Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 30. duben 2011, 11:33:22 Předmět: RPG omezování maximálního levelu |
|
|
V mnoha RPG hrách jsem se setkal s omezením maximálního levelu, kterého může postava dosáhnout. Chtěl bych se zeptat, k čemu je to dle vás dobré? Výhody a nevýhody tohoto řešení?
Jsou hry, kdy je maximální level, ale prakticky ho nedosáhnete (Diablo 2 - ano, lze, ale hru dohrajete dříve), kdy mi přijde dosažení levelu poměrně snadné (série Fallout), či kde takové omezení není (série Might and Magic).
Právě u toho Falloutu smysl omezení levelu nechápu. Při hraní třetího dílu po dosažení maxima mě to přestalo bavit a motivace dohrát je nyní téměř nulová. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 30. duben 2011, 11:53:05 Předmět: |
|
|
Duvod vidim jasne v tom, aby hra byla spravne vybalancovana a nestala se fraskou. Samozrejme zalezi na systemu hry a urcite se da vytvorit hra tak, ze i kdyz jsem XX levelu nad tim co autori ocekavali, tak porad hra bude obtizna a souboje vyzvou.
Ve WoWku jsou ty limity presne proto, aby mohli hru idealne vybalancovat a vedeli presne jak postavy budou silne. Zni to strasne omezene, ale nebyt tech limitu, tak by to nikdo nehral, protoze by hra nebyla zadnou vyzvou. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 30. duben 2011, 12:13:32 Předmět: |
|
|
Tak u MMORPG bych to ještě chápal. Aby to mohlo bavit i "příležitostné hráče".
Možná jsem jiný typ hráče, ale mě bavilo ve zmíněné sérii Might and Magic kosit nepřátele po stovkách.
Ale třeba, co jsem hrál MMORPG Tibia, tak tam level omezený tuším není. Přesto i na velmi vysokém levelu není hráč nesmrtelný, stačí množstevní převaha i o 100 levelů slabších hráčů a nemá šanci. A mimo PvP dělají neustále updaty, kde přidávají především monstra, jež jsou novou výzvou pro nejsilnější hráče.
Nebo třeba u zmíněného Diabla 2, tam je sice horní limit nastaven, ale při pouhém dohrání hry toho levelu hráč nedosáhne. Ale ani s ním nebude hráč nesmrtelný. (sám jsem měl level cca 85 z 99 a i základní příšerky mě jako kouzelnici dostaly na 2-3 rány) _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ondy1985
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 361
|
Zaslal: 30. duben 2011, 13:28:32 Předmět: |
|
|
Flash napsal: |
Zni to strasne omezene, ale nebyt tech limitu, tak by to nikdo nehral, protoze by hra nebyla zadnou vyzvou. |
Mas pravdu, ale po dosiahnuti level-cap ma vacsinou aj tak prejde chut hru dalej hrat - bez levelovania vacsinou nie su nove skilly a proste sa uz nie je na co tesit Nie je nic lepsie ako ked sa konecne dopracujes k tomu uberskillu na ktory si sa mesiac tesil _________________ Whack it! - nová hra pre Android na štýl Whac-a-mole |
|
Návrat nahoru |
|
|
Herly
Založen: 15. 09. 2008 Příspěvky: 78
|
Zaslal: 2. květen 2011, 16:49:15 Předmět: |
|
|
Osobně vnímám level-cup hlavně jako formu achievmentu. Hráče to táhne a posouvá dál, určuje mu cíl který sice není povinný ale zajímavý. Smysl je podle mě především psychologický efekt. Vždycky ale záleží na charakteru hry. Nekonečný level vnímám spíš u kompletně automaticky generovaných her kdy je růst i obtížnost vybalancovaná nějakým vzorcem (bohužel se ale růst stává po čase děsně lineární a efekt flow není tak výrazný - uměle se to kompenzuje exponenciálním růstem schopností).
Každopádně je rozhodně vždycky chyba když většina hráčů dosáhne level-cupu nečekaně rychle (viz. Fallout) apod.
Osobně mi přijde omezený level jako daleko výhodnější pro zlepšení game experience. Vybalancovat hra se dá dobře i když je generovaná ale pokud návrhář přesně ví, kde sou hranice, může si s postupem daleko víc vyhrát. Při generovaném levelu se dostaneš dřív nebo pozdějc do fáze, že už se nic nového nenaučíš, jen budeš zvyšovat sílu toho co už máš a to je docela frustrující nuda. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 2. květen 2011, 16:58:58 Předmět: |
|
|
Já RPG nehraju proto, abych dosáhl maximálního možného levelu (který mě ani nezajímá), ale proto, abych si užil kompletní příběh.
Proto pokud je limit nastaven výš, než během hraní do konce dosáhnu, tak je mi to jedno. Po ukončení příběhu už dál nehraju, limit levelů nehledám.
Pokud takového limitu dosáhnu dřív, tak mě to naštve, ale popravdě, myslím, že se mi to nikdy v žádné hře nepovedlo. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 2. květen 2011, 17:14:04 Předmět: |
|
|
[OT]Ja RPG nehram prave preto, lebo su tam nejake levely postav a dalsie cas zabijajuce bullshity. Nemam rad hry, kde je v podstate vylucene, aby si zahrali vsetci ferovo, na rovnakej urovni, ked si k tomu prvy krat/po roku/niekedy nahodne sadnu. Ano, asi nechapem (MMO)RPG ako take a ani nechcem Single player je pre mna takmer mrtvy.[/OT]
EDIT: Pozeram, ze som tuto istotne vyzivnu diskusiu zabil _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|