Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 25. červen 2010, 10:01:25 Předmět: |
|
|
Vionsoft.Ondrash: Ty animace ti na vicejadrovych x86 CPU / OS funguji normalne? Jestli by nemohl byt problem v casovaci, pres co ho mas reseny?
Protoze treba QueryPerformanceFrequency() + QueryPerformanceCounter() by na vicejadrovych CPU mohly delat problemy. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 25. červen 2010, 10:18:04 Předmět: |
|
|
Deluxe: problemy nedelaji kdyz je umis pouzit. vlakno, ve kterem casovac pouzivas je potreba spojit s jednim jadrem na procesoru -> tim se vyhnes problemum
pokud nechas vlakno skakat mezi jadry muzou se lisit tiky za sekundu na jadrech a pak jsi v pytli
google SetThreadAfinity |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Deluxe

Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 25. červen 2010, 10:32:28 Předmět: |
|
|
rezna: Jo, o tom vim, ale byly casy, kdy sem nevedel . Akorat kdyz to pak chci pouzit jako nejakej "hlavni" casovac, tak musim:
a) Mit cas v nejaky promnenny, kterou budu ve smycce updatovat jednim vlaknem (ktery bude uzamceny na CPU).
b) Mit vsechny vlakna kde potrebuju mnerit cas zamknuty na nektery CPU (to mne prijde jako hruza, delat v tom takhle OS bordel).
Jiny reseni mne nenapada... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 25. červen 2010, 17:46:18 Předmět: |
|
|
franz: to jsem si taky myslel
deluxr: QueryPerformanceFrequency() + QueryPerformanceCounter() používám, ale ProcessorAffinity (což je manažovaná obdoba SetThreadAffinity co psal rezna) používám taky - jestli správně, to je zase jiná otázka.
Na dvoujádrových x86 není problém (s vícejádrovým jsem se ještě nesetkal - nebylo testováno) _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 29. červen 2010, 08:48:19 Předmět: |
|
|
zdravím všechny,
nová verze Archamonu (alpha 0.3) byla právě uvolněna !! Stahovat můžete z http://www.archamon-world.com
ufff... a teď to chce minimálně pivko !  _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. červen 2010, 09:17:37 Předmět: |
|
|
Při startu hry (jakékoli nastavení grafiky) to hodí
citace: |
Chyba kompilace efektu: VionDX.LoadEffect(): File 'shaders\effect_light.fx' not found ! |
I když mi to připadá jako chyba v nepřibalení potřebného souboru, radši napíšu i sestavu, aby nedošlo k mýlce:
- procesor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8200 @ 2.66 GHz
- grafická karta GeForce 8600 GT/PCI/SSE2
- 4 GB RAM
EDIT: Žádný adresář shaders tam není  _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 29. červen 2010, 09:20:38 Předmět: |
|
|
if.then: v tomto případě instaluj DirectX, který k tomu je přiložen
(aspoň mi toto řešení pomohlo, mám pocit že jde o nějakou nekompatilibitu DirectXů) _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. červen 2010, 09:47:27 Předmět: |
|
|
Skvěle, teď to jede... mimochodem, vyskočila mi registrace, co je to ten herní klíč?
BUGY:
- Rádkyně říká, že levým tlačítkem se vybírá člověk/budova, možná by tam mělo být spíše voják/budova.
- Ovládání vojáků mi přijde zmatené - levým tlačítkem voják někam jde A PŘITOM JE DESELEKTOVÁN. Taktéž se mi moc nelíbí ten políčkový systém výběru vojáků a informací o lidech. Nelíbí se mi ten žlutý čtverec označující políčko, na kterém je kurzor - připadá mi redundantní.
- Je možné se přepnout do fullscreenu v průběhu hry, nicméně jsem nenašel nic, co by měnilo rozlišení.
- Moc nechápu, jak se tedy ovlivňuje ekonomika. Snad bude v plné verzi nějaký pěkný tutoriál.
