Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 31. březen 2012, 11:40:53 Předmět: Problém s knihovnami OGG na x64 |
|
|
Zdravím,
mám problém a doufám, že zdejší vývojáři budou vědět jak z toho .
Dělám v c# přehrávač OGG formátu, používám k tomu předpokládám obvyklé knihovny pro ogg (libogg.dll, vorbis.dll, vorbisfile.dll) a nějaký c# wrapper.. všechno funguje skvěle, ale na 64bitových winech hlásí toto:
http://www.vionsoft.com/images/ogg_x64_error.jpg
vychází mi z toho, že potřebuju 64bitové verze těch knihoven .. nemá je nááhodou někdo ?
(moje vlastní dll jsou 64bit a program po této havárii dál běží - ovšem bez muziky)
o. _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 31. březen 2012, 14:40:30 Předmět: |
|
|
Bohužel 64-bit knihovny nemám (pro Windows, pro Linux je mám) - takže asi nezbývá než si je sám zkompilovat - http://www.xiph.org/svn/ (tedy pokud se nezve nikdo kdo je má jako dllka) _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 31. březen 2012, 15:22:16 Předmět: |
|
|
Nebo pokud nepotřebuješ >4 GB nebo 64bit instrukce, tak měj svou aplikaci 32bit i pro 64bit Windows. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 31. březen 2012, 16:49:15 Předmět: |
|
|
ladis: ani 4 GB a 64bit instrukce nepotřebuju.. teprve teď jsem zkusil, že 32bit app opravdu jede i na 64bit Windows - to jsem netušil (ale stejně je potřeba mít 64bit SlimDX (directx wrapper)) !!!
A ten potřebuje 64bit ogg knihovny :-/ takže v důsledku ty 64bit ogg knihovny stejně potřebuju...
Vilem Otte: no, zkusil jsem, ale: "Error 247 fatal error LNK1104: cannot open file 'libogg.lib'" - to by ještě takový problém nebyl, ale mám pouze MSVS C++ 2008 EE a to studio se nejeví, že by chtělo spolupracovat na x64 kompilaci (nekompiluje a ani vlastnosti projektu nejdou otevřít) takže si s tím hrát dál zřejmě nemá smysl.
ps: c/c++ rozhodně není můj denní chleba, takže uvítám, pokud někdo tu knihovnu má už taknějak hotovou _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 31. březen 2012, 16:58:27 Předmět: |
|
|
Od Ogg Vorbisu na 64-bit ruky prec.
Sam som utopil obrovske kvantum casu s audio kniznicami pod 64-bit, pretoze na istych chipsetoch bud zatuhnu alebo crashnu pocas inicializacie.
Keby som ten cas radsej vyuzil na pouzitie DirectSoundu, tak by som spravil rozumnejsie, ale to som este nemohol vediet, kolko casu s nekompatibilitou nakoniec zabijem.
A bolo to to iste s irrKlangom, Audiere, a tou tretou znamou (len mi teraz nepride na rozum jej meno) kniznicou.
Proste, tudy cesta nevede.
Co je ale zaujimave je, ze TA ISTA HUDBA+ZVUKY pod XNA na TEJ ISTEJ masine idu. C++ build s ktoroukolvek z kniznic ale tuhne pri inicializacii.
Exactly. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 31. březen 2012, 19:07:16 Předmět: |
|
|
VladR: asi máš recht, na 64bitech je to pekelné... bude třeba se poohlédnout po nějakém jiném řešení...
v nejhorším případě to budou wavka bez streamování _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 1. duben 2012, 22:19:49 Předmět: |
|
|
VladR mě inspiroval se na ogg úplně vykašlat a kupodivu to asi půjde jinak: Našel jsem přímo MP3 dekodér pro Managed DX, takže nyní - po předělání na SlimDX (s managed directxem už nechci přijít do styku) to funguje a dokonce je to i stabilnější než původni OGG řešení. I na 64bitu a bez knihoven "třetích" stran (pouze SlimDX pochopitelně).
Bylo/je to pod GPL ... takže bude jedině správné když novou knihovnu zveřejním taky v tomto duchu a pro všechny ... ještě to trochu zreviduju, otestuju a bude !
kdyby někoho zajímaly detaily nebo historie, pak zde: http://robburke.net/mle/mp3sharp/ _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 1. duben 2012, 22:58:34 Předmět: |
|
|
Vzhledem k tomu, že je to GPL, tak budeš muset vydat pod touto licencí celou hru. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 2. duben 2012, 04:53:54 Předmět: |
|
|
Doufám že ne. Hra samotná není odvozené dílo... odvozeným dílem je pouze ta nová knihovna... takové dědění odvozenosti přece nemůžou myslet vážně ani svobodní linuxáři...
a zdá se, že to není zcela zřejmé:
"GPL jasně říká, že veškerá odvozená díla kódu pod GPL musí sama být také pod GPL. Není však jasné, zda by spustitelný soubor, který dynamicky linkuje GPL kód, měl být považován za odvozené dílo. Komunita okolo svobodného a open source softwaru je v tomto rozdělená. FSF tvrdí, že spustitelný soubor je odvozeným dílem pouze tehdy, když GPL kód a spustitelný soubor "vzájemně volají funkce a sdílejí datové struktury"[28], čímž někteří lidé souhlasí,[29] kdežto někteří (např. Linus Torvalds) souhlasí, že dynamické linkování může vytvořit odvozené dílo, avšak nesouhlasí s danou definicí takových případů..."
viz http://cs.wikipedia.org/wiki/GNU_General_Public_License _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 2. duben 2012, 06:25:49 Předmět: |
|
|
lenze prave na taketo pripady linkovania kniznice je tu LGPL. na nejaku spornu interpretaciu by som sa vobec nespoliehal. ono preco by potom vobec existovala LGPL keby normalna GPL toto umoznovala? _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 2. duben 2012, 06:38:35 Předmět: |
|
|
jj, zdá se, že LGPL dělá v celé věci jasno... sakra, co včil ?
EDIT: co když použiju jenom zkompilované DLL bez jakéhokoliv zásahu do zdrojáku ? Takže jenom když "nemám" zdroják, ketrý by se dal měnit, nemůžu ho dál v otevřené formě dál distrubuovat ale to asi taky ne ... _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 2. duben 2012, 09:02:15 Předmět: |
|
|
ale moment:
tohle píšou na stránkách zdrojové opensource knihovny (http://www.javazoom.net/javalayer/javalayer.html) ze které vychází ta první .netovská verze:
"Release 1.0 has been moved from GPL license to LGPL license.
Takže vezmu jejich zdroják přepíšu to do .netu a můžu pokračovat v LGPL licenci _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 2. duben 2012, 11:59:24 Předmět: |
|
|
Ale pak budeš muset uveřejnit odvozenou knihovnu. I když tohle zase není tak velký problém... _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 2. duben 2012, 12:39:19 Předmět: |
|
|
jasně, se zveřejněním odvozené knihovny počítám... to je to nejmenší _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 2. duben 2012, 16:01:45 Předmět: |
|
|
Len mi vysvetli, ze preco v r.2012 potrebujes streamovanie hudby.
Ja som ho pred 10 rokmi potreboval, pretoze 512 MB RAM bolo vtedy maximum co som mohol pytat.
Ale dnes by som uz streamovanie neriesil. Kolko RAMky vlastne usetris ?
30 MB ? Dnes je to uz zbytocna namaha... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|