.[ ČeskéHry.cz ].
Rage
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  

To si robia srandu s Rage ?
Pravdaze !
38%
 38%  [ 5 ]
Bohuzial...
61%
 61%  [ 8 ]
Celkem hlasů : 13

Autor Zpráva
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2011, 04:52:44    Předmět: Rage Odpovědět s citátem

franz napsal:
Dohrál jsem práve Rage a všechny ostatní hry kolem mi ted pripadají ubohé Smile Latka už je nelidsky vysoko, ješteže nemám nic rozdelaného, taky bych to musel zabalit Very Happy

Very Happy

Pred 2 hodinami som prave dohral Rage a absolutne, ale totalne nerozumiem, ako si dosiel k takemu nazoru Question

Ja som to hral na PS3, ale na nete je spusta recenzii, ktore spominaju, ze PC verzia zas o tolko lepsie na tom nie je.

GameDesignom je to veeelmi podobne poslednemu Wolfensteinovi (ktoreho som zhodol okolnosti dal tiez na PS3ke):
- nekonecny backtracking
- nekonecne loadingy (WTF ?!? V r.2011 ?)
- hnusne lowres textury (pokial clovek nema chut bez pohybu stat 4 sekundy na mieste, kym sa neswapne MediumRes a neskor obcas (ale fakt len obcas, a rozhodne nie v druhej polke hry) aj HiRes
- trapne prisery - jedna vyzera presne ako kopia jednej starsej prisery, ktoru ked mi vtedy ukazal moj grafik, tak som mu presne povedal, co si o tom jeho vytvore myslim - a hla - do Rage by bola nakoniec dobra Smile

Prve 2 hodiny som mal dojem ze hram poctivu rusku budgetovku Smile

To je na tom Bethesda tak otrasne, ze nemala prachy na regulernu licenciu realii MadMaxu ? Takto to posobi stylom "my to ale nekopirujeme, to je len zvlastna zhoda nahod...".

Ak aj odhliadnem od otrasneho ovladania buginy (ktore do tej hry nesedi, aj ked je to klon madmaxu), absolutne nepochopim, preco dizajneri nutia hraca predlzovat muky nekonecnym bezcielnym jazdenim v 15 metrov sirokom koridore z bodu A do bodu B, kde sa fakt neda nikde rozumne odbocit.

Pokial by to bol celistvy streamovany svet - ako napr. v 10 rokom starom Dungeon Siege, tak by to bolo este OK, lebo by to aspon davalo pocit, ze tie jednotlive lokacie sa aj fyzicky nachadzaju blizko seba.

Ale ak po skonceni misie mam cakat 2 minuty na loading exterieru, kde sadnem do buginy, jazdim 40 sekund, pridem ku brane a potom zase loading 2 minuty, tak to je kapanek na hlavu, nie ?
Podobne su na tom autosavy. Ked clovek chcipne, tak si pekne pocka na laoding, kym ho hra nevyhodi PRED branu - v exterieri. Potom si klikne a zase caka, kym sa naloaduju [tie hnusne lowres] textury interieru.

Ten megatexturing, ktory nam 5 rokov ospevovali, dopadol uplne katastrofalne. Pokial clovek nestoji na mieste ~ 5 sekund, tak HiRes texturu ani neuvidi - to uz nehovoriac, ze vo vacsine pripadov chyba proste uplne a namiesto nej mame na objekte poctivu texturku 64x64 (ako z roku pana 1999), kde bezne nejde v rohu dole rozlustit ani len cislice, nieto text.
Naco je im potom do pekla BluRay ? Ved taketo textury sme v hrach mali uz aj pred ~10 rokmi. Pocas hrania su totiz na objektoch LEN lowres textury a pokial nezastanem a nepockam, nenastreamuju sa Medium a HiRes.
Cize pocas hrania clovek len pobehuje okolo grcnych lowres machul. Fantazia....

Ako bonus nam do toho Carmack drbol nejaku 3d texturu dynamickeho osvetlenia / volumetriky o rozmeroch 32x32x32 (to si nevymyslam, to som spocital - kedze boli tak obrovske - hoc som to hral na prtavej 40" telke), ktora sa neuveritelne hnusnym sposobom blenduje so vsetkymi materialmi a clovek na obrazovke CELY CAS pozera na MEGATEXELY, s krasnymi ostrymi hranami (ziaden filtering).
Bohuzial to nejde vypnut a cely cas to prebija cez vsetky tmave interiery.
Akoze sorry, ale to aj Doom3 posobi lepsim , cistejsim dojmom.

Mozno prave tymi MEGATEXELMI mysleli ten MEGATEXTURING ? Ocividne hej...



