Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 20. červen 2012, 13:09:11 Předmět: |
|
|
Tak problém v přispívání do magazínu vs. vývoj hry bych neviděl tak drsně jako Quiark... třeba osobně když programuju a udělam něco, co vim že se může hodit ještě někdy (ať už me, nebo dalším lidem), tak si sepíšu malý tutoriál, jak jsem to dělal, jak jsem na to přišel apod., abych podruhé neobjevoval znovu kolo.
Takže řekněme že z těchto článků by se dal postupně skládat obsah webu. Bohužel by to pak ale bylo značně kusové a rozhodně ne pro začátečníky, protože těžko si budu psát tutoriál na BVS, Spoják atd.
Na druhou stranu, co jsem psal už jednou, mi podobný projekt přijde jako absolutní ztráta času.
Přidal bych další body:
d) Aby to byl pořádný web, musel by mít diskuzi k článku, poradnu nebo tak něco, kde by se mohli čitatelé ptát. S tím jde ruku v ruce problém, že by se někdo tomu webu musel aktivně věnovat 24/7. V opačném případě to bude buď mrtvé a za chvíli se všichni vyprdnout se tam na něco ptát, nebo naopak to bude zaspamovaný puberťákama, co si myslí že jsou esa es a umí všechno nejlíp. Bude to plné nadávek, že autor článku je debil atd.
Tady by musel přijít na řadu nějaký moderátor apod. Otázka je, zda to máš nějak pokryté lidmi.
e) Pořádný web musí žít. Zveřejnit jeden článek za měsíc není život, ale FAIL web. Ideální je psát jeden článek / den, jinak se tam lidi přestanou vracet. Bez ohledu na to, co tam je jinak super, ten web postupně umře. Pokud teda nepřinese nějakou další hodnotu v podobě třeba galerie projektů, fóra atd.
f) Propagace a návštěvnost.... založit si web je jedna věc, dostat tam lidi je věc druhá. Doufat, že tam lidi přijdou sami, nejde... protože nepřijdou. Vyhledávací robot tam taky sám nepřijde, pokud na to nebude dostatečně linků a navíc, i když tam přijde, tak to stejně zařadí v katalogu hluboko, takže se na to nikdo už neprokliká.
Říkat, že to píšu a je mi jedno, že tam nikdo nechodí je cool... ale vsadím se, že v hloubi duše to bude hrozně mrzet.. práce s článkem, webem a přečetli to dva lidi, za měsíc tam přijde lidí 20.
Z tohohle pohledu by mi přišel logický krok např. se domluvit s weby (programujte.com, blog na zive.cz apod.) a psát články pro ně.
Osobní pocit pod čarou je ovšem dost podobný jako u Quiarka... rozjedeš tunu projektů a všechny půjdou do kytek. Solertii už v kytkách teda, na rozdíl od ostatních, tak nějak vidím ... gameplay stále 0, ale řešíš sound-system (Staré dobré pařby pískali na PC speakru a bylo to mnohdy lepší, než dneska). Mě osobně moc nezajímá, zda to hraje... ale zda se to hrát dá _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 20. červen 2012, 15:44:34 Předmět: |
|
|
Ať už s vaší nebo bez vaší podpory, chci to zkusit.
Když jsem začínal já, tak jsem nemohl pořádně nic najít a anglicky jsem neuměl. Takže jsem se skoro vše, čeho jsem schopen teď, musel naučit sám...výsledek toho ale je, že 12 let se snažím vyvíjet hry...a stále žádná hra hotová...a je to jen kvůli nedostatku pořádných materiálu v češtině. Já číst anglicky umím, ale vím, když jsem začínal, jak to bylo pro mě těžké...
Já prostě nechápu, proč by to nemohl být jednoduchý web, kde by si lidé mohli najít to, co potřebují.
A už vůbec nechápu, že vás baví furt někoho shazovat, dyť od vás se nechce vlastně vůbec nic. Všechnu tu dřinu kolem toho bych přece dělal já...
Ale co, já si stejně udělám, co budu chtít a jak to budu chtít. Já vás chtěl jen informovat o tom, že tohle budu přes prázdniny o volných chvílích, mezi vývojem Sollertie řešit, chtěl jsem pomoci s vymyšlením názvu a popř. zjistit kolik lidí by mělo zájem přispět svými vědomostmi...
Děkuji všem, kteří mi dali vědět. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 20. červen 2012, 19:56:14 Předmět: |
|
|
Pozor, mezi konstruktivní kritikou a shazováním je velký rozdíl. My tě tu od toho neodrazujeme "protože proto", ale pokládáme tu argumenty, proč ten nápad nemusí vyjít.
Quiark a perry to dobře vystihli - udělat infoportál není záležitost na vedlejší kolej. Je nutné ho obhospodařovat, propagovat a hlavně psát články jako šílenec. Otázka prostě je, jestli na to máš dost nadšení, času a peněz, jinak to zakrní a uhyne.
Pokud se to rozjede, tak se možná taky vynasnažím něco suplovat, ale... _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 20. červen 2012, 20:16:32 Předmět: |
|
|
Rozhodně jsem nechtěl nikoho shazovat, pokud to tak vyznělo, tak se omlouvám.. snažil jsem se jen o "konstruktivní kritiku" vycházející z vlastních zkušeností, kdy vím, jaká je nehorázná práce udělat úspěšný web a kolik to sebere času... a zkušenosti mám i s pohledlem z drujé strany, jak to dopadne (hrozné zklamání a tuna práce v koši), když člověk ignoruje body d), e), f) _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 20. červen 2012, 21:02:09 Předmět: |
|
|
Nejprve jsem chtěl napsat něco dlouhého a rozumného...
Nakonec napíši jen toto:
Nazval jsem to časopisem a ne portálem z určitých důvodů. Vemte si do ruky tištěný časopis a představte si ho v elektronické podobě (kde diskuze o článcích může probíhat zde na fóru)...
Chápu, že mi chcete poradit, ale vždyť víte, že si stejně vždycky udělám všechno podle sebe...
Já to chci zkusit, jak bych pak jinak mohl zjistit, že to nebude fungovat, když to nezkusím...
Uzavřel bych to, až dodělám web, tak se uvidí... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Quiark
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 816 Bydliště: Chlívek 401
|
Zaslal: 20. červen 2012, 21:41:51 Předmět: |
|
|
Tak jasně, že si nakonec uděláš co chceš Jen je otázka, jestli to je úplně efektivní využití času.
Jinak existuje v ČR třeba programujte.com, které není úplně mrtvé, chodí tam začátečníci, je to určené pro české publikum, mají tam moderátory i diskusní fóra. Prostě část těch problémů vyřešená. Ale vím, že chceš mít svůj vlastní malý projekt. _________________ Mám strach |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 20. červen 2012, 21:47:50 Předmět: |
|
|
VODA> co je vlastně hlavní motivace? Doplnit informace na českém webu, nebo mít svůj časopis? Pokud to první, tak je IMO výhodnější publikovat v rámci již existujících médií (klidně v magazín/wiki na Č-H). O provozní záležitosti ze postará někdo jiný, takže ty se budeš moct soustředit na psaní těch nejlepších článků. Pokud ti jde víc o to, mít svůj časopis, pak ti můžu jenom popřát, aby tě to bavilo co nejdéle a abys na to i v budoucnu našel dost času...
A neber si to špatně, ale ty nedokončené projekty u tebe už několik let rozhodně nejsou o tom, že by ti chyběly zdroje informací. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 20. červen 2012, 21:52:33 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
VODA> co je vlastně hlavní motivace? Doplnit informace na českém webu, nebo mít svůj časopis? Pokud to první, tak je IMO výhodnější publikovat v rámci již existujících médií (klidně v magazín/wiki na Č-H). O provozní záležitosti ze postará někdo jiný, takže ty se budeš moct soustředit na psaní těch nejlepších článků. Pokud ti jde víc o to, mít svůj časopis, pak ti můžu jenom popřát, aby tě to bavilo co nejdéle a abys na to i v budoucnu našel dost času...
