.[ ČeskéHry.cz ].
C# sux (hlavně v Plzni)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2010, 21:21:50    Předmět: Odpovědět s citátem

S tema novyma pocitacema to neni zas tak zazracne. Napises nepothreadovanou nevektorizovanou aplikaci, na Core Solo ti vyuziva ~1/4 maximalniho vykonu (1 jadro, 4 floating point operace ve vektoru, odhlizim ted od superskalarni architektury, ktera ale za vyvojare neudela zazraky). Vymenis jej za stejne taktovane osmijadro a jsi najednou na 1/32 maximalniho vykonu. Takze ti ta aplikace jede stejne pomalu, jen si ju muzes pustit 8x soucasne (u her velmi vyuzitelna ficura...). Novy HW fungoval na mizerne aplikace v dobach, kdy skalovala frekvence, dnes to neni vseobecna spasa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2010, 21:48:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
To je absolutně opačný přístup než v případě .NETu, kterej se snaží o maximální pohodlí za cenu totálního zkriplení výkonu.
To zase ne - výkon sice nikdy nemůže být takový, jako v případě ručně psaného ASM, ale výkon rozhodně úplně zkriplený není - a to platí i pro Javu (která má naprosto stejnou filozofii jako .NET).

Strategie Oraclu/Googlu je mi teď mnohem jasnější:
- Dostat co nejvíc vývojářu na Javu a nakecat jim, jak je to všechno lehčí, aby bylo méně C++ vývojářů.
- Méně C++ vývojářů ==> víc Java vývojářů ==> větší monopol Oraclu/Googlu ==> oslabení konkurence.
- Cíl: Dostat Javu všude. Důsledek: Kvůli Javě velké množství pomalých a méně kvalitních aplikací ==> méně kvalitní výsledný produkt (u Oraclu/Googlu klasika).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2010, 22:51:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Mne to pride ako boj zla so zlom a nie je dobre sa stavat na ani jednu stranu (z tychto konkretnych dvoch). Asi pojdem makat s lopatou :]
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 30. říjen 2010, 22:56:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Fila napsal:
Novy HW fungoval na mizerne aplikace v dobach, kdy skalovala frekvence, dnes to neni vseobecna spasa.
Ano, dnes je často důležitější škálovatelnost...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 00:11:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi napsal:
Fila napsal:
Novy HW fungoval na mizerne aplikace v dobach, kdy skalovala frekvence, dnes to neni vseobecna spasa.
Ano, dnes je často důležitější škálovatelnost...

a vektorizace...
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yossarian



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Šalingrad

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 00:40:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Augi napsal:
Fila napsal:
Novy HW fungoval na mizerne aplikace v dobach, kdy skalovala frekvence, dnes to neni vseobecna spasa.
Ano, dnes je často důležitější škálovatelnost...

a vektorizace...


jj, nechcete si napsat kusy kodu ve VHDL, a protlacit vedle procesoru i hradlove pole? :]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 01:53:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Přišel jsem tuhle diskuzi omrknout po delší době... a tak se nemůžu nezeptat: Jak tohle ku**a souvisí s Plzní??? Surprised
_________________
Děcka, mám doktorát z informatiky a aplikované matematiky, tak se se mnou laskavě nehádejte.

(Každej tu má nějakej zaručeně tvrďáckej podpis, tak já teď taky. Very Happy)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 08:55:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Al -- v Plzni je taky dulezita skalovatelnost. Smile

Augi -- ja uz se docela dlouho nepohybuju ve svete Windows, takze nevim jak je prezentovan C#, nicmene Java je dost casto prezentovana jako reseni vhodne i pro HPC (a fakt se najdou silenci, co v ni ty HPC aplikace tvori). Hlavne vsichni teoreticky dokazuji, ze Java kod muze byt stejne rychly jako C++ (coz je teoreticky asi opravdu pravda), nicmene prachsprosty dukaz prikladem jsem jeste nevidel Smile.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
posila



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 201

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 09:09:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Predne ... C# a XNA pro AAA tituly vhodne nejsou. Tecka.

Nejsou vhodne ani pro hobby vyvojare enginu ani vyvojare open-sorce grafickych driveru.

Jsou vhodne pro lidi, co maji napad na hru, ktera je zalozena na tom, ze ji hrac hraje a ze ho to bavi, nikoliv na tom, ze se v ni renderuje teren 1200krat za sekundu.

Nerozumim tomu, proc se tu nadava na to, ze nejde jit s vykonem nadoraz na platformach, na kterych to (pro obycejne smrtelniky) nebylo mozne nikdy. Myslim, ze Microsoft XNA na Xboxu a WP7 (misto nejakeho C++ based SDK) pouziva proto, aby mel totalni kontrolu nad kodem spoustenym na jejich konzolich a telefonech. Je super, ze na PS3 sel spustit Linux a prgat tam v C++, ale nekdo se v tom zacal vrtat a uz to najednou nejde.

Takze... je mi lito, ze VladR si nasel praci, ve ktere musi pouzivat nastroj, ktery se mu nelibi, a ktery mu neumoznuje delat to, co ho bavi.
Mrzi me, ze v XNA neni zadna moznost pouzivat SIMD instrukce (treba zpusobem, jakym to delaji v Monu), ale komunitu lidi pouzivajicich XNA to asi tak nestve, protoze by si tu featuru nejspis davno "vykriceli". Celkove je skoda, ze je JIT na Xboxu docela dost "zmrseny". Vzali totiz verzi pro smartphony a tu temer v nezmene podobe placli do Xboxu . Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 09:33:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Rozděleno. Sice si myslím, že C# sux hlavně v Plzni, ale o tom ta původní diskuze nebyla.

Jinak ke konspiračním teoriím - přikláním se k posilově konspirační teorii, že MS používá .NET na XBLA a smartphones proto, že u .NET je mnohem jednodušší (1) zjistit, jaké funkce a knihovny aplikace používá a (2) zajistit, aby aplikace používala jenom schválené (bezpečné) systémové funkce (systém oprávnění v Javě a .NET je opravdu hodně flexibilní).

Důvod pro obojí může být třeba ten, že takhle jde triviálně vyřadit velkou část "zlých" aplikací (které např. mažou data, rozvracejí systém, na pozadí rozesílají spam a osobní údaje o uživateli, ...) a pro MS se tím hodně zjednoduší proces schvalování aplikací.

XBLA by (s počtem přidávaných her) mohla fungovat celkem dobře i v nativním kódu, ale vsadil bych na to, že třeba "Indie" sekce by bez .NET nevznikla.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 13:33:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi napsal:
Eosie napsal:
To je absolutně opačný přístup než v případě .NETu, kterej se snaží o maximální pohodlí za cenu totálního zkriplení výkonu.
To zase ne - výkon sice nikdy nemůže být takový, jako v případě ručně psaného ASM, ale výkon rozhodně úplně zkriplený není - a to platí i pro Javu (která má naprosto stejnou filozofii jako .NET).

Strategie Oraclu/Googlu je mi teď mnohem jasnější:
- Dostat co nejvíc vývojářu na Javu a nakecat jim, jak je to všechno lehčí, aby bylo méně C++ vývojářů.
- Méně C++ vývojářů ==> víc Java vývojářů ==> větší monopol Oraclu/Googlu ==> oslabení konkurence.
- Cíl: Dostat Javu všude. Důsledek: Kvůli Javě velké množství pomalých a méně kvalitních aplikací ==> méně kvalitní výsledný produkt (u Oraclu/Googlu klasika).


Jako já o Javě stejně nemám moc vysoké mínění, ale to hlavně proto, že mě vývoj pomalých aplikací a debilních okýnek prostě nebere.

Kdyby do C#/Javy/jinýho pomalýho jazyka dali něco na způsob OpenCL, kde se dá garantovat nějaká vektorizace a paralelizace, pak s tím nemám zas takovej problém. Stejně dnešní procesory snadněji asi využít nepůjde. XNA na Xboxu by to jenom pomohlo, tam je jedno jádro docela pomalý.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 14:29:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie> primo v Jave nebo C# (jako jazycich) to asi nebude, ale treba v F# to diky funkcionalnimu pristupu jde a knihovny pro paralelni vypocty existuji. Podobne to asi bude ve Scale nebo Clojure jako jazycich pro JVM.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 14:40:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Jako já o Javě stejně nemám moc vysoké mínění, ale to hlavně proto, že mě vývoj pomalých aplikací a debilních okýnek prostě nebere.
Hh, takže tu ze sebe nepřestaneš dělat blbce? Wink Java fakt není určena jen pro vývoj debilních okýnek a rozhodně na ní jdou dělat i vysoce výkonné aplikace. Koukni třeba na databázi Cassandra, která je kompletně v Javě - úspěšně ji používají firmy jako Digg, Facebook, Twitter nebo Cisco. Vysoký výkon neznamená nutně vysoký výkon na jednom stroji, procesoru, jádře... V určitých oblastech je ekonomicky výhodnější mít kopec komoditního HW než jednu nabušenou mašinu, což zase přináší jiné požadavky na SW.

Ale zůstaň si uzavřený ve svém omezeném světě, je to tvůj boj...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 15:13:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi -- nejak jsem nepobral tvuj argument o komoditnim HW -- kdyby tu Eosie hazel terminama jako FPGA nebo obskurnimi CPU architekturami, tak je ten argument na miste. Ale Java jaksi bezi na tom samem co C/C++, a i kdyz se vykon rozklada na vice stroju, tak je (obecne) vyhodne mit kod na kazdem z tech stroju co nejrychlejsi, uz jen proto, ze nektere operace proste neskaluji pres vic paralelnich jednotek.

Jina vec je, ze muze byt Java vyhodnejsi pro aplikace, kde je dulezitejsi efektivita programovani nez vykon (okynkove aplikace), a nebo pro sice vykonove kriticke aplikace, nicmene takove, kde je (instrukcni) efektivita prelozeneho kodu druhorada (napr. vykon databazi je extremne zavisly na rychlosti pametoveho subsystemu, takze verim, ze tam Java nemusi byt prilis velky handicap, i kdyz "pocita" vetsinou o dost pomaleji).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2010, 15:43:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
Kdyby do C#/Javy/jinýho pomalýho jazyka dali něco na způsob OpenCL, kde se dá garantovat nějaká vektorizace a paralelizace, pak s tím nemám zas takovej problém. Stejně dnešní procesory snadněji asi využít nepůjde. XNA na Xboxu by to jenom pomohlo, tam je jedno jádro docela pomalý.

sice Javu taktiez nemusim ale http://developer.amd.com/zones/java/aparapi/Pages/default.aspx
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Strana 2 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna