Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Manox

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 11. duben 2011, 20:52:57 Předmět: Reklamní simulátor vozidla |
|
|
Ahoj,
už před vánoci jsem sliboval, že brzo zveřejním ukázky z toho na čem dělám. Nakonec se to natáhlo a už jsem to asi před měsícem dokončil. Jedná se o reklamní simulaci vozidla na testovacím polygonu pro jednu nejmenovanou projektantskou společnost.
Celá aplikace je vytvořená v .NET 4 pomocí jazyka c#, grafické knihovny XNA a pro simulaci fyziky jsem zvolil knihovnu JiglibX. A vlastně ještě pro ovládání volantem jsem použil DirectInput ve SlimDX (asi někde mají chybku, volant se hlásil jako headset, nicméně osy fungovaly). Originál DirectInput ze starého managed DX způsoboval zatuhnutí aplikace a proto jsem jej nemohl použít.
Netvořil jsem celou aplikaci od počátku. Od půlky roku 2008 se snažím ve volném čase vyvíjet "engine" pro jednu hru na které se podílím. Využil jsem tak hodně věcí z toho co již mám.
Bohužel jde o reklamní hru a tak krom screenu a videa nemůžu nic dát ke stažení.
Terén měl něco přes 100 000 trojúhelníků, auta odhadem od 15 000 - 30 000 včetně vymodelovaného interiéru. Protože to byly data původně určené jen na vizualizace, nejsou žádné LODy a scéna se renderuje vždy komplet. Naštěstí to není nic pro dnešní grafické karty. Jen do toho JiglibX jsem si musel udělat vlastní testování kolizí, aby to vůbec jelo. Na stíny jsem použil PSSM. Menu je vytvořeno ve WPF a takovým nepěkným způsobem (ElementHost) připojeno k aplikaci. Celý engine je od počátku vyvíjen tak, aby běžel i na konzoli Xbox 360, ačkoliv tohle auto tam bohužel kvůli tomu WPF menu nejede. Až budu mít čas, zkusím menu vyhodit a spustit to na Xboxu.
a ješte video
YouTube |
|
Návrat nahoru |
|
 |
frca

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1561
|
Zaslal: 11. duben 2011, 20:57:04 Předmět: |
|
|
Grafika docela pěkná. Modely aut v mých očích dokonalé. Co fyzika, jak moc má být realistická? Z videa se zdálo, že auto dost poskakuje. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Manox

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 11. duben 2011, 21:00:30 Předmět: |
|
|
Slovo simulátor možná není přímo to pravé, jde jen o takové to reklamní ježdění na veletrzích s volantem, nemá to žádnou pořádnou fyziku. Jede to dopředu, dozadu a zatáčí. Tot asi vše
Veškerou grafiku dodala ona projektantská firma |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 11. duben 2011, 21:06:34 Předmět: |
|
|
Ten první screen ja fapózní. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Manox

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 11. duben 2011, 21:09:46 Předmět: |
|
|
Možná jsem to měl napsat, v menu jsou rendery z Maxka  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 11. duben 2011, 21:16:40 Předmět: |
|
|
Aha
Ale mělo by to jít udělat takhle pěkný i real-time... použít Fresnel, Cook-Torrance, počítat to v linear colorspace... stačí tomu dát trochu času.  _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Manox

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 11. duben 2011, 21:20:33 Předmět: |
|
|
Nějaké pokusy o odrazy byly, ale vzhledem k času (dělal jsem to večer po práci) a taky i rozpočtu jsem to nedotáhl do takové podoby jak bych si přál
Celkově je ten vzhled takový nedoladěný, to přiznávám |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Slappy

Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 12. duben 2011, 06:52:39 Předmět: |
|
|
Manox napsal: |
Nějaké pokusy o odrazy byly, ale vzhledem k času (dělal jsem to večer po práci) a taky i rozpočtu jsem to nedotáhl do takové podoby jak bych si přál
Celkově je ten vzhled takový nedoladěný, to přiznávám |
Keby sa tomu pridali nejake tie moderne efekty tak by to bolo uplne super!
Ale aj tak, je to slusne, sam si to robil, iba jeden clovek aj grafiku aj vsetko?
Ak hej tak respekt! _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Manox

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 12. duben 2011, 07:14:21 Předmět: |
|
|
Ano, po programátorské stránce jsem na tom dělal já sám, něco jako fyzika třeba řeší cizí knihovna, ale zbytek je většinou moje práce. Je to díky XNA a c# díky rychlosti vývoje v nich. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 12. duben 2011, 07:27:01 Předmět: |
|
|
Pěkný pěkný
Ve videu mi ale trošku vadilo, že je kamera napevno přibitá k autu (a zároveň se auto nepohybuje dokonale plynule). Myslím, že by vypadalo mnohem líp, kdyby kamera měla nějakou mírnou setrvačnost. To by ani nebylo těžké na naprogramování... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Augi

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 782 Bydliště: Čerčany
|
Zaslal: 12. duben 2011, 07:28:53 Předmět: |
|
|
Btw. minimalně toho Fresnela bych zkusil. Jestli si to dobře pamatuju, tak to byl jen jeden jednoduchý výpočet v pixel shaderu navíc... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Manox

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 12. duben 2011, 08:08:13 Předmět: |
|
|
Měl jsem to rozdělané, odlesky fungovaly realtime (enviromnental mapping), nepodařilo se mi ale nějak pěkně smíchat výslednou barvu a vypršel čas.
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 12. duben 2011, 09:03:54 Předmět: |
|
|
To se totiž míchá podle úhlu pohledu. Čím víc šikmo, tím větší odlesk. Když se na to díváš kolmo, tak je odlesk nejmenší. To jsou normální fyzikální zákony. Žádný pěkný rendering nevznikl z postupu "nějak smíchám barvy". _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Manox

Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 12. duben 2011, 09:21:07 Předmět: |
|
|
Ten fresnel tam byl, ale stejne to nevypadalo nijak dobre, asi jsem mel chybu nekde jinde  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marek

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 12. duben 2011, 09:28:47 Předmět: |
|
|
Možná jsi to nepočítal v linear colorspace ale v sRGB... nebo jsi netrefil správně rovnici... nebo nevim. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|