A neber si to špatně, ale ty nedokončené projekty u tebe už několik let rozhodně nejsou o tom, že by ti chyběly zdroje informací. |
Hlavní motivace...obojí...mít dobrý pocit, že jsem udělal něco pro ostatní, kteří na tom jsou stejně jako já před lety...
Neberu si to špatně, je pravda, že teď (cca 5 let) už to není o těch zdrojích...ale uvidíte, že Sollertia brzy bude (posledních 14 dní na tom fakt pilně pracuji)... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 20. červen 2012, 21:58:34 Předmět: |
|
|
Mně by se časopis o českých hrách velice zamlouval, snad tu i kdysi byla idea dělat ho tištěný nebo PDF, ale to byly jen něčí silné řeči a nakonec nic nevzniklo.
Ale časopis s tutoriály... Co by bylo jeho cílem - učit nováčky programovat? Nebo si archivovat své znalosti? Pro nováčky by měl objektivní přínos jen kdyby se zaměřil na konkrétní technologii a jel kapitolu po kapitole od základů jako seriál, aby se z toho dalo učit. Pokud by to byla jen zněť náhodných témat a náhodných technologií, tak to je prostě k ničemu. Stejně jako bývaly na GDS podobné typy "technických" přednášek... někdo tlachal o výpočtu svěla a stínu, člověk si to sice poslechne a přikyvuje, ale nakonec si stejně řekne jen "hm". (kdybych ty informace sháněl, stáhnu si dávno poster na webu nVidie a nazdar). Naproti tomu zajímavá jsou témata z praktického vývoje, různé post-mortemy, jakých chyb se dopustili tvůrci Arma při animacích nebo jak Vávra hledal investora - to zaujme už z principu Ale samozřejmě dělej, co tě baví. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 21. červen 2012, 07:27:27 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
12 let se snažím vyvíjet hry...a stále žádná hra hotová |
VODA napsal: |
Ale co, já si stejně udělám, co budu chtít a jak to budu chtít. |
Takže tu souvislost konenčně vidíš a chápeš? _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 21. červen 2012, 16:17:41 Předmět: |
|
|
Hunter: 100 bodov _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
hlm
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 33
|
Zaslal: 21. červen 2012, 18:39:39 Předmět: Re: Elektronický časopis nejen o vývoji her |
|
|
Zdravím, možná by pro začátek stačilo pár článku do magazínu. Určitě máš co nabídnout. Časopis je dobrý nápad, ale jestli na to budeš mit čas... |
|
Návrat nahoru |
|
|
japaja
Založen: 07. 02. 2012 Příspěvky: 106
|
Zaslal: 1. květen 2013, 16:18:26 Předmět: |
|
|
no ja by som mohol prilozit ruku k dielu ja by som tam napisal aj clanok o vytvoreni postavy (jednoduchej) postava a naanimovanie bipeda krok za krokom s obrazkami a zaver by bol export do fbx a ukazka postavy co robi polohy, textury no asi nie ale neviem v akom formate to chcete mat _________________ skype: dead.lol1 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zpirit
Založen: 21. 02. 2013 Příspěvky: 53 Bydliště: Litvínov
|
Zaslal: 1. květen 2013, 18:53:49 Předmět: |
|
|
Jak chces prizpivat do casopisu o vyvoji her kdyz si zadnou nevyvinul a teprve se ucis v grafickych programech?
Pokud to ma mit nejakou uroven tak to maji delat zkuseny lidi takhle akorat budete mast uplny zacatecniky sam sem modaril v Neverwinter Night1/2 pomalu 8 let a nikdy by me nenapadlo troufnout si napsat clanek o tom jak se dela herni grafika a ty tu zmrsis jednu postavu ve 3dsmaxu a chces neco psat? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rexistens
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 62 Bydliště: kousek od Zlina a nekdy Brno
|
Zaslal: 1. květen 2013, 19:00:08 Předmět: Re: Elektronický časopis nejen o vývoji her |
|
|
franz napsal: |
Pamatuji na článek, jak vymodelovat kaktus v květináči, to bylo geniální. Škoda, že článek i autor zanikli.
|
Clanek tam je a ja jsem taky zatim nezanikl _________________ Osobní stránky a portfolio
Stránky BlueA www.bluea.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
|