Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 5. březen 2012, 16:22:49 Předmět: 2D Arkáda |
|
|
Ahoj,
po vsech moznych pokusech o monumentalni 3D rpg, ktery jsem nemel nikdy sanci dodelat jsem sve plany prehodnotil a pustil se do vyvoje male 2D arkady v XNA (tady je alespon nejaka sance na dodelani, i tak obcas ujedu a treba ted jsem do fyziky zacal pridavat odpor vzduchu, nez jsem si uvedomil, ze to zase moc komplikuju).
Nejspis to bude neco jako jazz jackrabbit/contra/[dosadte si svoji oblibenou arkadu], jeste uvidim, co z toho nakonec bude .
Grafiku planuju kreslit pixelartem v mspaint, sice jsem nikdy zadnej vytvarnik nebyl, ale docela me to bavi, pripadne jestli vite o nejakym proverenym vhodnejsim pixelartovym softu, tak dejte vedet, hlavne bych bral neco na ulehceni kresleni animaci.
Zatim mam jen jadro a hrube zaklady hernich objektu a s grafikou jsem si jeste nehral, takze screenshot sem dam jen opravdu ilustracni, ale spis sem (asi dneska vecer) hodim demo a byl bych rad, kdybyste to vyzkouseli, nemam jeste s xna zadny zkusenosti, tak netusim, co vsechno to potrebuje ke spusteni a jak hodne je to kompatibilni.
Naposledy upravil satik dne 5. březen 2012, 16:52:18, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 5. březen 2012, 18:12:50 Předmět: |
|
|
spustím a hodí mi to "program xna přestal pracovat" (win7/64 bit)
používání takovýchto frameworků by mělo být trestné |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 5. březen 2012, 18:18:32 Předmět: |
|
|
Nerozumiem - co konkretne ti vadi ? Neodchytil v hlavnom cykle exception, toz to padlo.
Ved to je to iste aj bez XNA - v C++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 5. březen 2012, 18:47:37 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
co konkretne ti vadi ? |
kdykoliv sem dá někdo něco v xna, vždy jsou s tím problémy |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 5. březen 2012, 18:54:20 Předmět: |
|
|
netusite nekdo, jestli pro funkcnost xna her staci nahazet nejaky potrebny DLLka do slozky hry nebo se opravdu musi instalovat redist? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 5. březen 2012, 19:07:37 Předmět: |
|
|
Já myslel že XNA je už dávno mrtvé...
Jinak, jak se tak koukám na tu grafiku... raději zkus použít už něco hotového. Určitě najdeš plno hezkých sprajtů, a jiné grafiky, které budeš moci použít pro svou hru. Stačí jen hledat.
Zkus se třeba kouknout zde: http://opengameart.org/
Edit:
_________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 5. březen 2012, 19:12:46 Předmět: Re: 2D Arkáda |
|
|
Crypton napsal: |
Jinak, jak se tak koukám na tu grafiku... raději zkus použít už něco hotového. Určitě najdeš plno hezkých sprajtů, a jiné grafiky, které budeš moci použít pro svou hru. Stačí jen hledat. |
satik napsal: |
... s grafikou jsem si jeste nehral, takze screenshot sem dam jen opravdu ilustracni... |
Asi jsem ten uvodni text napsal uz moc dlouhej, ze se ti to nechtelo cist
Tu momentalni grafiku jsem jen v rychlosti nacmaral, aby bylo aspon trochu poznat, co to ma byt, pozdeji planuju nad kazdym spritem stravit nejakej cas, vyhrat si se stinovanim, ditheringem a tak, tohle jsem kreslil kazdej obrazek 5 vterin
EDIT: mozna ten ohen necham, s tim jsem se docela piplal, jen asi pridam vic animacnich stavu, i kdyz premyslim, jestli ho neudelam vetsi |
|
Návrat nahoru |
|
|
Adam.Streck
Založen: 19. 08. 2011 Příspěvky: 26
|
Zaslal: 6. březen 2012, 12:54:39 Předmět: |
|
|
Off topic:
Crypton napsal: |
Já myslel že XNA je už dávno mrtvé... |
Na XNA běží hry Magicka a Terraria, obě vydány loni, obě s prodejem přes 1 000 000 kusů.
Omlouvám se za OT. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 6. březen 2012, 12:58:27 Předmět: |
|
|
Ale kolik neúspěšných her vyvažuje tyhle 2 success stories .
EDIT 1: Tak jsem na ty 2 hry koukl a obě jsou jen pro Windows (XP/Vista/7). To je autoři mohli udělat v milionu jiných technologiích (které se narozdíl od XNA stále vyvíjejí). Já myslel, že mluvíš o hrách, které využívají možností XNA v podobě běhu na platformách, kde nic jiného (pro indie vývojáře) není.
....EDIT EDIT 1: Říkáš loni, tak to ještě nikdo nevěděl, že Microsoft XNA zabalí. (A třeba si jen chtěli vyzkoušet nějakou obskurní technologii, s kterou jim to nikde jinde nepoběží - my programátoři jsme prostě takoví.)
EDIT 2: Jinak ale musím smeknout, že i na PC/Windows někdo prodá milion kopií, a přitom jde o (i pro mě) zajímavé hry, nikoli o (mně) odporný casual. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 6. březen 2012, 13:33:46 Předmět: |
|
|
Me to XNA neprijde tak spatne, jake jsou tedy jine alternativy? |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 6. březen 2012, 14:46:55 Předmět: |
|
|
Jen pár poznámek k tomu OT:
- Indie hry se často prodávají víc na PC než jejich původní konzolové verze (potvrzeno např. u Super Meat Boye a tuším i Braidu, samozřejmě je otázka, jak je to se steamovými slevami, bundly atd, ale ten SMB vydělal mnohem víc na PC).
- Příklad megaúspěšné X360/PC hry v XNA - Bastion.
- Neúspěšné indie hry jsou aktuálně nejčastěji neúspěšné proto, že nejsou tak dobré, jako ty úspěšné (u velkých her to bývá jinak).
- Vybírat si od začátku technologie hlavně podle toho, jestli to lehce portnu na konzoli a prodám tam milion kusů je dost... vtipné (pokud nejste obří firma). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 6. březen 2012, 14:54:49 Předmět: |
|
|
Díky, něco takového jsem tušil.
satik napsal: |
Me to XNA neprijde tak spatne, jake jsou tedy jine alternativy? |
Pokud mluvíme o PC-only, tak bych volil něco, co umí i Mac. Linux z komerčního hlediska není nutný, ale velká část knihoven/frameworků/enginů, co umí Windows+Mac, umí i Linux, takže je to pak na námaze tvůrců. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 6. březen 2012, 15:31:35 Předmět: |
|
|
Linux asi nemá smysl moc uvažovat, pokud se nesnažíte dostat do Humble Bundle. Dneska už se dá spolehnout na to, že pod Wine to spustíte taky.
EDIT: Ale je lepší se držet od XNA dál; ačkoliv .NET i XNA tam funguje, primární cíl toho projektu je implementovat DirectX a WinAPI. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
|