Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
gameDeveloper
Založen: 28. 08. 2009 Příspěvky: 32 Bydliště: Blansko
|
Zaslal: 22. červen 2010, 19:10:32 Předmět: Omerta - Update 23.07.2010 |
|
|
"Máš prachy?" "Ne." "Umíš kopat hroby?" "Neumím." "Tak to by ses to měl začít rychle učit, kamaráde. Brzo budeš jeden potřebovat..."
Zdravím. Dovoluji si zde prezentovat svůj projekt nazvaný Omerta. Jedná se o výpravnou 3D akční hru viděnou z pohledu vlastních očí, tj. FPS. Znalci z názvu jistě poznají, že se hra zabývá tematikou podsvětí, v tomto případě pak toho Amerického v období od 20. až do počátku 30. let minulého století. Příběh mapuje několikaletou životní etapu mladého imigranta ze Sicílie počínaje jeho příjezdem do vysněné země za velkou louží a pokračujíce jeho pohlcením spáry místní mafiánské rodiny.
Děj se odehrává ve fiktivním Americkém městě o rozloze přibližně 3km čtvereční. Po jeho šesti různorodých čtvrtích se můžete projet více jak dvacítkou historických automobilů za doprovodu dobové hudby.
Ve hře rozhodně dojde na hutné přestřelky a olovo bude plivat několik druhů pistolí, brokovnic a samopalů, především legendární Thompson M1928. Dojde samozřejmě i na pěstní souboje případně jen na boje nablízko, kde hráč ocení baseballovou pálku, páčidla, láhve a pod.
Na 4 hodiny se ponoříte do dramatického příběhu sestávajícího ze 14 napínavých misí, 60 minut in-game filmečků a spousty honiček a přestřelek, kde budou asistovat některé z četných postav, se kterými se hráč setká.
Čeká vás kompletní český dabing a titulky, které se lokalizují i do dalších jazyků, obsáhlý dobový soundtract a především velké množství neutuchající akce. Hra výjde pouze na PC a těšit se můžete na Vánoce roku 2011.
Přikládám několik prvních screenshotů ze hry:
[Update 23.07.2070]
Zdravím. Nedávno jsem sliboval změnit způsob renderování scény z plně dynamického na statický, tj. použití předrenderovaných lightmap. Nakonec jsem však zůstal u stávajícího způsobu a rozhodl se raději doplnit ambient occlusion. Přikládám dva screenshoty ukazující tuto techniku v Omertě:
Naposledy upravil gameDeveloper dne 1. srpen 2010, 18:12:26, celkově upraveno 4 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 22. červen 2010, 19:13:02 Předmět: |
|
|
To je jak Mafia Pomocí čeho (prog. jazyk, engine...) jsi to udělal? _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Xenyoo
Založen: 23. 04. 2009 Příspěvky: 60
|
Zaslal: 22. červen 2010, 20:46:40 Předmět: Re: Omerta |
|
|
gameDeveloper napsal: |
Na hru se můžete těšit na Vánoce roku 2011.
|
To myslíš vážně až na přes příští vánoce, za 2 roky ? |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 22. červen 2010, 21:02:51 Předmět: |
|
|
Něco jsem našel na http://www.forum.velkejchytrak.cz/viewtopic.php?f=55&t=16316
gameDeveloper na VCh napsal: |
[size=150]"Tobě ale pořád uchází jeden zásadní rozdíl, zkurvenče. Je obrovskej rozdíl mezi tím, co by jsi chtěl, aby bylo a mezi tím, co se ti teď stane!"[/size]
Tak sme asi před půl rokem oprášili v té době rok starej projekt s mafiánskou tématikou a příběhem zasazeným někam do období třicátých let minulýho století (20.?). Ujmete se mladýho přistěhovalce z Itálie, spolíhající na to, že v USA se snad bude mít líp, než v rodné vlasti. Ze začátku je to otrava a Joe (no to je jakože on kdyby někdo nevěděl) se musí spíš vypořádávat s nástrahama, než si užívat toho bezstrarostnýho života, kterej si vysnil. Je ale schopnej, takže se poměrně brzo dostane mezi ty co nosí drahý kvádra a černý klobouky na hlavě. Bude se jezdit, střílet, přesvědčovat, vydírat, krást a mnoho dalšího. To celý a kdo ví co ještě si budete užívat v naprosto otevřeným městě, sice malým, ale na to, že su na ně sám, si myslím, že těch 6 čtvrtí tam je celkem solidních, však sami uvidíte. Někdy. Tady rozepíšu pár detailů (v bodech, at zase někdo nemrčí, že je to nepřehledný).
Je tvořenej ? 14 misema a celkem asi 75 minutama in game cutscén, kde sou pohyby postav poctivě nasnímaný přes optickej motion capture (to sou pohyby postav i ve městě, ale tady to je vidět asi nejlíp). No a jinak je to celkem klasika, prostě vzestup a... jednoho mladýho týpka, kterej si myslel, že v USA najde něco lepšího, než doma. Uvidíte sami. Jinak důležitá poznámka: hlavním autorem příběhu je můj kolega, jistej Pavel Dyčka. Vymýšlí taky většinu náplní misí a všechno to kolem, co já neumím, ale mu de perfektně.
Jo, tak o těch se mně psát nechce, je toho moc. Prostě tam budou, se čtyřma kolama, motorem a volantem. Hotovo. No ono jich ani moc nebude. Většinou budou vycházet z Fordu model T a A v různých barvách. Během jízdy těžším terénem se budou špinit, třeba když projedete kalužinou tak na čelním skle můžete očekávat docela solidní humus. A některý ty auta vůbec neměly stěrače, borec vždycky musel vylézt a hadrou to pošudlit. Jo aha nečekejte žádný startování jako v jiných hrách: nastoupit a promáčknout klávesu "dopředu" až na stůl. Tady se bude pěkně točit klikou. Pozdějc už ne, ale pořád pomerně dost Fordů, hlavně pak těch starších "Téček" se startovalo klikou vpředu pod motorem, tak tady to bude taky. Každý auto pude ukrást třema způsobama: bud rozbít okýnko (u starších stromů zbytečný, protože žádný neměly, ale bude to rychlý a hlučný), vypáčit zámek (pomalý, ale zase tichý, stejně vás ale pořád nesmí nikdo vidět) no a konečně nejjednodušší je počkat si, až nějaký pojede kolem, vyhodit řidiče a prostě si ho vzít.
Jo tak tady toho víme zatím My sami hodně málo, takže toho asi moc nepovím. Zbraně budou prostě dobový, jako Tommy gun, různý Colty nebo stylová upilovaná brokovnice, která nesmí ve hře s takovým názvem rozhodně chybět. Celkem jich plánujeme řekněme 12.
No těch bude hodně, fakt že jo. Město máme sice poměrně malý, ale vleze se tam hned 2 a půl klanu a většinu jejich členů poznáte, takže takových 28 hlavních postav bude určitě. Jinak už ted vážně netušíme kdo to bude dabovat, takže přijímám dobrovolníky.
Tady je pár screenů z mise někdy z první čtvrtiny hry. Zatím je to ještě hodně WIP, je to spíš taková ukázka toho, že sem nezdechl a pořád na Omertě makám.
Palírna Willson
09.05.2010
10.05.2010
17.05.2010
21.05.2010
Zdarec. |
_________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 22. červen 2010, 21:04:44 Předmět: |
|
|
jj, před lety to bylo prezentované i zde |
|
Návrat nahoru |
|
|
gameDeveloper
Založen: 28. 08. 2009 Příspěvky: 32 Bydliště: Blansko
|
Zaslal: 22. červen 2010, 21:30:32 Předmět: |
|
|
@if.then:
Hra běží na mém vlastním enginu na D3D9 API.
@Xenyoo:
Ano. Na projektu pracuji sám a dokončení mi odhadem zabere právě jeden a půl roku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 22. červen 2010, 22:32:43 Předmět: |
|
|
Když sám, tak to znamená programování i grafika a level-design? _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
gameDeveloper
Založen: 28. 08. 2009 Příspěvky: 32 Bydliště: Blansko
|
Zaslal: 23. červen 2010, 10:27:10 Předmět: |
|
|
@Ladis:
Grafika, programování, level design, zvuk, hudba, scénář,...Snad kromě dabingu (měnit hlas pro desítky postav není v mých silách)dělám vše sám. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sirall
Založen: 02. 08. 2007 Příspěvky: 68 Bydliště: Praha 4 Nusle
|
Zaslal: 23. červen 2010, 12:56:32 Předmět: |
|
|
Na serveru Velkej Chytrák jsi v Lednu 2009 napsal:
gameDeveloper napsal: |
HW nároky budou překvapivě nízký i na to že je to v GM...s Doktorem (to je autor U3D enginu) sme probrali pár optimalizačních kroků a myslím, že ve výsledku budou přínosem... |
a pak jsi zde napsal:
gameDeveloper napsal: |
Hra běží na mém vlastním enginu na D3D9 API. |
Takže jsi engine za ten rok a půl udělal od začátku? Jaké máš aktuálně implementované technologie? |
|
Návrat nahoru |
|
|
gameDeveloper
Založen: 28. 08. 2009 Příspěvky: 32 Bydliště: Blansko
|
Zaslal: 26. červen 2010, 10:57:54 Předmět: |
|
|
@2fffa451:
Hru jsem začal kdysi vyvíjet v Game Makeru s Ultimate 3D enginem a potřeboval jsem snad rok, než mi došlo, že tudy cesta nevede. Několik měsíců jsem se projektu nevěnoval a vrátil se k němu asi před třemi měsíci. Za tu dobu sem napsal engine (zatím není zdaleka hotový, např. kvůli absenci podpory jakýchkoli post process efektů), přepsal scénář a kompletně přetvořil město.
Prezentaci hry na VCH berte s rezervou. Její část pochazí ještě z doby vývoje pod GM. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sirall
Založen: 02. 08. 2007 Příspěvky: 68 Bydliště: Praha 4 Nusle
|
Zaslal: 26. červen 2010, 12:22:38 Předmět: |
|
|
gameDeveloper napsal: |
Několik měsíců jsem se projektu nevěnoval a vrátil se k němu asi před třemi měsíci. Za tu dobu sem napsal engine (zatím není zdaleka hotový, např. kvůli absenci podpory jakýchkoli post process efektů), přepsal scénář a kompletně přetvořil město. |
Heh, tak to budu mít ještě asi hodně otázek
1) Co tedy máš aktuálně v "enginu" implementováno? Pokud jsou screenshoty z "aktuální verze"? Takhle to vypadá že minimálně načítání geometrie, skinning, stíny, kolize, ovládání, ...?
2) V čem scény designuješ? Udělal jsis editor, nebo používáš něco existujícího (a pokud ano, tak co?)
3) Na popis scény a geometrie máš vlastní formát?
4) Z těch třech měsíců ti odhadem kolik zabral engine, přetvoření města a scénář?
|
|
Návrat nahoru |
|
|
gameDeveloper
Založen: 28. 08. 2009 Příspěvky: 32 Bydliště: Blansko
|
Zaslal: 26. červen 2010, 12:45:45 Předmět: |
|
|
@Sirall:
1) Screenshoty na tomto fóru jsou z aktuální verze. Kromě toho, co uvádíš, mám particly, skriptování, správce zvuků, dynamické střídání dne a noci, fyziku, základní AI a pár dalších drobností. Plánuji vylepšit filtrování stínů (zatím mám pouze 2x2PCF) a přidat bloom, tone mapping a podobné post process efekty.
2) Jednoduchý editor je ve vývoji. Zatím prostě "od oka" umístím objekt do scény a jeho transformaci a jiné parametry "dolaďuji" podle potřeby.
3) Nemám. Používám x. formát. Pro statické modely vytvořím vlastní, pro modely se skinningem zůstanu u tohoto.
4) To se nedá přesně rozdělit. Na všem dělám tak nějak současně. Podle nálady a chutě. Třeba dvě hodiny modeluji městský blok a pak zase pár hodin dopisuji řádky do enginu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Játro.m
Založen: 01. 02. 2010 Příspěvky: 230
|
Zaslal: 26. červen 2010, 21:45:45 Předmět: |
|
|
a nechceš sem hodit nějakej release? Ať se můžem všichni kouknout jak se za 3 měsíce udělá kompletní Engine s AI,skinningem a scénářem okolo toho ?
Ps: taky bych chtel mit tyto schopnosti, delat padesát věcí okolo toho a aby mě to ani jednou neomrzelo |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 26. červen 2010, 22:36:38 Předmět: |
|
|
Ježiš Játro, dyť ještě není rok 2011
Jinak, není lepší postavit stabilní engine a pozlátko (post-processing) nechat na konec? _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
gameDeveloper
Založen: 28. 08. 2009 Příspěvky: 32 Bydliště: Blansko
|
Zaslal: 27. červen 2010, 07:37:12 Předmět: |
|
|
@if.then:
Lepší to určitě je. Ale pokud chci ukazovat sreeny už teď, to pozlátko by tam být mělo. Možností samozřejmě je screeny vylepšit v PhotoShopu, osobně jsou mi však podobné postupy odporné. Když screeny, jedině in-game.
@Játro.m:
Release sem dát nechci. Vydání plánuji na Vánoce roku 2011. Demo výjde přibližně o dva měsíce dříve. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|