.[ ČeskéHry.cz ].
XNA4 + Blender: flat vs smooth

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Commanche



Založen: 06. 04. 2011
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 6. duben 2011, 15:16:15    Předmět: XNA4 + Blender: flat vs smooth Odpovědět s citátem

Zdravim,

v blenderu (2.5) si vytvorim jednoduchy model z textu:
- add text
- convert to mesh
- extrude region
- add new material (barvu)
- export do *.fbx

V XNA si tento model nactu a zobrazim:
kód:

      foreach (ModelMesh mesh in menuItem.Model.Meshes)
      {
        foreach (BasicEffect effect in mesh.Effects)
        {
          effect.GraphicsDevice.DepthStencilState = DepthStencilState.Default;
          effect.GraphicsDevice.BlendState = BlendState.Opaque;
          effect.EnableDefaultLighting();
          effect.World = transforms[mesh.ParentBone.Index] * Matrix.CreateRotationX(menuItem.Rotation) * Matrix.CreateTranslation(menuItem.Position);
          effect.View = Matrix.CreateLookAt(cameraPosition, Vector3.Zero, Vector3.Up);
          effect.Projection = Matrix.CreatePerspectiveFieldOfView(MathHelper.ToRadians(45.0f), Game1.aspectRatio, 1.0f, 10000.0f);
        }
        mesh.Draw();
      }


ovsem vysledek vypada trosku jinak nez bych cekal a potreboval Wink viz. obrazek nize.
Nevite v cem by mohl byt problem? Budu vdecny za jakoukoli radu... Diky.
(vlevo blender, vpravo XNA)

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Houp



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 672

PříspěvekZaslal: 6. duben 2011, 16:44:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Na kódu nic špatného nevidím. (Kromě toho, že by sis měl world, projection a view matice předpočítat a nepočítat to opakovaně, navíc u každého efektu v modelu)

Zkusil bych jiný plugin na export, formát .X apod. S tím bývají u XNA často problémy.
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 6. duben 2011, 16:45:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Máš to smoothované. V blenderu musíš dát modifikátor edgesplit a nastavit nějaký rozumný úhel, od kterého se ty hrany budou dělit.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Commanche



Založen: 06. 04. 2011
Příspěvky: 13

PříspěvekZaslal: 6. duben 2011, 17:22:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp: zkousel jsem i format .X, dokonce i stari verzi Blenderu... Kazdopadne diky za radu ohledne te optimalizace..

Frca: ano, presne tohle zabralo, diky moc Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna