.[ ČeskéHry.cz ].
Modely ve hrách
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 09:32:07    Předmět: Modely ve hrách Odpovědět s citátem

V jakém programu se nejčastěji tvoří modely pro hru a jako co se importují do herního enginu ? Momentálně načítám modely jako *.3ds, ale nepřijde mi to jako plně dostatečný formát (limitace s názvy textur, animace apod)
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 10:22:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejpoužívanější editor bude zřejmě Autodesk 3ds Max Wink, a pak to jistí Blender a MilkShape 3D.

Jinak 3DS je podle mě docela dobrý formát, hlavně protože je binární, takže ti to tak nezpomalí načítaní hry jako u textových formátů.

Jako alternativu k 3DS bych ti pak doporučil formáty: OBJ, ASE, LWO a DAE (Collada).

No a pokud ti nebude ani jeden vyhovovat, tak si navrhni vlastní formát Wink to se taky "běžně" dělá...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 10:24:49    Předmět: Odpovědět s citátem

No jde o to, že *.3ds je už dost starý a pro nová Autodesk studia není nativní. Mají *.max
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 10:41:35    Předmět: Odpovědět s citátem

A jakou verzi máš? Co vím tak podpora pro import a export 3DS formátu je jak ve verzi 2008 a 2009. Pokud máš starší verzi tak tam bude stoprocentně. Jinak ohledně "nativitě", kromě MAX formátu tam není ani jeden formát nativní, všechny ostatní mají totiž plugin pro import/export, takže bych to moc neřešil.

Výhoda 3DS je že je hodně podporovaný, měl by jsi ho najít v skoro každém 3D editoru, takže další důvod proč bych ho tam nechal.

A to že je to "zastaralý" formát? RIFF/WAV/AVI je ještě starší, a pořád se hojně používá, a to nejen ve hrách Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 11:03:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Ok... díky .. podívám se ještě na DAE
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 11:20:29    Předmět: Odpovědět s citátem

no ja by som asi pouzil vlastny format. proste napisat si exportny plugin do Max/Blender a dat si tam co clovek potrebuje.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1537
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 11:24:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak už tu bylo řečeno, pokud ti žádný formát nevyhovuje, tak si udělej vlastní. Můj grafik třeba používá LigtWave a formát LWO mi pro vykreslování ve hře hodně nevyhovuje, tak si jej převedu do vlastního (což bylo rychle hotové, protože v LightWave SDK je konzolový program vypisující všechna data v LWO, takže jsem jen nahradil vypisovací část kódem sestavujícím a zapisujícím můj binární formát).

EDIT: Ještě k případné diskuzi exportní plugin vs. konvertovací utilita - exportní plugin vyžaduje k vytvoření výsledného souboru mít daný 3D modelovací nástroj (licence, nebo příp. nelegálnost, příp. nepodpora vašeho OS), ale zase odpadá "nepohodlí" to konvertovat ("nepohodlí" v uvozovkách, protože na to mám jeden skript, který ve chvilce překonvertuju modely ve složce hry před jejím spuštěním, případně si hra sama může zavolat konverzní utilitu, když zjistí, že je nějaký model nový nebo změněný). S konvertovací utilitou namísto exportního pluginu mám ještě příjemnou zkušenost, že když změním formát souboru, tak skriptem překonvertuju všechny modely a nemusím je po jednom znovu exportovat. Ale je to každého uvážení.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 11:48:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Mě víc vyhovuje napsat si dll knihovnu pro import jednotlivých formátů. Je to trochu pracnější, ale nejsem vázaný na žádný externí program.
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 11:51:14    Předmět: Odpovědět s citátem

V Čechách se nejčastějc používá 3DSMax. Ale jiný kraj jiný mrav, dost se používá Maya, jen teď nevím, jestli na východ, či na západ od nás.

O Colladě:

Je to fajn. V Maxu 2010 je už součástí základní instalace a nemusíš tedy doinstalovávat nějaký pluginy (což u předchozích verzí musíš). A hlavní je, že tento formát dnes podporuje kdejaký program. Třeba Google SketchUp, Google Earth ho nativně používají (takže na netu najdeš spoustu baráků a jiných objektů uložených v koládě).

Nedávno jsem na ní psal importér. Přestože se jedná o XMLko, byl to celkem porod. Výsledek je několik souborů zdrojáků a pár tisíc řádek kódu - a stále by se tam dalo něco zlepšovat. Ale snad existuje i nějaký hotový importér. Nicméně jsem rád, že tento formát načítám, nic lepšího jsem zatim neobjevil.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 12:00:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Hm.. tak to je výzva Very Happy Pokrylo to celý formát (vč. animací) nebo jenom načítání statických modelů ?
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 12:03:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Načítám jen to co potřebuju, to jest zatím modely s nějakou hierarchií, materiály, textury, ale animace ne.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 12:11:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Já používám Blender a vlastní textový formát (použil jsem ho v BP, zdrojáky se dají stáhnout a v BP je to zdokumentované). Bohužel ten plugin asi nepojede v Blenderu 2.5.
_________________
www.FRANTICWARE.com


Naposledy upravil frca dne 14. září 2010, 12:16:53, celkově upraveno 2 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 12:13:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokud jsi pro Colladu a nechceš se s tím pyplat, tak Irrlicht má docela slušný loader pro ten formát. Taky tam je 3DS, LWO, OBJ, atd.

Jinak se zkus ještě kouknout na formáty MD3, MD4 a MD5 (Id Tech - Quake 3 >). Taky docela rozšířené co se týče podpory pro import/export.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 15:17:10    Předmět: Re: Modely ve hrách Odpovědět s citátem

perry napsal:
V jakém programu se nejčastěji tvoří modely pro hru a jako co se importují do herního enginu ?


Maya a Blender, format Collada

]semo[ napsal:
Nedávno jsem na ní psal importér. Přestože se jedná o XMLko, byl to celkem porod. Výsledek je několik souborů zdrojáků a pár tisíc řádek kódu - a stále by se tam dalo něco zlepšovat. Ale snad existuje i nějaký hotový importér.


Loader nemam v c/c++ ale ve skriptu (python) a ma jen 350 radku (fyziku a animace vynechavam).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 14. září 2010, 15:24:07    Předmět: Odpovědět s citátem

quas4: tak to máš krásně krátký:)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Grafika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 1 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna