Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
zgerbiak
Založen: 22. 09. 2007 Příspěvky: 39
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 26. únor 2011, 19:16:29 Předmět: |
|
|
Jak editujete vlastnosti objektů v Blenderu? Do čeho to ukládáte? Je to vlastní kód, nebo nějaká součást irrlichtu? _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
zgerbiak
Založen: 22. 09. 2007 Příspěvky: 39
|
Zaslal: 26. únor 2011, 19:37:53 Předmět: |
|
|
Blender má možnosť pre každý objekt vytvoriť premennú nejakého typu.
Tam si vytvorím premenné napríklad pre zbraň: kadencia, typ, presnosť, sila a podobne. Potom si spustím script(vlastnoručne napísaný) kde z toho objektu vytiahnem tieto infromácie a uložím so txt súboru.
ten vyzerá nejak takto:
kód: |
mesh:p90.b3d
type:automatic
zoom:true
kadencia:0.1
max_ammo:50
presnost:100
loop:15:120
fire:255:270
reload:155:255
zoom_in:139:143
zoom_out:152:155
zoom_fire:142:148
sound_fire:Data/Guns/sounds/p90_fire.wav
sound_reload:Data/Guns/sounds/p90_reload.wav |
Zopár vecí tam ešte chýba.
V hre si potom zbrane natiahnu z toho súboru tieto informácie.
Potom mám ešte súbor pre level kde mám podobným spôsobom popísané
pozície, typy, vlastnosti objektov.
napríklad
kód: |
<PickUpObject>
<type>gun</type>
<name>p90</name>
<value>40</value>
<position>37.22001791,10.8470678329,20.8540511131</position>
<rotation>-90.0000025045,90.0000025045,-1.27222187259e-14</rotation>
</PickUpObject> |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 26. únor 2011, 20:49:13 Předmět: |
|
|
Technicky je hra na velmi nízké úrovni - textury rozplizlé, lightmapy mají malé rozlišení (ony lightmapy obecně dneska jsou zastaralé), irrlicht je celkově velmi zastaralý engine.
Takže technicky hra rozhodně neohromí.
Co se hratelnosti týče - prozatím říci nemohu, ale hlavně z toho neudělejte akční hru ála Doom, či Half Life - tam to bez technické dokonalosti nejde, a vaše hru nebude nikdo hrát.
A zkuste zapracovat trochu na HUD - nápis "ammo: 31" nevypadá moc hezky, navíc každý znak vypadá jinak a divně - v GIMPu se dají udělat opravdů pěkné věci . _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 26. únor 2011, 20:55:23 Předmět: |
|
|
těch ~60FPS je dáno vsyncem nebo se z javy+irrlichtu víc nevymáčkne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
zgerbiak
Založen: 22. 09. 2007 Příspěvky: 39
|
Zaslal: 26. únor 2011, 21:17:42 Předmět: |
|
|
Vilem Otte - bude to akčná fps. Mne grafika príde dobrá. Ano tie nápisy tam nebudú. Ono čo sa týka efektov(light mapy). Ja som presvedčený že hru robí dobrou jej hratelnosť a nie najnovšie technológie v zobrazení. Nevravím však že to možno nevylepšíme shadermi. To však nieje v pláne. V pláne sú dôležitejšie veci.
franz - Slabé fps je dané programom na zachytenie videa z obrazovky. Inak sa mi fps na mojom trojročnom notebooku pohybuje vyše 100. Grafikovi vyše 200. To je na mape destiny aj s fyzikou. Inak jIrr vytiahne pri jednoduhších scénkach fps kľudne aj nad 700. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 26. únor 2011, 22:28:19 Předmět: |
|
|
zgerbiak napsal: |
Slabé fps je dané programom na zachytenie videa z obrazovky |
To tak jede mně na herním pc (zkusil jsem pracovní verzi z webu). Grafika je solidní, kolize občas zazlobí nějakým artefaktem, ale s tím se dá žít..
Udivila mne docela dlouhá doba načítání.
zgerbiak napsal: |
nie najnovšie technológie v zobrazení. V pláne sú dôležitejšie veci. |
Tak když už je tam fyzika, automaticky se očekávají i nějaké další nextgeny |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 26. únor 2011, 23:10:14 Předmět: |
|
|
citace: |
bude to akčná fps. Mne grafika príde dobrá. Ano tie nápisy tam nebudú. Ono čo sa týka efektov(light mapy). Ja som presvedčený že hru robí dobrou jej hratelnosť a nie najnovšie technológie v zobrazení. Nevravím však že to možno nevylepšíme shadermi. To však nieje v pláne. V pláne sú dôležitejšie veci. |
Mě bohužel praxe již přesvědčila o opaku, a to, že hratelnost je daleko za grafikou (ta dnes "prodává" hru). Pokud se podíváš do žebříčků počtů hráčů různých akčních her, tak zjistíš, že hry graficky lépe zpracovány měly mnohem vyšší počet hráčů, než hry s lepší hratelností.
Nicméně nápad máte dobrý, trocha tessellace by mohla na modelech opravdu udělat divy, a hi-res textury také ... na druhou stranu pravda je, že jste v rané části vývoje - a můžete v technickém zpracování trošku zapracovat i po dokončení hry (e.g. bude to dobré a hratelné, tak tomu ještě doděláte pozlátko na oči).
Ale, konstatovat musím, že na free poměry (vypadá to jako free projekt), vypadá velmi slibně _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 27. únor 2011, 00:21:40 Předmět: |
|
|
No já mám v oblibě hry se silným příběhem. Třeba Half-Life (1, 2, epizody), Mass Effect. A přitom to jsou taky FPS střílečky. Jak má OGI v podpisu - nedělejte další hru, snažte se odvyprávět příběh. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 27. únor 2011, 00:27:25 Předmět: |
|
|
Grafika vypadá v pohodě přijatelně (původně jsem tady chtěl "sprdnout" Vilema, ale pak jsem si uvědomil, že celou kritiku grafiky asi myslí v kontextu avizované náplně hry).
Souhlasím, že pokud to bude jen "porozprávaj sa, nájdi, použi, znič, zachráň", tak to je trochu škoda a dost k ničemu, protože to nebude ničím zajímavé a můžu si místo toho zahrát >sem vložte nějaké klasické vysokorozpočtové fps<, které je o tom samém a má lepší produkční kvality (nebo v podstatě skoro jakékoliv akční fps z posledních 20 let pokud nekteré ty kvality oželím).
Reaguju ale hlavně z jiného důvodu - v tomhle podání (i když je to samozřejmě strašně raná fáze etc etc) mi připadá, že návaznost na seriál je ke škodě, protože je z toho cítit, že je to zřejmě dělané pro jeho fanoušky a ostatní to moc nezaujme. Pokud je tohle cílem, tak asi ok. Pokud to ale má být zajímavé pro více lidí a/nebo má to být dobrá hra sama o sobě, myslím si, že by bylo super, kdybyste zkusili najít v tom seriálu něco speciálního a zajímavého, na čem by šlo celou hru (i základní herní mechanismy, ne jen grafiku nebo příběh) založit. Konkrétní nebudu, SG neznám, třeba tam ani nic takového není...
Quiark:
Hm, lepší podpis by podle mě byl "pokud chcete odvyprávět příběh, napište knížku nebo natočte film", ale to je na jinou diskuzi (a trochu zjednodušené) |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 27. únor 2011, 00:33:25 Předmět: |
|
|
igor: Chceš snad říct, že hrou se nedá dobře odvyprávět příběh? _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
zgerbiak
Založen: 22. 09. 2007 Příspěvky: 39
|
Zaslal: 27. únor 2011, 09:51:02 Předmět: |
|
|
franz - Môže to byť tým že tá verzia ide na OpenGL. V novších verziách si už hráč môže vybrať medzi OpenGL, DX9, DX8 a tiež rozlíšenie a možnosť fullscreen. Na fullscreene to ide rýchlejšie. Tiež niektoré karty majú dosť veľký rozdiel vo výkone pri OpenGL a DirectX.
franz napsal: |
kolize občas zazlobí nějakým artefaktem.
Tak když už je tam fyzika, automaticky se očekávají i nějaké další nextgeny |
V tej ukážke ešte nieje Bullet, iba nejaké základné kolízie v irrlichtu. Popravde tam fyzika nemala byť, len som sa nezmieril s myšlienkou že po zastrelení nepriateľ spadne cez stenu.
Dlhé načítanie, s tým nič nenarobím.
Vilem Otte napsal: |
Ale, konstatovat musím, že na free poměry (vypadá to jako free projekt), vypadá velmi slibně |
Vďaka. Ano je to free projekt. Rozpočet 0 Eur.
igor napsal: |
návaznost na seriál je ke škodě, protože je z toho cítit, že je to zřejmě dělané pro jeho fanoušky a ostatní to moc nezaujme. Pokud je tohle cílem, tak asi ok. |
Je to robené pre fanúšikov. Hlavne vedúci týmu je fanúšik, no a ja tiež.
Musím sa priznať že v prvom rade to robíme preto že nás to baví. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 27. únor 2011, 10:06:55 Předmět: |
|
|
Quiark napsal: |
No já mám v oblibě hry se silným příběhem. Třeba Half-Life (1, 2, epizody), Mass Effect. |
To ovšem nic nedokazuje, protože to také jsou/byly ve své době graficky špičkové hry _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 27. únor 2011, 14:23:12 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
Mě bohužel praxe již přesvědčila o opaku, a to, že hratelnost je daleko za grafikou (ta dnes "prodává" hru). |
To bude možná tím, že hratelnost z obrázků a videí vidět není . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 27. únor 2011, 18:53:52 Předmět: |
|
|
citace: |
To bude možná tím, že hratelnost z obrázků a videí vidět není . |
Není, ale (teď se omlouvám, že tady kacířsky zmíním AAA hry s obřím rozpočtem - chci naznačit důvod hraní hry u hráčů dnes) vezměme si příklad - Crysis - hra, která byla na tom s hratelností velmi bídně (opravdu běhat a střílet není tak zábavné, navíc když ta hratelnost při střílení je nic moc), ale v žebříčcích prodeje se pěkně vyšvihla. E.g. hráč se podíval na trailery a pár videí ze hry, uviděl jak je úžasně vypadající procházení listů, které se ohýbají, godray-efekt, měkké stíny (nikoliv fyzikálně plausibní), etc. a řekl si, to si jdu koupit.
Bohužel stejná analogie se přenáší na indie hry - hráč uvidí trailer, dva, zhodnotí jak to vypadá a rozhodne se, čistě na základě grafiky a toho jak to vypadá v pohybu, zda si hru koupí/stáhne a zahraje, nebo ne.
Tedy pokud chcete ať si vaši hru co nejvíce lidí zahraje, zdá se být cesta víceméně přímočará - udělat hru, která vypadá velmi dobře na pohled (což je útok na jistotu) ... horší to je, pokud chcete ať ji co nejvíce lidí hraje (musí nejen dobře vypadat, ale musí se i dobře hrát - což už je mnohem těžší).
Neříkám, že ta vaše nevypadá dobře (jak jsem zmínil na free projekt je to graficky velmi povedené) - a pokud ji nebudete chtít prodat (což zjevně kvůli licenčním podmínkám ani nemůžete), tak ji nepochybně, vzhledem k "konkurenci" ve free projektech, hráči hrát budou. Jenom jsem měl také na mysli ještě jednu věc - držte se s grafikou i filmové/seriálové předlohy (jinak ji mohou fanoušci tvrdě odsoudit - a tím drasticky snížit počet hráčů této hry). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|