.[ ČeskéHry.cz ].
UNITY 3D - network game
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 15:53:44    Předmět: UNITY 3D - network game Odpovědět s citátem

Máte někdo zkušenosti s multiplayerem v enginu UNITY? Konrétně by mě zajímalo jak vyřešit hraní po netu bez veřejných IP adres a pokud možno bez zřizování dalších serverů na aplikace typu master server..

Díky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 18:12:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Multiplayer v unity není moc těžký, spíš to hraní bez veřejných ip, no koukni se sem: http://unity3d.com/support/resources/example-projects/networking-example
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 19:36:41    Předmět: Odpovědět s citátem

MartinKase napsal:
Multiplayer v unity není moc těžký, spíš to hraní bez veřejných ip, no koukni se sem: http://unity3d.com/support/resources/example-projects/networking-example


Jasně, dost webů už jsem načetl. Můj záver je ten, že jediná možnost jak hrát po netu přes unity bez veřejných IP adres je pomocí tzv Master server aplikace. To ovšem znamená platit si nějaký hosting..

Takže mi jde hlavně to to, jeslti se webová aplikace unity nedá spojit nějak jinak..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 19:51:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Tohle dle mě není otázka Unity, ale obecně sítí.

Např. co já se chystám dát podporu do hry přes síť, tak toto nebudu pravděpodobně řešit, kdo chce hrát přes internet, může využít hamachi.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 20:06:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Nyní mě tak napadlo, zda by vůbec bylo reálné udělat sítovou hru tak, že by hry které se pustí na webu upravovali nějakou databázi přímo z webu.

Tím pádem by vlastně beželo vše na hostingovém webu. Je to vlastně vůbec reálné?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
MartinKase



Založen: 14. 10. 2010
Příspěvky: 84

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 20:18:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
Nyní mě tak napadlo, zda by vůbec bylo reálné udělat sítovou hru tak, že by hry které se pustí na webu upravovali nějakou databázi přímo z webu.

Tím pádem by vlastně beželo vše na hostingovém webu. Je to vlastně vůbec reálné?

Ovšem že jde.
_________________
Moje hry/aplikace: http://tinyurl.com/defthkniht
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 21:08:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Juraj napsal:
hry které se pustí na webu


pokud myslíš unity web player, tak ta hra se z webu stáhne k tobě a spustí se u tebe, stejně jako třeba flashové hry

MartinKase napsal:
Ovšem že jde.


to je spíš pro posílání online score, maximálně nějaká hra na tahy by tak šla řešit, ne realtime hraní
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 21:41:41    Předmět: Odpovědět s citátem

no jedine co je tak realne je spravit si register beziacich hier. teda niekto vytvory hru a ta sa zaregistruje na master server cez normalny HTTP request. no a klienti si stiahnu zoznam serverov zase cez HTTP. toto by sa dalo. na nejake riesenie hier bez verejnych IP sa mozes vykaslat lebo to aj tak nikdy nebude poriadne fungovat.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 21. leden 2011, 21:57:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Jj, web server pro seznam her a nalezení někoho s veřejnou IP, aby založil hru. Vlastní hra přes HTTP requesty realtime fungovat nebude (jen pro tahové hry).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. leden 2011, 09:09:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Anebo počkej rok, dva, až bude větší počet lidí používat IPv6 Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 22. leden 2011, 11:03:33    Předmět: Odpovědět s citátem

HTTP jede přes TCP, kdežto na realtime hry potřebuješ UDP. Ale tak pokud máš veřejnou IP adresu sám, tak si rozjeď server doma Wink
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Juraj



Založen: 06. 12. 2007
Příspěvky: 189

PříspěvekZaslal: 23. leden 2011, 14:03:15    Předmět: Odpovědět s citátem

Ještě by mě tedy zajímalo, pokud někde beží server, je možné aby server pouze spojil vybrané klienty ale výsledná komunikace již přes server nešla?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 23. leden 2011, 14:05:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Těžko.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
micky



Založen: 28. 02. 2008
Příspěvky: 348
Bydliště: Plzeň, Praha

PříspěvekZaslal: 23. leden 2011, 18:13:08    Předmět: Odpovědět s citátem

Peer to peer ani není úplně to, co v případě hry potřebuješ. Pokud se děje cosi nekalého (vznikne chyba, někdo hacknul clienta a umí se portovat), je to právě server, který svrchovaně kontroluje všechny události a rozhoduje o jejich správnosti. Vzhledem k tomu, že realtime online hry pracují s lagem (holt jsou ty dráty k serveru dlouhý), může se stát sporná situace, kdy hráč vidí něco, co se ve skutečnosti nestane. Třeba u střelby, tam by měl rozhodovat jedině server, kdo teda umřel a kdo ne.
_________________
https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yossarian



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Šalingrad

PříspěvekZaslal: 24. leden 2011, 13:17:20    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
HTTP jede přes TCP, kdežto na realtime hry potřebuješ UDP. Ale tak pokud máš veřejnou IP adresu sám, tak si rozjeď server doma Wink

to je pekny kec. UDP nepotrebujes, sice se hodi, ale neni uplne nezbytne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna