Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Giocatore
Založen: 22. 02. 2011 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 21. červen 2011, 17:08:30 Předmět: Který program na 3D? |
|
|
Prosím, mám dotaz.
Zajímá mě tvorba 3D modelů (ať už samostatně nebo později i do her) a rád bych věděl, který program na to mám použít.
Někde jsem viděl, že se používá 3DS MAX, jinde zase MAYA. A co CINEMA 4D?
Který program je na tvorbu 3D modelů (jak obyčejně, tak do her) nejlepší (tedy spíše nejpouživanější a u kterého se mi nejvíc vyplatí se s ním naučit).
Předem díky
Jacze_CP |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
Zaslal: 21. červen 2011, 19:11:44 Předmět: |
|
|
Za sebe bych řekl, že je v herni oblasti nejpoužívanější MAYA, kousek za ni 3DS MAX a pak Softimage XSI a CINEMA 4D. Ve free oblasti bych zase čekal hlavně Blender.
Ale obecně to asi závisí studio od studia, někde používají to a někde zase něco jinýho, pro co si napsali ruzný pluginy na export do jejich engine.
Takže bych se asi řídil hlavně tím co mi nejvíc sedne s tim že bych vynechal ruzny +/- nevhodny věci (3D Coat, ZBrush...) který jsou buď těžce Hi-Poly, nebo Voxelový.
Ale i ty pak mají využití (třeba na Normal mapy).
Nebo pokuď chceš dělat pro nějaký konkrétní engine, tak asi bude potřeba vybírat podle dostupných pluginů pro export (nebo formátů který ten soft umí).
Tak tolik za mě (v grafice už moc nedělám). |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 21. červen 2011, 20:51:59 Předmět: |
|
|
Rozhodne 3dsmax |
|
Návrat nahoru |
|
|
pospa
Založen: 22. 05. 2010 Příspěvky: 44
|
Zaslal: 1. červenec 2011, 09:05:12 Předmět: |
|
|
Rozhodne Maya! hele tahle otazka je stara stejne tak jako 3d grafika. Kazdej preferuje neco jinyho, ja Mayu. Je to vybornej nastroj, mozna bych ti moh i poradit nebo nekam nasmerovat.. S deluxem musim trochu souhlasit/nesouhlasit, protoze prave o ty normal mapy z 3DCoatu, ZBrushe apod. docela jde. Takova normal mapa udela ve hre opravdu hodne, takze tyto nastroje jdou v podstate ruku v ruce s dalsima sw jako je maya, 3dsmax. Pokud bys chtel o tom vic poklabosit, muzes mi napsat na icq 38702333. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 1. červenec 2011, 09:41:47 Předmět: |
|
|
Obecně se má za to, že:
3ds max je "nejklasičtější" - taky je nejdražší, nejpomalejší (teď v 2012 zrychlili viewporty, ale o to se zpomalilo UI, pecka) a nejzastaralejší
Maya je nejlepší na animování
Modo je nejlepší pro modelování, mapování a texturování (animovat postavy naopak neumí vůbec)
Cinema 4D umí vše tak nějak napůl, ale mohla by ti stačit
Blender a XSI jsou velmi kvalitní, ale jejich UI málokdo překousne
Pro normal mapy a textury doporučuju zkusit Sculptris, Pixologic ho nedávno uvolnil zdarma: http://www.pixologic.com/sculptris/ a asi to nebude dlouho trvat (nejspíš časem funkce ze Sculptrisu implementuje do zBrushe a Sculptris zruší).
Tady to máš v trochu delší verzi od Rawalanche z Maxarey:
citace: |
3ds Max...
...je idealni na architekturu. Diky skvelym snapovacim nastrojum se s nim da modelovat v presnem meritku relativne rychle. UI je celkem zastarale, ale porad slusne slouzi (i kdyz je konstatne decimovano Autodeskem). Je relativne dost zabugovany a semtam i nestabilni, ale ne do takove miry aby nebyl pouzitelny v produkci, a v drtive vetsine pripadu se da problemum predejit nebo je obejit. Je k nemu na vyber hodne 3rd party rendereru, pluginu a scriptu. Modelovaci nastroje jsou celkove zastarale, takze produktivita co se tyce modelovani muze byt trochu pod urovni modernich 3D softu, ale jakmile si zvyknes, a vyvines sve postupy, tak se ty rozdily srovnaji a uz nejsou tak znatelne. Co se tyce ceny, tak je to asi nejdrazsi mainstreamove pouzivany 3d software. Je v nem velmi dobre integrovany Mental Ray renderer.
