Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 27. únor 2011, 19:36:59 Předmět: |
|
|
Ten příklad s Crysis - já vůbec nechápu, proč všichni pořád prskají jaké je to nezajímavé techdemo. Přijde mi, že to dělají lidé ze zvyku (stereotyp nadupaná grafika => o ničem hra!) a proto, aby působili strašně chytře a alternativně. Crysis je díky nanosuitu a jeho možnostem a omezením docela zajímavá, rozmanitá a zábavná hra. Přijde mi, že je to jedna z nejlepších akčních fps za poslední roky (což není zas taková výhra, nějaká úplně boží paráda to taky není). Nepopírám, že grafika byla velké lákadlo, je to legitimní věc, která zaujme. Nemyslím si ale, že by to byl příklad toho "hovna na zlatém podnose".
Myslím si, že dnes to lákání na grafiku je spíš trochu utlumené, vizuálně se hry za posledních pár roků nějak drasticky nezlepšují a Crysis byl snad poslední hra, kde fungovat ten wow efekt. Jasně, u klasických AAA her se očekává jistá úroveň, ale třeba indie hry se taky dostaly do širšího povědomí a lidi si častěji všímají i nich. A řešit tady, jak oslovit hrou SGAA miliony lidí tak, aby po tom slepě skočily, mi přijde jako úlet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 27. únor 2011, 19:45:05 Předmět: |
|
|
Ode mě asi největší výtka, nevidím tam SA, nepoznal bych to. Nejsem velký fanda, ale několik řad tohoto seriálu jsem viděl. A pokud už chcete využít název profláklé značky, tak ať je to na hře poznat i jinak než jen názvem.
Ale jinak taky nechupu moc ty rady ke grafice. Vypadá to velmi dobře, přijde mi, že grafika je momentálně to poslední, co byste měli řešit. (stejně s vaším rozpočtem - lidi + peníze - nemáte šanci se rovnat dnešním hrám po technické stránce, tak mi přijde lepší ten čas věnovat do jiných částí hry, kterými můžete zaujmout) _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 27. únor 2011, 20:57:44 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
Quiark napsal: |
No já mám v oblibě hry se silným příběhem. Třeba Half-Life (1, 2, epizody), Mass Effect. |
To ovšem nic nedokazuje, protože to také jsou/byly ve své době graficky špičkové hry |
Jj
igor napsal: |
Crysis je díky nanosuitu a jeho možnostem a omezením docela zajímavá, rozmanitá a zábavná hra. Přijde mi, že je to jedna z nejlepších akčních fps za poslední roky |
Já jsem Crysis zabalil po cca 2 hodinách hraní, nebavilo mě to (pak už si hrál jen syn, a to právě jen díky možnostem blbnutí v enginu (střelba do palem, rybek ve vodě apod. )). Přitom Far-Cry jsem dojel do konce (2 mě už ale taky tolik nebavila). Mass Effect mám odehranou taky sotva hodinku, nesedělo mi sice i ovládání, ale primárně se mi nelíbila ta narace, dialogy, naproti tomu Dragon Age jsem dojel "na jeden zátah" za pár dní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 27. únor 2011, 21:58:03 Předmět: |
|
|
citace: |
i freehry mají slušné enginy |
Beru to zpět - konkurenci v grafice máte, a rozhodně více než solidní!
#igor - já jsem to bral z čistě hráčské perspektivy, a statistiky také řikají že to je nezajímavé techdemo (těch pár set lidí aktivních na MP serverech je hodně málo příznivců). Nicméně komerčně to úspěch byl.
Z technického hlediska pravdu nemáš - lákání na grafiku je utlumeno nikoliv lepším technickým zpracováním (upřímě hry vydané minulý rok byly technicky horší než Crysis z roku 2008), ale spíše cílovou technologií (cílení na X360 hodně omezuje). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 27. únor 2011, 22:56:21 Předmět: |
|
|
Jaké statistiky? 91 na metacritic? Aha podplacené recenze a omámení grafikou... Tak třeba Portal je výborná hra a v multiplayeru to hraje 0 lidí. Fakt nevím, v čem je Crysis horší než všechny ostatní akční fps, prostě to nevidím (teda pokud neberete nějaká měřítka typu emotivní cutscény plné patosu v CoD apod...). A třeba já po 2 hodinách zabalil Far Cry, je to všechno strašně subjektivní, ale podle mě nejde říct, že by Crysis byl čisté techdemo. Fakt jsem přesvědčený, že to jsou spíš předsudky kvůli tomu, že se o té hře mluvilo kvůli grafice. Já fakt nejsem nějaký fanda Crysis, ale mám dojem, že se té hře často zbytečně křivdí.
Jinak já jsem k té grafice z technického hlediska nic nepsal, je mi jasné, že je to také kvůli cílení na konzole. Ale nemyslím si, že by bylo možné teď udělat hru, která by zapůsobila tak jawdroppingově jako kdysi Crysis (technické zlepšení se vždy nerovná výraznému zlepšení vizuálního vjemu, viz třeba ty zmíněné stíny - pokud by najednou byly fakt fyzikálně přesné, tak super, ale nevím, jestli by to fakt něco zlepšilo z pohledu hráče potažmo jakéhokoliv pozorovatele, nejspíš by si ani nevšimli). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 27. únor 2011, 23:03:16 Předmět: |
|
|
Houp napsal: |
stejně s vaším rozpočtem - lidi + peníze - nemáte šanci se rovnat dnešním hrám po technické stránce |
Tím bych si nebyl úplně jistej. Pochopitelně v irrlichtu asi neudělají super efekty jako realtime GI nebo SSAO (čímž netvrdím, že to není možný, spíš jen nepravděpodobný), ale z hlediska práce grafika (detailnost, kvalita textur atd.) je to jen otázka rozsahu.
Když si řeknu, že na tom budu pracovat půl roku, tak pokud si vymyslím otevřený svět o rozloze 1000km2, tak asi moc detailní nebude.
Když si to ale vymyslím tak, aby se hra bude odehrávala ve třech místnostech, můžu si s grafikou vyhrát a každý šroubek promodelovat tak, že by i Crysis záviděl.
Jednoduše řečeno, člověkohodiny na vývoj free hry jsou omezené a čím bude hra "menší", tím bude kvalitnější (určitě platí pro grafiku). _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 28. únor 2011, 00:11:46 Předmět: |
|
|
citace: |
Jaké statistiky? 91 na metacritic? Aha podplacené recenze a omámení grafikou... |
Měl jsem na mysli prodejní statistiky ... 91 na metacritic rozhodně není skóre, za jaké by se hra měla stydět. Je pravda, že jí hodně lidí trochu křivdí, hlavně kvůli často zmiňované prodejnosti spojované s technickou kvalitou.
citace: |
Jinak já jsem k té grafice z technického hlediska nic nepsal, je mi jasné, že je to také kvůli cílení na konzole. Ale nemyslím si, že by bylo možné teď udělat hru, která by zapůsobila tak jawdroppingově jako kdysi Crysis (technické zlepšení se vždy nerovná výraznému zlepšení vizuálního vjemu, viz třeba ty zmíněné stíny - pokud by najednou byly fakt fyzikálně přesné, tak super, ale nevím, jestli by to fakt něco zlepšilo z pohledu hráče potažmo jakéhokoliv pozorovatele, nejspíš by si ani nevšimli). |
Na druhou stranu, k tomuhle musím konstatovat - jelikož se již nějakou dobu věnuji realtime physically based renderingu - že rozdíl mezi fyzikálně založeným renderingem a renderingem přes "osery" je velmi znatelný. Už jen rozdíl mezi Phong specular shaderem pro vše vs. více specular shading modelů (Cook-torrance, Ward, etc.) vyjde lépe druhá možnost ... a to nesrovnávám s BSDF (= Bidirectional scattering distribution function) - ta se mi zatím osvědčila nejlépe.
Fyzikálně přesné stíny můžou velmi dobře postavit atmosféru (a nefyzikální, ostré stíny jí také mohou poslat do pekel) - samozřejmě záleží na použití ... někde jsou téměř stejné jako nefyzikální, jinde je rozdíl více než viditelný. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 28. únor 2011, 09:26:07 Předmět: |
|
|
Věčný rozpor mezi hratelností/zábavností a grafikou...
Grafika NEDĚLÁ hru zábavnou a zábavnost nelze poznat ze screenshotů nebo z traileru ! A opět si někdo plete hru s nadupaným enginem.
Že je nutné mít dnes grafiku na vysoké úrovni kvůli vysoké laťce (a prodejnosti) dnešních komerčních her je ovšem druhá věc, ale to je spíše smutné. Toto tvůrci prezentované hry ale určitě neřeší...
Pravdou zůstává, že někde se ta grafika skutečně hodí (Crysis je třeba opravdu krásný) a pokud by měla být klíčově zakomponována do vyprávění příběhu hry pak bude i důležitá.
Každopádně nevím jestli např. "Bidirectional scattering distribution function" nějak pomůže dobrému nápadu, vyváženosti nebo lepší znovuhratelnosti - možná u některých titulů za cenu krvavých HW nároků podstatně zvedne atmosféru, ale určitě může pomoci zakrýt špatný nápad a nulovou hratelnost. _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jack M.A.X.
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 60
|
Zaslal: 28. únor 2011, 15:46:57 Předmět: |
|
|
Grafika rozhodně není to nejpodstatnější. Třeba takovej Minecraft je jasnej příklad. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 28. únor 2011, 16:04:54 Předmět: |
|
|
ten má super grafiku a shadery si může každý udělat podle chuti |
|
Návrat nahoru |
|
|
zgerbiak
Založen: 22. 09. 2007 Příspěvky: 39
|
Zaslal: 28. únor 2011, 18:26:59 Předmět: |
|
|
Zvrhlo sa to úplne mimo tému. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|