Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
RuThaN
Založen: 24. 01. 2008 Příspěvky: 35
|
Zaslal: 26. květen 2012, 22:31:45 Předmět: clanek PC vs. console a hledani idealu pro budoucnost.. |
|
|
Ahoj,
elikoz jsem na netu nic poradnyho nenasel, jen take ty zkratkovite vylevy, tak jsem se zkusil poradne zamyslet a napsat clanek na tema PC vs. Konzole a budoucnost, jak to citim ja. Nejde jen o "tupe" porovnani, ale spis, hledani idealu z pohledu uzivatele a tak trochu i vyvojare.
Link:
http://www.ceskemody.cz/clanky.php?clanek=48&pn=pc-vs-herni-konzole _________________ Im gamedesigner and writer, technology is only tool, important are visions and ideas..
www.ceskemody.cz - české mody na všechny hry / přispějte článkem na herní téma, po exkulsivitě netoužíme |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 27. květen 2012, 03:18:52 Předmět: |
|
|
Mně na konzolích vadí ten lag. Lag televize plus lag nějakého mávacího ovladače/kinektu. Jsem viděl na YT video ze závodní hry, která na to byla připravena až tak moc, že postava závod projela i zcela bez ovládání . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
gindar
Založen: 05. 10. 2007 Příspěvky: 86
|
Zaslal: 27. květen 2012, 10:36:42 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Mně na konzolích vadí ten lag. Lag televize plus lag nějakého mávacího ovladače/kinektu. Jsem viděl na YT video ze závodní hry, která na to byla připravena až tak moc, že postava závod projela i zcela bez ovládání . |
Myslíš SSX? http://www.youtube.com/watch?v=H3vdz2bd7nY |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 27. květen 2012, 10:52:34 Předmět: |
|
|
precetl jsem si prvni souveti - 3 preklepy a udesna vetni skladba ... - cloveka by nemelo znechutit precist si clanek to, ze si precte prvni vetu |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 27. květen 2012, 10:54:53 Předmět: |
|
|
ok tak sorry, ale tvuj clanek je opravdu blabolem opilce po osmem pivu - popros prosim nejakeho sveho jazykove nadaneho kamarada at ti provede korekturu. vzdyt to se neda cist. vubec neovladas carky a opravdu spellchecker je tak easy zalezitost ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 27. květen 2012, 12:39:54 Předmět: |
|
|
První odstavce jsou skutečné hrozné, ale zbytek už je docela dobrý. Nijak extra mě to gramaticky neuráží. Třeba ty rezna nemáš vůbec co poučovat. Gramatiku i skladbu máš zřejmě dobrou, ale číst se to po tobě dá mnohem hůře. Prostě diakritika a velká písmena jsou stejně tak součást jazyka jako gramatika a skladba.
Jinak zajímavý článek, spousta myšlenek i nových úhlů pohledu + nezaujatý postoj. Hezky jsem si početl. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Lemik
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 138
|
Zaslal: 27. květen 2012, 13:07:50 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Mně na konzolích vadí ten lag. Lag televize plus lag nějakého mávacího ovladače/kinektu. Jsem viděl na YT video ze závodní hry, která na to byla připravena až tak moc, že postava závod projela i zcela bez ovládání Smile. |
Přidej k tomu i lag připojení k internetu, pokud Diablo "DRM" bude mít úspěch (-: |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 27. květen 2012, 14:37:09 Předmět: |
|
|
Je to napsaný dost Cz-prasácky... nicméně obsahuje to i některé faktické blbosti:
Nejvíce mě do "očí" praštilo tohle:
citace: |
Kdyby se dal používat hardisk, daly by se načítat data rychlostí 60-100 MB za sekundu mohli bychom se dočkat lépe vypadajících her. |
Kvalita her nemá co dělat s rychlostí HDD nebo disku... malá RAM je problém a i kdybych měl rychlejší disky, tak měnit neustále data v paměti by to zabilo taky. Ani na PC se data netahají za běhu nikam... "level" se většinou načte a pak sedí v paměti. Alokovat cokoliv za běhu (hlavně na XBOXu) zavání problémem.
citace: |
+ lepší ovládání pro arkády na gamepadu |
To je snad vtip ne ? Gamepad si můžu kopuit i k PC
citace: |
pokud něco vyšlo na PC, nikdo nevynucoval, že to na konzole vyjít nesmí |
Tohle není úplně pravda...
citace: |
Blu-ray se, ale na trhu i díky svým přemrštěným cenám neujme. |
Ehm.. Blu-ray rozhodně časem DVD vytlačí a navíc dnešní ceny rozhodně přemrštené nejsou. Rok starý titul se dá sehnat kolem 250,- ... to že XBOX nemá BD mechaniku, beru jako Fail Microsoftu. Kvůli tomu si tu konzoli hodně lidí nekoupilo.
citace: |
Disk navíc nelze použít k instalaci her, tak se načítají dlouho a konzole zbytečně hučí |
Disk se dá použít k instalaci her, právě proto, že u PS3 je povinný (viz třeba hry stažené z PSN.. rozhodně nikam nic nepálím).
U Xboxu musí být hry schopné běžet i z DVD, protože tam disk povinný není (jenom nějaká paměť na savy a nastavení her). Celá hra se na disk neinstaluje, ale to nebývalo zvykem ani u PC, když byly malé disky.
citace: |
Prostě jen neumí fyziku |
Eh.. nechápu.. PhysX, Havok atd na konzolích normálně běží... žádný speciální procesor pro fyziku (kromě PhysX) se nepoužívá ani na PC.
citace: |
Intel si sedí na svých x86 patentech, takže konzole musí mít spešl architekturu a podobně je to spoustou jiných patentů |
První XBOX měl Intel PIII (jak sám píšeš) a další konzole mají mít klasické AMD
citace: |
Všechny hry pro Windows jsou pro DirectX |
To není rozhodně pravda... pod Windows funguje i OpenGL a hry ho využívají (třeba Half-Life 2 atd) a hlavně Indie projekty (pokud nejdenou na XNA).
citace: |
Hry na konzoly se stejně v drtivé většině případů dělají pomocí PC, takže by byla velká hloupost, kdyby nakonec pro tuto mateřskou platformu nevycházely. |
Dost pochybné tvrzení...hry pro telefony se taky dělají na PC, ale na PC skoro nikdy nevyjdou
To že jsou PC hry v hajzlu je chyba hlavně "hráčů", které hry stahovali z netu. Kdyby se na PC prodávalo jako na konzole, rozhodně by nedopadlo tak, jak dopadlo. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 27. květen 2012, 15:38:41 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
Kvalita her nemá co dělat s rychlostí HDD nebo disku... malá RAM je problém a i kdybych měl rychlejší disky, tak měnit neustále data v paměti by to zabilo taky. Ani na PC se data netahají za běhu nikam... "level" se většinou načte a pak sedí v paměti. |
To není pravda. Data se za běhu načítají úplně běžně a dělá to většina dnešních velkých her. Říká se tomu dynamická loading, streamování terénu, streamování textur. Viz např. megatextury v ID Tech 5 enginu. Z toho, co jsem hrál, tak např. GTA IV načítá celé město za běhu, tam to občas úplně bije do očí, ale je to aspoň plynulý. Např. id Software pro hru Rage chtěli využít HDD na konzoli, aby mohli streamovat terén rychleji než z DVD. Myslím, že jim to ale nedovolili. Kvalita velkých her opravdu závisí i na disku. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 27. květen 2012, 16:24:33 Předmět: |
|
|
Ony i herní konzole budou nejspíš brzo vytlačeny, za 2 roky bude výkon telefonů a tabletů vyšší, než má PS3 a Xbox360, což je pro FullHD při dnešní běžné kvalitě dostatečné, HDMI už na mnoha telefonech a na skoro všech tabletech je.
Až někdo konečně odladí Android na používání na TV (hlavně ovládání), pak bude v každém multimediálním centru (pro toho, kdo by nechtěl pořád strkat kabel do telefonu), bude k dispozici spousta her na marketu.
No kdyby Apple TV podporovala normální stahování aplikací z AppStoru (apps pro iPad3 s downscalingem), tak je vymalováno ...
Jako úložiště v obou případech stačí ~64GB SSD. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 27. květen 2012, 17:30:26 Předmět: |
|
|
Marek:
Aha.. měl jsem za to, že většina dat se přednačítá do paměti (v komprimované podobě a pak se dekomprimuje případně)... když hraju tak většinou disk "nechroustá", s výjimkou načítání levelu... _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 27. květen 2012, 18:28:15 Předmět: |
|
|
a co hraješ? streamuje se z disku už leta |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 27. květen 2012, 19:14:23 Předmět: |
|
|
Nemuzu si pomoct, ale cele mi to prijde spis jako protikonzolovy rant (a rant proti jednoduchym hram). Na druhou stranu, autor nikde nepsal, ze se snazi o nestrannost nebo vyvazenost, takze proc ne.
Horsi je, ze nektere veci jsou tak trochu mimo... na to, ze budoucnost dost mozna lezi v mobilnich zarizenich (ktere ale zase maji bliz spis ke konzolim nez k PC) uz tu par ldii upozornovalo, tak to nebudu dal rozebirat.
Nechci tu pusobit jako konzolovy fanatik (coz nejsem, vyrostl jsem na PC a jedina konzole, kterou jsem za cely zivot mel je XBox 360, ktery uz ale vic jak rok lezi vypnuty), ale na nektere veci nejde nereagovat.
Pokud jde o vyhody PC/konzoli do roku 2000 a od roku 2000, rekl bych, ze jde rozdeleni bud ucelove, nebo dost nestastne, protoze velka rada vyhod PC platila v letech 1995-2000, nektere jeste pozdeji (Internet? Multitasking? Multimedia? Dostatecny vykon na emulatory?), nektere jsou mimo uz z principu (vyzdimat maximalni vykon z PC hardwaru se vyvojari uci podobne dlouho jako u konzoli, jenomze zatimco u konzoli postupne objevuji nove triky a zdimou vic a vic z noveho hardware, tak na PC za rok-dva vyjde nova serie grafickych karet, takze do zdimani nema smysl investovat tolik casu) a i s tou zpetnou kompatibilitou to je dost spatne a vetsinu starsich her jde na soucasnych pocitacich a OS hrat jenom diky virtualizaci a emulatorum. Cena konzole je 3-4x nizsi nez cena herniho PC ve stejne dobe, ale krome toho moralni zivotnost te konzole je nekolikrat vyssi, takze ten cenovy rozdil je ve vysledku je jeste vetsi.
Naopak mi spis prijde, ze co do grafickeho vykonu a multimedii celkove bylo PC dlouhou dobu pro smich majitelum vetsiny konzoli a ostatnich multimedialnich pocitacu (s plynule scrollujici hrou prisel az Carmack v roce 1990 a i tak byly potreba moderni vykonna PC, na Amize nebo Nintendu zadny problem), takze pro nej vznikaly hlavne hry, kde pomalejsi grafika nevadila (takze kdyz uz byly pomale, musely byt slozite aby se to zamaskovalo ), lamat se to zaclo az kolem vydani Doomu.
Jinak kdyz uz byla rec o svobode, momentalne je PC trh v takovem stavu, ze si hry kupuju radeji na XBoxu, protoze tam jsem svobodnejsi v tom, ze je muzu hrat i bez rychleho pripojeni k internetu a ruznych zasi*acu PC (zdravim Ubisoft, EA, Valve a nove i Blizzard) a v ramci region-locku je muzu hrat na libovolnem XBoxu (ano, omezeni na pocet instalaci mi prijde horsi nez region-lock) a podle libosti pujcovat kamaradum nebo prodavat v bazaru. A na piraty bych to cele nesvadel - svuj podil na soucasne situaci maji, ale podle meho nazoru se PC trh pomalu zabiji sam prave tou fragmentaci ("svobodou") HW a SW a absenci pristupu "zasunu hru a hraju", ktery od odpocinkove aktivity, jako je hrani her, ceka prekvapive hodne lidi. A dokud se tohle nezmeni, tak PC nema proti konzolim sanci.
Podobne pro vetsinu lidi neni vyhoda, ze si PC muzou poskladat sami (nebo ze si muzou sami vybrat komponenty), protoze se v nich nevyznaji a nechteji venovat cas tomu, aby se v nich zorientovali (a kdyz to udelaji, tak jim vetsina nabytych znalosti je o dva roky pozdeji uplne k nicemu). Dokonce i jen koupit rozumne predskladane herni PC neni uplne jednoduche (staci se zajit podivat do Datartu nebo podobnych obchodu na nabidku, nebo se zeptat prodavacu na podrobnosti o vykonu); koupit spravne XBox nebo PS3 je o hodne jednodussi. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 27. květen 2012, 19:39:13 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
a co hraješ? streamuje se z disku už leta |
Třeba Infamous, Assasin Creed apod. jsem hrál z disku... (PS3) a chroustání bylo slyšet jen při loadingu (nějak více)... pak už "řval" jen větrák (ale klidně je možný, že to přehlušil )
Na PC disk chroustá pořád, tam toho moc nepoznam... tam běží třeba stahování pod tím, nebo antivir apod. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
mamlasos
Založen: 12. 01. 2011 Příspěvky: 23
|
Zaslal: 28. květen 2012, 09:55:38 Předmět: |
|
|
Ten článek by potřeboval ještě ze dvě iterace, učesat a zestručnit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|