.[ ČeskéHry.cz ].
Ako začať programovať hry
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Paragon



Založen: 31. 10. 2011
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 17:05:20    Předmět: Ako začať programovať hry Odpovědět s citátem

Čaute, neotravoval by som Vás zbytočne, ale hľadal som už dlhšie na nete ako začat s programovaním hier. C++ trochu ovládam ako samouk... V škole nemáme. Na začiatku by som chcel vedieť, že či sa oplatí mi vedieť napr. niečo ako SFML/ SDL. Alebo radšej skočiť na OpenGL ( DirectX, XNA , ani nic podobne nechem!). Poprípade použiť Ogre3D.
Problém je ten, že netuším ako sa napríklad vykresľuje mapa, postupne načítava / ukladá prostredie po ktorom sa pohybujem a spol. Najradšej by som si pozrel niečo ak je od základov.
Dik vopred za všetky rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 17:48:52    Předmět: Odpovědět s citátem

Ahoj, co se tyka ogre, tak to muzu jen doporucit, je to tam vsechno hezky intuitivni a ma to sirokou zakladnu lidi pod sebou, takze se urcite neztratis, kdyz by ses na necem zasek.

Co se tyce jazyka, tak doporucuju z c++ prejit na c#, je vic "user friendly" a z c++ vychazi, takze behem par dnu se lehce preorientujes a budes mit o par vrasek min.

A kdyztak port Ogre pro C# se jmenuje Mogre Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 17:49:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jako obvykle shameless plug: http://newwiki.ceske-hry.cz/Hlavn%C3%AD_strana

není toho tam sice mnoho, ale třeba ti to pomůže
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1050

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 17:51:59    Předmět: Odpovědět s citátem

urcite sa oplati vediet SFML/SDL kedze ta to odtieni od dost low level veci. ono skor nez mozes kreslit pomocou OpenGL tak si musis vytvorit okno. na to sa hodi nejaka uz hotova kniznica v ktorej je to na par riadkov.

Ogre3D sa mozes naucit tiez. ale myslim ze vediet OpenGL tiez nie je na skodu aspon clovek vie ako to funguje pod kapotou.

no myslim ze C# nechce kedze nechce ani XNA.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 17:58:51    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
no myslim ze C# nechce kedze nechce ani XNA.

C# neni jen xna, pro C# existuje port Mogre, je tam toho docela dost uz hotoveho, takze to ulehcuje hodne praci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:01:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Podle své křišťálové koule a věty
citace:
DirectX, XNA , ani nic podobne nechem!

si říkám, že autor bude těžký linuxák, kterému jen pomyšlení na Microsoft způsobuje husí kůži, takže C# asi ne.

A co Java? Very Happy
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Paragon



Založen: 31. 10. 2011
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:10:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Javu nemam rad.. C++ mi zatial vyhovuje. Takze hovorite Ogre3D ze je dobre? A vyuzijem znalost OpenGL v nom? SFML trocha viem... aj OpenGL asi na urovni 7.he NEHE tutorialu. Vy viete odhadnut co asi dokazem lebo ste si tym uz presli. Je Ogre v niecom narocny? A mam sa hned pustit do enginu? Lebo ak sa naucim Ogre nemyslim si ze sa mi v buducnosti zide ak budem robit vo firme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:19:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono skutečnost je taková, že pokud to myslíš s programováním vážně, tak se časem stejně naučíš spoustu různých věcí, pokud budeš chtít programovat hry, tak toho budeš muset umět ještě víc a tudíž je úplně jedno, jestli se budeš teď učit OpenGL a za rok Ogre nebo teď Ogre a za rok OpenGL nebo obojí zároveň.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:19:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Urcite se ti zide. Naucis se hodne o architekture enginu. To ti proste OpenGL neda.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Paragon



Založen: 31. 10. 2011
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:21:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Cize mam hned skocit na engine? A ktory odporucate? OpenGL a free.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1561

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:24:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Ogre.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Paragon



Založen: 31. 10. 2011
Příspěvky: 9

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:26:51    Předmět: Odpovědět s citátem

A tutorialy? Asi len v eng ze? Nevadi a odkial? Oficialne? A este jedna vec co som chcel odkial sa naucim zakladne praktiky ako kolizia a pod.? a to bude asi vsetko dik vsetkym + oplati sa viac kniha alebo tutos?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
satik



Založen: 06. 05. 2010
Příspěvky: 161
Bydliště: Krkonose

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 18:46:48    Předmět: Odpovědět s citátem

na kolize muzes vyuzit uz hotove knihovny newton, bullet nebo treba physx
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 21:05:15    Předmět: Odpovědět s citátem

satik napsal:
Co se tyce jazyka, tak doporucuju z c++ prejit na c#, je vic "user friendly" a z c++ vychazi, takze behem par dnu se lehce preorientujes a budes mit o par vrasek min.

Já C# nedoporučuju, garbage collector v .NETu se na hry nehodí. Při komplexních scénách může zasekávat hru i na 1 sekundu v průběhu hraní.

C# nevychází z C++, pouze se trochu inspirovali jeho syntaxí. C# mnohem víc vychází z Javy (je to v podstatě pokračování Javy od Microsoftu, kterou MS přestal vyvíjet v roce 2001).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. říjen 2011, 21:14:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Doporučuju naučit se OpenGL a kolize si napsat sám. Cílem je porozumět, jak to funguje a co všechno se tam dělá. Časem se můžeš naučit i to OGRE, PhysX atd.

Nicméně grafika, kolize a přehrávání zvuků jsou asi tak 3 základní věci, které jsou potřeba k napsání jednoduché hry. Grafika vůbec nemusí být 3D, i 2D grafika jde dělat v OpenGL a mnohem líp než v kterémkoliv jiném API.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna