.[ ČeskéHry.cz ].
Pyrobot
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Fredy



Založen: 19. 11. 2010
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010, 13:09:20    Předmět: Pyrobot Odpovědět s citátem

Zdravicko vespolek
Nevim moc jak to tu chodi, ale zkusim to Smile Vicemene hledam cloveka (nebo vic) s kteryma bych si mohl promluvit o mem napadu na hru. Nesestavuju zadny tym, zatim budu drzet oteze sam. Nebude to zrejme nic prevratneho a genialniho, ale potreboval bych predevsim vychytat hratelnost, protoze mam priserny smysl pro komplikovani Smile

Jsem tedy hlavne programator (cca 8 let), ale zatim se mi nepodarilo nic dotahnout do uspesneho konce. Bylo to nejspis zpusobene tim, ze jsem si nikdy nedokazal promyslet dopredu co vlastne tam vsechno bude a rovnou se pustil do programovani. To melo samozrejme za nasledek caste prepisovani a nasledna unava z toho.

Tentokrat jsem se rozhodl zvolit ten opacny smer, tedy rozplanovat co nejvice to pujde, abych pak pri programovani skutecne vedel co potrebuju a mohl dle toho psat. Nechci nad tim vsak stravit zase mesice, nebot bez hmatatelneho vysledku se motivace taky ztraci pomerne snadno.

Nejaky zaklad mam uz sepsany. Samotny koncept neni prilis rozsahly, ale nekde se zacit musi a delat megalomansky projekt na zacatek nechci. Nebudu to sem davat komplet, spis jenom tak shrnu o co jde a pro pripadne zajemce poskytnu kompletni popis.

Takze zanr bych charakterizoval neco jako "simultalne-tahova takticka kooperativni hra". Jak uz z nazvu asi vyplyva, pujde o nejake roboty. Predpona "py" nema nic spolecneho "pythonem", ale spise se slovem "pyro", tedy ohen. Roboti budou programovatelni, ale nechci zachazet do extremu a vytvaret pseudo programovaci jazyk. Spis to bude fungovat na bazi vytvareni sekvence z ruznych existujicich podprogramu bez moznosti podminek ci parametrizace.

Hra bude predevsim multiplayer, dva tymy proti sobe. Chci dat duraz na slovo tym, kdy budou muset ty lidi skutecne spolupracovat, nebot kazdy robot nebude moci delat vse. Pozdeji bych tam chtel udelat i single player kampan. Smyslem nema byt pouhe "jedni roboti nici druhe roboty", to uz je asi dost ohrane. Budou tam spis ruzne ukoly, ktere musi ten tym splnit a ten druhy se jim to snazit prekazit. Ale to taky neni zadna prevratna myslenka.

Hra bude pro zacatek napsana v .NET a klient bude fungovat prostrednim webovych technologii, prevazne Javascript. Je to jednak z duvodu, ze nemusim psat sitovy protokol a take, ze lze zvolit jednodusi grafiku, ktera mi zrovna moc nejde. Pozdeji bych rad dodelal desktop klienta i s nejakou grafikou pokud to nekoho zaujme natolik, aby mi s tim pomohl.

Tak to bude prozatim vse, pripadne dotazy bud sem nebo do PM. Diky alespon za precteni Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010, 13:21:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Dal jsem si tu práci a vše jsem to přečetl. Mé dotazy/připomínky:

1) Tvůj nápad napřed promyslet co budeš dělat a poté to naprogramovat je fajn, jen si skutečně dobře rozmysli, kolik ti to zabere času. I samotný nadšenec stratí zájem pokud by měl něco kuchtit sám třeba rok..

2) Hra má být tedy 2D?

3) Vůbec bych nedělal hru tak nebo tak - dopředu si stanov zda bude pouze multiplayer, nebo singl, zda web nebo WinForm. Každé rozhodnutí ti přinese nějaké výhody a omezení, udržovat všechno z důvodu: co kdyby náhodou, není tak efektivní..

4) Nějak jsem nepochopil jak se budou roboti řídit, skutečně nějakýma příkazama, kódem?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Fredy



Založen: 19. 11. 2010
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010, 13:46:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Diky moc za reakci.

ad 1) Tak samozrejme, ale prave proto jsem zvolil jednoduchy koncept, ktery by moc casu zabrat nemel.

ad 2) S 3D grafikou neumim, takze zatim urcite 2D. Nicmene pokud naprogramuju mechaniku hry oddelene, aby klient mohl byt skutecne jen o zobrazeni a sam neobsahoval zadnou logiku, tak to lze pak upravit. Ale ano, prozatim pocitam s 2D.

ad 3) Jak jsem psal, multiplayer ma byt primarni. Single by byl spis bombonek nakonec, rekneme verze 2.0 Smile Hlavne bych to tam chtel kvuli tutorialu.

ad 4) Zadny kod nebude, budou to opravdu prikazy, ja jim rikam programy. Roboti budou mit operacni pamet a dalsi atributy, ktere budou limitovat mnozstvi programu, ktere lze pouzit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010, 23:20:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj,

nápad je to zajímavý, tahová logická strategie, jestli to chápu dobře. S tím multiplayerem, jak říkáš, dopsat si to kdyžtak dodatečně, bych byl opatrný. Může se ti stát, že půjde naroubovat velmi těžko. Pokud to nebude real-time, tak si ulehčíš poměrně dost práce.

citace:
Smyslem nema byt pouhe "jedni roboti nici druhe roboty", to uz je asi dost ohrane. Budou tam spis ruzne ukoly, ktere musi ten tym splnit a ten druhy se jim to snazit prekazit.

To je dobrý nápad. Jen mě napadá taková myšlenka... Při tvorbě úrovní se může počet možností, které hráč má, otočit zpátky proti tobě. Sám teď dělám na logické hře - vymyslet nějaký "oříšek" není nejsnažší, ale často člověk přehlédne nějakou maličkost a najednou je na světě úplně jiné řešení, které je desetkrát lehčí. Tím mám třeba na mysli, že pro určité mapy může vzniknout neporazitelná výherní strategie ve prospěch jednoho z týmů.

Přeju hodně zdaru, takovou hru bych si určitě zahrál rád.
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fredy



Založen: 19. 11. 2010
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 20. listopad 2010, 10:24:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak zrovna logickou strategii bych to nenazval. Tedy jako logiku clovek potrebovat bude, ale spis tam bude ta taktika pri "programovani" robotu. Promyslet si svuj tah aby jsi se dostal tam kam potrebujes a zaroven ti to nejaky jiny robot neprekazil. Pripadne se i domluvit s robotem z tymu aby ti treba nejakym zpusobem pomohl.

Multiplayer bude urcite v te prvni verzi. Single jsem chtel dopisovat pote. Nejspis s tim zkusim do navrhu pocitat, ze neco takoveho tam jednou bude, tak aby ten kod byl na to pripraveny.

Realtime strategie me ani nebavi hrat, natoz abych je programoval. Nemam tak rychle strategicko-takticke uvazovani Smile

Celkem pocitam s tim, ze nektere problemy budou mit vicero ruznych reseni. Nedelam prave tu ciste logickou hru no.

Ale jinak diky za tvuj povzbuzujici prispevek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 20. listopad 2010, 12:57:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Fredy napsal:
Diky moc za reakci.

ad 2) S 3D grafikou neumim, takze zatim urcite 2D. Nicmene pokud naprogramuju mechaniku hry oddelene, aby klient mohl byt skutecne jen o zobrazeni a sam neobsahoval zadnou logiku, tak to lze pak upravit. Ale ano, prozatim pocitam s 2D.

ad 4) Zadny kod nebude, budou to opravdu prikazy, ja jim rikam programy. Roboti budou mit operacni pamet a dalsi atributy, ktere budou limitovat mnozstvi programu, ktere lze pouzit.



2) I s 2D grafikou se daji vykouzlit skutečně pekné scény, takže palec nahoru.

4) Tuto část si myslím bude skutečně nejtěžší navrhnout, přeci jen udělat nějaký kompromis mezi volností, složitostí a hratelností nebude jednoduché. Věnoval bych tomu tedy přeci jen více času, aby jsi pak spoustu hráčů neodradil jen proto, že jejich schopnosti to přesahuje..


Jinak osobně se mi to taky líbí a myslmím, že bych si to taky zahrál Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 20. listopad 2010, 14:18:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to zajímavě.

Něco podobného jsem už viděl před mnoha lety, šlo tam o to nejdřív si robota vhodně sestavit z různých součástek (např. vybrat, jestli mít kolovej, pásovej nebo nožičkovej podvozek atd.) a pak ho "naprogramovat", aby něco udělal.

Jen si dej pozor, že pokud to uděláš čistě multiplayerové a kooperativní, tak je potřeba už od začátku mít poměrně dobrou hráčskou základnu, protože když potenciální hráč nenajde nikoho vhodného, s kým by kooperoval, tak ho to odradí, přestože třeba singl nebo "sám za sebe" by si klidně i zahrál.

A ač je to trapné říkat, dostatečně zjednodušené bych si to uměl dobře představit jako dobrou Facebookovskou hru Smile
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fredy



Založen: 19. 11. 2010
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 20. listopad 2010, 17:50:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:

4) Tuto část si myslím bude skutečně nejtěžší navrhnout, přeci jen udělat nějaký kompromis mezi volností, složitostí a hratelností nebude jednoduché. Věnoval bych tomu tedy přeci jen více času, aby jsi pak spoustu hráčů neodradil jen proto, že jejich schopnosti to přesahuje.
Tak s tim samozrejme pocitam, ze to bude nejtezsi, proto jsem zavital sem k vam v nadeji, ze mi to tu pomuze nekdo odladit, aby to nebylo prilis preplacane a zaroven zajimave.

Hunter napsal:

Něco podobného jsem už viděl před mnoha lety, šlo tam o to nejdřív si robota vhodně sestavit z různých součástek (např. vybrat, jestli mít kolovej, pásovej nebo nožičkovej podvozek atd.) a pak ho "naprogramovat", aby něco udělal.
To jo, taky si neco takoveho pamatuju, ale do takovych detailu taky zachazet nechci. Respektive bude mozne si robota nakonfigurovat do jiste miry, ale spis jen jakesi vnitrni operacni parametry + bude mozne vybrat dva nastroje "do ruky".

Hunter napsal:

Jen si dej pozor, že pokud to uděláš čistě multiplayerové a kooperativní, tak je potřeba už od začátku mít poměrně dobrou hráčskou základnu, protože když potenciální hráč nenajde nikoho vhodného, s kým by kooperoval, tak ho to odradí, přestože třeba singl nebo "sám za sebe" by si klidně i zahrál.


To je bohuzel pravda, ale tak to bych rek, ze je problem vsech MP her. V prvni rade by to asi melo ty lidi zaujmout konceptem jako takovym. Potom muzu zkusit vyresit nejaky nastroj, kterym treba pujde trochu naplanovat coop hra. Kazdopadne pocitam s tim, ze server bude normalne volne ke stazeni, aby si to lidi mohli rozjet v lokalni siti. Delat dedikovany server pro free hru je asi nic moc Smile

Facebook mi opravdu pres prah domu nesmi Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OGI



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 323

PříspěvekZaslal: 22. listopad 2010, 10:17:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Fredy: Libi se mi to jako napad i jako pristup k tvorbe, pokud by jsi mel zajem si o tom nekdy pokecat s gamedesignerem a jsi nekde z okoli nebo primo z Prahy, pripadne z Jiznich cech (mista kde se vyskytuju) tak jsem ti urcite k dispozici Smile Pripadne posli PM
_________________
******************************************
Don't just create another game, try to tell a story.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Robert



Založen: 02. 08. 2007
Příspěvky: 5
Bydliště: Kutná Hora

PříspěvekZaslal: 6. únor 2011, 20:00:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Asi nic nového nepřinesu. Snad jen, že bych si takovou hrau zahrál.

Vím, kde jsem něco podobného viděl - byla to hra / výukový soft na programování a jmenovala se COLOBOT. Měli tam editor kódu pro roboty včetně nápovědy atd. (syntaxe byla myslím alá C++). Roboti měli i baterie, které si sami museli dobíjet a nebo vyměňovat (šlo to vše naprogramovat). Vyráběli se, prozkoumávali terén, válčili s nizozemšťanama apod. Byl to myslím jen single player a hrál jsem jen demo, ale bylo to docela fajn.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kidd.sadam



Založen: 11. 06. 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: 8. únor 2011, 10:15:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Taky se přídám k podpoře, tvůj nápad zní rozhodně zajímavě! Zrvona též planuju udělat jednoduchou logickou hru (multiplayer pro dva hráče) takže máš mou plnou podporu Wink

K tomu sinlgu:
Udělal bych rozhodně nějakej tutorial a popřemýšlel bych i o AI.. Rozhdoně kvalitni single vytvoří větší hráčskou základnu (pokud fakt chceš, aby se hra hrála). V dnešní době 90% čistě multiplayerových her skončí přesně na tomhle..

Muliplayer:
Plánuješe i hru 1vs1 ?

Gameplay:
Pokud bys rozepsal, jaké si představuješ mechaniky hry, co vlastně ti roboti mají dělat, můžeme ti kdyžtak pomoct Wink

GL
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 28. únor 2011, 14:02:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak mě napadlo, ten programovací jazyk koncipovat pouze jako vývojový diagram (pro laika, myslím vcelku pochopitelný). Že každý robot by měl základní strukturu vývojáku a hráč by do jednotlivých větví dosadil vždy vhodný podprogram.
Např.: Struktura by byla: Nekonečný cyklus s několika podmínkami. Hráč by zvolil z nějaké sady (asi čidel atd) ony podmínky. A reakce na ně opět z nějaké řady podprogramů. A postupem (vývojem charakteru) by se mohl tento "vývoják" rozšiřovat.
Takže příklad: vidíš protivníka? ano? vystřel! vidíš spoluhráče? oprav ho! dostal jsi povel k přemístění (kliknutí myší)? jeď tam! apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 28. únor 2011, 15:53:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Poky napsal:
vidíš protivníka? ano? vystřel! vidíš spoluhráče? oprav ho!


to je nuda od pohledu a ani to nezní, že by dávalo nepřeberné množství možností a podněcovalo kreativitu Laughing

kultovní by byly regulerní stroje, které by šlo montovat z hromady elementů (něco jako to nejpokročilejší Lego robotické - video: http://www.youtube.com/watch?v=aec-YxOw-28 ), s funkční fyzikou (aby se špatně navržený stroj zhroutil nebo převracel) a tyto programovat na nižší úrovni (který motor se kam bude točit a jak dlouho), k tomu omezené baterie a nádrže na palivo, upload vlastních strojů do pranice ala Spóre a bojové arény pro dva roboty jako v jednom z klasických dílů Simpsonových Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 28. únor 2011, 19:29:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Byl to jenom nápad z pohledu laika a hráče.

Z mého pohledu, jakožto programátora a elektronika, by mě samozřejmě bavilo přesně to co říkáš ty! Ale myslím si, že obyčejné hráče ne.

Toť můj názor Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 2. březen 2011, 09:08:02    Předmět: Odpovědět s citátem

tohle je stroj Wink

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna