Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Sirnis
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 30. červen 2012, 21:19:25 Předmět: Vývoj hry |
|
|
Ohledně názvu téhle diskuze si nejsem zrovna dvakrát jistý, ale něco jsem tam napsat musel...
Než přejdu rovnou k věci, chtěl bych mít nejprve nějaké prohlášení, kdo to nechce číst, čtěte od konce, stejně o moc nepřijdete:
Zde na fóru jsem se setkal se spoustou zajímavých projektů, ale také jsem jeden čas se pokoušel sám se přidat do tvorby počítačových her (jo, v mladé naivitě; 17-18 tuším), které mně okouzlily, jako spoustu dalších. Byly doby, kdy jsem si říkal: "Jak ti vývojáři mohli vymyslet takovou blbost!" a sám jsem měl geniální nápady, jak celý koncept hry vylepšit. Jenže, ač jsem sám zkoušel nejprve se zúčastnit tvorby her, tak přišla realita v podobě dvou zásadních věcí. Tou první byl prostý fakt, že s pár lidmi nevytvoří nikdo AAA titul, když pokud se to dělá čistě ve volném čase, nemusí ani ta parta lidí vydržet pohromadě. A druhou pak to, že proč by někdo pracoval s člověkem, který pouze zpracuje scénáristiku, vymyslí nápad a bude ho jakž takž řídit. Zvláště, když programovat neumí a o kreslení nebo grafice nemluvě. Mohla by tedy bavit vůbec ostatní tvorba nápadu takového jedince, když není zaručeno, že jejich čas nakonec půjde vniveč?
A jelikož mé nápady zrealizované nebyly, tak jsem od tvorby her přistoupil k jediné možné činnosti, ve které je to čistě na mě a to jest k psaní...
Zkrátím to a shrnu fakta. Osobně vnímám počítačové hry jako jakousi evoluci, na jejímž počátku byly knihy. Ty sice přicházely s roztodivnými příběhy a rozvíjely fantazii, ale každý si vždy představoval něco jiného. Až do doby, než přišli filmaři. Jenže sebelepší film nedá takovou hloubku, jako dobrá kniha. Přeci jenom délka filmu, zpravidla 2 hodiny, neobsáhne tolik emočních rozhodnutí a událostí, co pořádně tlustá kniha. A pak přišli na svět počítačové hry, ve kterých může být ohromné kvantum textu, jako v knížce, při použití obrazového vjemu. Za sebe mohu říci, že přožití monumentálních bitev, kdy ještě nehraju, ale jen vidím dvě armády, kterak ve filmečku proti sobě nastoupí, mnou vždycky zacloumají.
Závěrem tedy tvorba her je pro mě stejně lákavá, jako kdysi. Dnes však nemám tolik naivní představy, že bych se tím živil, ale stále touha po splnění snu, realizaci nějakého mého nápadu, tu je. Takže jsem dostal smělý nápad, když krom příběhu a nápadu hru jinak nepomohu stvořit, že bych dokončení projektu pro všechny členy týmu vylepšil o nějakou finanční částku.
Nuže, hlavní dotaz tedy je: "Má podle Vás tento nápad nějaký smysl a vy, jakožto programátoři, grafici a ostatní podílející se na vzniku hry, bylo by to pro vás nějak zajímavé, kdybyste s dokončením hry dostali řekněme pár tisíc? Byla by tam pro Vás garance nějakých peněz dobrou motivací?"
- co se hry týče, tak nemám na mysli nějaký megalomanský projekt, ze začátku nějakou hříčku s jednoduchou grafikou, 2D a prostými mechanismy, abych si zodpověděl jednoduchou otázku: "Má vůbec smysl dávat do něčeho takového peníze, když mé nápady nejsou vůbec geniální..." a cifra by se tedy pohybovala v několika tisících
Klidně mě pranýřujte, rád si tenhle nápad nechám rozmluvit nebo po reakci přistoupím k jeho realizaci |
|
Návrat nahoru |
|
|
adragon
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 72 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 30. červen 2012, 22:28:04 Předmět: |
|
|
Co se týče finanční motivace, tak na ní si myslím, že nikoho neseženeš. Když si vezmeš jednoduchou brigádu, tak si těch pár tisíc vyděláš za pár dní také a nestojí to žádné velké přemýšlení a trápení se.
Ale zase máš šanci sehnat někoho, kdo ti pomůže tvoji hru dokončit. Je spousta lidí, kteří mohou přispět ve volném čase, pokud uvidí, že projekt má smysl a bude dokončen. Takže tvým cílem je získat zájem těchto lidí. A abys ho získal, musíš být odhodlán projekt určitým způsobem realizovat sám.
Proto se nauč skriptovat, mrkni na game maker nebo na jazyk Python. A uskutečni projekt jako textovku nebo jednoduchou 2d hru. Kašli na grafiku a zvuky - když bude kostra hratelná, tak ti je třeba někdo pomůže dotáhnout. Vyhraď si čas, kdy budeš pracovat na hře. Věnuj hře několik hodin týdně a piš o tom co děláš např. na twitter. Za měsíc už budeš moci něco ukázat a tvé odhodlání (spolu s jeho dokumentací) ti pomůže získat další lidi.
Pokud nechceš věnovat několik 100h svého času tvorbě hry, tak na to kašli. Nikdo se k tobě nepřidá, pokud si bude myslet, že jeho práce skončí v šuplíku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Nixis
Založen: 13. 07. 2012 Příspěvky: 1
|
Zaslal: 13. červenec 2012, 10:20:35 Předmět: Ach jo :-( |
|
|
Dobrý den,
je mi 19 a taky mě napadlo už pár nápadu jak vylepšit dnešní typy her na mnohem lepší hry, dokonce i pár menších her, které by mohli býti zábavné.
Sice studuji obor IT, ale jen velmi stěží jsem prošel do 4.ročníku.
Rád bych zveřejnil nápady, které mám, ale co když mi je někdo vezme a udělá je sám pod svým jménem, sice bych měl radost, že to někdo udělá, ale mrzelo by mě, že to vlastně není moje a nikdo se mě neptal jak si to vlastně představuji, aby to bylo jedinečné a zábavné.
Mé nápady:
MMORPG jako WoW, talentový systém trochu jiný, vývoj postavy trochu víc rozmanitější, grafika některých efektů dle mých představ.
Dále jáký si typ hry nedokážu to přesně popsat, protože by to bylo něco jako staré závodní hry, kdy máte postavičku jen ve prostřed obrazovky a a před ní je cesta po které běží...je to dost komplikované na vysvětlení, každopádně se jedná o hru, kde je zapotřebí skvělé grafické zpracování na videosekvencích, aby to hráče udrželo na židli.
Pro zatím jen toto, ale po přečtení tohoto příspěvku a zjištění, že vlastně do toho jen tak nikdo nepůjde nevím, zda li má smysl, alespoň snít...
Nixis |
|
Návrat nahoru |
|
|
Paranoik
Založen: 20. 06. 2010 Příspěvky: 93 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 13. červenec 2012, 11:23:27 Předmět: |
|
|
Ze zkušenosti ... nejde ani tak co člověk umí, resp. v jakých oborech dělá. Pokud je schopný manager a udrží si lidi a myšlenku, nemění často koncept, dokáže zklidnit rozbouřené vody, může se pustit do čehokoliv.
Sám ze sebe můžu říct, že pártisícová odměna na konci projektu je spíš kontraproduktivní. Pokud půjde o vyloženě free projekt, dalo by se o tom tak sice uvažovat (jako poděkování za spolupráci, ale pak by to spíš řešil jako překvapení), ale pořád půjde o určitou práci zdarma (nebo alespoň silně pod cenou), takže lidi by si z projektu měli odnést něco jiného ... především zkušenosti. Pokud půjde o jakkoliv placený model, jediným funkčním řešení je se poměrem rozdělit .. principů jak na to jít je několik. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 13. červenec 2012, 11:41:54 Předmět: |
|
|
Ty zkušenosti si člověk odnese takjakotak, tak proč si neodnýst i něco dalšího . Co se týče formy placení, to je každého věc, co si vybere. Méně peněz teď, nebo procenta z něčeho, co nemusí vyjít. Já bych každému dal vybrat. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Reniezs
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 273
|
Zaslal: 13. červenec 2012, 14:54:55 Předmět: |
|
|
Tak co se tyče vyvoje her.. on je to docela haček.. ale když člověk přijde s zajimavym napadem tak stoji za to.. Kdo by měl takové napady je velice vítán na našem veřejnem foru - http://reya.cybersphere.eu/forum/ pro hru Reya. _________________ https://szeiner.com - Nezávislé vývojářské studio SZEINER s.r.o. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sirnis
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 13. červenec 2012, 23:00:41 Předmět: |
|
|
No, sešlo se tu dost podstatných věcí, s některými souhlasím, ale u některých to vidím trochu jinak...
Má vize, proč jsem vůbec psal o nějaké té finanční odměně, je prostá. Já mám nápady - už přes šest let se věnuju psaní, takže nejen tvorbou příběhu a postav mám za sebou dost, věnoval jsem tomu spousty času a od primitivních počátků, kdy jsem něco jen zhruba napsal a hned vydal se dostal do fáze, kdy si text minimálně šestkrát projdu, než ho zveřejním - jenže je to o těch dovednostech. Já třeba vymyslím příběh, postavy, námět hry, dovedu si to živě představit, ale jelikož jsem na škole měl kdysi trochu programování, ty znalosti a zkušenosti dá se říci nestojí ani za zmínku, tak je to o tom, že abych byl schopen cokoliv realizovat, tak bych musel věnovat čas danému programování. Teď doufám to nebude znít nějak sobecky nebo namyšleně, ale zužitkuji nějak ten základ programování, co bych byl schopen se naučit? Já si to nemyslím, jelikož programování není můj šálek kávy a s těmi základy by mě těžko někde zaměstnali, navíc mě to nebaví a radši svůj čas věnuji vzdělávání se v psaní. Avšak mám ty nápady na hry a proč bych nemohl mít přání a touhu některý zrealizovat.
Já jsem typ člověka, co nerad dělá věci, co nemají smysl. O tom předně je ten nápad s finanční odměnou. Chci vědět, zda mé nápady jsou vůbec žádoucí, abych se rozhodl, zda mám se sepisováním nápadů na hry pokračovat nebo se čistě soustředit na psaní...
A ohledně těch peněz ještě, tak kdyby v budoucnu se dělala nějaká hra, jako s cílem prodat ji, tak já nemyslel, že bych každému dal dva nebo tři tisíce, a pak si všechny tržby nechal, to v žádném případě. Já jsem férový člověk, čili po zaplacení dané částky, kterou jsem rozdal, by se zbytek zisku spravedlivě dělil mezi všechny členy týmu. To však by bylo jen v případě, že by můj prvotní nápad měl nějakou kladnou odezvu samozřejmě
Dále nechci nikomu napsat: "Takhle jsem to vymyslel a ty to tak uděláš!" O tohle mi též nejde. Mě jde čistě o lidi, kterým bych samozřejmě představil svůj nápad a pokud by se jim zalíbil, tak by do toho se mnou šli, ale s tím, že klidně by mé nápady zkritizovali až na kostru, přišli s vlastním nápadem, prostě dali do toho část sebe. Ostatně každý se sekne a já jsem sice sebekritický, ale též se mi v psaní stane, že něco vymyslím, zdá se mi to naprosto geniální, ale až na poznámku někoho jiného si teprve sám uvědomím, že ta dokonalá věc byla úplná pitomost. Čili peněžní cifra by tam byla opravdu spíše asi odměnou..., ale jelikož na tvorbu hry jsou potřeba lidi, co umí jednak programovat a pak dělat grafiku (nemluvím o animátorech, zvukařích a dalších), tak někdy dát dohromady skupinku lidí se všemi dovednostmi je docela dřina (i jen základ, jako je grafik a programátor). Proto by posloužily zas ty peníze.
Navíc já nedělám grafiku, nedělám ani programování. Já mohu vymyslet a představit si, ale pro tvorbu hry jsou limity. Nepředstavuju si superrealistickou grafiku, fyziku a další věci, ale já netuším, co daný člověk svede naprogramovat nebo jakou věc nejradši/nejlépe kreslí. A o tom by to bylo, že já bych své nápady přizpůsobil i tomu, co by se dalo udělat. Aspoň bych zjistil, zda opravdu jsem schopen se na tvorbě hry podílet nebo mám jen bujnou představivost a plno namyšlených keců typu: "Tohle bych vymyslel jinak, kdyby to udělali takhle, bylo by to lepší... apod."
A jelikož jsem se k psaní dostal skrze počítačové hry, sám si myslím, že počítačové hry jsou evolucí v knižních příbězích (u RPG převážně), kdy se skloubí obrazový vjem z filmů a hloubka z knih, tak k tomu stále tíhnu a dokud nezjistím, zda na to mám nebo ne, tak asi mi to nedá pokoj. Takže jako jsou lidi šetřící na dovolenou, tak já budu šetřit na realizaci této věci. Z mého pohledu to vyjde nastejno, jako kdyby si chtěl někdo koupit nové auto. Auto by přitom měl, jezdilo by dobře, nic mu nebylo, takže jaký důvod by byl za koupí nového auta? Udělalo by radost... a tak to vnímám i s tou hrou. (To víte, já třeba auta moc nežeru:-)) |
|
Návrat nahoru |
|
|
nonder
Založen: 08. 03. 2012 Příspěvky: 3 Bydliště: Hlohovec
|
Zaslal: 13. červenec 2012, 23:39:21 Předmět: |
|
|
Dalo by sa povedať, že na to má každý komu sa chce (teda až na pár výnimiek). V game engine (free UDK) pracujem už asi 3 roky a z toho 1,5 roka aktívne (predtým to bolo len také "raz za čas") - programujem, modelujem... Viem už čo je reálne a čo nie. Dokázal by som si teraz spraviť v podstate hru podla mojim predstáv. Všetko záleží len na tebe koľko tomu obetuješ. Ak nie si rodený programátor tak by som sa určite zameral na nejaký engine (Unity, UDK). Uvidíš ako to pôjde dobre a postupne začneš svoje nápady premietať do daných enginov a predstavovať si ktorá funkcia by sa na čo použila. _________________ S pozdravom NoNder. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sirnis
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 15. červenec 2012, 20:30:18 Předmět: |
|
|
nonder napsal: |
Dalo by sa povedať, že na to má každý komu sa chce (teda až na pár výnimiek). V game engine (free UDK) pracujem už asi 3 roky a z toho 1,5 roka aktívne (predtým to bolo len také "raz za čas") - programujem, modelujem... Viem už čo je reálne a čo nie. Dokázal by som si teraz spraviť v podstate hru podla mojim predstáv. Všetko záleží len na tebe koľko tomu obetuješ. Ak nie si rodený programátor tak by som sa určite zameral na nejaký engine (Unity, UDK). Uvidíš ako to pôjde dobre a postupne začneš svoje nápady premietať do daných enginov a predstavovať si ktorá funkcia by sa na čo použila. |
Jako je mi jasné, že čas do toho budu investovat. O tom žádná, ale já jsem prostě člověk, co nerad dělá zbytečné věci... čili po zjištění - hned u první hry - že mé nápady jsou absolutně bezvýznamné, bych nakonec litoval času, při kterém bych se učil zacházet s nějakým enginem nebo programovacím jazykem.
Nejsem malé dítě, proto případné zjištění, že tvorbu her bych měl přenechat jiným a případně jen kafrat, jako nějaký fanoušek fotbalu při sledování zápasu dvou týmů někde v hospodě, by mě nijak neranilo. Šel bych dál..., akorát lehčí s vědomím toho, že tyhle myšlenky o tvorbě her jsou zbytečné
Leda si říkám, že bych tu možná měl nadhodit nějaké ty nápady/návrhy; co jsem dostal. Nějakého okopčení se nebojim, i kdyby se tak stalo, tak by alespoň někdo jiný mi ušetřil práci a já si pak podle toho základu svedl říct: "Hmm, tak přece jen ten můj nápad nebyl blbej," to v případě úspěchu hry anebo "Ještě, že jsem se do toho víc nepouštěl," v případě propadáku:-).
A jelikož těch nápadů mi hlava vyprodukuje hodně, tak bych ani nic neriskoval. Stejně věřím, že pro spoustu lidí je hloubka hry v podobě silného příběhu stejně důležitá, jako herní náplň nebo grafika.
Tak je zájem, abych tu případně měl kritiku nebo okénko nápadů ?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 16. červenec 2012, 09:36:28 Předmět: |
|
|
hodilo by se neco jako kickstarter, ale misto penez by se pridavali lidi kteri neco umi _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 16. červenec 2012, 13:19:27 Předmět: |
|
|
goddard> to by asi moc nefungovalo... on je dost rozdil prispet 10 (nebo 100) dolaru na nejaky projekt a nebo na nem pracovat. Aby takova prace mela smysl, muselo by jit o schopneho/zkuseneho cloveka a radove spis o tydny az mesice. A problem je, ze vetsina zkusenych lidi tolik casu nazbyt nema. A navic, prepocteno na penize, jde o podstatne vetsi prispevek nez tech puvodnich 10-100 dolaru.
Dalsi velky problem je, ze vic lidi v tymu neznamena lepsi vysledek... cim vic lidi, tim je vetsi problem to cele zorganizovat a udrzet konzistentni (co do kvality i stylu). A navic od urciteho poctu lidi zacne pridavani dalsich lidi vyvoj zdrzovat, misto zrychlovat (viz Fred Brooks a jeho Mythical Man Month). A v malem/neformalnim tymu to cislo, kdy dojde ke zpomaleni bude hodne male (dost mozna uz nekde kolem tri nebo ctyr lidi na projektu, zvlast pokud tym nema dobre zdokumentovane co/jak delal, dela a planuje delat). _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 16. červenec 2012, 14:04:22 Předmět: |
|
|
@OndraSej - souhlasim. byl to spis vtip, ale dalo by to moznost lidem s napady ale neschopnosti je sami realizovat moznost. samozrejme by meli mit i manazerske schopnosti aby projekt udrzeli v chodu, kdyz uz neprispivaji technickymi dovednostmi. o profesionalnim vyvoji ani nebyla rec. _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
sonic
Založen: 19. 01. 2009 Příspěvky: 194
|
Zaslal: 16. červenec 2012, 20:34:57 Předmět: |
|
|
Sirnis napsal: |
Tak je zájem, abych tu případně měl kritiku nebo okénko nápadů ?? |
Tak určitě, rád bych si něco přečetl. Osobně jsem se trochu zarazil při čtení tvého příspěvku, konkrétně to, jak vnímáš počítačové hry - jako evoluci v podávání příběhu (to mně nikdy nenapadlo, ale je to vážně pěkná myšlenka) - převážně RPG. RPG je podlě mě skvělý typ hry pro vypravování příběhu, jenže to asi moderní vývojáři jaksi nechtějí pochopit _________________ Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Sirnis
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 17
|
Zaslal: 17. červenec 2012, 11:44:14 Předmět: |
|
|
sonic napsal: |
Sirnis napsal: |
Tak je zájem, abych tu případně měl kritiku nebo okénko nápadů ?? |
Tak určitě, rád bych si něco přečetl. Osobně jsem se trochu zarazil při čtení tvého příspěvku, konkrétně to, jak vnímáš počítačové hry - jako evoluci v podávání příběhu (to mně nikdy nenapadlo, ale je to vážně pěkná myšlenka) - převážně RPG. RPG je podlě mě skvělý typ hry pro vypravování příběhu, jenže to asi moderní vývojáři jaksi nechtějí pochopit |
Tak ono samozřejmě záleží, jaký druh člověk hraje. Já osobně třeba na ty akční moc nejsem. Začínal jsem na strategiích a pak si mě získala RPG.
Avšak i u takové střílečky dle mého může být silný příběh, viz třeba takový Stalker nebo hodně u Fear se spekulovalo, aspon co vím, s tou dějovou linkou.
Mé vnímání her, jako evoluce, je čistě takové přirozené. Filmy mohou zobrazit spoustu efektních a akčních pasáží, což kniha neumí, tam prostě máte sice napsanou akci, ale je zas na vás a vaši představivosti, jak si to v duchu vybavíte a to nesvede každý, kdežto zas u filmu je pouze občasné, že se povede srdceryvná scéna, třeba při smrti nějaké hlavní postavy. To v té knize je to mnohem hlubší, jelikož s tou postavou, dá se říci, prožijete několik dnů, ne hodinu/dvě ve filmu. Proto, když hra bude mít délku takových 20 hodin, tak v samém závěru smrt nějaké postavy, co s vámi byla od začátku může být stejně silná, jako při čtení knihy, ale to zas záleží na celkovém konceptu a povedení hry. Pokud má hra nějaké chyby, které znesnadnují nebo naopak znepříjemnují hraní, tak je jasné, že jako na*raný hráč nebude ten efekt tak velký protože se nevžijete s dějem. Ale to jsem se zas trochu rozkecal:-)
Ale teď k těm nápadům:
- dám několik, nebude se jednat o malé hříčky, spíše tohle je, co bych si já jako hráč sám přál, co mě mrzí, že není na trhu nebo se nedělá
1) osobně mám rád strategie, ale současný stav, kdy je samé zjednodušení a jen armáda a akce se mi moc nelíbí; vyrůstal jsem na hrách, jako byl Knights and Merchants, Settlers II, Heroes 3, ale i starších, jako jsou XCom a tak podobně, čili stará dobrá 2D; neříkám, že 3D je špatná, v dnešní době graficky už ne, ale sere se tam převážně fyzika, a ještě teď mi je špatně, když si připomenu prezentaci Age of Empires 3, kdy vyzvihovaly na hře takovou blbost, jako je rozpadající se budova po výstřelu z dělu (šlo o fyziku a chlubily se, že z toho směru, kterým do budovy bude střílet dělo, tak podle toho bude se budova rozpadat), jako nevím, jak kdo, ale já si tohohle prvku u her teda málokdy všímám...
- v současnu mám v hlavě nápad na tahovou strategii, která by v sobě kombinovala prvky Fantasy Wars (tahové bitvy na šestihraných mapách, kdy by jednotky mohly levelovat, každé byste s novou úrovní mohly přidávat nějakou schopnost - větší životnost, delší dostřel pro lukostřelce, lepší pozici třeba v lese nebo na hornatém terénu) a tahový pohyb na mapě světa po vzoru série Total War; avšak hlavní rozdíl by byl v tom, že na mapě světa byste nezačínaly v kolech, ale hru byste hráli od začátku do konce, jako u strategie Kings Bounty
- čili obtížnost by byla o hodně vyšší, jak si to uděláš na začátku, tak se to s tebou potáhne po celou hru
- příběhově by byl svět, ve kterém byste byli velitelem žoldácké armády, čili byste táhli královstvími a různě byste pronajímali své armády, avšak vaše činy by měli později dopad (buď byste se přidali na stranu jednoho knížete a na druhého byste se vybodli, čili on by si to později pamatoval, a prostě hra by byla více provázaná, po vzoru takového Mass Effectu nebo zaklínače byste měli většinou několik možností, jak se zachovat (například potáhnete mapou a v cestě vám bude stát nějaká pila, můžete jí třeba vydrancovat, kvůli zlatu, ale zdejší kníže se na vás naštve, avšak jeho soused zas vám dá nabídku, že za napadení dalších pil nebo jiných hospodářských budov vám dá zlato a pak případně sám zaútočí na svého souseda, kdy můžete mu i pomoci v jeho útoku nebo naopak se necháte najmout šlechticem, kterému jste způsobily škody)
- prostě více možností, ale je mi jasné, že by to nebylo tak lehké, přesto si myslím, že to jde zajímavě skloubit a i dějově to na hráče bude silněji působit, ty možnosti, ne jak v některých tahových strategiích máte kampaň a v jejích šlépějích jen slepě kráčíte vpřed...
- druhý nápad je po vzoru nově chystané Xcom strategie, avšak s jiným konceptem; zde by se děj odehrával ve vesmíru, po vzoru třeba takové Star Wars nebo Star Trek (technologie) a vy byste začínaly jako kapitán malé lodi, prostě by to byla taktická akce, kdy ovládáte několika členný tým, vybavujete ho, nakupujete a spravujete svou loď, přepadáváte ostatní lodě a opět koncept hry od začátku (kdy začínáte s malou lodí, která nemá zbraně a jen se můžete vysadit na neozbrojených lodích a třeba je unést za peníze) až po bitevní loď ( kdy přímo máte i část, kdy jak ve Star Treku rozhodujete a vydáváte pokyny k útoku na části nepřátelské lodi, kterou posléze můžete znovu skrze výsadek vyrabovat
- třetí nápad je pak spíše nějaký mix bojovky a onlinovky, klasicky souboj dvou hráčů, kdy prostě se pohybujete na žebříčku a tím, jak vyhráváte můžete ze získaných zkušeností zvyšovat své útočné schopnosti a růst v žebříčcích
hra by běžela nejlépe v prohlížeči, něco po vzoru bojovky, kterou udělali tvůrci zaklínače, ale s lehčí grafikou a přímo v reálném čase, avšak jsem si vědom možných tetchnologických limitů
- tenhle nápad mě napadl ve spojení s knižním světem, co teď píši, takže bych tomu mohl dát i hloubku
- to jsou ve stručnosti tři nápady, jako vím, že jsou krapet na delší práci, nejde o nějaké titěrnosti, ale jsou to nápady, které by se mi líbily (samozřejmě bych si přál i nějakou klasickou strategii po vzoru Knights and Merchants), ale pokud mé herní nápady za něco stojí (teď myslím ty na minihry, co bych nejprve rád otestoval); tak k realizaci podobných věcí bych se rád dostal
- nedovedu posoudit, zda z toho mála, co jsem napsal je vidět nějak hloubka v ději, příběh u prvně dvou jmenovaných strategických her mám v hlavě už dávno naznačený a dá se v tom pěkně vyhrát (u první bych to viděl po vzoru tvůrců Gothicu a Risen; kdy jste bezejmenná osoba, čili si nepamatujete na nic ze své minulosti, dostanete se do čela malé tlupy zlodějů, která se později rozroste a nakonec stane žoldnéřskou armádou, ale minulost se později může objevit) a u té vesmírné bych si střihnul space operu (kdy nejprve se potýkáte jen s lidmi, do fáze, kdy budete mít nějak silnější loď, poté se tam objeví ufoni...)
u té bojovky bych použil základ z knižního světa, do kterého jsem nasázel už dost pravidel, aby se to dalo i použít pro nějakou hříčku
- samozřejmě jelikož mám dost příběhů, tak není problém, abych i na nějaký nevymyslel nějakou hru primitivní, ale to se zas dostávám někam jinam, takže s kritikou klidně zas hezky do mě |
|
Návrat nahoru |
|
|
|