Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
hajnis
Založen: 03. 07. 2008 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 20. červen 2012, 16:44:20 Předmět: Jak to celé začít? |
|
|
Dobrý den,
Už jsem se díval na nějaké topicy, ale nějak jsem nenašel něco podstatného( jestli jsem se málo díval, propleskněte mě ) a to : jak začít. Tím myslím, jestli není někde na internetu nějaký postupný návod či kniha, nemyslím typu jak to naprogramovat, ale spíše jak přemýšlet při tvorbě hry, nad čím přemýšlet a čeho se vyvarovat. Hledal jsem nějaké knihy, ale např. kniha Naučte se programování her za 24 hodin, která je prý velmi dobrá co do základů a popisu se již nedá sehnat. Proto bych se chtěl zeptat, jestli nevíte o nějaké pdf verzi knihy, kterou bych mohl prostudovat a ve které jsou vysvětleny základní principy( jak přemýšlet, které jazyky použít, jak má pracovat AI apod.).
Děkuji |
|
Návrat nahoru |
|
 |
manutara

Založen: 02. 01. 2012 Příspěvky: 81 Bydliště: Kosice SVK
|
Zaslal: 20. červen 2012, 17:15:37 Předmět: ako premyslat |
|
|
zdravim,
ako premyslat?? jednoducho, lebo v jednoduchosti je krasa. hra je program
ako kazdy iny s jednym podstatnym rozdielom a tym je hlavnny cyklus.
v jednoduchosti, nieje to postupnost krokov, ale postupnost krokov v
hlavnom cykle.
kód: |
START
MAIN LOOP:
VSTUP
FYZIKA
VYKRESLENIE
:MAIN LOOP (stale dokolecka dokola)
EXIT
|
v kazdom cykle to iste bez ohladu na to ci je nejaky vstup, alebo nieje.
ak je vstupom koniec tak potom EXIT.
sa tu do mna pustia stari harcovnici...  _________________ hadam to OpenGL este par rokov prezije |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hajnis
Založen: 03. 07. 2008 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 20. červen 2012, 17:26:51 Předmět: Re: ako premyslat |
|
|
manutara napsal: |
zdravim,
ako premyslat?? jednoducho, lebo v jednoduchosti je krasa. hra je program
ako kazdy iny s jednym podstatnym rozdielom a tym je hlavnny cyklus.
v jednoduchosti, nieje to postupnost krokov, ale postupnost krokov v
hlavnom cykle.
kód: |
START
MAIN LOOP:
VSTUP
FYZIKA
VYKRESLENIE
:MAIN LOOP (stale dokolecka dokola)
EXIT
|
v kazdom cykle to iste bez ohladu na to ci je nejaky vstup, alebo nieje.
ak je vstupom koniec tak potom EXIT.
sa tu do mna pustia stari harcovnici...  |
A právě proto bych se chci zeptat, jestli někdo neví knížku nebo dobrý tutoriál na tuto teorii. To že hra je smyčka vykonávající vstupy chápu, ale to co se skrývá za tím už moc ne  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hajnis
Založen: 03. 07. 2008 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 20. červen 2012, 18:57:40 Předmět: |
|
|
Tak se zeptám trochu jinak, jak jste začali vy ostatní úspěšní tvůrci her? Já třeba našel nějuaké tutoriály na xna hry apod., avšak mnoho jich nejde do teorie, kde já bych rád zjistil, jak to všechno funguje.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Yindra
Založen: 18. 06. 2012 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 20. červen 2012, 20:53:46 Předmět: |
|
|
Doporučuji ti pročíst si tenhle topic, dostaneš určitou představu do čeho se konkrétně pustit a co by ti nejvíce vyhovovalo http://bit.ly/M5UAMA |
|
Návrat nahoru |
|
 |
GameDev.sk
Založen: 21. 06. 2012 Příspěvky: 1
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
hajnis
Založen: 03. 07. 2008 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 22. červen 2012, 14:31:56 Předmět: |
|
|
rezna napsal: |
http://newwiki.ceske-hry.cz/Hlavní_strana - no my tu mame uz celkem dost clanku o tom 'jak zacit' ... |
No jako jak začít to ano, ale o herní teorii jsem se moc nedozvěděl, nebo jsem špatně hledal?  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
micky

Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 22. červen 2012, 14:42:11 Předmět: |
|
|
Nerozumím, jak to přesně myslíš... I metodou pokus-omyl se člověk dostane k nějaké implementaci, která uvádí hru v pohyb. Na začátku mám cíl ve smyslu "co dělám za hru", z toho vyberu tu část, kterou musí zvládnout program, a tu naimplementuju...
Nevím, jestli se dá jen tak obecně říct, jak přesně začít - hra může vypadat jakkoliv, cesty, jak ji stvořit, jsou opět různé... Začít se dá asi tak, že začneš. Chybami se člověk učí.  _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|