Maya...
...je skvela pro animovani a vizualni efekty. Ma kvalitni nastroje pro animaci a simulaci vseho mozneho. Nejvetsi prekazkou pro zacatecnika je asi UI, ktere muze pusobit dost chaoticky a neintuitivne, ale po nejakem case si na nej zvyknes a prijde ti ze je vse na dosah a nemusis chodit nekam hluboko do nejakych nabidek. Modelovaci nastroje jsou srovnatelne s maxem, nejsou nejnovejsi, ale k ucelu poslouzi. Celkova rychlost je o neco lepsi nez u 3ds Max, ale porad to neni zadna slava. Za zminku stoji kvalitni nastroje na rigging, skinning a animaci postav. Integrace Mental Ray je na celkem spatne urovni a editor materialu je hodne zastaraly. Cenove je nekde v podobne sfere jako 3ds Max.
Softimage...
...vynika svoji rychlosti a robustnimi modelovacimi nastroji. Take perfektne zvlada animaci vseho druhu a ma skvely node based editor ICE, ve kterem muzes proceduralni cestou vytvorit vse, od geometrie, pres casticove simulace, az po simulace pevnych teles nebo tekutin, a vse nasledne animovat. Stejne tak si v ICE muzes vytvorit nastroje, ktere ti hodne ulehci praci. A to vse bez jakekoliv hluboke znalosti programovani. Je to vlastni vizualni node-based programovani. Uzivatelske rozhrani je velmi rychle, ciste a prehledne. Ma skvely a prehledny material editor. Nevyhodou je cimdal horsi implementace Mental Ray, a velky nedostatek pluginu a alternativnich rendereru. Co se ceny tyce, tak je privetivejsi nez u 3ds Max a Maya. Skvele se uplatni treba pri tvorbe reklamnich animaci, VFX a nebo i jako nastroj pro 3D concept art.
Modo...
...je vynikajici modeler. Je to velmi mlady program, ktery se vyznacuje inovativnim pristupem, ktery v praxi velmi pekne funguje. Modelovaci nastroje funguji velmi dobre, a velmi rychle. Animacni nastroje jsou jen velmi zakladni, a Modo postrada jakekoliv reseni pro animaci characteru. Az na jeden rigid body plugin nema take zadne nastroje na simulaci. Uzivatelske rozhrani je velmi pekne na pohled, pohodlne a intuitivni. Renderer integrovany v Modo je vcelku rychly, a ma velkou vyhodu realtime nahledu, ve kterem muzes interaktivne ladit materialy, osvetleni, kameru i dispozici geometrie. Modo renderer bohuzel strada na poli fotorealismu. Daji se s nim delat velmi pekne produktove shoty, ale co se tyce architektury, tak nedosahuje fotorealisticke urovne znamnejsich rendereru, hlavne kvuli nedostatecnemu tonemappingu, kontroly expozice, materialu a modelu fyzikalniho osvetleni. Jeho velkou vyhodou je privetiva cena, takze si jej muze dovolit temer kazdy kdo bude nejakou tu chvilku setrit. Pokud nemiris s ambicemi hodne vysoko, a chces jen cenove privetivy software ktery ti bude dobre slouzit, a bude mit hodne dobre integrovanych nastroju, pak je modo skvela volba. Abych nezapomenul zminit, obsahuje skvele nastroje pro unwrapping, sculpting a texture painting.
Blender...
...je nejpriznivejsi prave svou cenou Nedavno jsem jej znovu z nudy zkousel, a musim rict, ze posledni dobou udelal celkem slusny krok co se tyce UI, stability a rychlosti. Ma celkem slusnou integraci s YafaRay rendererem, ktery dokaze podat velmi fotorealisticke vysledky. Jeho rychlost je vcelku prumerna. Blender obsahuje taky zakladni vestaveny renderer, ktery sice neni vhodny pro fotorealisticke renderovani, ale pro renderovani cartoonovych animaci je skvely, a velmi rychly. Blender obsahuje obstojne nastroje pro animaci charakteru a simulace. Jsou spise na prumerne urovni, ale na to ze je cely program zdarma jsou az prekvapive pouzitelne. Nevyhodou je slaba stabilita, nedotazene modelovaci nastroje, bugy a celkem chaoticky prubeh vyvoje. Z toho meho nedavneho zkouseni, jsem dospel k nazoru ze by se s nim bylo mozne celkove uzivit jako freelancer, a pritom jakztakz udrzet uroven svych praci, jen by mi vse asi trvalo o neco dele. Jak uz jsem zminil, vyhoda je, ze je zdarma. Jeste jedna silna nevyhoda je absence fungujicich UVW projekci, takze uplne vse musis unwrapovat, coz muze byt pri necem, jako je architektura, celkem dost casove narocne. |
_________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mamlasos
Založen: 12. 01. 2011 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 1. červenec 2011, 10:31:24 Předmět: |
|
|
Bych k původnímu dotazu připojil:
Který z 3D softů má největší/nejlepší podporu pro vývojáře-ve smyslu uvolněných nebo dostupných zdrojáků pro podporu v enginech. Tj. aby člověk nemusel rekonstruovat algoritmus pro animaci pohybů, psát vlastní parser pro načtení modelů a scény a tak podobně. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pospa
Založen: 22. 05. 2010 Příspěvky: 44
|
Zaslal: 1. červenec 2011, 10:34:20 Předmět: |
|
|
Ja osobne pouzivam XNA a tam se mi jevi jako nejlepsi fomrat fbx. S tim nema problem snad zadnej z vyse uvedenejch softu. Minimalne Maya ani 3dsmax. Do XNA se musi na animaci napsat importer, ale je to jednoduchy a hlavne na netu je toho hafo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 1. červenec 2011, 12:08:16 Předmět: |
|
|
Rozhodne Maya. Ma dost dobre API i skriptovanie (keby si chcel nieco doprogramovat, co casom budes aj tak musiet) a okrem toho ti skill v Mayi zaruci iMho ovela vacsie moznosti uplatnenia nielen v hernom, ale aj filmovom priemysle, a to nielen ako animator (porovnavam s 3dsmax). Na Cinema 4D zabudni Hovorim z perspektivy C++/DX/Maya programatora v NE-softwarovej firme, sice animacnom studiu, kde o maxku nemozno bez hrozby prije...ehm... krivych pohladov ani prehovorit _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pospa
Založen: 22. 05. 2010 Příspěvky: 44
|
Zaslal: 1. červenec 2011, 12:11:42 Předmět: |
|
|
Mimojine mi to zatim prijde tak, ze Maya ma nejvetsi sanci na preziti oproti 3dsmax a XSI. I kdyz je to jen osobni nazor.. Ale tyhle jestli tyhle tri softy pod jednou firmou budou fungovat, nevim nevim.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 8. únor 2012, 12:10:24 Předmět: |
|
|
No podľa mňa Maya je na animácie cut sceny a uvody.V hrach ako je CSKO je lepšie cez MilkShape3D lebo je to najľahsie, cez 3ds Max by to bolo zdlhavejšie a naročnejšie.Podľa toho do ktorej hry to chceš zrobiť. _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
|
kerekes
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 57
|
Zaslal: 8. únor 2012, 12:49:31 Předmět: |
|
|
citace: |
Který program je na tvorbu 3D modelů (jak obyčejně, tak do her) nejlepší (tedy spíše nejpouživanější a u kterého se mi nejvíc vyplatí se s ním naučit). |
Kazda firma pouziva nieco ine, ale najviac pokial viem bezia Maya a 3DMax. Ono tie principy su tam podobne len ovladanie kus ine, cize ak si dobry grafik v jednom tak prechod je otazkou par mesiacov -> rob v takom ktory ti lepsie sadne .
Neodporucam Blender ak mate casom zaujem robit grafiku "komercne" tj v nejakej miestnej gamedev firme. Blender je velmi iny ako Maya ci Max. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|