.[ ČeskéHry.cz ].
Vyuziti GPGPU/OpenCL ve hrach

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 16:17:01    Předmět: Vyuziti GPGPU/OpenCL ve hrach Odpovědět s citátem

Byl bych rad, kdyby se tu rozjela diskuze o vyuziti GPGPU/OpenCL/... ve hrach.
Myslim ted hlavne oblasti, kde by se tyhle technologie zatim moc nepouzivaji
(mozna proto, ze na to nejsou vhodny). Treba AI, Gameplay...
Takze kdyby nekoho napadla nejaka oblast z vyvoje her, kde by se GPGPU dalo vyuzit tak to sem hodte.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Augi



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 782
Bydliště: Čerčany

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 17:34:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Můj laický názor je ten, že na GPGPU má cenu přesunout jen výpočetně intenzivní, dobře paralelizovatelné, algoritmy. To IMHO obnáší především fyziku, příp. AI.
Co vím, tak gameplay se často implementuje v nějakých skriptovacích jazycích, a nemyslím si, že by to bylo to, co by bylo úzké výkonové hrdlo "normální" hry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 17:42:30    Předmět: Odpovědět s citátem

no takze dovod preco sa zatial nepouzilo je ze nebolo dostupne rozhranie ktore by to dokazalo vyuzit ci uz OpenCL/DirectCompute.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 19:46:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Augi napsal:
Můj laický názor je ten, že na GPGPU má cenu přesunout jen výpočetně intenzivní, dobře paralelizovatelné, algoritmy. To IMHO obnáší především fyziku, příp. AI.
Co vím, tak gameplay se často implementuje v nějakých skriptovacích jazycích, a nemyslím si, že by to bylo to, co by bylo úzké výkonové hrdlo "normální" hry.

Jop. Jeste bych dodal datove paralelni, a to masivne (paralelizovatelne na tisice threadu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 21:11:23    Předmět: Odpovědět s citátem

GPGPU výpočty se ve hrách již používají, každá druhá knihovna na fyziku umí akceleraci přes GPU (PhysX, Bullet, ...).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 22:05:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Nezapomínejte na programování pro SPU na procesorech Cell, které umí OpenCL a konzolové hry toho občas využívají (využívají ty SPU, ne nutně přímo OpenCL).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 22:18:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis: Jo, o fyzice vim...
Ale treba jak psal Augi o pouziti v AI, dal by se tak treba pocitat path finding?
Nebo treba nejake rozhodovaci algoritmy (neuronove site)?
Ten gameplay sem tam nemnel davat, slo mne hlavne o jiny oblasti nez je prave treba ta fyzika.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 31. leden 2011, 23:40:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak třeba:
Tessendorfova simulace oceánu (resp. FFT simulace oceánu).
Generování všeho možného (L-Systémy, noise, etc.)
Ray tracing a path tracing Twisted Evil
Simulace vegetace
...

a prakticky cokoliv, co jde dělat ve vertex, geometry a pixel shaderech - někdy to je efektivnější (obvykle ne). Často výsledek je pomalejší než CPU, jelikož se musí napsat ten "správný" kód pro GPU.

EDIT: Tak pro autora tady přihazuju do kotle malou ukázku magie s GPGPU, Path tracer (s next-event-estimation) čistě na gpu - jedná se o jednoduchý Cornell box, ovládat lze šipkami + PgUp/PgDn (posun, rotace kamery není možná) - byl jsem líný dělat ovládání, otestováno na WinXP + Radeon HD 2900xt a Debian Linux + Wine + Radeon HD 5470 ... na jiných mašinách jsem to netestoval, pokud zkusíte, napište zda běhá a jak - info v horním panelu okna je špatné (použil jsem blbý timing a co z toho vylezlo :/)

Archiv - http://www.otte.cz/engine/download/gpgpu.zip
V archivu jsou 2 exe, druhý bude chtít MSVC Express Runtime 2010, první ne ... druhý je dělaný do 64k velikosti, takže teoreticky by se na něm dalo postavit slušné demo na nějakou demopárty Very Happy
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 1. únor 2011, 09:55:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Deluxe napsal:

Ale treba jak psal Augi o pouziti v AI, dal by se tak treba pocitat path finding?
Nebo treba nejake rozhodovaci algoritmy (neuronove site)?

Path finding v klasicke podobe moc ne -- obecne nejsou GPU dobre v praci s nepravidelnymi datovymi strukturami, takze prochazeni nejake grafove reprezentace sceny kde kazde vlakno saha na de facto nahodne mista pameti na GPU moc dobre nepojede. Neuronove site jsou mnohem vhodnejsi, tam se da dosahnout vyrazne zrychleni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 1. únor 2011, 10:22:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Pathfinding možná pro nějaký speciální případ kdy je graf uspořádán do pravidelné mřížky.

EDIT: nějakým specializovaným algoritmem, Dijkstra se tam určitě neuplatní Smile
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna