.[ ČeskéHry.cz ].
Problém s knihovnami OGG na x64
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 31. březen 2012, 11:40:53    Předmět: Problém s knihovnami OGG na x64 Odpovědět s citátem

Zdravím,

mám problém a doufám, že zdejší vývojáři budou vědět jak z toho Wink.

Dělám v c# přehrávač OGG formátu, používám k tomu předpokládám obvyklé knihovny pro ogg (libogg.dll, vorbis.dll, vorbisfile.dll) a nějaký c# wrapper.. všechno funguje skvěle, ale na 64bitových winech hlásí toto:

http://www.vionsoft.com/images/ogg_x64_error.jpg

vychází mi z toho, že potřebuju 64bitové verze těch knihoven .. nemá je nááhodou někdo ?
(moje vlastní dll jsou 64bit a program po této havárii dál běží - ovšem bez muziky)

o.
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 31. březen 2012, 14:40:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Bohužel 64-bit knihovny nemám (pro Windows, pro Linux je mám) - takže asi nezbývá než si je sám zkompilovat - http://www.xiph.org/svn/ (tedy pokud se nezve nikdo kdo je má jako dllka)
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 31. březen 2012, 15:22:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Nebo pokud nepotřebuješ >4 GB nebo 64bit instrukce, tak měj svou aplikaci 32bit i pro 64bit Windows.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 31. březen 2012, 16:49:15    Předmět: Odpovědět s citátem

ladis: ani 4 GB a 64bit instrukce nepotřebuju.. teprve teď jsem zkusil, že 32bit app opravdu jede i na 64bit Windows - to jsem netušil Very Happy (ale stejně je potřeba mít 64bit SlimDX (directx wrapper)) !!!
A ten potřebuje 64bit ogg knihovny :-/ takže v důsledku ty 64bit ogg knihovny stejně potřebuju...

Vilem Otte: no, zkusil jsem, ale: "Error 247 fatal error LNK1104: cannot open file 'libogg.lib'" - to by ještě takový problém nebyl, ale mám pouze MSVS C++ 2008 EE a to studio se nejeví, že by chtělo spolupracovat na x64 kompilaci (nekompiluje a ani vlastnosti projektu nejdou otevřít) takže si s tím hrát dál zřejmě nemá smysl.

ps: c/c++ rozhodně není můj denní chleba, takže uvítám, pokud někdo tu knihovnu má už taknějak hotovou
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 31. březen 2012, 16:58:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Od Ogg Vorbisu na 64-bit ruky prec.

Sam som utopil obrovske kvantum casu s audio kniznicami pod 64-bit, pretoze na istych chipsetoch bud zatuhnu alebo crashnu pocas inicializacie.

Keby som ten cas radsej vyuzil na pouzitie DirectSoundu, tak by som spravil rozumnejsie, ale to som este nemohol vediet, kolko casu s nekompatibilitou nakoniec zabijem.


A bolo to to iste s irrKlangom, Audiere, a tou tretou znamou (len mi teraz nepride na rozum jej meno) kniznicou.

Proste, tudy cesta nevede.

Co je ale zaujimave je, ze TA ISTA HUDBA+ZVUKY pod XNA na TEJ ISTEJ masine idu. C++ build s ktoroukolvek z kniznic ale tuhne pri inicializacii.



Exactly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 31. březen 2012, 19:07:16    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR: asi máš recht, na 64bitech je to pekelné... bude třeba se poohlédnout po nějakém jiném řešení...

v nejhorším případě to budou wavka bez streamování Very Happy Wink
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 1. duben 2012, 22:19:49    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR mě inspiroval se na ogg úplně vykašlat a kupodivu to asi půjde jinak: Našel jsem přímo MP3 dekodér pro Managed DX, takže nyní - po předělání na SlimDX (s managed directxem už nechci přijít do styku) to funguje a dokonce je to i stabilnější než původni OGG řešení. I na 64bitu a bez knihoven "třetích" stran (pouze SlimDX pochopitelně).

Bylo/je to pod GPL ... takže bude jedině správné když novou knihovnu zveřejním taky v tomto duchu a pro všechny ... ještě to trochu zreviduju, otestuju a bude !

kdyby někoho zajímaly detaily nebo historie, pak zde: http://robburke.net/mle/mp3sharp/
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 1. duben 2012, 22:58:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Vzhledem k tomu, že je to GPL, tak budeš muset vydat pod touto licencí celou hru.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 2. duben 2012, 04:53:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Doufám že ne. Hra samotná není odvozené dílo... odvozeným dílem je pouze ta nová knihovna... takové dědění odvozenosti přece nemůžou myslet vážně ani svobodní linuxáři... Wink

a zdá se, že to není zcela zřejmé:

"GPL jasně říká, že veškerá odvozená díla kódu pod GPL musí sama být také pod GPL. Není však jasné, zda by spustitelný soubor, který dynamicky linkuje GPL kód, měl být považován za odvozené dílo. Komunita okolo svobodného a open source softwaru je v tomto rozdělená. FSF tvrdí, že spustitelný soubor je odvozeným dílem pouze tehdy, když GPL kód a spustitelný soubor "vzájemně volají funkce a sdílejí datové struktury"[28], čímž někteří lidé souhlasí,[29] kdežto někteří (např. Linus Torvalds) souhlasí, že dynamické linkování může vytvořit odvozené dílo, avšak nesouhlasí s danou definicí takových případů..."

viz http://cs.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 2. duben 2012, 06:25:49    Předmět: Odpovědět s citátem

lenze prave na taketo pripady linkovania kniznice je tu LGPL. na nejaku spornu interpretaciu by som sa vobec nespoliehal. ono preco by potom vobec existovala LGPL keby normalna GPL toto umoznovala?
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 2. duben 2012, 06:38:35    Předmět: Odpovědět s citátem

jj, zdá se, že LGPL dělá v celé věci jasno... sakra, co včil ?

EDIT: co když použiju jenom zkompilované DLL bez jakéhokoliv zásahu do zdrojáku ? Takže jenom když "nemám" zdroják, ketrý by se dal měnit, nemůžu ho dál v otevřené formě dál distrubuovat Wink ale to asi taky ne ...
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 2. duben 2012, 09:02:15    Předmět: Odpovědět s citátem

ale moment:

tohle píšou na stránkách zdrojové opensource knihovny (http://www.javazoom.net/javalayer/javalayer.html) ze které vychází ta první .netovská verze:

"Release 1.0 has been moved from GPL license to LGPL license.

Takže vezmu jejich zdroják přepíšu to do .netu a můžu pokračovat v LGPL licenci Smile
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 2. duben 2012, 11:59:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Ale pak budeš muset uveřejnit odvozenou knihovnu. I když tohle zase není tak velký problém... Smile
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vionsoft.Ondrash



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 261
Bydliště: Beskydy a Archamonský svět

PříspěvekZaslal: 2. duben 2012, 12:39:19    Předmět: Odpovědět s citátem

jasně, se zveřejněním odvozené knihovny počítám... to je to nejmenší Smile
_________________
vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 2. duben 2012, 16:01:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Len mi vysvetli, ze preco v r.2012 potrebujes streamovanie hudby.

Ja som ho pred 10 rokmi potreboval, pretoze 512 MB RAM bolo vtedy maximum co som mohol pytat.

Ale dnes by som uz streamovanie neriesil. Kolko RAMky vlastne usetris ?

30 MB ? Dnes je to uz zbytocna namaha...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna