Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 24. prosinec 2010, 16:11:04 Předmět: |
|
|
Al -> No asi takhle: My co uznavame i OpenCL, krom high-level jazyku/knihoven... Si umime vybrat technologii podle toho co se sni chystame delat... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Pavel
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 54 Bydliště: Litovel
|
Zaslal: 24. prosinec 2010, 17:17:34 Předmět: |
|
|
Al napsal: |
Je to tak, ale mluvíte tu o okrajových případech. Většinou největší problém je stihnout vývoj v termínu a i když třeba web studijní agenty stag je pomalej jak prase, kdyby to dělali v OpenCL, běželo by to teda asi možná 8x rychlejc, ale bylo by to hotové tak 2030...
A jde i o hry. Uvidíme, jak dopadne lednová soutěž v Praze. Já tipuju, že lidi, co použijí high level nástroje, ať už to bude Flash nebo cokoliv jiného, tam vám pokoušejícím se to vyhrát s tím OpenCL, prostě natrhnou prdele. Ale good luck! |
Duch Vánoc změnil text tohoto příspěvku v přání pěkně prožitých svátků. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 24. prosinec 2010, 22:43:17 Předmět: |
|
|
Al napsal: |
Je to tak, ale mluvíte tu o okrajových případech. Většinou největší problém je stihnout vývoj v termínu a i když třeba web studijní agenty stag je pomalej jak prase, kdyby to dělali v OpenCL, běželo by to teda asi možná 8x rychlejc, ale bylo by to hotové tak 2030...
A jde i o hry. Uvidíme, jak dopadne lednová soutěž v Praze. Já tipuju, že lidi, co použijí high level nástroje, ať už to bude Flash nebo cokoliv jiného, tam vám pokoušejícím se to vyhrát s tím OpenCL, prostě natrhnou prdele. Ale good luck! |
Z tohoto příspěvku mi jaksi mi přijde, že ani nevíš, k čemu OpenCL je a kde se ho vyplatí používat. Napsals někdy něco v OpenCL/CUDA nebo jenom tak plácáš? _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1823
|
Zaslal: 24. prosinec 2010, 23:16:42 Předmět: |
|
|
Ja napriklad uplne presne nevidim nejake aktualne vyuzitie OpenCL/CUDA v hrach. Tedaaaa.... viem si predstavit viacero veci, co by sa oplatili (co sa tyka grafiky aj fyziky, ze). Ale som zvedavy, co nam napise Al. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 24. prosinec 2010, 23:48:52 Předmět: |
|
|
no Just Cause 2 ma simulaciu vody pomocou CUDA. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 25. prosinec 2010, 23:15:59 Předmět: |
|
|
Ja uz jsem na to dosel, Al si z nas proste dela prdel . Nebo uz fakt nevim...
Al napsal: |
Je to tak, ale mluvíte tu o okrajových případech. Většinou největší problém je stihnout vývoj v termínu a i když třeba web studijní agenty stag je pomalej jak prase, kdyby to dělali v OpenCL, běželo by to teda asi možná 8x rychlejc, ale bylo by to hotové tak 2030... |
Ach jo, zase pohled "bastlim klikaci aplikace a nevim o zbytku sveta". OpenCL/CUDA neni pro reseni okrajovych pripadu, ale pro psani rozsahem miniaturnich kodu, ve kterych travi SW nejvic casu. STAGu, respektive vetsine informacnich systemu, je OpenCL k nicemu, protoze maji dost ploche profily -- tj. vetsinu casu behu programu se provadi velke mnozstvi funkci. Akcelerovat ma smysl naopak SW, ktery stravi vetsinu casu v nekolika malo funkcich (mas treba SW, ktery stravi 90 % casu faktorizaci matic, nebo prochazenim nejake grafove struktury atp.), tam staci prepsat do OpenCL/CUDA naprosty zlomek kodu a muzes ziskat mnohonasobne zrychleni.
Al napsal: |
A jde i o hry. Uvidíme, jak dopadne lednová soutěž v Praze. Já tipuju, že lidi, co použijí high level nástroje, ať už to bude Flash nebo cokoliv jiného, tam vám pokoušejícím se to vyhrát s tím OpenCL, prostě natrhnou prdele. Ale good luck! |
Hehe. Hra, na jejiz vyvoj jsou 2 dny, asi tezko dokaze vygenerovat tak vypocetne narocny a specificky pozadavek, aby k nemu bylo nutne pouzit OpenCL (jinak, nez pouzitim knihovny, ktera je na nem postavena)... Jisteze u takoveto hry je nesmysl pouzit OpenCL. Ale kdyby se 2 roky stavela hra, kde bude nutne rozstrelit barak, ktery se sklada z nekolika tisic realne se chovajicich cihel, tak uz to ve Flashi napsat opravdu nepujde, v C mozna taky ne (muze to byt za hranici vykonu CPU) a OCL/CUDA pak muze byt jedina volba. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. prosinec 2010, 02:35:04 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Ja napriklad uplne presne nevidim nejake aktualne vyuzitie OpenCL/CUDA v hrach. |
No tak třeba hry na PlayStation 3. Ta konzole má vedle hlavního procesoru ještě 6 vektorových procesorů (SPU), kde velikost jednoho registru je 128 bitů, a každý z těch SPU má rychlou lokální (nesdílenou) paměť o velikosti 256kB. Jestli tahle herní konzole není jako stvořená pro OpenCL, tak už nevím. Kdo by přece chtěl programovat pro SPU ručně? BTW IBM poskytuje OpenCL SDK pro procesory Cell, tedy i pro PlayStation 3. To by mohlo částečně usnadnit vývoj her pro tu konzoli.
Někteří herní vývojáři pro PS3 už teď částečně dělají grafické výpočty na SPU, protože ten grafickej čip, co tam je, je na dnešní dobu zastaralej a pomalej (je odvozenej z GeForce 7xxx). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Al
Založen: 23. 10. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 4. leden 2011, 06:33:09 Předmět: |
|
|
Sice dobře píšete o OpenCL, ale nějak už fakt hodně jste se odchýlili od toho, kvůli čemu jsem to já kritizoval a proč vzniklo toto vlákno. Pokud tedy vaše palba bude sice intenzivní ale směřovaná takto do cílů zcela mimo mě, nemám už důvod dál v debatě pokračovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Fila
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 853
|
Zaslal: 4. leden 2011, 12:51:27 Předmět: |
|
|
V cem treba ja palim mimo to co kritizujes? Vzdyt ti vyvracim jen tve vlastni vyroky -- viz muj posledni prispevek. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|