Jinak je to ale výborné, jede to krásně a i zelinářství se mi podařilo postavit
EDIT: Chybí ženský ekvivalent "profese" Nezaměstnaný, nezobrazuje se místo něho nic.
EDIT 2: To ovládání vojáků se mi celkově moc nezamlouvá, je dost těžké a časově náročné něco udělat. Já osobně bych preferoval styl ostatních strategií, tj. levé tlačítko vybírá a deselectuje, pravé vykonává nějakou nejpoužívanější akci a pak by tam mohla být např. nějaká speciální klávesa, která by vyvolala nabídku dalších akcí. Archamon by měl být unikátní svou komplexností, ne ovládáním totálně odlišným od všech ostatních her tohoto žánru. To je ale jen můj názor a nekamenujte mě za něj
EDIT 3: Proč můžu stavět budovy, které jsou šedé? Je to nějaký pozůstatek debugu? Jak se odemykají nové budovy a možnosti? _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Naposledy upravil if.then dne 29. červen 2010, 10:05:50, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 29. červen 2010, 10:03:44 Předmět: |
|
|
if.then: Díky za pochvalu a za poslané bugy, jinak:
- rozlišení se během hry nedá měnit, pouze z té startovací obrazovky
- žlutý čtverec je historická věc z doby, kdy mohl být na jednom poli jeden člověk a jeho funkcí je také naznačovat strmost terénu, nicméně budu nad tím intenzivně uvažovat
- tutoriál nějaký určitě bude, zatím musí stačit fakt, že musí být dostatek klíčových surovin aby národ přežil (dřevo, kámen, jídlo, oblečení)
- ovládání vojáka mi přijde logické, jakmile máš vybraného a klikneš, jde tam a je deselektován aby už "neprudil" .. ale dobrá, možná by měl zůstat vybrán
EDIT: no ty vojáky teda bude třeba nějak vylepšit
EDIT2: herní klíč je jenom taková blbost pro případné odemčení hry, ale to se použije zřejmě až časem a kdoví jestli
EDIT3: až postavíš všechny "přístupné" budovy", "odemknou" se další ... můžeš ale stavět všechny budovy, přístupné jsou pouze doporučené (není to debug, je to vlastnost ) _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. červen 2010, 10:11:49 Předmět: |
|
|
A já se skláním nad vaší moudrostí a odhodláním udělat něco jako Archamon
EDIT: To bude, každopádně zatím to tak nevadí.
BUG: Mlha neovlivňuje vodu, to mi přijde takové... pochybné.
BTW: Jak se z vesničanů stanou vojáci a z vojáků vesničané? Je možno vojáky přezbrojit? _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 29. červen 2010, 10:20:36 Předmět: |
|
|
if.then: díky moc , na EDITy jsem ti zkoušel odpovědět taknějak online, v předchozím přízpěvku
EDIT: postavíš kasárnu a budou tam chodit civilisti, dostanou zbraně a je to... jak už je člověk vojákem, je to navždy (píšu si)... obecně ale vojenství není téma pro tuto verzi _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. červen 2010, 10:42:33 Předmět: |
|
|
Mimochodem, přijde mi to nějak lehké... no, zatím mám léto, počkám si na zimu a pak posoudím.
A k vojenství: Můj lučištník se nedokáže strefit ani do vrat od stodoly, voják s palcátem dokáže zabít vlka (i když je celkem pošramocen, no) a civilisté se zrovna moc útokům nebrání (už mi jednoho rozkousal vlk dva metry od domova)
EDIT: A taky mi přijde divné, proč má každá budova "stavitele" - u domů je to možná dobrý nápad, ale když se staví palisády...
EDIT2: Možná by to chtělo indikaci poškození i u nepřátel alespoň na nějakých +-20 procent... _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 29. červen 2010, 13:06:35 Předmět: |
|
|
Omlouvám se za double post, teď jsem hrál Archamon až do únoru 1151 (!) a mám tolik poznatků, že si to samostatný post zaslouží:
BUGY:
- Zima je "ráz na ráz", malý sklad nemá zimní variantu a stále se zobrazují stíny pařezů, i když samotné pařezy vidět nejsou.
- Teploměr mě opravdu pobavil, když na něm bylo -5 °C a byl jsem informován, že "začíná podzim" .
- Obyvatelstvo se hladomorem skoro nedá vyhladit, furt má nějaké zásoby (a já se tak snažil )
- Graf spotřeby/potravin je v ose X naopak, než jsme zvyklí, já si toho všiml až v červenci
- Lidé chodí, i když je pauza hry (SPACEBAR), navíc není nikde napsáno, že je hra pozastavena.
- Logy jsou absolutně neodpovídající, když varují, že už není místo, tak to dělají každého půl dne, zatímco člověk, který zemře na hladomor, není systémem vůbec zaznamenán.
některé SUGGESTED FEATURES:
- PŘIDEJTE TAM LEPŠÍ MOŽNOST ZRYCHLENÍ! Např. v zimě se nedá dělat skoro nic. Ideální by bylo něco typu Silent Hunter (po vyvolání hodin by člověk mohl nastavit zrychlení v mocninách dvou) . Navíc by mohlo být v nabídce nové hry zrychlení posuvu data (např. místo 1 dne by uběhly 3)
- Grafy jsou absolutně nedostačující. Chtělo by to komplexní systém grafů (např. pěkný bodový/liniový graf výroby a spotřeby různých druhů jídla) a nějakých ovládacích prvků (např. kontrola porodnosti, kontrola jídla, které budete dávat lidem, aby vám nevypili všechno mléko). Hodila by se i lepší kontrola nad produkcemi jednotlivých typů surovin.
- Roční období jsou hezká věc, ale jaro a podzim nejsou nijak rozlišeny od léta (stačí např. jiné textury pro stromy a trávu, s multitexturingem by přechody mohly být i jemné, ne "ráz na ráz").
- Já osobně bych rozdělil logy na 2 části:
-- diplomatickou (Dopisy), kde by člověk obchodoval, uzavíral pakty atd. a byla by umístěná tam, kde jsou dnes logy
-- on-the-run, která by byla přímo na herní obrazovce a informovala by o napadení, smrti atd. atp., při některých by se měla hra automaticky pozastavit (nutno vyzkoušet). _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 30. červen 2010, 06:23:40 Předmět: |
|
|
if.then: ufff
připomínky si píšu, a zbytek jenom krátce:
- období se střídají ráz na ráz, do enginu teďka zasahovat nebudu takže to zatím zůstane, stíny u pařezu a chybějící zimní varianty jsou bugy (s tím skladem jsem to tušil); u grafiky: jaro a léto se liší pouze nepatrně osvětlením, podzim má vlastní textury stromů, zima má vlastní všechno (uvažuju o jarní edici stromů)
- na podzim nemůže být -5 °C ?? Každopádně stojí za úvahu měnit období jenom podle teploty
- hladomor: kdybys zastavil práci ve všech budovách na jídlo, pak by určitě chcípli (je třeba počkat než sežerou osobní zásoby natankované z budov)
- grafy se stoprocentně budou řešit
- s těma on-the-run informacema to není sakra špatný nápad
- RYCHLOST HRY: tohle je průserové téma: hru bych nějak moc zrychlovat nechtěl, protože pak hráč dojde k trochu jiným výsledkům (ikdyž to nechápu)... uvažuju o řešení rychlost hry měnit rychlejším ubíháním dnů (i nová hra by tohle mohla obsahovat)
- spacebar: není to plnohodnotná pauza hry (debug) _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 2. říjen 2010, 00:47:44 Předmět: |
|
|
Zdravím všechny,
vývoj intenzivně pokračuje, takže možná by mohl být Archamon příští vánoce hotov
Aby to tady nebylo úplně mrtvé, tři obrázky to trochu oživí.
 _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|