Ako jedine plus davam to, ze som si to pozical za $2 z RedBox kiosku za rohom. Kebyze za to mam dat $70, tak im pojdem obuchat o hlavu do obchodu...

Pokial by tuto hru (v rovnakej kvalite) nespravilo iD, ale nejake ruske studio, tak to bude mat cenovku $9.99


Naposledy upravil VladR dne 9. říjen 2011, 05:38:37, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2011, 05:20:25    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
Latka už je nelidsky vysoko, ješteže nemám nic rozdelaného, taky bych to musel zabalit Very Happy
Mohol by si prosim ta byt trocha konkretnejsi, OK ?

Ja som praveze asi prvykrat pri najnovsej hre od iD dostal pocit, ze uz mi realne vela efektov v mojom engine nechyba a ze toto je technologicky na dosah, s uplne realnou dobou ich implementacie - teda ze sa uz nebavime o clovekorokoch. Ze to uz nie je nedostupny next-gen, ktory clovek sam nevyprodukuje ani za 10 zivotov...

Ambient Occlusion je na 100% predratany (a streamovany), lebo ani by pri tom jedinom osvetleni co tam je nebol vidiet.

Vegetacia - boli sme pocteni billboardmi a stromy maju iba hole kmene (ved predsa apokalypsa, ale trava prezila) Smile

Totalne ma dorazil specular lighting - uz starucky Prey nam ukazal ako uzasne moze vyzerat specular mapa na tych slizkych chapadlovitych priserach (obopinajucich steny). Tuna je to staticke ! Specular ! ROFLMAO. Clovek moze rotovat kol takeho objektu kolko chce, ale v ziadnom pripade sa mu nedostane dynamickeho efektu, ako to robil uz starucky Prey. Hmmm....

Ten zvysok efektov je ledva sucasny AAA priemer - normal mapping, shadow mapping, obcas na terene parallax mapping.

godrays boli robene tou najlacnejsou metodu, a tak aj bohuzial vyzeraju - na Killzone sa to nechyta...

Animacie priser a ich prechody medzi stavmi su usmevne. Bezne bolo vidno, ako hra nespravi ani len primitivny blending medzi frameami, ale len surovo switchne novy frame novej animacie pri novom statuse AI.
Postavy sa prirodzene rotuju okolo svojej osi (ako zavesene na spagate) - ziadne osobitna animacia ako v takom Uncharted...
SkyBox - povazujem to za nemiestny vtip, ze 90% casu hry clovek cumi na jeden a ten isty skybox - to ta armada grafikov nevyprodukovala aspon 20 skyboxov ?!?

Textury bridlic boli pekne, ale to nesuvisi s enginom ako takym, ale s tym, ze Bethesda zamestnala armadu 50 grafikov, tak mali dost casu vyprodukovat pekne osarpane bridlice...


Silne doporucujem tesne po dohrani Rage si pustit Uncharted 2, je to brutalny rozdiel - je vidno, ze s osvetlenim sa v Rage nehrali skoro vobec (oproti konkurencii).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2011, 06:32:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Ty už jsi dobře profesionálně deformovaný.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Crypton



Založen: 14. 05. 2009
Příspěvky: 306
Bydliště: The Void

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2011, 07:46:10    Předmět: Odpovědět s citátem

Má ale pravdu, je to "nic moc", na to jaké to má nároky. Připadá mi to jako nedodělané, jak po grafické tak i herní stránce, takže doufám že to do roka nějak "dokončí", třeba v podobě patchů.

Jinak PC verze je úplně děs - problémy s textůrama, všelijaké grafické glitche, padání hry, a skoro žádná možnost konfigurace... jasný port z konzole. Minimální a doporučené systémové požadavky jsou taky úplně mimo mísu.

Rolling Eyes
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2011, 12:31:38    Předmět: Re: Rage Odpovědět s citátem

VladR napsal:
franz napsal:
Latka už je nelidsky vysoko, ješteže nemám nic rozdelaného, taky bych to musel zabalit


Mohol by si prosim ta byt trocha konkretnejsi, OK ?


Šlo mi o to, že by se to dalo vydat jako dvě velké samostatné hry (budgetové Dead Rally 3D a AA FPS), k tomu je v tom několik miniher, které by malá indie studia vydala jako samostatné produkty (myslím tu karetní hru nebo hraní na banjo nebo kostky - tím vším by se dalo nakrmit nějaké AppStore a oni to všechno dají do jediné hry). Toť vše.

Jinak já byl s hratelností Rage velmi spokojen. Ano, jízda v bugynách je sice o ničem, ale pro mě to byl fajn oddych mezi akčníma levelama, které jsou naprosto špičkové, to imho musí ocenit každý, že akci ID udělat umí a dobře smíchali moderní a svůj klasický FPS gameplay. Nepřátelé jsou skvělí a jejich animace také, žádné chyby v přepínání jsem si nevšiml, naopak jsem si pochvaloval, jak dobře je to udělané. A nerozeznat od sebe nepřátele omg Shocked

Pokud jde o engine, loading trvá na PC asi 3 vteřiny a imho má své opodstatnění (pro streaming by design levelů musel vypadat jinak a určitě ne takto komplexně). Ale máš pravdu v tom, že loading obrazovka vyvolá pocit, že jsem najednou "jinde a daleko".
Tráva apokalypsu nepřežila, imho zase vyrostla, jsou to samé keře a náletové plevely - v credits jsem si všiml nějakého konzultanta přes tyhle apokalyptické věci, tak snad tam nebyl zbytečný Very Happy
Předrátané AO vůbec nevadí a chybějící spekular na slizu už vůbec ne, to jsou blbosti. Hra vypadá skvěle a běží na notebooku 60 FPS. Na stejném stroji běží Dead Island, Bulletstorm, Hard Reset kolem 25 FPS. Na tom enginu prostě něco bude a ne že ne Cool

Nouma napsal:
Připadá mi to jako nedodělané, jak po grafické tak i herní stránce


wtf, nedodělané po herní stránce = napřed si to zahraj Smile
nedodělané po grafické stránce = kde?







Naposledy upravil franz dne 9. říjen 2011, 12:41:26, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2011, 12:38:21    Předmět: Odpovědět s citátem

heh, ty screenshoty jsem vybral úplně náhodně a teď vidím, že jen tam jsou vidět 3 různé skyboxy Rolling Eyes

VladR napsal:
povazujem to za nemiestny vtip, ze 90% casu hry clovek cumi na jeden a ten isty skybox
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. říjen 2011, 14:50:59    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
heh, ty screenshoty jsem vybral úplně náhodně a teď vidím, že jen tam jsou vidět 3 různé skyboxy Rolling Eyes

VladR napsal:
povazujem to za nemiestny vtip, ze 90% casu hry clovek cumi na jeden a ten isty skybox
No ved ja som nenapisal, ze celu hru - ale zamerne tam dal to cislo ~90%, lebo dokym ta Cptn. Marshall netransportne do posledneho mesta, tak cely cas cumis len na jeden Skybox v exterieri.


ad screenshoty : Tu armadu grafikov v hre samozrejme vidno - teren je poctivy mesh, ziadna hnusna heightmapa - to je napr. vec, ktoru ja v zivote v takej kvalite mat u seba nebudem, lebo to by som musel zaplatit aspon 1 grafika na rok, co bude modelovat,texturovat a vypyplavat bridlicovy teren...

Co nam ale ten teren ukazal, a za to som Rage vdacny je, ze ako dobre na nom vyzera AO (hoc je len predratany do AO mapy).


Len, to nesuvisi s enginom ako takym, ale Art Dizajnom - voci tomu pravdaze clovek vytky nema - tu sa jedna o remeselne poctivo odvedenu pracu na jednotku - prostredia vyzeraju uzasne (odhliadnuc od primarne lowres textur).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Amorph



Založen: 06. 09. 2007
Příspěvky: 68

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2011, 09:06:17    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
...
Len, to nesuvisi s enginom ako takym, ale Art Dizajnom - voci tomu pravdaze clovek vytky nema - tu sa jedna o remeselne poctivo odvedenu pracu na jednotku - prostredia vyzeraju uzasne (odhliadnuc od primarne lowres textur).


Ano, tady jsi uhodil hrebicek na hlavicku. O tom je prave vyvoj her.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 10. říjen 2011, 17:32:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale vždyť já vždycky říkal, že dobrou grafiku dělají dobří grafici a ne sebenabušenější engine Smile
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 15. říjen 2011, 21:30:09    Předmět: Re: Rage Odpovědět s citátem

franz napsal:
Předrátané AO vůbec nevadí a chybějící spekular na slizu už vůbec ne, to jsou blbosti. Hra vypadá skvěle a běží na notebooku 60 FPS. Na stejném stroji běží Dead Island, Bulletstorm, Hard Reset kolem 25 FPS. Na tom enginu prostě něco bude a ne že ne Cool
Jo, o tom to je. V ID prostě dokázali udělat něco, co vypadá pěkně a běží i na hodně shitovém hardware. Rage běží 20 fps i na nových noteboocích s integrovanou Intel GMA HD3000 v takové kvalitě, jaká u jiných her nehrozí.

Podlě mě zkusili rozšířit cílovou skupinu o daleko početnější majitele v podstatě libovolného šrotu. Ono dělat hru primárně pro hi-end desktopové sestavy už dneska není vůbec dobrá cesta, když nejvíc se prodává notebooků a průměrný notebook má v ideálním případě grafiku střední třídy NVIDIA GeForce GT540M (resp. ekvivalentní AMD Radeon HD6630M).... a ty mají výkon asi jako grafika za 1200,- Kč do desktopu.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2011, 11:21:46    Předmět: Odpovědět s citátem

swarm: "Ono dělat hru primárně pro hi-end desktopové sestavy už dneska není vůbec dobrá cesta, když nejvíc se prodává notebooků"
No Carmack hlavně prohlásil, že PC trh je pro ně až druhý v pořadí za konzolovým, takže nevím, jestli se zrovna ohlíželi po nějakých noteboocích, ale spíš chtěli celkově vymáčknout co největší výkon z konzolí se staršími grafikami
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 16. říjen 2011, 14:16:30    Předmět: Odpovědět s citátem

To ještě neznamená, že to pojede dobře na notebookách. Viděli jsme už dost nepodařených portů z konzolí na PC Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2011, 15:59:43    Předmět: Re: Rage Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Mozno prave tymi MEGATEXELMI mysleli ten MEGATEXTURING ?


Viz: http://twitter.com/#!/ID_AA_Carmack/status/124916837791186945

Tohle trapný fórum neumí udělat odkaz na twitter, takže je třeba si ten odkaz zkopírovat.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2011, 18:34:54    Předmět: Re: Rage Odpovědět s citátem

Eosie napsal:
VladR napsal:
Mozno prave tymi MEGATEXELMI mysleli ten MEGATEXTURING ?


Viz: http://twitter.com/#!/ID_AA_Carmack/status/124916837791186945

Tohle trapný fórum neumí udělat odkaz na twitter, takže je třeba si ten odkaz zkopírovat.
To je sice fajn, ale kapanek neskoro, nie ? Ja uz som to presiel dva razy na PS3ke, takze PC patche mi nepridu velmi dolezite (ktovie ake predaje to na PC bude mat - mozno 10% zo vsetkych platforiem). Kym to bude na PC na Steame za adekvatnu cenu (rozumej - pod $10, kedze uz som to dva razy presiel), tak prejde hodne dlha doba...

Vcera som presiel na PS3ke Resistance3 a zacina ma mrziet, ze som Rage nesprdol viacej, a to jak po stranke hratelnosti, tak grafiky.
Pretoze ta mimika, co tam ma hlavna postava je asi tak o 2 rady lepsia ako v Rage. Na to som fakt cumel jak puk...

Postapokalypticka atmosfera je tam pomaly na takej urovni ako vo filme "Road" s Viggom Moretensenom. Tuna sa Rage totalne nechyta, lebo ma uplne sterilnu atmosferu.

- Nulovy Backtracking, co je oproti Rage vyrazny posun vpred. Nekonecnym backtrackingom si Rage naboostoval dobu hratelnosti tak aspon o 50%, nehovoriac o tom, ze niektore oblasti prechadzame nanovo.

- Ziaden Autoheal - poctive lekarnicky - a ziadne do rezervy (!!!) - cloveku nestaci 10 sekund vegetit za rohom, musi sa rozhodnut, ci riskne presun k najblizsej lekarnicke (chcipne po ceste), alebo skusi miestnost obist inou trasou, kde riskuje 10 dalsich prestreliek.

- Ziadne Loadingy !!! Este aj restart levelu po chcipnuti bol asi tak o 70% rychlejsi ako u Rage - navyse checkpointy su umiestnene tak, ze clovek nemusi tu istu oblast prechadzat odznova na X krat.

- Konzistentna uroven textur. Ziadne excesy typu 16x16 textura (v highest res) na dolezitom objekte sa nekonaju. Mozno su textury v nizsom rozliseni ako v HighestRes v Rage, ale tie tam clovek vidi len obcas a aj to len ak postoji 3 sekundy na fleku (co je samo o sebe blbost - to je dobre mozno na screenshoty, ale v hre to nema ziaden vyznam)...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 23. říjen 2011, 21:52:47    Předmět: Odpovědět s citátem

See also: http://twitter.com/#!/ID_AA_Carmack/status/124652351918313472

To je možná důvod, proč jsou ty textury dočasně tak low-res - nestíhají se streamovat z disku.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna