.[ ČeskéHry.cz ].
ODE, Havoc - detekce kolizí
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 5. březen 2010, 17:07:08    Předmět: ODE, Havoc - detekce kolizí Odpovědět s citátem

Zdravím,

už začínám mít zase trochu depku, protože můj "neprůstřelný" kolizní model, až zas tak neprůstřelný není...
Zkrátka se mi tak 1x z 500 pokusů povede propadnout pod kolizní geometrii...

No a mě teď zajímá, jestli by třeba v ODE šlo detekovat a řešit kolize, aniž by se musela počítat nějaká fyzika...
Zkrátka jestli jde využít jen kolizní systém ODE bez simulace fyziky...

Možná, že až mě přejde špatná nálada, tak zkusím najít nějaký způsob, jak můj systém víc "zneprůstřelnit"...

Předem díky za rady...

PS: Když jsem napsal ODE, myslel jsem tím i jiné knihovny, Havoc, PhysX, apod...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 5. březen 2010, 17:21:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Nedávno jsem řešil to samé, kolize občas prošla skrz (nepříjemné jak při vypadnutí z levelu, tak při zabřednutí do objektu a věčný zásek v něm). Nakonec jsem použil ODE, který mi zaručí korektní kolize se světem (fyziku využívám jen na klouzání nebo odrážení), ale podstatně žere výkon Sad lepší si rozřezat svět na víc částí. Objekty mam uzavřené v koulích a rozpohybováváné pomocí dbodyAddForce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 5. březen 2010, 22:16:52    Předmět: Odpovědět s citátem

To znamená, že to jde...hm...stejně mám už dlouhou dobu v plánu ODEčko zakomponovat do AQC jádra...

Mě jde jen o to, mám mesh (několik meshů) reprezentující kolizní geometrii, tu rozřežu a naskládám do Octree...pak by neměl bejt pak problém zapínat a vypínat určité koncové uzle, aby se vypočet kolizí urychlil...

Jen jsem zatím s ODE pracoval velice povrchně, takže zatím vlastně ani nevím, jak bych měl dělat tu detekci...

Nenašel by se v tvé dílně nějaký pseudocode nebo nějaký důležitý fragment kódu, který by mě mohl nějak popostrčit...

Jde mi hlavně o kolizní systém pro postavy, které se budou po té geometrii pohybovat...fyziku ani tak v plánu nemám...možná časem...
Myslím, že kolizní systém je fundamentální věc, která by se neměla zanedbat...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 6. březen 2010, 00:21:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Co Bullet?

Já teda používám kompletní Bullet fyziku, ale jestli mě paměť neklame, tak na jeho fóru se tohle řešilo a řekl bych, že úspěšně.

Navíc, jestli se nemílím, tak ODE je pro komerční užití zpoplatněný, zatímco Bullet je naprosto zdarma. A i když teď třeba nevyvíjíš komerční hru, možná na stejným enginu někdy něco takovýho uděláš.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 6. březen 2010, 00:25:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Dlaha napsal:
Navíc, jestli se nemílím, tak ODE je pro komerční užití zpoplatněný

Mýlíš, viz http://www.ode.org/ode-license.html
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 6. březen 2010, 10:42:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale detekce kolizí v Bulletu vychází z detekcí kolizí v ODE a navíc mají i podporu pro rychle se míjející objekty.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 8. březen 2010, 09:05:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, v ODE lze detekovat kolize bez výpočtu fyziky.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 8. březen 2010, 16:55:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Skvělé...jak na to? Určitě to nebude nic složitého, ale když už jsem to vlákno založil, možná se to bude hodit i jiným lidem...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 8. březen 2010, 17:22:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak na to, bys mohl napsat do tohodle vlákna ty :-) Já už si to nepamatuju. Hned na začátku dokumentace ODE píšou, že je to navržený tak, abys mohl použít vlastní kolizní systém. Je to krásně oddělený. Kolize ti vrátí nějaký pole kontaktů a ty se pak předají to fyziky a reaguje se na ně. Což ty neuděláš. Když sem to asi před rokem psal, dostal sem se to doho celkem rychle. To API je jednoduchý.
Kdyby si přesto nevěděl jak na to, můžu pohledat ve zdrojácích.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 8. březen 2010, 17:36:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Napsat bych to mohl, ale musel bych to nejprve nastudovat...s ODE skoro vůbec neumím...zatím...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 8. březen 2010, 19:01:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Měl jsi pravdu, nakonec to tak těžké nebude...

Zde jsem udělal jednoduchý (opravdu jednoduchý) prográmek kde kolidují dvě krabice (jedna je otočena v ose Y o 45° - 2 kontakty)...

Výstup:


Rychlé...pěkné...jednoduché...
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 9. březen 2010, 09:49:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Pohoda. Doufám, že nebudu kecat, když řeknu, že ani nemusíš vytvářet Body. Měl by stačit pouze Geom. Body je už fyzika.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 9. březen 2010, 18:31:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Větší adrenalin je si to zkusit psát sám Very Happy Já jsem dojel na tom, co jsi tady pěkně postnul v ODE na pár řádek Very Happy v mým kódu to zabralo několik set řádek a stejně to nejelo Smile (až bude čas, tak se k tomu ještě vrátím... přeci jenom je lepší mít ponětí, co pod tím je, než to jenom tupě používat).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 9. březen 2010, 19:29:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Adrenalin z toho, jak tě s*re, že to pořád nejede Twisted Evil
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 9. březen 2010, 19:34:44    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Adrenalin z toho, jak tě s*re, že to pořád nejede Twisted Evil


Jj.. přesně tak Very Happy Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna