódu shaderů jedné generace ATI karet.

Pokročilých algoritmů v shaderech jsem si vyzkoušel dost, ale to asi každej, kdo to dělá dýl. Ty časy už jsou dávno pryč a teď bych to dělal jen když bych byl za to placenej.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
michalferko



Založen: 29. 09. 2008
Příspěvky: 83

PříspěvekZaslal: 27. leden 2010, 19:08:52    Předmět: Odpovědět s citátem

GLSL, nic viac. Ale ku zlozitejsim algoritmom som sa zatial nedostal.
Ak sa rata CUDA, tak tam som robil computer vision/image processing.
_________________
Moje minihry a ine projekty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 27. leden 2010, 21:35:54    Předmět: Odpovědět s citátem

iba GLSL a bol to volume rendering pomocou raycastovania v 3D texture.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SUK



Založen: 14. 11. 2007
Příspěvky: 93
Bydliště: /dev/null

PříspěvekZaslal: 28. leden 2010, 07:55:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Muzu hlasovat, kdyz jsem spis lama? Cool
Ja zatim provozoval pouze HLSL a ta nejslozitejsi vec? Bump-mapping (konkretne normal-mapping) pro jedno directional svetlo...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky Yahoo Messenger MSN Messenger
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 28. leden 2010, 09:23:24    Předmět: Odpovědět s citátem

GLSL - Např. "ProjectedGrid Water" pro zatím nevydanou hru s vodníma skútrama.
Cg - Jen nějaký obyč. normal/specular mapy, DOF, ...
HLSL - Např. Particlový déšť a sníh (hlavně vertex shader).
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luke



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 20
Bydliště: Boleradice

PříspěvekZaslal: 28. leden 2010, 15:21:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Dělám hlavně v Cg, ohmatal jsem si ASM a GLSL. Na bakalarske praci jsem si vyzkousel Cudu, a ted nedavno jsem delal simulaci vlasu pomoci OpenCL (rekl bych, ze to ma to bliz ke shaderum nez Cuda), puvodne jsem chtel na to pouzit DirectCompute.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky MSN Messenger
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 28. leden 2010, 17:27:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Já si hrál s Pixel Shaderem hodně dávno, u jedné nikdy nedokončené hry s per-pixel lightingem. Měl jsem tam codepath pro NV PS 1.x, ATI PS 1.x a pak pro ARB PS 2.0.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 28. únor 2010, 16:23:54    Předmět: Odpovědět s citátem

HLSL, nejpokročilejší asi shadow mapping... ale to je spíše subjektivní pocit. Smile
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna